Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: A París quant els trams d'AV entrin en servei

Entrada Autor: ROMI65 » Diumenge 14/02/2010 21:09

Guigui ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:TGV 6210
11.35 Perpinyà
12.10 Narbonne
12.26 Béziers
12.40 Agde
12.55 Sète
13.18 Montpellier-Saint Roch
13.48 Nîmes
16.41 Paris-Lyon
Per tant, no és gens aventurat afirmar que aquest TGV podria sortir de Barcelona a les 10 hores el dia que la LAV hi arribi, deixant el trajecte en poc més de 6 i mitja. I el dia que entri en servei el tram d'alta velocitat entre Perpinyà i Nimes, podria deixar-ho tranquil·lament en 5:30 hores (o menys).
El dia que la LAV entre Barcelona i Perpinyà estiga acabada, aquest TGV podria eixir de Barcelona a les 10:30 o 10:45 i deixar el viatge en menys de 6 hores (recordeu que són menys de 200 km, que es poden recórrer en 45' o 1 hora).


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 14/02/2010 21:11

UT596001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
Avui ha escrit:Barcelona i París estaran a vuit hores de tren el 2012
El TGV 6210 surt de Perpinyà a les 11:35 amb destinació Paris-Gare de Lyon, arribant a la capital francesa a les 16:41.
Jo he agafat aquest TGV per anar a París, però fent la següent combinació:

Granollers Centre 07:59-Cerbère 10.10
Cerbère 10.39-Perpinyà 11.17 (continua a Tolosa de Llenguadoc)

L'enllaç entre el TER i el TGV, sempre que he fet el TER, el fa bastants viatgers...
Sí, el desembre passat vaig fer aquesta combinació per anar a Perpinyà i una munió de senyores del meu cotxe van fer aquesta combinació.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dimecres 17/02/2010 15:55

Avui el president de Renfe ha confirmat el següent a l'ACN en la presentació dels nous CIVIA!

Codi: Selecciona’ls tots

Figueres-París

El president de Renfe, Teófilo Serrano, ha confirmat que a finals d'aquest any hi haurà possibilitat de viatjar en sis hores fins a París, gràcies a l'acord amb l'operador ferroviari francès que arribarà fins a Figueres. En aquesta estació, la companyia Renfe tindrà un tren d'enllaç per fer el transbord dels passatgers i fer-los arribar fins a Barcelona.

Serrano ha explicat que les previsions del pla de negoci d'aquesta ruta és 'atractiu' econòmicament per ser explotat. 



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 17/02/2010 16:49

Què hi posaran? Trens Avant? I 6 hores des d'on? Des de Barcelona a París, o de Figueres a París?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 18/02/2010 12:13

Doncs tenint en compte que, actualment, el tren més ràpid entre París i Perpinyà triga 4h52', dubto molt que en sis hores es planti a Barcelona, comptant 5-10 minuts per al transbord a Vilafant-Figueres-Camp de l'Alt Empordà. Això es podria fer si de Figueres a Barcelona es trigués uns 50 minuts, només accessible amb trens que circulin a alta velocitat en tot el trajecte.

Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/02/2010 12:19

genissimon ha escrit:Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.
Més que velocitat comercial, estem parlant de la mitjana. A més, per a possibles velocitats comercials màximes, caldria comptar encara una parada a Girona.

Decididament, les 6 hores són fins a Vilafant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 18/02/2010 12:37

Al meu entendre cal separar aquests dos conceptes que jo entenc d'aquesta manera:

Velocitat comercial: distància entre A i B dividit entre el temps que es triga per anar de A a B. Això inclou parades intermèdies, transbords, esperes, etc...

Velocitat màxima en servei comercial: velocitat màxima d'un vehicle (en aquest cas, ferroviari), en servei habitual i amb les millors condicions possibles (traçat, catenària, etc...). Ve indicada pel "rombe" de velocitat, a RENFE.

Així, mentre els 449 en servei MD tenen una velocitat màxima en servei comercial de 160 Km/h, entre Barcelona i Figueres (140 Km) com que triguen 1h53', assoleixen una velocitat comercial de 74,34 Km/h. I entre Barcelona i Girona (100 Km), com que triguen 1h20', assoleixen una velocitat comercial de 75 Km/h.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 18/02/2010 17:07

Però a veure senyors... aquí tothom està parlant de fer el trjecte Barcelona - Vilafant en ample ibèric em fa l'afecte. Llavors jo em pregunto: A SANT DE QUÈ S'ESTÀ CONSTRUINT L'AMPLE MIXTE AL TRAM GIRONA - FIGUERES??



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 18/02/2010 17:14

Jordi Freixas ha escrit:Però a veure senyors... aquí tothom està parlant de fer el trjecte Barcelona - Vilafant en ample ibèric em fa l'afecte. Llavors jo em pregunto: A SANT DE QUÈ S'ESTÀ CONSTRUINT L'AMPLE MIXTE AL TRAM GIRONA - FIGUERES??
Sobretot, perquè les mercaderies puguin anar directament d'Europa a Barcelona i viceversa.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 18/02/2010 17:42

Doncs a mi, a l'stand de l'Alta Velocitat que hi ha montat a Sants em van dir que també es faria servir per alguns trens de viatgers. De totes maneres... hi ha actualment algun tipus de connexió en ample ibèric entre Vilafant i la línia de Portbou?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 18/02/2010 22:56

Jordi Freixas ha escrit:De totes maneres... hi ha actualment algun tipus de connexió en ample ibèric entre Vilafant i la línia de Portbou?
Està en construcció, i força avançat. Si un dia pujes a Figueres en tren, tan sols sortir de Vilamalla i en sentit Portbou veuràs a la teva esquerra l'inici de l'enllaç.



Avatar de l’usuari
edamse
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Worthing, West Sussex

Entrada Autor: edamse » Dissabte 20/02/2010 0:41

Primer de tot una salutació perquè soc nou per aquí encara que durant un temps us he estat llegint.
Només volia preguntar si aquesta variant, el que és el primer tram de la desafortunada variant de Figueres, és en el ample ibéric, ample mixt o ample UIC. He vist una foto i de moment es via única encara que hi ha la plataforma feta per doble via, però tinc aquest dubte.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 21/02/2010 0:42

Hola, benvingut al FTC ;)

Aquí tens una notícia http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... a-fet.html que a mí em dona a entendre que es tracta d'ample espanyol, si diu que parla de via per a tren "convencional".



Avatar de l’usuari
edamse
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Worthing, West Sussex

Entrada Autor: edamse » Diumenge 21/02/2010 0:56

Gràcies,
M'he estat mirant la foto i sembla que sigui ibéric amb travessa polivalent
Sembla que els viatgers baixaràn a BCN des de Vilafant per via convencional i les mercaderies per tercer carril.
Vaig arribar a dubtar si volien fer el Figueres-Bcn pel tercer carril o pel convencional després de veure algunes noticies a la TV.
Per cert genial la noticia:
"El primer tram de la variant de Figueres del tren convencional ja està acabat. Ja s'han col·locat les vies i les catenàries des del Pont del Príncep fins al punt on acaba, abans de travessar la carretera d'Olot (N-260), a Vilafant. Només hi ha un únic sentit –per tant, una via– que és el que es preveia en el projecte."
I quin sentit serà? cap a BCN o cap a França? :)



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 21/02/2010 15:13

Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
edamse
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Worthing, West Sussex

Entrada Autor: edamse » Diumenge 21/02/2010 17:38

Molt interessant,
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 21/02/2010 20:27

cristian26 ha escrit:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 21/02/2010 20:30

edamse ha escrit:Molt interessant,
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'
"Manda h*evos" relativament.
De fet, sí que "manda", però essent positius, es pot veure com un primer pas cap a la UICització a Catalunya, i posteriorment cap a València i l´Aragó, i anar fent...
Perquè a la curta o a la llarga s´haurà de fer, no pot ser que estiguem tallats de la resta, són massa diners llençats cada dia.



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dimarts 23/02/2010 20:21

437.001 ha escrit:
cristian26 ha escrit:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Trains-en-voyage.com ha tancat. Havia de ser substituït per un altre fòrum amb una orientació més internacional, però de moment, res de res.


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 23/02/2010 22:56

ROMI65 ha escrit:
437.001 ha escrit:
cristian26 ha escrit:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Trains-en-voyage.com ha tancat. Havia de ser substituït per un altre fòrum amb una orientació més internacional, però de moment, res de res.
Ja, ja... de moment, només ha aparegut un enllaç a un forum d´historia de "trains-en-vaudrouille", o algo així...

Quina pena, per cert... :'( :hola



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”