Estació de Barceloneta?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Aquestes fotos, què creieu que són?

Un racó amagat de Barceloneta
2
10%
Un antic accés, tapiat
9
43%
No pot ser cap accés, donat que el vestíbul sempre ha estat on és ara
2
10%
Un vestíbul d'una altre estació, el rètol de Barceloneta despista
6
29%
Un fotomontatge
2
10%
Altres (expliqueu)
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 21
Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Re: Estació de Barceloneta?

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 16/09/2010 10:35

Val. Posem que es tracta d'aquest accés (Pg. Nacional - Balboa), que va quedar aïllat de l'estació al fer la Ronda Litoral. Si aquestes fotos han estat fetes fa un any, això vol dir que en algun lloc encara hi ha un accés a aquest antic vestíbul. Llavors la pregunta és... on està aquest accés? Jo vaig estar-hi dissabte passat i a part d'una reixa just a la cantonada amb el Palau de Mar, la resta que vaig veure van ser una mena d'escaletes que vaig suposar que portaven a pàrquings.

D'altra banda, tothom sostenia la teoria que només hi havia una línia de torniquets, pressuposo que on s'ajuntaven els tres accessos (Cercaníes, Pg. Nacional i el que encara està operatiu). Llavors... aquests torniquets de les fotos? Potser són vells i els van arraconar allà...

Gralla, tu que eres usuari, pots confirmar que només hi havia una línia de torniquets?

(Off-Topic 1: fa anys vaig conèixer algú que també va estudiar a La Salle)
(Off-Topic 2: recordeu el torniquet-sound? Quan arribava un metro, baixava la gent i durant una bona estona se sentia el soroll de ferro xocant de les portes metàl.liques?)



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dijous 16/09/2010 14:02

Bueno, pongamos que las fotos son de la fecha que aparece, que en realidad es lo que mas me escama de todo

Por la maquina canceladora, torniquetes y guia de tranporte, el vestibulo se situa en una linea y epoca concreta, por lo que el numero de estaciones candidatas es muy reducido

Creo que el cartel despista y tambien los anuncios, por que tambien aparece uno de un local situado en paseo de gracia

Yo descarto barceloneta por que segun los planos de que dispongo la barrera tarifaria siempre estubo donde ahora

Ciutadella descartada tambien

Jaume I i Urquinaona tambien las descarto totalmente

Joanic i Alfons X tambe

Solo me quedan paseo de gracia (que no creo), girona (que tampoco) y en todo caso investigaria la de Verdaguer pues es un principio no tenia vestibulo propio (utilizaba el de la linea 5 creo) aunque las baldosas tampoco me corresponden :boig

En fin, menudo misterio, y me parece raro que nadie de aqui, ni siquiera los expertos sean capaces de dar solucion :x

Y eso sin contar que tmb utiliza sistematicamente cualquier espacio vacio por por pequeño que sea para guardar cosas



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dijous 16/09/2010 19:09

Fa bastants anys d'aixó,pero recordo que em va fotre bastant perqué havia d'atravessar el semàfor de l'avinguda Icaria.
Ara que he vist aquest fil,recordo com un flash :x el dia que van començar a tancar-lo amb un tipus de totxana molt semblant a la que apareix a la foto darrera de tot.¿podría ser el mateix?.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/09/2010 19:11

Nosaltres, l'any passat ja vam anar a atenció al públic de l'estació i encara estem esperant resposta. Si a algú li ve de gust tornar-ho a intentar...



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dijous 16/09/2010 19:19

L'accés al carrer Balboa és el que surt al planell que ha penjat l'evody.Concretament el perpendicular a l'estació.
Entre el dos accessos hi havia en linea recta el pas del semàfor.
L'últim cop que hi vaig passar no es notaba res del l'antic passadis.



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dijous 16/09/2010 20:53

Em vaig recordant de detalls.Un cop entrat a l'accés per Balboa,hi havien dos trams d'escala i arribabes a l'actual accés i a un que seguia recte a la estació de França amb un altre paviment més brillant i un cartell crec recordar blanc amb lletres blaves.(collons sembla hipnosi :x )
Les validadores eren on son ara perqué podies veure les vies i hi havia un bar.
La sortida ha de ser a uns 20 metres de l'altra,direcció Joan de Borbó i encarada al mar.
Si realment fos Barceloneta ¿podria ser que les arraconessin quan van tancar l'accés i després s'oblidessin?

Salut



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dijous 16/09/2010 21:54

Hola. LLevo tiempo siguiendo este foro y la verdad es para felicitaros a todos por los temas y respuestas que encontrais asi como las fotografias que no tienen desperdicio. Referente al tema que se trata, yo tambien creo que si es la estación de la barceloneta y muy posiblemente sea la entrada / salida que accedia al vestibulo de cercanias Renfe. Como bien decis la estación se cerro en 1991, pero creo que el acceso se cerro antes, cuando desmontaron las vias que habian al lado derecho, que creo que se hizo un Parking. El Renault 9 salio en 1984 y la maquina y los azulejos esos a mi me recuerdan a esta estación. Un placer saludaros a todos y gracias.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/09/2010 21:55

Gracias a tí y bienvenido al FTC!!



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 17/09/2010 1:04

Dr. T ha escrit: (Off-Topic 2: recordeu el torniquet-sound? Quan arribava un metro, baixava la gent i durant una bona estona se sentia el soroll de ferro xocant de les portes metàl.liques?)
Hi havia un altre fenòmen i era, en dies de vent i en canceladores situades a la vora de la sortida, la xapa penjada amb cadenes de les canceladores, que anava ballant i picant contra la mateixa. Eren unes xapes que no recordo molt bé que hi deia, pero que eren reversibles i servien per barrar el pas per la canceladora en qüestió (per avaria o altre motiu). A les estacions des de Selva de Mar fins a Bogatell, a les tres (?) canceladores de què disposaven, les xapes organitzaven una simfonia espectacular i suposo que devia treure de polleguera al cap d'estació.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 17/09/2010 1:08

evody ha escrit:Bueno, pongamos que las fotos son de la fecha que aparece, que en realidad es lo que mas me escama de todo

Por la maquina canceladora, torniquetes y guia de tranporte, el vestibulo se situa en una linea y epoca concreta, por lo que el numero de estaciones candidatas es muy reducido

Creo que el cartel despista y tambien los anuncios, por que tambien aparece uno de un local situado en paseo de gracia

Yo descarto barceloneta por que segun los planos de que dispongo la barrera tarifaria siempre estubo donde ahora

Ciutadella descartada tambien

Jaume I i Urquinaona tambien las descarto totalmente

Joanic i Alfons X tambe

Solo me quedan paseo de gracia (que no creo), girona (que tampoco) y en todo caso investigaria la de Verdaguer pues es un principio no tenia vestibulo propio (utilizaba el de la linea 5 creo) aunque las baldosas tampoco me corresponden :boig

En fin, menudo misterio, y me parece raro que nadie de aqui, ni siquiera los expertos sean capaces de dar solucion :x

Y eso sin contar que tmb utiliza sistematicamente cualquier espacio vacio por por pequeño que sea para guardar cosas
Bon estudi per descartació. Jo en una ocasió vaig anar estació per estació (Selva de Mar-Roquetes, amb alguna excepció) i l'única que em va donar sospites va ser Verdaguer, per la quantitat de portes i reportes que té a l'estil de la que surt a la foto. El problema és que em vaig adonar que gràcies al romb de Barceloneta només m'havia limitat a la L4. I si fos la L5? :cop

PD: Per cert, els cartells dels Viajes Universal els veia jo fins fa uns 15 anys per tota la xarxa, però molt especialment per les estacions del centre: Catalunya, Urquinaona, P.Gràcia, Universitat, Verdaguer,... i sempre tapant altres anuncis col·locats anteriorment.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/09/2010 8:24

Jo he arribat a pensar en una dependència a Passeig de Gràcia L2, que quedés com l'estació antiga.



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Divendres 17/09/2010 14:30

Els cartells de viajes universal eren omnipresents com els de la "nueva acropolis"(secta). :boig

Si el R-9 va sortir el 1984,era cuant estudiava.
Ja us he dit que vaig veure tancar l'accés d'un dia per l'altre i el que vaig "flipar" era que només van tancar amb una paret de totxos,deixant a l'interior el passadís de sortida tal cual estava.(no recordo si hi havia més coses a dins.)No l'he vist obert mai més i ara ni sembla que hi hagi rés.
¿Podría ser que al fer la ronda es deixessin un trosset a tocar de la pared de totxos i el passadís actual d'entrada?

Fins fá cuatre dies,em pensava que era dels pocs que es barallava per la finestra a la L3 i L1,que era l'únic que flipava amb el nen punki,(estava a la meva alçada),que només jo veia els "obridors de porta"que els hi deia jo,amb el seu manyoc enorme de claus(militars casi sempre) ficant el dit a aquell forat que s'obria al costat de les portes per tornar a llegir el llibre que portaven.

I és veu que NO.Sempre és un consol. :riure
Edito per dir que l'enllaç amb l'estació de França tenia el terra gris,com les rajoles que es veuen a la part de rodalies de l'altre fil i començaven just baixant l'accés actual a la dreta.No sé si m'explico.



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Divendres 17/09/2010 14:53

gralla ha escrit: Ja us he dit que vaig veure tancar l'accés d'un dia per l'altre i el que vaig "flipar" era que només van tancar amb una paret de totxos,deixant a l'interior el passadís de sortida tal cual estava.(no recordo si hi havia més coses a dins.)No l'he vist obert mai més i ara ni sembla que hi hagi rés.
¿Podría ser que al fer la ronda es deixessin un trosset a tocar de la pared de totxos i el passadís actual d'entrada?
Independientemente de que quede algo del pasillo al Paseo Nacional y a la estacion de francia (que si que queda algo como ya he comentado en otro post) No existe constancia alguna de taquillas, torniquetes etc en su interior

. La linea tarifaria de Barceloneta "siempre" ha estado donde esta ahora.

Las dimensiones de ese vestibulo son las de un vestibulo auxiliar, al estilo del de Jaume 1ª como ya se ha comentado, y en todo caso diria unico en toda la red en cuanto a dimensiones ya que incluso el le Jaume 1º tenia mas torniquetes de salida entonces que en caso que tenemos entre manos

No creo que tenga relacion, pero dos apuntes.

Si salimos de la estacion de paseo de gracia de L4 desde el anden direccion roquetas, justo al subir las escaleras. se observa una continuacion del eje longitudinal del pasillol en la pared del fondo, como si se hubiera previsto su prolongacion hacia la linea 2.

Luego en Verdaguer, en el anden direccion roqueteas tambien, encontramos a pocos metros de las escaleras una puerta que accede a un largo pasillo que creo se utliza como vestuarios, pero que en un par de ocasiones he podido ver y me parecio muy largo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/09/2010 15:15

evody ha escrit:anden direccion roquetas
Un petit apunt: l'estació de Roquetes (actual Via Júlia) va deixar de ser terminal el 1999, any en què també va canviar de nom. L'actual Roquetes és una de les dues estacions més recents de l'L3.

En resum, que estaves parlant de l'andana sentit Trinitat Nova.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Divendres 17/09/2010 15:33

Si si, ya hu se ;) es que mai recordo el nom de Trini i sempre posso l'altre :x



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Divendres 17/09/2010 15:39

Fixan-m'hi en el mapa de la guixeta,el vec bastant estrany per ser de Barcelona.Primer,el mar esta a dalt (o ho sembla) al contrari de l'habitual i bastant lluny de la parada de la Barceloneta que és la que está més aprop de les platges en aquella época (encara que no hi anessim :)

Que m'en dieu?



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Divendres 17/09/2010 23:50

Hola,

A La Vanguardia del 9 de juny de 1990 surt una petita notica anunciant el tancament, a partir del dia 11 de l' acces de Passeig Nacional (Avui Joan de Borbó) a causa de la construcció de la ronda.

Aquesta data de tancament coincideix amb la pista del "Coche del año".

Crec que es posible que es tracti d' aquell acces que fos utilitzat com magatzem provisional de material de vestíbul en desus i que hagi quedat aillat a l' altra cantó de la ronda, com una mena de càpsula del temps. Algú s' ha fixat si allá on era l' accés al carrer s'hi veu res ?

Ja se que es una explicació amb molta imaginació, pero esta vist que amb la lógica no treurem cap conclusió.... :nose



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 18/09/2010 10:26

iluro ha escrit:Hola,

Crec que es posible que es tracti d' aquell acces que fos utilitzat com magatzem provisional de material de vestíbul en desus i que hagi quedat aillat a l' altra cantó de la ronda, com una mena de càpsula del temps. Algú s' ha fixat si allá on era l' accés al carrer s'hi veu res ?
Y seguimos...... :martell1

Las validadoras siempre han estado donde estan!! y nunca en el pasillo !! Mira el plano que puse que es de 1982 !!!

Ademas, en 1990 se habian retirado las billeteras automaticas y exsistian las validadoras de la targeta multiviajes, que no esta en la foto (aunque bien podria haber sido retirada)

La billetera, la guia de transportes y el anuncio de Renault no indican que ese acceso cerro antes de 1985 como muy tarde

Saludos :hola



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 18/09/2010 11:43

Y ahora una comparacion entre dos imagenes para dar (por mi parte) finalizada la posibilidad de que se trate del acceso al Paseo Nacional..

En vestibulo en cuestion tiene un ancho determinado, pero luego, como podemos ver, el pasillo tapiado, que por su posicion mas alla de la linea tarifaria seria el acceso a la estacion; es de dimensiones inferiores, y por las baldosas vemos que seria asi de origen

Si ahora observamos el plano de los accesos de Barceloneta del año 82, veremos, que a excepcion de corto tramo que gira hacia las escaleras de acceso; el pasillo en cuestion tiene un ancho uniforme en toda su longitud, sin la reduccion que se puede apreciar en las fotos.
Fitxers adjunts
3711752559_a5cccf165f.jpg
3711752559_a5cccf165f.jpg (110.93 KiB) Visualitzat 6352 cops
DSC04150.JPG
DSC04150.JPG (55.98 KiB) Visualitzat 6351 cops



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 18/09/2010 15:18

Per acotar dates, las guías que hi han per terra son de l'edicio de 1980.
Hi mirat el meu arxiu, doncs conservo totes las que es van editar a aquesta época, i amb aquesta carátula el l'unica que han editat.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”