Notícies cremallera Núria

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 22/09/2009 21:24

Continua sent l'únic mitjà de transport per accedir al santuari, a on molta gent hi accedirà per molts altres motius que no necessariament han de tenir a veure amb motius religiosos (per exmple, jo mateix xD).

O sigui que si tant de problema ha de suposar ficar un tren a certes hores, hi fiquem una carretera fins a Núria i fora.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 23/09/2009 8:57

Jordi Freixas ha escrit:Continua sent l'únic mitjà de transport per accedir al santuari, a on molta gent hi accedirà per molts altres motius que no necessariament han de tenir a veure amb motius religiosos (per exmple, jo mateix xD).

O sigui que si tant de problema ha de suposar ficar un tren a certes hores, hi fiquem una carretera fins a Núria i fora.
Jordi, hauries de controlar la visceralitat dels teus comentaris... Jo crec que exigir al cremallera de Núria que funcioni fins a les tantes és exigir massa. Perquè clar, ja posats a dir podríem exigir també cremallera non-stop tota la nit com si fos el metro de Barcelona. D'acord que és l'únic mitjà de transport per accedir al santuari però és que com ja t'han dit aquest no és més que un enclavament turístic. I si no mira a Montserrat, que també els últims cremalleres crec que són a quarts de 7 de la tarda a l'hivern.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 14:28

Però Montserrat té carretera. Afegim també carretera fins a Vall de Núria i fora problema?

D'altra banda... cal recordar que FGC és una empresa pública. Ja només partint d'aquí, referir-se a clients, com en el seu moment s'em van referir a la resposta de la reclamació que vaig presentar per aquest tema ja de per sí és inadmissible. Si el problema és que és un enclabament turístic i prou, que FGC ho deixi de gestionar i ho traspassi a una empresa privada. Però mentre aquestes instal·lacions pertanyin a una empresa pública ÉS DEL TOT EXIGIBLE que hi hagi algun altre tren més enllà de les 17'40.

I Bernat... entre el que jo he dit, porto dient durant molt de temps, i el que continuaré dient, dista molt d'aquest suposat cremallera non-stop nocturn que m'has posat com a exemple.

Amb tot això, vull que quedi clar que sóc el primer que està en contra de fer cap carretera fins a Núria.
Jordi Freixas l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 23/09/2009 14:40, en total s’ha editat 1 vegada.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 14:39

I amb tot això una altra cosa: Consultant els horaris de la línia de Puigcerdà, desde Barcelona fins a Ribes, del proper dissabte ens trobem que els tres últims trens que arriben a Ribes de Freser són el de les 17:26 (que permet enllaçar amb l'actualmet últim cremallera que surt de Ribes Enllaç cap a Núria), però després en tenim un altre a les 19:22, i un altre a les 21:13, que els dissabtes ja no disposen d'enllaç "perquè el cremallera és un tren turístic" :roll:



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/09/2009 16:01

Jordi Freixas ha escrit:I amb tot això una altra cosa: Consultant els horaris de la línia de Puigcerdà, desde Barcelona fins a Ribes, del proper dissabte ens trobem que els tres últims trens que arriben a Ribes de Freser són el de les 17:26 (que permet enllaçar amb l'actualmet últim cremallera que surt de Ribes Enllaç cap a Núria), però després en tenim un altre a les 19:22, i un altre a les 21:13, que els dissabtes ja no disposen d'enllaç "perquè el cremallera és un tren turístic" :roll:
M'agradaria fer un estudi de demanda, perquè sincerament, dubtu jo que un cremallera a les 20h tingui èxit, ja que la gent que hi puja, no s'espera a pujar a les 8 de la nit, i més si vas a un hotel, que t'has de registrar, acomodar a l'habitació, etc..., amb l'estona que això comporta.

I que FGC sigui pública no implica que hagi d'oferir serveis que siguin deficitàris, perquè seria una pèrdua de diners constant, i que podria fer prendre decisions errònies.

Ja et dic jo que un tren no l'ompliries a aquelles hores a l'hivern, però bé, ja en un altre fil i en aquest igual, sembla que no vulguis baixar del burro i que tu tens raó tant si com sí, i que els altres anem equivocats... :roll:

PD: si la resposta de FGC al teu mail és aquella, tot i que sigui un motiu, la trobo patètica i poc treballada. Valdria més la pèna ficar que no hi ha demanda, que és més coherent.


Salutacions,

Oriol

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 16:51

oriolp13 ha escrit:M'agradaria fer un estudi de demanda, perquè sincerament, dubtu jo que un cremallera a les 20h tingui èxit, ja que la gent que hi puja, no s'espera a pujar a les 8 de la nit, i més si vas a un hotel, que t'has de registrar, acomodar a l'habitació, etc..., amb l'estona que això comporta.
Bé que segons quins dies hi tenen tren a les 18:30 i a les 20:30. Encara que n'hi hauria prou amb que aquest últim tren el posessin a les 19:40, per exemple.
oriolp13 ha escrit:I que FGC sigui pública no implica que hagi d'oferir serveis que siguin deficitàris, perquè seria una pèrdua de diners constant, i que podria fer prendre decisions errònies.
TOTES LES LÍNIES de les quals n'és responsable FGC, van ser tranferides d'altres operadores per ser deficitaries. TOTES. Inclòs el Cremallera de Núria. Com a empresa públca, la seva funció ha de ser mantenir totes i cadascuna d'aquestes línies; no simplement obtenir-ne beneficis.
oriolp13 ha escrit:Ja et dic jo que un tren no l'ompliries a aquelles hores a l'hivern, però bé, ja en un altre fil i en aquest igual, sembla que no vulguis baixar del burro i que tu tens raó tant si com sí, i que els altres anem equivocats... :roll:
Obviarem el comentari del burro.

Pel que fa a omplir o no aquell tren, repeteixo que es tracta d'un servei que s'ha de prestar per tractar-se d'un servei públic d'una empresa pública. Si el problema és que aquest tren resulta deficitari, s'haurien de poguer contemplar fórmules alternatives. Com per exemple, que el tren no arrenqui en cas de no haver-se venut ni un sol bitllet a Ribes Enllaç, Ribes Vila, o Queralbs.
oriolp13 ha escrit:PD: si la resposta de FGC al teu mail és aquella, tot i que sigui un motiu, la trobo patètica i poc treballada. Valdria més la pèna ficar que no hi ha demanda, que és més coherent.
La resposta en definitiva venia a ser que efectivament no hi havia demanda. Però aquelles formes tant exquisites en les quals no em va donar cap solució, no em va agradar gents.

Per cert... altres vegades que he viatjat a Núria en l'últim tren del dia, al descarregar el passatge SEMPRE se n'ha entornat buit cap avall. En què quedem? És deficitari per posar-ne algun sense que s'ompli mínimament, però que pugui comportar la venda d'algun bitllet, però per baixar buit aquí ja sí que no ho és de deficitari, no? :roll:



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/09/2009 17:07

FGC és una empresa pública, i el seu principal objectiu pot no ser obtenir beneficis, però tampoc per això ha de posar serveis que es sap que seríen totalment deficitaris, perquè tampoc és qüestió de perdre-hi diners.

Si féssim el que dius dels bitlets, no és mala idea, el que passa és que un sol bitllet d'una persona no justifica posar un automotor sencer per a ell, ja que els costos de personal (jornada laboral), i el cost d'aquella expedició no justifica en cap cas el transportar una persona.

A ple hivern, que les condicions climatològiques són "dures", pujar gairé més tard de les 17.40 és una bajanada, ja que fa fred, no hi ha claror, i a Núria a no ser que estiguis a dins l'hotel, el santuari o l'alberg, dubto que et quedis passejant per l'exterior.

I repeteixo, per el fet que que FGC sigui una empresa pública, això no significa que hagi d'oferir serveis que no el justifiquin!


Salutacions,

Oriol

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 17:44

oriolp13 ha escrit:FGC és una empresa pública, i el seu principal objectiu pot no ser obtenir beneficis, però tampoc per això ha de posar serveis que es sap que seríen totalment deficitaris, perquè tampoc és qüestió de perdre-hi diners.
Per això mateix hi insisteixo en que no estic dient en cap cas que s'hagin de posar freqüències propies d'una línia de Rodalies. Només estic dient de posar UN TREN MÉS I PROU, per exemple.
oriolp13 ha escrit:Si féssim el que dius dels bitlets, no és mala idea, el que passa és que un sol bitllet d'una persona no justifica posar un automotor sencer per a ell, ja que els costos de personal (jornada laboral), i el cost d'aquella expedició no justifica en cap cas el transportar una persona.
Si ens basem en el que dius, no és res que no es faci ja actualment, cada vegada que un grup de gent (sigui pel retorn d'un casament, o qualsevol altre esdeveniment que ho requereixi) contracta un tren-charter. Jo, el que plantejo és donar una alternativa viable de servei regular en aquesta franja horaria.

Pel que fa al tema del personal i les seves jornades laborals, em consta que cada nit hi ha un maquinista de guardia per si fós necessari pujar un tren a Núria en cas d'emergència. El problema és que el/la maquinista en qüestió, així com el seu tren, haurien d'estar a Núria durant tot l'any, i no només la E1 amb un cotxe de viatgers durant l'estiu. I això és una cosa que ja l'he plantejat moltes vegades. En cas que sigui necessari evacuar a qualsevol persona de les instal·lacions del santuari per una urgència mèdica fora de l'horari habitual del cremallera, la diferència entre tenir un tren a Núria i el temps que pot tardar a pujar des de Ribes o Queralbs, pot ser crucial.

A partir d'aquí, el mateix que pot costar quan l'últim tren del dia, després de descarregar el passatge a Núria s'en torna cap avall, es podria invertir en aquest últim tren, i deixar-lo allà com a tren d'emergència.

No creus que això és raonable?
oriolp13 ha escrit:A ple hivern, que les condicions climatològiques són "dures", pujar gairé més tard de les 17.40 és una bajanada, ja que fa fred, no hi ha claror, i a Núria a no ser que estiguis a dins l'hotel, el santuari o l'alberg, dubto que et quedis passejant per l'exterior.
Uiii... quan t'en vas de cap de setmana amb amics, col·legues, i d'altres energúmens varis, la varietat d'activitats a l'exterior pot ser il·limitada :D

Bé, fora conyes. Tu mateix ho has dit: a no ser que estiguis a dins de l'hotel, el santuari o l'alberg. En tot cas, la qüestió principal no és el que puguis fer-hi o no per allà; la qüestió és arrbar-hi.
oriolp13 ha escrit:I repeteixo, per el fet que que FGC sigui una empresa pública, això no significa que hagi d'oferir serveis que no el justifiquin!
Doncs jo considero que és plenament justificable afegir algun tren mes enllà de les 17:40, EXACTAMENT de la mateixa manera que ho és posar-lo en una altra franja del dia més rendible, tot i sabent que en un moment donat, aquell tren d'aquella hora concreta no hi ha pujat ningú.

O... és que potser trobaries raonable que per la mateixa regla de tres un dia ens trobem amb que no hi ha cap servei en tota la tarda?

Per cert... entre una cosa i l'altra m'he posat a buscar per internet algun lloc a on apareguin els costos d'explotació de la línia. Vull comprovar a veure si realment és tant deficitari com perque no es pugui permetre ficar aquest tren. Algú em pot ajudar?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/09/2009 17:53

Suposo que si el cremallera el fan baixar a Ribes-Vila, els seus motius deuen haver-hi. Que estigui de guàrdia no vol dir que passi la nit a la cabina. Pot ser que estigui a casa seva i amb un telèfon d'empresa preparat per a qualsevol emergència.

I referent al tema, no reclamo freqüències de rodalies, però jo, personalment, no crec que a l'hivern, excepte dies comptats, es pugui omplir raonablement un tren. Quanta gent agafa l'últim tren de les 17.40?

L'altre tema és el tren d'emergència. Sent "coneixedor" del tema, et dic jo que si algú té una emergència mèdica( un cas greu), ni de conya esperaràn a baixar amb el cremallera; probablement faràn pujar l'helicòpter del SEM, que en uns minuts es planta a Campdevànol. Tot i això seria interessant tenir-hi un tren de "socors", per a casos mèdics no greus o casos que no siguin mèdics, però puguin requerir una evacuació.


Salutacions,

Oriol

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 18:50

oriolp13 ha escrit:Suposo que si el cremallera el fan baixar a Ribes-Vila, els seus motius deuen haver-hi.
Si. I segurament aquests motius deuen tenir a veure simplement amb que els treballadors que hi puguin haver en aquest tren, s'en tornen cap a casa. Simplement. I que consti que no els critico; critico la gestió de FGC.
oriolp13 ha escrit:Que estigui de guàrdia no vol dir que passi la nit a la cabina. Pot ser que estigui a casa seva i amb un telèfon d'empresa preparat per a qualsevol emergència.
Evidentment, que un maquinista estigui de guardia no vol dir que s'hagi de quedar tota la nit a la cabina, només faltaria. Precísament, la Vall de Núria llògicament disposa de diversos allotjaments per als/les treballadors/es residents, entre el mateix hotel i per exemple... Cal Ignasi, que es troba just al costat de l'estació.
oriolp13 ha escrit:I referent al tema, no reclamo freqüències de rodalies, però jo, personalment, no crec que a l'hivern, excepte dies comptats, es pugui omplir raonablement un tren. Quanta gent agafa l'últim tren de les 17.40?
Ja vaig explicar que una amiga meva no va poguer venir un cap de setmana a Núria perquè plegava de treballar un dissabte a les 4 de la tarda. No et dic que sigui en cap cas representativa de tota la gent que pot omplir un tren, però tampoc ha de ser un cas aillat.
oriolp13 ha escrit:L'altre tema és el tren d'emergència. Sent "coneixedor" del tema, et dic jo que si algú té una emergència mèdica( un cas greu), ni de conya esperaràn a baixar amb el cremallera; probablement faràn pujar l'helicòpter del SEM, que en uns minuts es planta a Campdevànol. Tot i això seria interessant tenir-hi un tren de "socors", per a casos mèdics no greus o casos que no siguin mèdics, però puguin requerir una evacuació.
Doncs precísament a l'hivern, igualment pot convenir tenir el tren d'emergència com a alternativa a l'helicopter davant de qualsevol imprevist que hi pugui haver (com per exemple... les inclemències del temps).

Per cert... entre una cosa i l'altra, s'hauria pogut notar d'alguna manera el nou Túnel Roc del Dui en aquest aspecte...



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dissabte 26/09/2009 23:25

Com s'ha apuntat més amunt, un tren a darrera hora de la tarda permetria, els divendres i vigílies de festius, que molta gent pogués arribar a Núria després d'acabar la seva jornada laboral.

Jo recordo (de fa bastants anys, potser cap a 197x) que hi havia hagut un tren que pujava tard al vespre, enllaçant amb el darrer tren de RENFE, els dissabtes, i que es quedava a passar la nit a Núria. El ficaven a dins del tunel per a que no quedés a l'intempèrie. Naturalment el personal havia de fer nit a Núria.

Una altre questió, important és que al ser el cremallera l'unic mitjà d'accés al santuari, cal que totes les persones que hi pugin i no hi pernoctin puguin baixar. Si hi hagués més oferta per pujar a la tarda, potser molta gent, poc informada, es quedarien penjats allà a dalt. A alguns trens i funiculars dels Alps deixen de despatxar bitllets de pujada quan s'ha arribat a la capacitat màxima dels viatges de baixada.

Pel que fa a l'hivern, precisament un servei de tarda, podria fer que els que estiguin passant uns dies a la vall, a partir de les cinc de la tarda, quan allà no hi ha res per fer, baixesin a Ribes, o a Quieralbs, si després poguessin tornar a pujar. Botigues i restaurants podrien estar-hi interessats. Caldria fer un estudi de la posible demanda i, potser, implicar-hi els comerciants de Ribes.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 27/09/2009 19:52

He2/2 ha escrit:Com s'ha apuntat més amunt, un tren a darrera hora de la tarda permetria, els divendres i vigílies de festius, que molta gent pogués arribar a Núria després d'acabar la seva jornada laboral.
Aleluia!!! No estic sol!!! xD
He2/2 ha escrit:Jo recordo (de fa bastants anys, potser cap a 197x) que hi havia hagut un tren que pujava tard al vespre, enllaçant amb el darrer tren de RENFE, els dissabtes, i que es quedava a passar la nit a Núria. El ficaven a dins del tunel per a que no quedés a l'intempèrie. Naturalment el personal havia de fer nit a Núria.
Caram caram... no en tenia ni idea d'això de posar el tren a dins del túnel. Sigui com sgui, aquest comentari mha fet planteja un dubte: se sap si amb totes les reformes que s'estan efectuant a la línia, hi ha alguna idea d'instal·lar alguna coberta o alguna cosa a l'estació de Núria?
He2/2 ha escrit:Una altre questió, important és que al ser el cremallera l'unic mitjà d'accés al santuari, cal que totes les persones que hi pugin i no hi pernoctin puguin baixar.
Però el problema no és la baixada, sinó la pujada; de baixada sí que hi ha algun altre servei més enllà de les 17'40.
He2/2 ha escrit:Pel que fa a l'hivern, precisament un servei de tarda, podria fer que els que estiguin passant uns dies a la vall, a partir de les cinc de la tarda, quan allà no hi ha res per fer, baixesin a Ribes, o a Quieralbs, si després poguessin tornar a pujar. Botigues i restaurants podrien estar-hi interessats. Caldria fer un estudi de la posible demanda i, potser, implicar-hi els comerciants de Ribes.
Em temo que l'estudi ja està fet. I l'estudi és (segons em va explicar en el seu dia l'Antoni Casals per carta) que antigament ja existia un altre tren més enllà de les 17:40, però que el van treure perquè en moltes ocasions no hi pujava ningú. Però a veure... repeteixo que això no vol dir que el puguin treure així com si res, tractant-se precísament del tipus de mitjà que és el Cremallera de Núria.

Una altra cosa, és que en l'hipotètic cas d'aquest reestabliment, es vulguin idear propostes comercials per fer-ho rendible. Però... si ens haguessim de basar en el que dius, malgrat que pogués tenir èxit, el problema seria que molta gent que utilitzés aquesta opció viatjaria amb el carnet de resident; un cop ja estàs a Núria, si és que has de baixar pel que sigui i tornar a pujar, et surt molt més barat que comprar els btllets un altre cop. Això sí... tot i en el cas hipotètic que la mesura arribés a tenir èxit... a FGC li surtiria més car :roll:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/10/2009 19:19

Aprofitant la creació del nou subfòrum de material mòbil, he separat els missatges que tracten d'aquest aspecte (i els subsegüents debats) a un fil nou: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=45&t=9972


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 11/10/2009 22:07

Agrairé que ens centrem en el cremallera i no en les persones que treballen al cremallera, ja que se'm remouen els budells amb alguns comentaris.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 11/10/2009 22:25

Per treure pes en la secció aèria, els bogis quedarien a terra a l'intercanviador.
Guigui ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Si ets capaç d'inventar un cremallera-aeri bivalent potser que els suïssos sí que et donin la residència i nacionalitat suïssa :) , més que res pel tema de la capacitat de l'aeri. Ara, bon cable necessites.
Vaja, m'estàs dient que unifiqui els Rigi Bahnen en un 2x1. :D


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Antonio
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Antonio » Dilluns 12/10/2009 21:40

liniadelRipollés ha escrit:Agrairé que ens centrem en el cremallera i no en les persones que treballen al cremallera, ja que se'm remouen els budells amb alguns comentaris.
Ben dit, millor que no ens fiquem gaire amb els treballadors del cremallera que encara se'ns enfadarà algú.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 12/10/2009 21:46

Jo, per exemple (i costa molt de veure'm cabrejat)
Antonio ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Agrairé que ens centrem en el cremallera i no en les persones que treballen al cremallera, ja que se'm remouen els budells amb alguns comentaris.
Ben dit, millor que no ens fiquem gaire amb els treballadors del cremallera que encara se'ns enfadarà algú.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 13/10/2009 3:09

Si això té a veure amb alguna cosa que hagi pogut dir jo, vull que quedi clar que no ha tingut en cap moment res a veure amb la gent que treballa al Cremallera.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 13/10/2009 14:18

Opino més o menys el que s'ha dit fins ara, una expedició més tard que l'actual darrera del dia podria tenir el seu sentit els divendres, els dissabtes els diumenges però el cas és que abans hi era i ho deurien eliminar per algun motiu com pot ser que anés normalment buit i realment no es pot justificar que una empresa pública llenci diners amb gran alegria.

De tota manera per mi seria una bona notícia si existissin aquests serveis.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 14/10/2009 1:14

Sempre es podria mirar d'incentivar un tren a aquesta hora oferint algun descompte de l'estil del de l'excursionista que es fa a primera hora.

O... es podrien deixar de punyetes i cobrir aquest servei amb una elèctrica i un sol cotxe de viatgers (per exemple, el que durant la nit resti estacionat a Núria com a tren d'emergència).

I també podrien fer el que ja vaig dir dies enrere de fer un tren facultatiu; si a l'hora de partida no hi apareix ningú, el tren no arrenca. Això sí: només que hi vingués una sola persona, aquell tren hauria d'arrencar igual que qualsevol altre tren del dia.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”