Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 03/12/2008 20:44

ACN ha escrit:Detenen quatre joves veïns del Baix Llobregat per pintar grafits en reiterades ocasions a Cervera
Au, quatre enxampats! A veure si els fan netejar amb la llengua i dissolvent el que han fet ells i els seus companys d'afició... :twisted:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 05/12/2008 1:38

JaMiRo! ha escrit:
ACN ha escrit:Detenen quatre joves veïns del Baix Llobregat per pintar grafits en reiterades ocasions a Cervera
:plas Visca els mossos! Suposo que potser la Renfe devia denunciar els fets. Per tal que es monti un dispositiu caça grafiters!

Bona feina! aviam quan els fitxen a tots!



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 31/12/2008 11:47

Adif adjudica el projecte per suprimir l'últim pas a nivell de Cervera

• Galeria de més de 200 metres entre les avingudes Victòria i Guissona

Adif ha encarregat el projecte constructiu per eliminar l'últim pas a nivell de Cervera, el del carrer Victòria. La proposta preveu una galeria subterrània des del carrer Victòria, al costat dels semàfors de l'avinguda Catalunya, fins a la rotonda de l'avinguda de Guissona, passant pel passeig de l'Estació. En total, més de 200 metres i una profunditat de més de 15 metres per salvar el desnivell entre les dos parts de la ciutat. Es tracta d'un projecte "faraònic" segons l'alcalde, Joan Valldaura.

El primer edil va apuntar que aquesta obra obriria la porta a altres projectes, com un pàrquing subterrani al passeig de l'Estació. L'actuació en la línia de Manresa suposa una inversió de més de 75 milions d'euros, que s'emmarca en el pla de millora en línies d'ample convencional i el programa de supressió i millora de passos a nivell de l'any 2005. A Cervera s'ha executat un pas subterrani sota les vies i dos més estan en fase d'execució.

http://www.segre.com/index.php?id=225&n ... a7a5e00638



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 27/01/2009 17:10

Imatge

Adif millorarà la seguretat de les estacions de tren de Juneda, Bellpuig i Vinaixa

• L'actuació s'emmarca en un pla general del Ministeri de Foment i consisteix en dotar les instal·lacions de circuits tancats de televisió, sistemes de detecció d'incendis i control d'accessos

L'entitat pública empresarial dependent del Ministeri de Foment i encarregada del desenvolupament i gestió de la xarxa ferroviària, Adif, ha licitat un contracte per al subministrament i la instal·lació de diversos equips de seguretat en 8 petites i mitjanes estacions de Catalunya, entre les quals es troben les de Juneda, Bellpuig i Vinaixa.

Aquesta actuació s'emmarca en un pla general que afecta 82 estacions de tot Espanya. Compta amb un pressupost global de licitació de 5.183.844,84 euros i un termini d'execució de 16 mesos. El contracte preveu el subministrament i instal·lació de circuits tancats de televisió, sistemes de detecció tant d'incendis com d'intrusos, control d'accessos, intèrfons i panys especials per a un millor control de les estacions, incrementant d'aquesta manera el nivell de prevenció i protecció tant dels treballadors i usuaris com del patrimoni públic gestionat.

http://www.segre.com/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/01/2009 17:17

Espero vivament que el sistema de vigilància serveixi per perseguir els delinqüents que es dediquen a malmetre les instal·lacions i donar-los el tractament que es mereixen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

XSB
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: XSB » Divendres 30/01/2009 12:12

Pel que he pogut veure en els últims dies, al costat de les vies de sortida de l'estació de Manresa en direcció a Lleida hi han conjunts de travesses de formigó noves i moviment de trens transportadors de material d'obres. Suposo que la renovació del tram Manresa - Calaf avança tal i com s'havia anunciat.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 02/02/2009 23:37

XSB ha escrit:Pel que he pogut veure en els últims dies, al costat de les vies de sortida de l'estació de Manresa en direcció a Lleida hi han conjunts de travesses de formigó noves i moviment de trens transportadors de material d'obres. Suposo que la renovació del tram Manresa - Calaf avança tal i com s'havia anunciat.
a part de les travesses s'han trobat un cotxe cremat, amb un cadàver dins, estacionat al pàrquing de l'estació!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/02/2009 8:32

http://www.regio7.cat/secciones/noticia ... ar-autobus

Les obres del tram ferroviari entre Calaf i Manresa obligaran a anar amb autobús

L´alcalde de Rajadell es queixa que Renfe no l´informa sobre la data de l´inici dels transbords.

REDACCIÓ / MANRESA
La intervenció de millora al tram ferroviari que uneix Manresa i Calaf obligarà els usuaris de la línia a fer transbord i fer aquest recorregut en autobús, tal com ja es va establir quan les obres van afectar altres trams, com el de Calaf a Cervera. Tot i que aquest canvi s’hauria de fer aviat –en un prinicipi s’havia parlat entre febrer i març–, alcaldes dels municipis per on passa la línia no saben quan es començarà a aplicar. L’alcalde de Rajadell, Joan Costa, es queixa que, tot i les trucades per informar-se’n, no ha aconseguit saber ni la data en què es canviarà el servei ni la manera com es farà. El canvi es podria perllongar més d’un any, ja que l’execució del global de l’obra s’ha fixat en 40 mesos.
El tram en què s’actua és de 35,5 quilòmetres i inclou tres estacions, les de Segués-Sant Pere Sallavinera, Aguilar de Segarra i Rajadell, a més de les de l’inici i el final, Calaf i Manresa. Aquesta actuació ha de completar la millora de la línia de Manresa a Lleida, ja que fins ara ja s’han executat obres en el traçat entre Lleida i Calaf. Ara per ara, ja s’ha fet la neteja de la vegetació del costat de la via, s’han instal·lat tanques pels desmunts i les trinxeres del traçat i s’han amuntegat travesses que s’han de renovar.
L’actuació es va adjudicar per 27 milions d’euros. El projecte inclou la renovació de la via, amb la millora de la planta i l’alçat, tot i que no es variarà el recorregut. També s’evitaran despreniments, es millorarà el sistema de drenatge i es condicionaran túnels, ponts i passos superiors i inferiors.
Les millores també es notaran a les estacions, per tal de fer que les andanes se situïn al mateix nivell que l’entrada als vagons. La principal actuació es farà a l’estació de Calaf, on es construirà una quarta via, un pas inferior per a vianants i s’habilitarà un aparcament. A banda, es preveu reordenar els passos a nivell.
Actualment, per fer el trajecte de Manresa a Calaf el tren necessita gairebé tres quarts d’hora, ja que en molts punts gairebé no supera els 30 km/h. De Calaf enllà es nota una evident millora.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 26/02/2009 23:27

L'article diu que el tren triga 45 minuts entre Calaf i Manresa. Curiosament, el bus que uneix les dues poblacions triga una hora. Per tant, amb el permís de les roques, el tren és el mitjà de transport públic més competitiu entre ambdues poblacions.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 26/02/2009 23:49

liniadelRipollés ha escrit:L'article diu que el tren triga 45 minuts entre Calaf i Manresa. Curiosament, el bus que uneix les dues poblacions triga una hora. Per tant, amb el permís de les roques, el tren és el mitjà de transport públic més competitiu entre ambdues poblacions.
És realment lamentable que un trajecte que es fa en 20 minuts en cotxe triguis més del doble en tren i el triple en bus... però bé... així està el transport públic del país. Esperem que amb les millores que faran el tren trigui menys...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 27/02/2009 12:14

liniadelRipollés ha escrit:L'article diu que el tren triga 45 minuts entre Calaf i Manresa. Curiosament, el bus que uneix les dues poblacions triga una hora. Per tant, amb el permís de les roques, el tren és el mitjà de transport públic més competitiu entre ambdues poblacions.
Fa uns mesos van posar expedicions semidirectes amb parada només a Rajadell via Eix Transversal que trigen 30 minuts entre Manresa i Calaf.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 20/03/2009 8:56

Un incendi crema el futur Centre d'Interpretació del Ferrocarril de Sant Guim a un mes de la seva inauguració

El futur Centre d’Interpretació del Ferrocarril de Sant Guim, que s’havia d’estrenar d’aquí un mes i que s’ubicava en un edifici emblemàtic, s'ha cremat aquest vespre en calar-se foc al teulat de fusta del magatzem, sense que provoqués cap ferit ni s’hagués d’evacuar ningú. El foc s'ha iniciat sobre les 20.30 hores i al lloc s’hi hn desplaçat 8 dotacions dels Bombers per treballar en l’extinció. La proximitat del centre a la via del tren està dificultant la feina per apagar-lo, però no s'ha hagut de tallar el trànsit ferroviari. Les flames han calcinat completament el sostre i també han resultat afectades les parets.

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... :successos



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 21/03/2009 12:58

Què extrany, sempre es cremen els edificis històrics i representatius! Clar, com que no fan diners...
...i no interessen. Perquè no ho vigilen prou. Només espero que sàpiguen arreglar aquesta situació com calgui. Igualment amb les estacions de Manresa a Lleida, perquè més que edificis semblen discoteques, amb la gran quantitat de graffits que tenen. Aquesta línia també necessita un desdoblament i una quadriplicació (o més) respecte als tres mediocres serveis que hi ha actualment. A part de la millora de la infraestructura, feina que afortunadament ja s'està fent.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 21/03/2009 16:46

És una llàstima que es cremi un museu del ferrocarril poc abans d'inaugurar-se.

tren250 ha escrit:Què extrany, sempre es cremen els edificis històrics i representatius! Clar, com que no fan diners...
...i no interessen. Perquè no ho vigilen prou. Només espero que sàpiguen arreglar aquesta situació com calgui. Igualment amb les estacions de Manresa a Lleida, perquè més que edificis semblen discoteques, amb la gran quantitat de graffits que tenen. Aquesta línia també necessita un desdoblament i una quadriplicació (o més) respecte als tres mediocres serveis que hi ha actualment. A part de la millora de la infraestructura, feina que afortunadament ja s'està fent.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dissabte 21/03/2009 21:03

Si no vaig errat ahir per TV3 van entrevistar el alcalde i va dir que la renovació d'aquet edifici a inaugurar en 15 dias pujaba mes de 200.000 euros, esperem que tot i aixis tirin endavant.

Per un altre banda la linea Manresa-Lleida si que necesita mes serveis i milloras en temps de viatge, esperem que quan estigi totalment renovada es llançin a fer un increment de serveis.


;)



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 22/03/2009 1:34

Desolación en Sant Guim al arder un edificio histórico de la estación

La población de Sant Guim de Freixenet amanece hoy con la desolación no sólo de haber perdido anoche en un devastador incendio una verdadera joya arquitectónica, sino también el nuevo Centro de Interpretación de la Ruta dels Castells del Siò que contenía dicho edificio y que estaba a punto de ser inaugurado.

El edificio arrasado la noche de ayer por las llamas pertenece al hangar histórico de la estación, explicó el delegado del Govern en Lleida, Miquel Pueyo. Se trata de un edificio de unos cien años, verdadero patrimonio industrial de la población, ubicado al otro lado de las vías frente a la estación nueva.

Una decena de dotaciones de los Bomberos, que recibieron el aviso del incendio a las 20.24 horas, acudieron al lugar de los hechos. Pero en el medio tenían la catenaria del tren, y esto dificultó en gran medida la extinción de las llamas hasta que finalmente Adif y Renfe procedieron a cortar el suministro eléctrico, quedando suspendida asimismo la circulación de trenes.

Sobre las 23.00 horas, el fuego se daba prácticamente por controlado. Sin embargo, al cierre de esta edición los Bomberos todavía seguían remojando. Según explicó Pueyo, “sólo han quedado en pie las paredes”. El delegado del Govern añadió que tan pronto fuera posible, los agentes de los Mossos abrirían una investigación para determinar las causas del fuego.

Por su parte, el director de Serveis Territorials en Lleida, Vidal Vidal, explicó que el fuego arrasó el nuevo Centro de Interpretación de la Ruta dels Castells del Siò, aún por inaugurar, que estaba ubicado dentro de este histórico edificio. El centro contenía un pequeño museo lleno de recuerdos perdidos ya para siempre, una oficina de información turística y un espacio para el alquiler de bicicletas. Vidal, que había sido promotor de esta iniciativa, explicó consternado que “se ha perdido una verdadera joya arquitectónica”, pero añadió que intentarán buscar una ubicación alternativa para el centro.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=00:00:01



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Diumenge 22/03/2009 19:07

Avui he anat al Congost a veure el partit del Ricoh Manresa i m'he fixat que al costat de la via del tren estava ple de travesses. Per tant em suposo que en breu renovaran les travesses d'aquest tram inicial entre Manresa i Calaf. Esperem que quan s'acabin les obres es tradueixi en un millor temps de trajecte, perquè és vergonyós tardar 50 minuts per arribar a Calaf. Amb una via en condicions es podria fer en la meitat del temps tranquilament.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 26/03/2009 17:47

PER FI!!! (Bones, per cert...) :D
Ja era hora que s´hi poséssin. Amb una mica de sort, i si la Renfe té vista, el nombre de passatgers augmentarà entre Manresa i Lleida...
Pel fet d´haver-hi ja l´Avant, no crec que hi hagi un augment espectacular de trajectes BCN-Lleida, però sí que hi podria augmentar força el nombre de viatgers en els trajectes intermedis (Manresa-Lleida,BCN-Calaf, Terrassa-Tàrrega, Sabadell-Cervera...).

Només quedarà el tram La Molina-Latour per acabar de tenir una xarxa convencional amb una via fèrria en condicions. Altra cosa són estat de les estacions, dobles vies, etc...

Salut...



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 29/03/2009 18:59

La Lleida-Manresa perd força

• La falta de competitivitat d'horaris i els Avant fan que la línia no sigui una opció per anar a Barcelona i el seu futur passa per ser de Rodalies

Una dècada després que Lleida aconseguís invertir els plans d''eutanàsia' que el Govern central tenia amb la línia de Manresa i que comencés la seua recuperació, el tren ha deixat de ser una opció vàlida per anar a Barcelona des de Lleida. Pocs l'usen per cobrir tot el trajecte davant de les ofertes de la línia d'alta velocitat i la més gran agilitat del corredor de la costa. Ajuntaments, sindicats i usuaris demanen convertir-lo en un rodalies real.

La Paula Pinto és mestra. Viu a Lleida i treballa en una escola a Cervera i cada dia s'aixeca a les 5 de la matinada per pujar al tren de les 06.25 a l'estació de la capital del Segrià en direcció a la feina. Arriba a la de la Segarra a les 07.15 i es pren un cafè fins a les 08.00. Després es passa una hora al col·legi avançant tasques fins que comencen les classes. Finalitzen a les cinc de la tarda i la Paula agafa el tren de tornada a les 17.44; arriba a Lleida 52 minuts després. En total, perd gairebé tres hores en esperes per falta d'una combinació millor: "Si el tren passés més sovint o a una hora adequada, seríem molts més. Hi ha molta gent de Lleida que treballa o estudia a Tàrrega, Mollerussa i Cervera." El preu, en canvi, és el principal avantatge de la línia de Manresa (en aquest cas, 84 euros al mes, o una mica més de dos euros per cada viatge) i viatgers com la Paula arriben ara a destinació 28 minuts abans que a començaments de la dècada, abans de la reforma del tram.

Durant l'any passat, 38.374 persones van utilitzar aquesta línia per anar de Lleida a Mollerussa; 33.238 ho van fer entre Lleida i Tàrrega i 20.568 més, entre Lleida i Cervera, fet que implica que més de 250 persones al dia es van moure només entre aquestes tres destinacions. Hi cal sumar els usuaris de Bell-lloc, Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig (amb 39.000 viatgers el 2004, segons dades de Renfe), Anglesola i Sant Guim de Freixenet, on finalitza el tram lleidatà.

Entre Lleida, Barcelona i l'Hospitalet, la línia no ha perdut força i el 2008 va guanyar un 2,3 per cent de viatgers (de 471.592 a 482.480). Tot i això, la majoria són de curt recorregut perquè ja pocs -només els que tenen paciència i prioritzen el bon preu- viatgen de Lleida a Barcelona per aquesta línia, un trajecte que es cobreix tres vegades al dia per sentit i en què inverteixen entre 3 hores i 40 i 3 hores i 52 minuts.

La línia de Manresa no pot competir amb els trens d'alta velocitat, especialment amb els Avant, que tarden al voltant d'una hora i quart per arribar a la mateixa destinació per 21,45 euros davant dels 10,10 del regional. Per aquest motiu, en els últims mesos s'ha arribat a una cosa semblant a una renúncia a l'opció Manresa per unir les capitals lleidatana i metropolitana. I això, malgrat les inversions que el Govern central ha portat a terme en els últims anys en aquesta línia i que segueixen ara en el tram entre Calaf i Manresa: l'empresa adjudicatària de les obres ha començat els treballs previs i després de Setmana Santa podrien iniciar el tall de vies per a la seua remodelació, segons fonts sindicals. Ara, l'aposta d'ajuntaments i Generalitat se centra a millorar les connexions de les capçaleres de comarca amb l'estació de l'AVE a Lleida, de manera que la forma més ràpida d'accés a Barcelona passarà per retrocedir fins a la capital del Segrià per avançar en una hora a la capital barcelonina. De fet, no pocs usuaris recorren ara a aquest sistema, tot i que amb connexions precàries. Joan Moreno és secretari general de la Federació de Transports de la UGT a Catalunya i viu a Bellpuig. Cada dia puja al tren procedent de Cervera per viatjar fins a Lleida i agafar un Avant a Barcelona, on treballa. "L'objectiu de la Generalitat és enllaçar les capitals de província en temps metropolità, cosa que implica una hora de trajecte, com a màxim", afirma Moreno. Per aquest motiu, el pla de transport de viatgers planteja per al 2012 una xarxa de rodalies amb connexions des de Lleida en sentit radial cap a Balaguer, Cervera i les Borges. La marrada no satisfà tothom. Ja passava abans amb la línia de la costa i ara, amb els Avant: es freqüent que viatgers amb destinació a Barcelona procedents, per exemple, de Bellpuig, Mollerussa o Tàrrega hagin de viatjar en vehicle particular a les Borges o a Lleida per agafar l'alternativa més àgil fins a la capital; és una situació que afecta especialment els estudiants, davant de les queixes dels pares.

No obstant, segons el representant d'UGT "no es pot renunciar a la millora de la línia com a accés a Barcelona. Encara que ara no sigui una opció vàlida, la competitivitat en els preus és important i cal seguir insistint per completar la inversió". A més, aquest tren tindrà "un paper molt important per al transport de mercaderies", concentrat ara al corredor mediterrani, amb el mercat de nou alliberat.

El projecte de l'Eix Ferroviari Transversal reforça, a més, aquesta opció. La seua adaptació com a tramvia entre municipis i el traspàs de la línia a la Generalitat en compliment de l'Estatut segellaran la seua caiguda com a tren regional.

http://www.segre.com/
Sky l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 29/03/2009 22:32, en total s’ha editat 1 vegada.



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Diumenge 29/03/2009 20:19

El trànsit de mercaderies, fins que no passi per l'ETF, podria ser una bona sortida per a la línia. Cosa que no sembla gaire compatible amb fer-ne un tren-tram, que és la intenció de la Generalitat un cop n'obtingui el traspàs. En tot cas, son molt benvingudes les obres de millora que hi ha en curs.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”