Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
galdric
N5
N5
Entrades: 108
Ubicació: Sabadell. (Vallès Occidental)

Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)

Entrada Autor: galdric » Dijous 24/09/2009 11:02

MALEITS SIGUIN TOTS ELS QUE NO TINGUIN A BÉ PRESERVAR AQUESTES HISTÒRIQUES I ENTRANYABLES RELÍQUIES DEL GMB!!! SI HO ENDERROQUEN TOT, N'HI HAURIA PER PENJAR-LOS PELS OUS AL BELL MIG DE LA PLAÇA DE CATALUNYA FINS QUE MORISSIN PICOTEJATS PELS COLOMS I LES GAVINES DE BARCELONA!

Galderic


A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dijous 24/09/2009 13:18

Primer donar las gràcies als dos companys tant per la troballa i les pertinents explicacions i després per las fotos, be m'agraderia pensar que no las faran malt bé, per una altre banda no estic segur de que aixó pugi ser aixis, per desgracia la modernitat per molts mana, crec que tindrian que quedarse com estan o bé portarlas a cap algún lloc o pugin estar resguardades i segures, per descomptat on també es pugin veure, aquesta tarda escriure al Facebook a la página esmentada, es el minim que es pot fer per salvarlas o per lo menys que es dongin compte que alguns estem per salvaguardar un patrimoni históric que em definitiva es de tots. :ok



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/09/2009 14:02

Aquí teniu un detall de les rajoles, donant brillo amb Photoshop i zoom a tope, per a que les veieu millor, i imagineu la seva bellesa si fossin netes.
Fitxers adjunts
detallw pdg.jpg
detallw pdg.jpg (108.66 KiB) Visualitzat 4542 cops



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 24/09/2009 14:09

Son una meravella, no podem permitir que se les carreguin! :emprenyat



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dijous 24/09/2009 14:31

galdric ha escrit:MALEITS SIGUIN TOTS ELS QUE NO TINGUIN A BÉ PRESERVAR AQUESTES HISTÒRIQUES I ENTRANYABLES RELÍQUIES DEL GMB!!! SI HO ENDERROQUEN TOT, N'HI HAURIA PER PENJAR-LOS PELS OUS AL BELL MIG DE LA PLAÇA DE CATALUNYA FINS QUE MORISSIN PICOTEJATS PELS COLOMS I LES GAVINES DE BARCELONA!

Galderic
Pobres coloms.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 24/09/2009 17:14

Crec que ha estat una bona pensada la iniciativa d'escriure al grup del Patrimoni. Jo també he dit la meva i espero que se'ns tingui en compte. Amb plaques de fibra i rajoles de granit prefabricat tapant-ho tot és una mica dificil fer-se'n càrrec de l'origen dels espais que tanta gent utilitza cada dia. I no trobo pas que sigui una cosa tan dolenta, no cal ara forrar totes les estacions del metro de rajola bisellada, però al Cèsar el que és del Cèsar.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/09/2009 18:52

També he enviat un missatg al grup de Patrimoni.gencat http://www.facebook.com/home.php?#/patrimoni.gencat



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 24/09/2009 22:47

Espero que después del desastre que cometieron autoridades pasadas retirando las bocas de metro antiguas, no se cometa en el presente otro error que afectaria gravemente al patrimonio histórico del metro de Barcelona.
Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/09/2009 23:19

automotorserie 436 ha escrit:Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.
O on el disseny ho és tot.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 24/09/2009 23:27

Guigui ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.
O on el disseny ho és tot.
Buena apreciación, funcionalidad y diseño


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/09/2009 23:30

Guigui ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.
O on el disseny ho és tot.
Tenen molta més càrrega de disseny les rajoles originals que no pas els plafons utilitzats actualment.
Per tant, el drama és que cada vegada hi ha menys disseny.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 24/09/2009 23:33

I menys espai.
Jo me n'adono cada dia més que estan fent del metro un lloc petit, claustrofòbic. Les estacions model Barcelona que hi queden, com Fabra i Puig, tenen un sostre molt alt, però fan un fals sostre a les andanes, sembla petit, incòmode, i les estacions com aquesta, on s'han trobat els vestigis, el mateix. Es van posant capes decoratives, falses capes de plàstic i metall. Que s'han de passar cables? home, i tant que es pot! o no saben fer forats?. Veig el tram d'estació antiga, i em deixa estupefacte l'alçada que s'ha perdut en aquesta estació, convertint-la en un lloc incòmode, claustrofòbic, calorós, fosc. Això és modernitat? això és moda? doncs si és així, prefereixo mil cops ser un retrògrada conservador.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/09/2009 11:08

Ja us puc dir que entre els membres del Consell s'ha començat a crear debat sobre el tema, vejam dilluns què passa, ja que imagino que molts hauran fet pont, i no hauran llegit encara el mail col·lectiu.



Avatar de l’usuari
FerrocarrilsCAT
N4
N4
Entrades: 67
Ubicació: Sant Andreu de la Barca

Entrada Autor: FerrocarrilsCAT » Divendres 25/09/2009 19:56

M'hi he passat aquesta tarda i les he vist. Són emotives!!! :'( :'( :'(


A muchos nos gustaría que las ''Copito'' volviesen a ser las reinas, pero los Navales han muerto, los Manes los consideran inútiles y las 213 existen.

El meu fòrum: http://www.trenllobregat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 26/09/2009 0:46

Jo t'ambé m'he passat per allà. :'( :'( :'( :'( :'(
:aaa Que m'apunto a les comunicaciós via FaceBook als Amics del Patrimoni Historic de TMB: http://www.facebook.com/group.php?gid=18949084989
TMB, :cunao


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 26/09/2009 11:42

M'imagino una estació de Passeig de Gràcia amb les rajoles i decoracions originals, però adaptada als nostres temps (bona il·luminació, ascensors, etc).
Si es fes bé, podria ser realment espectacular i no el "bodrio" que és ara, o les més que discutibles rehabilitacions sense gràcia tipus Diagonal o qualsevol estació que es remodeli avui dia.
Pensem que les rajoles, a més, tenen un manteniment molt inferiors als plafons de plàstic. la prova és que els plafons, al cap de 6 o 7 anys, estan que fan pena. En canvi, les rajoles porten allà 80 anys sense que se'ls faci cap manteniment i... ja veieu, passant un drap per sobre tornarien a estar esplendoroses.

En resum, que fins i tot considerant aspectes pràctics i econòmics, és millor la rajola que no pas el que s'ha estat posant els últims anys. I si no... per què us creieu que es van fer les estacions amb aquest tipus de rajoles en el seu dia? Segurament, perquè aquella gent era més intel·ligent i tocava més de peus a terra que els nostres gestors actuals



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/09/2009 11:45

... i perquè el 3% no deuria estar, ni de bon tros, tan estès com ara.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 26/09/2009 14:04

Tot i que les restauracions impliquen mantenir el màxim possible del material original, no hem de oblidar que les estacions no han de deixar de ser pràctiques. És per això que trobo que FGC va realitzar una feina correcta en la restauració de Catalunya, exemple que hauria de seguir el metro enlloc de reconvertir les estacions en caixes de plastidecors esborrant qualsevol resta antiga. L'estació de Catalunya, sense acabar d'agradar-me del tot, trobo que se li va respectar gran part del seu aspecte original alhora que es va reformar per necessitats que clamaven al cel, especialment goteres i filtracions i afegint un petit toc modern. Lo dels tocs "moderns" (que es caduquen en qüestió de poc en comparació a la durada de les pròpies estacions) sembla que és una cosa que si els dissenyadors no fan, no poden anar de ventre. En la mateixa línia es va estandaritzar una mica l'aspecte de l'estació de Sant Gervasi, que en un arrebat eufòric als anys setanta algú havia pensat que recobrint-la de rajoles de cuina quedaria millor.

En fi, el que vull dir és que quan es restaura una estació penso que s'hauria de seguir un criteri de disseny el més semblant possible al que oferia quan va ser inaugurada, fos lleig o maco. I tapar amb plaques de colors és i serà sempre una xapussa, excepte que la estació ja s'inaugurés així des de bon principi. Al menys és el que jo penso.

Una de les estacions que podrien ser reconstruïdes segons el seu aspecte original és la d'Urquinaona L4, que cap a l'any 96-97 va ser folrada de plaques violetes. Durant la restauració, va quedar al descobert tot el sostre recobert de rajola bisellada, i les bombetes provisionals utilitzades durant les obres, van fer que en part l'estació tingués el mateix aspecte que quan es va inaugurar. Com a dada, moltes rajoles s'havien esbotzat als anys 70 per penjar els suports del sostre fals de làmines, altres es van perdre als primers 80 en fixar els suports de les bandes indicadores amb el nom de l'estació, i les darreres es van destrossar als 90 en clavar els sostre de plàstic cremós que llueix ara. Però encara en queden moltes i penso que es podria recuperar si hi hagués voluntat.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 26/09/2009 15:21

Aquesta sortida de Passeig de Gracia (ARAGON) don al seu canto Besos davant les cases Batlló i Ametller, força visitades pels turistes, el conjunt no desentonaria pas amb l'entorn, us imagineu si no s'heguessin fet malbe totes aquestes decoracions originals com podria ser la estacio Passeig de Gracia amb les cases citades abans???

De totes formes la Estacio tal i com la coneixem no se el que durara, que si intercamviadors, que si futures reformes etc...hi deuen haber moltes mes coses amagades en aquells laberíntics pasadissos, el lloc on acababen les antigues escales mecaniques de l'andana central encara es visible, hi han unes escales amagades darrere les taquilles del lloc on han aparegut les rajoles, que anaven directement a la sortida de forma molt mes rapida que ara, etc.. etc..

De tots formes per moltes reformes aquest Lloc just a sobre les andanes no crec que sigui necesari modificar'l-ho massa, es a dir que es podrien conservar sense molts inconvenients.

wefer ha escrit:
En resum, que fins i tot considerant aspectes pràctics i econòmics, és millor la rajola que no pas el que s'ha estat posant els últims anys. I si no... per què us creieu que es van fer les estacions amb aquest tipus de rajoles en el seu dia? Segurament, perquè aquella gent era més intel·ligent i tocava més de peus a terra que els nostres gestors actuals
També val a dir sense deixar de donar-te la rao que abans els costos de segons quines coses eren molt diferents, potser abans les rajoles eren la cosa mes barata, sempre s'ha mira't la "pela", pero potser ara es exagerat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/09/2009 15:31

faristol ha escrit:També val a dir sense deixar de donar-te la rao que abans els costos de segons quines coses eren molt diferents, potser abans les rajoles eren la cosa mes barata, sempre s'ha mira't la "pela", pero potser ara es exagerat
Al final, la despesa puja al que vol el que es gasta els calers. M'explico: potser sí que TMB, GISA o qui sigui mirarà molt pel cost del material de construcció, però tot això haurà anat precedit per uns estudis d'arquitectura i disseny ben dotats, que probablement també podrien ser força més econòmics.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”