Renovació de via fins a Puigcerdà
- 593Dromedario
- N6
- Entrades: 225
- Ubicació: BCN Sant Andreu
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Ho volia penjar aquesta tarda però l'ordinador m'anava malament. Efectivament, des d'avui es talla el servei entre La Molina i La Tour, i, al meu gust, el servei d'autobús en sentit BCN podria sortir 5 minuts més tard en cada servei, crec que potser l'avancen massa.
Us deixo una foto del cartell informatiu que hi ha a Ribes de Freser, que vaig fer fa pocs dies.
Us deixo una foto del cartell informatiu que hi ha a Ribes de Freser, que vaig fer fa pocs dies.
- Fitxers adjunts
-
- Cartell.jpg (130.63 KiB) Visualitzat 4814 cops
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3713
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Seria possible que circuli un 450/451 fins a Puigcerdà/La Tour?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
No crec que estiguin homologats per a pujar les rampes de la Collada de Toses, a més del sempitern problema del pont de Pl. Catalunya (mentre circulin per allí).Ecomobisostrans ha escrit:Seria possible que circuli un 450/451 fins a Puigcerdà/La Tour?
En qualsevol cas, els seus bancs farien el servei mereixedor del nom "Gulag Exprés".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3950
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
A tot això, quina utilitat li veus tu a una 450/1, per anar fins a Puigcerdà i La Tour? Perquè a part de ser un trasto, pesen molt més que una 440 o 447, i la feinada seria fer-la frenar, i si les sub-estacions aguanten, que ja els hi ve just amb les 447. A part, ara es pugen 3 cotxes fins a La Molina, i no van pas plens del tot. No les he vist mai necessàries per aquesta línia. Abans jo faria pujar un civia de 5 cotxes, tot i que tampoc son el més adequat per fer aquest servei, ni els veig necessaris.Ecomobisostrans ha escrit:Seria possible que circuli un 450/451 fins a Puigcerdà/La Tour?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3713
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Ho deia mes per que hi ha dies que per algun motiu a partir de la Molina s'omple molt, llavors seria interessant si pogues pujar un de dos pisos, mes que res que no hagi d'anar gent de peu, ja que de La Molina a Barcelona son 3 hores de viatge.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Doncs, el que deia: 3 hores en uns seients com els de les 450/451 no entrarien ni en la fantasia més sàdica d'un Stalin, Hitler o Pol Pot.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A part una altra cosa que no es té en compte que és el gàlib dels túnels, que dubto molt que una 450/451 entri, i el que deia també l'Oriol, que el seu pes es superior, i hi han zones on la via s'aguanta com pot.
No m'imagino una 450 passant per aquests punts.
Respecte al material, el que convindria es fer una cosa que ja fa temps que vaig dir, el que no sé si va ser aquí: apartar 4 o 5 447 i adaptar-les a la linia.
Salut
No m'imagino una 450 passant per aquests punts.
Respecte al material, el que convindria es fer una cosa que ja fa temps que vaig dir, el que no sé si va ser aquí: apartar 4 o 5 447 i adaptar-les a la linia.
Salut
Pel que fa a trens de viatgers, a partir de Ribes de Freser només estan autoritzades a pujar les 447 amb els sorrers plens.
I els Civia no estan autoritzats?
4 o 5... o 10; que en cas d'anar en doble (o triple) no hi hagi problemes de falta de material.alkolo89 ha escrit:apartar 4 o 5 447 i adaptar-les a la linia.
-
- N10
- Entrades: 4267
- Ubicació: Horta
Jo crec que hi ha massa llegendes sobre el gàlib dels túnels per a les unitats de dos pisos. Les compres de material mòbil es fan tenint en compte el gàlib més restrictiu dels túnels de la xarxa d'ample ibèric.alkolo89 ha escrit:A part una altra cosa que no es té en compte que és el gàlib dels túnels, que dubto molt que una 450/451 entri, i el que deia també l'Oriol, que el seu pes es superior, i hi han zones on la via s'aguanta com pot.
Penso el mateix, problemes de gàlib a pocs llocs se'n trobaran. En aquesta línia més aviat podria donar problemes per l'estat de la via o per temes de tracció/fre pneumàtic. En tot cas no sé perquè es planteja aquest dubte si ara per ara la demanda la la línia és satisfeta amb simples composicions de 447 excepte els caps de setmana que arriben a omplir una doble.victorcasta ha escrit:Jo crec que hi ha massa llegendes sobre el gàlib dels túnels per a les unitats de dos pisos. Les compres de material mòbil es fan tenint en compte el gàlib més restrictiu dels túnels de la xarxa d'ample ibèric.alkolo89 ha escrit:A part una altra cosa que no es té en compte que és el gàlib dels túnels, que dubto molt que una 450/451 entri, i el que deia també l'Oriol, que el seu pes es superior, i hi han zones on la via s'aguanta com pot.
Amb viatgers, no.Jordi Freixas ha escrit:I els Civia no estan autoritzats?
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3713
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Bueno, si el problema son els seients nomes caldria reformar unes quantes unitats per dintre i ja està, ara si no poden pujar per raons tecniques ja es una altra cosa. Lo que recordo haver vist algun cop es pujar una combinacio de:Guigui ha escrit:Doncs, el que deia: 3 hores en uns seients com els de les 450/451 no entrarien ni en la fantasia més sàdica d'un Stalin, Hitler o Pol Pot.
tren de 2 vagons + tren de 3 vagons + tren de 2 vagons
lo que no recordo son les series, de fet no hi entenc gaire de series, però crec que es una combinacio interessant que portes el primer que va a La Tour els dies lectius, per que deu n'hi do lo ple que va fins a Vic, algun cop que l'he agafat nomes amb 2 vagons, a Sants ja s'han omplert quasi tots els seients, i el gruix de gent puja a Pl.Catalunya...
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3950
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Allò eren 440 de dos cotxes, que avui son a Santander, amb interiorisme a l'estil de les 470 de regionals. Es feien triples composicions, de 2 + 2 + 3 cotxes, els quals els últims, els desenganxaven a Ripoll, i només pujava la doble composició de dos cotxes fins a Puigcerdà o La Tour. I això es feia ens caps de setmana. Els dies feiners, es feia composició doble de 2 + 3 cotxes. Ja et puc dir que amb 3 cotxes fins a Vic, n'hi ha de sobres, el que potser caldria, seria acoplar una altra unitat a Mollet Sta. Rosa, perquè a partir d'allà, el tren va sempre ple. Això del gàlib, com dieu, són llegendes urbanes, ja que el gàlib de la línia, es gàlib electrificat, i per tant, cap unitat tindria problemes en aquest sentit.Ecomobisostrans ha escrit:Bueno, si el problema son els seients nomes caldria reformar unes quantes unitats per dintre i ja està, ara si no poden pujar per raons tecniques ja es una altra cosa. Lo que recordo haver vist algun cop es pujar una combinacio de:Guigui ha escrit:Doncs, el que deia: 3 hores en uns seients com els de les 450/451 no entrarien ni en la fantasia més sàdica d'un Stalin, Hitler o Pol Pot.
tren de 2 vagons + tren de 3 vagons + tren de 2 vagons
lo que no recordo son les series, de fet no hi entenc gaire de series, però crec que es una combinacio interessant que portes el primer que va a La Tour els dies lectius, per que deu n'hi do lo ple que va fins a Vic, algun cop que l'he agafat nomes amb 2 vagons, a Sants ja s'han omplert quasi tots els seients, i el gruix de gent puja a Pl.Catalunya...
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
El que caldria fer és el que diu l' alkolo89, reformar i adaptar 5 o 6 447 a les necessitats i condicions de la línia, tal i es va fer amb les 440 de dos cotxes. A més el que està en males condicions de la línia de Puigcerdà és la via no la superestructura, això que la via s'aguanta per miracle és una llegenda urbana, a més darrerament s'han fet moltes millores en terraplens i talussos.
De nou al FTC
L'altre dia vaig anar a Toses a dinar, allà al bar de l'estació. Per el que fa a l'estat de la via... res a dir... sembla una autopista! No se fins a quin punt està la via renovada, però quan vas amb el tren no té res a veure amb la via d'abans. A les rectes sembla que el tren floti! A més a més tota la catenària compensada... Què més volem? Respecte a les 451, una vegada, seria sobre el 2004/2005 en vaig veure passar una per aquí a El Figaró. Algú sap a on anava aquesta unitat i què hi feia en aquesta línia?
Gràcies!
Gràcies!
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3950
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Us deixo un video, d'un noi de Puigcerdà, que fa uns dies va anar a visitar la part francesa del transpirinenc, la qual està força avançada:
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Molt bon document UT.
Jo miraré a veure si aquest cap de setmana em puc escapar a la part catalana del transpirinenc, on ja estaven arribant aquesta tarda a la zona de Queixans, això si, només treien la via amb les travesses.
Salut
Jo miraré a veure si aquest cap de setmana em puc escapar a la part catalana del transpirinenc, on ja estaven arribant aquesta tarda a la zona de Queixans, això si, només treien la via amb les travesses.
Salut
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3950
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
L'altre dia us deixava un video de l'estat de les obres al tram francès. Avui us deixo un dels preparatius a la part catalana, del mateix autor:
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Tenia bastant lio, i la setmana passada no vaig poguer anar al costat francès, com tenia previst. Potser hi pugui anar la setmana del 1 de maig. Ahir, el meu pare va comentar el pas de 2 locomotores grogues dièsel (suposadament alco) entre Granollers i Vic en solitari, segons em va informar. No em va dir si pujaven o baixaven, ni va poguer fer fotos. Algú en sap quelcom?