Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: Pere » Dijous 05/11/2009 22:49

Us avanço que la setmana vinent o l'altre segurament es comunicarà l'allargament del transbordament entre Manresa i Calaf, doncs a dia 31 d'octubre únicament hi ha via posada fins a Rajadell, i sense balast. A mitjà setembre van començar a estendre via pel cantó Manresa i fins avui només s'han dignat a posar via fins a Rajadell. Ja sigui perquè així ho desitja l'adif o perquè l'empresa executant de les obres s'està columpiant massa, aquí hi ha alguna cosa que no encaixa.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 11/11/2009 0:31

Bé, els que pensàveu estrenar la via renovada entre Manresa i Calaf dilluns que ve, lamento dir-vos que us haureu d'esperar, no hi ha data oficial per la re-obertura però tot apunta que anirà molt just si es pot estrenar aquest any.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sky  
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 17/11/2009 12:53

Foment reobre la línia ferroviària de Cervera a Calaf però retarda el tram fins a Manresa

• Cervera estrena el primer pas subterrani per a vehicles al trajecte lleidatà de la línia

El ministeri de Foment va obrir aquest dilluns a la circulació el tram de la línia de tren entre Cervera i Calaf, que estava tancat per obres des del passat 13 d'octubre. No obstant, les obres entre Calaf i Manresa encara mantenen tancada la línia de tren en aquest tram, malgrat que ja s'han complert els 7 mesos que constaven com a termini d'execució i, per tant, segueixen els transbords amb autocar. D'altra banda, l'ajuntament de Cervera preveu que entre aquesta setmana i la que ve s'estrenin els dos passos soterrats que Adif ha construït a la ciutat.

Els usuaris de la línia de ferrocarril Lleida-Barcelona per Manresa van veure ahir reduït en 20 quilòmetres el trasllat alternatiu amb autobús al tram entre Cervera i Manresa. El ministeri de Foment va obrir de nou ahir a la circulació el tram entre Cervera i Calaf, tallat per obres des del 13 d'octubre. No obstant, es manté el transbord en autobús per obres al tram entre Calaf i Manresa. En aquest tram, els treballs es van començar el 17 d'abril i tenien un termini d'execució de set mesos, de manera que també s'haurien d'haver acabat aquesta setmana, però el ministeri de Foment va confirmar ahir que encara no s'han finalitzat i va dir que desconeix quan estaran enllestides. Els usuaris van manifestar que estan cansats "d'una línia que eternament està en obres" i de continus transbords. El tancament del tram de Cervera a Calaf va ser motivat per la construcció d'un pas inferior per als vianants en aquesta localitat de l'Anoia.

En el cas del tram de Calaf a Manresa, Foment hi ha renovat 35 quilòmetres de vies i altres instal·lacions.

Passos subterranis a Cervera

D'altra banda, aquesta setmana està previst que entri en funcionament un dels dos passos soterrats que Adif està construint a Cervera. Ahir els treballs van obligar a tallar la circulació al carrer Llibertat, una de les entrades principals a la ciutat, per tasques de pintura de les vies i de senyalització. També es manté tallat el carrer Vidal de Montpalau en un tram d'uns 200 metres entre l'estació d'autobusos i l'edifici del Sindicat. L'alcalde de Cervera, Joan Valldaura, va explicar que es preveu que entre avui i demà s'obri la circulació al nou carrer d'entrada a Cervera, construït al costat de l'estació de tren, encara que el nou pas inferior per a vehicles no s'obrirà fins a la setmana que ve. De fet, es tracta del primer enllaç soterrat sota les vies de la línia de Manresa a les comarques de Lleida al marge de la capital, amb el qual no compten cap dels altres vuit municipis pels quals passa i on té parada el tren de Manresa. Valldaura va assenyalar que el pas de vianants del carrer Montoliu també entrarà en funcionament entre avui i demà, si bé ja hi ha usuaris que l'utilitzen. El connexió sota les vies de la plaça de l'Estació té dos carrils de set metres i voreres d'1,60 metres i el pas per als vianants dels carrers Prat de la Riba i Montoliu tindrà 10,50 metres de longitud i accés mitjançant escales i rampes. Amb aquestes obres, Cervera tindrà tres passos inferiors sota el tren i se'n projecten d'altres al polígon i al carrer Victòria.

http://www.segre.com/nc/noticies/detall ... nresa/199/



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimarts 17/11/2009 14:32

Espero que aquestes obres no siguin el cop de gràcia a una línia que hauria de ser molt útil per als qui, des del Vallès, s'han de traslladar a les comarques de l'interior i de Ponent. (A mode d'exemple, la setmana passada, vaig estar dues hores i quaranta minuts -comptant l'imprescindible temps d'espera per al transbordament- per a anar de Terrassa a Lleida via R4 (fins a Sants) i Avant (a preu d'or). Com no ens ha de preocupar, als del Vallès, perquè s'acabin d'una vegada aquestes obres i vegem unes mínimes millores de les condicions en la línia l'Hospitalet-Lleida via Manresa!)



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimarts 17/11/2009 15:45

És clar que abans he fet malament els comptes: no surten 2 h. 40 m., sinó 2 h. 15 m., si sumem els 45 m. de Terrassa a Sants als quasi 20 d'espera a Sants (compra de passatge inclosa) i als 70 de l'Avant Barcelona-Lleida. De tota manera, bastant temps com perquè no hàgim de desitjar que amb les obres actuals es redueixi la durada del trajecte cap a Lleida des del Vallès. (Que es redueixi més o menys els minuts que "ara" -almenys abans de les obres- fem de més si no volem anar a Barcelona.)



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dissabte 09/01/2010 21:13

Avui he fet una mica de turisme de neu cap a terres centrals i de ponent i he tornat per la línia Lleida-Manresa-l'Hospitalet. Dues observacions: una (que m'ha sorprès), que al tram Lleida-Calaf s'utilitzi (no sé si avui es produïa una situació excepcional) una 592.200; dues (que no m'ha sorprès), que la catenària encara no estigui instal.lada als molts punts que he pogut observar (si la vista no m'ha enganyat molt) des de la carretera. (Em) recordo que les obres de reforma entre Calaf i Manresa s'havien d'executar entre "les 22 h. del 15 d'abril i les 09'00 del 16 de novembre" (se suposa que del 2009...), Som a 9 de gener.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 09/01/2010 21:18

Pe Jorba ha escrit:Avui he fet una mica de turisme de neu cap a terres centrals i de ponent i he tornat per la línia Lleida-Manresa-l'Hospitalet. Dues observacions: una (que m'ha sorprès), que al tram Lleida-Calaf s'utilitzi (no sé si avui es produïa una situació excepcional) una 592.200; dues (que no m'ha sorprès), que la catenària encara no estigui instal.lada als molts punts que he pogut observar (si la vista no m'ha enganyat molt) des de la carretera. (Em) recordo que les obres de reforma entre Calaf i Manresa s'havien d'executar entre "les 22 h. del 15 d'abril i les 09'00 del 16 de novembre" (se suposa que del 2009...), Som a 9 de gener.
Ja m'ha estranyat a mi quan era a Lleida i el L'H del migdia per Cervera he vist marxar un tren dièsel...
he pensat que era un error de megafonia :x


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dissabte 09/01/2010 23:21

oriolp13 ha escrit:
Pe Jorba ha escrit:Avui he fet una mica de turisme de neu cap a terres centrals i de ponent i he tornat per la línia Lleida-Manresa-l'Hospitalet. Dues observacions: una (que m'ha sorprès), que al tram Lleida-Calaf s'utilitzi (no sé si avui es produïa una situació excepcional) una 592.200; dues (que no m'ha sorprès), que la catenària encara no estigui instal.lada als molts punts que he pogut observar (si la vista no m'ha enganyat molt) des de la carretera. (Em) recordo que les obres de reforma entre Calaf i Manresa s'havien d'executar entre "les 22 h. del 15 d'abril i les 09'00 del 16 de novembre" (se suposa que del 2009...), Som a 9 de gener.
Ja m'ha estranyat a mi quan era a Lleida i el L'H del migdia per Cervera he vist marxar un tren dièsel...
he pensat que era un error de megafonia :x
I llavors cap a Pobla, què, tirant de tamagotxis? (ironia on) És clar, com que entre Lleida i Balaguer usa el tren tan poca gent... (ironia off)



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 10/01/2010 0:10

593Dromedario ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Pe Jorba ha escrit:Avui he fet una mica de turisme de neu cap a terres centrals i de ponent i he tornat per la línia Lleida-Manresa-l'Hospitalet. Dues observacions: una (que m'ha sorprès), que al tram Lleida-Calaf s'utilitzi (no sé si avui es produïa una situació excepcional) una 592.200; dues (que no m'ha sorprès), que la catenària encara no estigui instal.lada als molts punts que he pogut observar (si la vista no m'ha enganyat molt) des de la carretera. (Em) recordo que les obres de reforma entre Calaf i Manresa s'havien d'executar entre "les 22 h. del 15 d'abril i les 09'00 del 16 de novembre" (se suposa que del 2009...), Som a 9 de gener.
Ja m'ha estranyat a mi quan era a Lleida i el L'H del migdia per Cervera he vist marxar un tren dièsel...
he pensat que era un error de megafonia :x
I llavors cap a Pobla, què, tirant de tamagotxis? (ironia on) És clar, com que entre Lleida i Balaguer usa el tren tan poca gent... (ironia off)
Avui ha coincidit que el meu bus era parat a Tremp, i el tren que baixava passava també a aquella hora per Tremp (aprox. 18.15), i ere un 592.2, i dins d'ell no s'hi comptaven més de quatre persones...

Defet no m'estranya, aquella línia té uns horaris fets perquè ningú els agafi. No pot ser que l'últim tren a Lleida surti a les 18h!


Salutacions,

Oriol

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Diumenge 10/01/2010 12:19

Que cal fer? Doncs els passatgers de la línea Manresa-lleida, i viceversa, donada l’incertesa, de no saber quan s’acabaran les obres, anar posant reclamacions a la junta arbrital de transport de Catalunya, en compensació, pel retard de les obres…



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Diumenge 10/01/2010 15:11

Responent a FCuevas 27, doncs potser sí que algú hauria de començar a reclamar pels retards (és a dir, incompliments) en l'acabament d'unes obres. Però, ¿algú (d'Adif) s'ha pronunciat respecte a les causes d'aquest retard? Algú les sap? (Per cert: avui m'ha fet riure -perquè ja no em pot indignar- llegir a la premsa tot això de l'ETF. Projectes i més projectes faraònics, quan ni saben acabar el que s'ha començat ni se'n surten en les coses més elementals del dia a dia. I aquí hi implico totes les administracions i tots els ens "haguts".)



francesc
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: francesc » Dissabte 30/01/2010 13:42

A mi no em preocupa en excés l´acabament de les obres. Normalment sempre incompleixen els terminis pels imprevistos que apareixen mentre les realitzen. El que és per mi important és que es renovi una línia que fruit de l´addicció a la benzina i l´asfalt dels nostres governants, semblava agonitzar.
Espero que no quedi aquí, i un cop tinguem tota la línia renovada fins Manresa, es pugui passar a una segona fase consistent en la duplicació de via. Crec que seria negatiu que és construís l´eix transversal ferroviari sense abans haver desdoblat la via convencional. A més, penso que també es podria estudiar quines millores hi caldrien per fer-hi passar convois de mercaderies. Pel traçat, de Lleida fins Cervera, no hi veig cap problema; de Cervera fins Calaf, hi ha un revolt abans de Sant Martí Sesgueioles que es podria suprimir fent-hi un túnel ; més problemàtic veig el tram entre Calaf i Manresa, més que res perquè davalla de l´altiplà segarrenc fins el pla de Bages i el desnivell és considerable. Potser aquí caldrien obres de més envergadura per modificar el traçat. Només amb aquestes millores tindria sentit construir una línia Cervera-Ponts-La Seu d´Urgell-Andorra/Puigcerdà sense esperar la connexió per Igualada.



XSB
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: XSB » Dimecres 03/02/2010 17:43

Us poso unes quantes fotos de com està a dia d'avui la línia Manresa - Lleida pels voltants de Sant Joan de Vilatorrada, més concretament per la zona de la Morera. Per qui no ho sàpiga, es troba molt a prop de la C-25.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 03/02/2010 19:15

Està molt avançat, diria? Fa molt que estan així?
Quan l´obrin, UFFFFFFFF!!! :x



XSB
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: XSB » Dijous 04/02/2010 17:04

Bé, les fotos són del dia 2 d'aquest mes. No obstant, segons tinc entès van començar a posar la via pel cantó de Manresa i per tant deu fer bastant que està d'aquesta manera. Això si, encara falta posar els cables de les catenàries. I tampoc us flipeu, que el traçat continua sent el mateix i fa bastantes corbes, encara que la via no té punt de comparació amb com estava abans de trinxada.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 04/02/2010 20:31

A aquest ritme, les obres s'acabaran mig any més tard del previst. Recordem que s'havien d'haver finalitzat a mitjan novembre passat.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 04/02/2010 21:23

XSB ha escrit:Bé, les fotos són del dia 2 d'aquest mes. No obstant, segons tinc entès van començar a posar la via pel cantó de Manresa i per tant deu fer bastant que està d'aquesta manera. Això si, encara falta posar els cables de les catenàries. I tampoc us flipeu, que el traçat continua sent el mateix i fa bastantes corbes, encara que la via no té punt de comparació amb com estava abans de trinxada.
Ja, però el traçat Manresa-Calaf és si fa no fa igual de dur que el Manresa-Terrassa...



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 04/02/2010 21:54

La via està ja completada fins a Calaf, i teòricament, fins aquí arribava el pressupost de renovació. Un dels motius de l'enderreriment de les obres és el robatori de la catenaria en gran part del recorregut, i això es podia copsar a simple vista, ja que es van arribar a veure els contrapesos llençats per terra a lo bèstia. No estava prevista la renovació de la catenària i al final l'hauran acabat fent...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 05/02/2010 8:40

Podrien posar catenària polivalent, com la de la línia Papiol-Mollet, quedaria molt "fashion" allò xD



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 18/03/2010 13:44

Algú en sap res de la data d'acabament de les obres? Això comença a passar de taca d'oli! :'(



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”