Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Foto en qüestió

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/11/2008 17:15

Jo crec que en Catinenc vol dir que la imatge mostra el que es veu al fons del túnel si, estant a Pg. de Gràcia L3, estirem el coll i mirem en direcció Catalunya. Cert?

A mi em semblaria una explicació plausible, perquè em costa de creure que el fet de veure-hi vies rectes, en comparació amb les fotos més recents del Llop del túnel de la L4, que mostren corbes, es degui a un efecte òptic causat per la lent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Catinenc
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: Catinenc » Diumenge 30/11/2008 17:17

Guigui: M'has entés perfectament.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 30/11/2008 17:22

Les fotos antigues mostren vies rectes perquè les úniques vies que hi havia venien del túnel d'enllaç que duia cap a l'estació de Aragón. Al construir la continuació cap a Gran Vía, es va modificar el trajecte fent-lo més corbat però insisteixo que la foto pertany a l'actual L4.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/11/2008 17:28

victorcasta ha escrit:Les fotos antigues mostren vies rectes perquè les úniques vies que hi havia venien del túnel d'enllaç que duia cap a l'estació de Aragón. Al construir la continuació cap a Gran Vía, es va modificar el trajecte fent-lo més corbat però insisteixo que la foto pertany a l'actual L4.
Però el túnel de la L4 bé no ha canviat d'orientació de l'enllaç avall, direcció Urquinaona, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 30/11/2008 17:31

Aquesta foto antiga sí que pertany a la L3.

Imatge

Pertany a la via en sentit ascendent, sent la via recta la que prové de Catalunya i la que ve de l'esquerra, la que prové d'Urquinaona.
Guigui ha escrit:Però el túnel de la L4 bé no ha canviat d'orientació de l'enllaç avall, direcció Urquinaona, oi?
No ha canviat pas, i la continuació de la via d'enllaç avall, segueix fent un gir cap a l'esquerra.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 02/12/2008 18:18

Ara a aquí hi ha una cosa que em sorprén, avans no anaven amb tercer carril?, a la foto s'hi veu la catenària.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 02/12/2008 18:24

La línia III (Lesseps-Paral·lel) anava amb catenària, la IIIB (Paral·lel - Zona Universitària) anava amb tercer carril, i la van unificar tota amb tercer carril.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 28/03/2009 7:57

He trobat aquest esquema que ens pot aclarir dubtes de com estan situades les vies a la zona de la plaça Catalunya.


Imatge



MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Diumenge 29/03/2009 19:11

El LLOP ha escrit:He trobat aquest esquema que ens pot aclarir dubtes de com estan situades les vies a la zona de la plaça Catalunya.


Imatge
Moltes gràcies, LLOP!


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 30/03/2009 18:27

Jo no em creure que ha cap mapa no hi aparegui les giragonçes de la L4 entre Urquinaona i Passeig de Gràcia.


El metro de Barcelona amb motoristes!

MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dilluns 30/03/2009 20:44

Miquel ha escrit:Jo no em creure que ha cap mapa no hi aparegui les giragonçes de la L4 entre Urquinaona i Passeig de Gràcia.
???¿¿¿ Ostii! Es veritat. No hi ha els girs entre Urquinaona i Passeig de Gràcia... (Aragó, en aquest cas).


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 30/03/2009 22:59

Evidentment, es tracta d'un esquema no a escala que mostra com estan disposats els túnels, cadascun respecte de l'altre, però sense pretendre reproduir fidedignament els traçats o les distàncies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 31/03/2009 8:29

Un plànol que vaig fer del mateix lloc a l'Octubre.
Imatge
Si us fixeu bé, trobareu uns errors. Peró ho deia per fer correctament aquí el plànol de la 4.

PD: com penjo la foto sense posar l'enllaç?


Resposta de l'administració: amb img


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 09/01/2010 11:16

Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 09/01/2010 11:48

metring ha escrit:Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?
Segurament perque costava molt més refer tot el tunel entre la bifurcació i Urquinaona que aprofitar i només fer una rampa a la bifurcació, i fer alguns retocs.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 09/01/2010 12:43

metring ha escrit:Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?
Potser perquè es va pensar que no calia fer-hi més. Des d'aquell moment es van independitzar les línies i el que es va deixar només cal utilitzar-se a l'hora de fer maniobres.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 10/01/2010 16:36

El que no he entes mai es com es que podent haver fet un bucle important a la zona de passeig de gracia i fer que des de Guinardo i Lesseps es pogues anar indistintament a Drassanes o a Selva del mar van crear dues linies separades, mentra a la resta del mon, que es prenia de model a barcelona, feien linies ramificades per cubrir mes territori


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 23/01/2010 12:56

getimageCAMS4X6X.jpg
getimageCAMS4X6X.jpg (38.58 KiB) Visualitzat 6687 cops
Sortint del tema metro penjo aquesta imatge del paral.lel amb les tres xemenies en actiu i un tramvia de la sera 900 conegust com a tanques imatige tipica de l'epoca d'aquesta avinguda barcelonina



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 23/01/2010 13:21

:x :x Gràcies per aquesta foto tan interessant! Està feta als anys 40-50, i es veu perfectament la torre del telefèric del port en estat ruinós a causa dels bombardeigs de la guerra.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dilluns 25/01/2010 22:38

marc ha escrit:El que no he entes mai es com es que podent haver fet un bucle important a la zona de passeig de gracia i fer que des de Guinardo i Lesseps es pogues anar indistintament a Drassanes o a Selva del mar van crear dues linies separades, mentra a la resta del mon, que es prenia de model a barcelona, feien linies ramificades per cubrir mes territori
. Per simplificar l'explotació suposso.

Per cert. On puc trobar el planol original del projecte del GMB? Ja que pel que tinc entés, originalment es volía configurar una xarxa en forma de ''8'', deixant el tram ''Cruce Aragón-Lesseps'' com a tronc central.

Altra tema sobre el que em ronden dubtes era el projecte posterior de que el FSB-FCC absorvís l'explotació del ramal de correus. Raó de ser de la tercera nau de Pl Catalunya FGC ¿fins quin punt va arribar aquesta intenció i perque va sorgir aquesta idea? Es curiós observar que el GMB va prendre les caracteristiques del FSB, que era un dels inversors de la empresa (vía 1435mm i tensió de 1200Vcc a catenaria) A mes entre els 300 del FSB i els 300 del GMB hi havien peçes intercambiables (controls General Electric PC-103)


La foto de Paral.lel maquissima, de 1941 cap a endevant, ja que es veu fil de troleibus.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”