Pàgina 6 de 6

Re: Estació de França

Publicat: Divendres 02/03/2018 14:15
Autor: m.h.t.
Abans-d'ahir va fer 95 anys d'aquesta instantània. Comiat d'Albert Einstein de Barcelona a l'antiga Estació de França (28/2/1923):

Imatge
FOTO: Fundació Recerca (Generalitat de Catalunya)

Com a curiositat, no hi ha cap foto de l'arribada d'Einstein a l'Estació de França, una setmana abans, perque ningú va anar a rebre'l.

Re: Estació de França

Publicat: Dimecres 04/10/2023 15:45
Autor: Elefant
Ho poso aquí perque no he trobat un fil més idoni.

Ahir vaig mirar la pel·licula "La Ruta de los Narcóticos" de l'any 1962, una peli que s'engloba en el denominat cine negre barceloní (una pel·lícula de crim excel·lent, per cert).
Ara, em va sobtar molt que en una persecució per l'estació de França surt l'estació de Rodalies, que es va inaugurar l'any '64 segons qualsevol font. Ara tornant a veure-ho, sembla que es feia servir per mercaderies i/o manteniment. Llavors suposo que l'edifici era força més antic que 1964, i que aquell any es va reformar com a estació de viatgers. Agraeixo si algú vol completar aquestes qüestions.
Adjunto uns fotogrames.

Re: Estació de França

Publicat: Dijous 05/10/2023 9:55
Autor: genissimon
Elefant ha escrit:
Dimecres 04/10/2023 15:45
Ho poso aquí perque no he trobat un fil més idoni.

Ahir vaig mirar la pel·licula "La Ruta de los Narcóticos" de l'any 1962, una peli que s'engloba en el denominat cine negre barceloní (una pel·lícula de crim excel·lent, per cert).
Ara, em va sobtar molt que en una persecució per l'estació de França surt l'estació de Rodalies, que es va inaugurar l'any '64 segons qualsevol font. Ara tornant a veure-ho, sembla que es feia servir per mercaderies i/o manteniment. Llavors suposo que l'edifici era força més antic que 1964, i que aquell any es va reformar com a estació de viatgers. Agraeixo si algú vol completar aquestes qüestions.
Adjunto uns fotogrames.
Eren les instal·lacions de mercaderies a gran velocitat de l'antiga MZA que van ser reconvertides a estació de passatgers el 1964. Abans de la construcció de la monumental estació de 1929, MZA trasllada a la Sagrera les mercaderies de petita velocitat, per la qual cosa les mercaderies a gran velocitat romanen a l'EDF, a l'edifici annex reconvertit en estació de Rodalies el 1964.

https://eltranvia48.blogspot.com/2020/0 ... elona.html

Salut !!

Re: Estació de França

Publicat: Dijous 05/10/2023 15:51
Autor: Elefant
genissimon ha escrit:
Dijous 05/10/2023 9:55

Eren les instal·lacions de mercaderies a gran velocitat de l'antiga MZA que van ser reconvertides a estació de passatgers el 1964. Abans de la construcció de la monumental estació de 1929, MZA trasllada a la Sagrera les mercaderies de petita velocitat, per la qual cosa les mercaderies a gran velocitat romanen a l'EDF, a l'edifici annex reconvertit en estació de Rodalies el 1964.

https://eltranvia48.blogspot.com/2020/0 ... elona.html

Salut !!
Molt interessant, no coneixia aquella part de l'historia de l'Estació de Rodalies.

Re: Estació de França

Publicat: Divendres 06/10/2023 15:00
Autor: iluro
Hola,

Desconocia esta historia de la estación de cercanías !!!

Es de mis primeros recuerdos "ferroviarios" de ir a coger el tren de Mataro.

Re: Estació de França

Publicat: Diumenge 14/04/2024 10:48
Autor: Fran-Ikarus
No sé si teniu present que les obres d'accessibilitat (instal·lació d'ascensors cap a les andanes) de l'estació de metro Ciutadella-Vila Olímpica:
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=41611
tenen conseqüències col·laterals en una petita part dels espais de l'estació de França.

M'ho ha explicat un amic meu, que en fa de responsable de riscos laborals. Puc mirar de que m'ho torni a resumir.

Re: Estació de França

Publicat: Diumenge 14/04/2024 11:55
Autor: França451
Fran-Ikarus ha escrit:
Diumenge 14/04/2024 10:48
No sé si teniu present que les obres d'accessibilitat (instal·lació d'ascensors cap a les andanes) de l'estació de metro Ciutadella-Vila Olímpica:
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=41611
tenen conseqüències col·laterals en una petita part dels espais de l'estació de França.

M'ho ha explicat un amic meu, que en fa de responsable de riscos laborals. Puc mirar de que m'ho torni a resumir.
Que invalidarían alguna de las vías de apartado de la estación? Tipo la 16 o 17? Teniendo en cuenta dónde cae la estación Ciutadella, tengo la impresión de que afectaría a estas vías, o como mucho, a esos "talleres" cerrados a los que se accede desde estás vías y de la 13 a la 15.

Re: Estació de França

Publicat: Diumenge 14/04/2024 12:03
Autor: Fran-Ikarus
No, no invalidarían ninguna vía actual. Reconozco que he sido un poco "clickbait" :) Es una afectación bastante más marginal, de hecho afecta a una parte de las dependencias de la estación que ahora mismo ya están urbanizadas por encima (tienen una plaza). Pero con la curiosidad de que una zona que habría permitido hipotéticamente el paso de vías de tren (recalco el "hipotéticamente", por estar ya urbanizada como plaza), con la reforma, ya no lo permitirá nunca más.