Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 19/01/2007 13:26

Només que s'eliminin les actuals limitacions de velocitat (*) per mal estat de la via, ja hi ha un important guany de velocitat. En corbes de 300 m de radi, un tren tipus N (normal) pot anar a 77 Km/h, mentre que un tipus A (com les 440) pot passar a 85 Km/h. En teoria, un tipus B (Talgo Pendular, per exemple) podria passar a 90 Km/h. I no crec que ni en el lloc més difícil les corbes del transpirinenc tinguin radis inferiors als 300m.

(*) Actualment hi ha limitacions permanentment temporals o temporalment permanents de 30 i 10 Km/h. A veure si amb la renovació de via del tram Ripoll-La Tor, desapareixen.

Per altra banda, lo que deieu dels frens combinats elèctric i pneumàtic, en les unitats modernes (252, 446, 447, etc...) entra en servei primer el frè elèctric. El pneumàtic només entra en servei si la necessitat de frenat és massa gran per al frè elèctric tot sol o si la velocitat de circulació és massa baixa (crec que en les 447 a 5 Km/h).

Salut !!
jordidr ha escrit:si la veritat es que amb el traçat actual es dificil augmentar la velocitat, i proposar un nou traçat doncs no se... pero clar tambe ens hem de plantejar que si en un futur aquesta linia ha de servir per conectar amb andorra, en fer una reforma mes seriosa



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 19/01/2007 15:14

genissimon ha escrit:Actualment hi ha limitacions permanentment temporals o temporalment permanents de 30 i 10 Km/h.
Genial, el vocabulari que s'inventa Renfomentadif (perquè suposo que l'hauràs tret d'allí). Demostra la mateixa capacitat en matèria lingüística que de gestió de TP.

:x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 20/01/2007 16:01

A mi em dóna la impressió que es tracta més d'una ironia de l'amic Genissimon (inspirada en l'estupenda gestió de RENFE/ADIF, és clar...).



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 22/01/2007 8:49

L'has clavat, Jordi.

Tot i que la ironia no és invenció meva, però ara no recordo d'on la vaig adoptar. Tot i que el joc de paraules em va agradar molt i és perfectament aplicable a la "gestió" (*) d'aquesta línia.

Crec que ara els estan canviant però en la part alta de la línia fins no fa gaire encara hi havia els pals de formigó originals de 1929 que en teoria sustentaven la catenària. Però n'hi havia alguns que no sabies si el pal aguantava la catenària o la catenària aguantava el pal.

(*) Si de l'abandó total a su suerte se'n pot dir gestió.

Salut !!
Jordi Freixas ha escrit:A mi em dóna la impressió que es tracta més d'una ironia de l'amic Genissimon (inspirada en l'estupenda gestió de RENFE/ADIF, és clar...).



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 22/01/2007 9:42

Jajajajajajajajajajjaaja... crec que aquesta classe d'expressions, no són cortesía d'una sola persona, sinó del poble ;)



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 21/08/2008 20:57

Adif adjudica les obres de rehabilitació de l'estació de Ribes de Freser per 177.000 euros

L'empresa pública Adif ha adjudicat les obres de rehabilitació de l'estació de Ribes de Freser (Ripollès) a l'empresa Domogest per un import de 177.000 euros. Les reformes de l'estació consisteixen en millorar l'edifici de viatgers i la zona de les andanes amb l'objectiu de modernitzar l'estat de les instal·lacions i augmentar la qualitat del servei que s'ofereix a 30.000 usuaris anualment.

Els treballs, que començaran en les pròximes setmanes, es concentraran en augmentar les andanes per arribar a una altura de 65 centímetres respecte a la cota de carril. D'aquesta manera es millorarà l'accessibilitat als trens.

També se suprimiran les barreres arquitectòniques mitjançant la construcció de noves rampes d'accés i s'instal·larà entre les andanes un nou pas antilliscant i adaptat a les persones amb mobilitat reduïda. Així mateix, es farà una marquesina a l'andana central i es posarà un nou paviment.

Pel que fa a l'edifici de viatgers, se li posarà una coberta nova i es faran noves canalitzacions per permetre la correcta evacuació d'aigües. En el moll auxiliar, es rehabilitarà la coberta amb la instal•lació d'una nova i es netejarà i pintarà la façana. El treballs es complementaran amb la col•locació de mobiliari, panels informatius i il·luminació.

L'execució de les obres formen part del projecte posat en marxa entre Adif i el Ministeri de Foment per modernitzar les instal·lacions i infraestructures de la línia Barcelona-Puigcerdà i que suposen una inversió global superior als 350 milions d'euros. Així, es rehabilitaran altres estacions com la de Ripoll, Manlleu, la Molina, Planoles, Campdevànol, Puigcerdà i Sant Quirze de Besora-Montesquiu.

Paral•lelament es modernitzarà el sistema d'electrificació i el reforç de potencia de quatre subestacions. A més, es farà la implantació d'un sistema de bloqueig automàtic, nous sistemes de comunicacions i de protecció mitjançant la senyalització lluminosa i acústica dels passos a nivell, i la renovació integral de la via. / ACN

El9nou.cat

-------------
No seria convenient relacionar d'alguna manera aquest fil amb aquest altres dos?

- Inici renovació electrificació línia Ripoll-Puigcerdà

- S'acosta la renovació de Ripoll–Ribes



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 24/08/2008 22:30

Avui diumenge s'estava treballant a la línia, posant balast a la zona de Toses, fins i tot hem vist un trenet d'obres circulant per Planoles. Ens ha sorprès trobar la boca nord del túnel de Toses tapiada i amb quatre grans ventiladors instal.lats per donar seguretat als treballadors dins el túnel.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

migjorn
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Manacor

Entrada Autor: migjorn » Dijous 28/08/2008 13:27

A finals de juliol vam anar a veure com anaven les obres de renovació i la veritat és que hi ha tramb en què ja hi ha les noves vies posades. Us adjunto algunes fotografies.
PICT0013.JPG
Via nova entre Planoles i Toses
PICT0013.JPG (95.75 KiB) Visualitzat 5262 cops
PICT0018.JPG
Vista de l'estació de Toses
PICT0018.JPG (99.05 KiB) Visualitzat 5259 cops
PICT0019.JPG
Canvi de travesses de fusta a les de formigó a prop de Toses
PICT0019.JPG (59.02 KiB) Visualitzat 5258 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/08/2008 13:53

Bones fotos! I sort que hi han col·locat travesses adaptables a UIC (ho són, oi que sí?). Encara hi ha una mica de visió de futur...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 28/08/2008 14:17

No entenc la presència de travesses de fusta, excepte en alguns túnels.

Espero que sigui per a instal·lar via provisional i que quedin les de formigó monobloc bivalents (1668/1435).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 28/08/2008 14:55

Sobreamples



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 28/08/2008 18:11

Hi ha trams nous balastats amb travessa de fusta i subjecció pandrol.

genissimon ha escrit:No entenc la presència de travesses de fusta, excepte en alguns túnels.

Espero que sigui per a instal·lar via provisional i que quedin les de formigó monobloc bivalents (1668/1435).

Salut !!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 28/08/2008 18:17

Pandrol o SKL12



swansea
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: swansea » Dijous 28/08/2008 22:23

Com sempre ADIF a demostrat la seva voluntat de tenir un ferrocarril convencional connectat amb europa !!!. Hagués estat molt fàcil canviar l'ample de via amb travessa monobloc polivalent. així s'asseguren que ningú tengui males idees !!!.



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 28/08/2008 22:37

No comprenc el teu missatge, swansea.



swansea
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: swansea » Dijous 28/08/2008 22:51

Era una ironia. Si haguessin renovat amb travessa monobloc polivalent era molt fácil deduir que era facil transformar la línia a ample UIC. Han renovat aquest tram amb travessa de fusta per evitar "caure" en aquesta temptació?. O som jo que em mal pens sense motiu? Perquè fins a Ribres s'ha renovat amb monobloc i el darrer tram amb travessa de fusta?.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 28/08/2008 22:52

swansea ha escrit:Com sempre ADIF a demostrat la seva voluntat de tenir un ferrocarril convencional connectat amb europa !!!. Hagués estat molt fàcil canviar l'ample de via amb travessa monobloc polivalent. així s'asseguren que ningú tengui males idees !!!.
No veig quin problema hi ha en canviar d'ample amb travesses de fusta... :nose



swansea
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: swansea » Dijous 28/08/2008 22:53

És molt més facil, barat i ràpid amb trravesses monobloc...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 28/08/2008 22:56

Personalment, prefereixo les de fusta, aixi encara conserva l'aire de "rustica" aquesta línia. Per cert aquest cap de setmana segurament i passaré. Intentaré fer fotos, i penjar-les aqui.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 28/08/2008 23:33

swansea ha escrit:És molt més facil, barat i ràpid amb trravesses monobloc...
Esta molt escampat aixo, pero es ben fals. Surt mes economic substiuir les traveses polivalents per altres d'amplada fixa. La rao: Moltisima ma d'obra.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”