Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 14/09/2010 15:58

Estem en un moment en què és possible que algunes constructores de trens es dediquin a les rèpliques de material antic, però amb sistemes de seguretat actuals. Crec que és una idea de negoci que qui la sàpiga explotar bé (Alstom, CAF, Stadler) pot treure-li suc de forma molt interessant i de pas assegurar uns nous llocs de treball d'alta especialització i amb comandes arreu del món.

Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?


genissimon ha escrit:Els responsables d'aquesta situació, crec, els hem de buscar en un altre lloc.

Qui va redactar el plec de condicions que havien d'assegurar l'adaptació dels Stadler a la línia del tren groc?

Qui va declarar aquest material apte per al servei a la línia després de les proves pertinents?

Com pot ser que no es trobi material nou adequat a aquesta línia?

No es podria adoptar alguna solució tipus trens suïsssos (RhB)?

Realment fa falta ampliar el parc mòbil de la línia?

Salut !!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 14/09/2010 16:14

liniadelRipollés ha escrit:Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
Una composició amb cocodril fent un Barcelona-Tolosa per Puigcerdà... ai, que m'està caient la bava...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 14/09/2010 23:00

Van recuperant la normalitat, amb dos trens diaris suprimits fins dijous.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 15/09/2010 9:28

Encara hi ha algun fabricant de locomotores de vapor.
El director del museu vasc del ferrocarril Juanjo Olaizola una vegada em va comentar que aquesta empresa, ara no recordo el nom, li va oferir locomotores noves de trinca pel museu. Pero no es va desestimar la oferta, ja que no s'ajustava als objectius del museu.
Es veu que hi ha alguna linia turistica que te locomotores de vapor del segle XXI.

Mes exemples:
The Times: Britain's first new steam engine for 50 years - La primera nova locomotora britanica en 50 anys



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 15/09/2010 13:09

liniadelRipollés ha escrit:Estem en un moment en què és possible que algunes constructores de trens es dediquin a les rèpliques de material antic, però amb sistemes de seguretat actuals. Crec que és una idea de negoci que qui la sàpiga explotar bé (Alstom, CAF, Stadler) pot treure-li suc de forma molt interessant i de pas assegurar uns nous llocs de treball d'alta especialització i amb comandes arreu del món.

Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
Quan la SLM era la SLM (abans que fos absorbida per Stadler), entre el 1992 i el 1996 va construir quatre locomotores de vapor noves de trinca per al BRB Brienz-Rothorn-Bahn, numerades 12, 14, 15 i 16.

Placa de construcció de la 15: Imatge

Vista lateral de la 16: Imatge

Panoràmica de la 12: Imatge

Detall bielatge de la 12: Imatge

Fotos de railfaneurope.

Per cert, la divisió de vapor de la SLM ara és la DLM, Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG. No va participar de la fusió amb Stadler.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 16/09/2010 9:27

liniadelRipollés ha escrit:Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
La mateixa per la qual ningú avui dia construeix un temple romà, un edifici gòtic o un vaixell a vapor: CAP.

Cal recuperar maneres de fer antigues, actualitzar-les, i donar-los un sentit. Com he dit, no entenc per què avui dia no es pot utilitzar l'estil gòtic per a una construcció actual. No es tracta de falsejar res com diuen alguns, simplement es tracta d'agafar un estil que ha existit (i que es va deixar d'utilitzar només perquè va passar de moda), i aplicar-lo.

Amb les locomotores de vapor igual. És a dir, ni tan sols es tracta de fer rèpliques de models que hagin existit, sinó d'aplicar els coneixements d'aquest sistema per fer-ne de noves. Evidentment, si són per a ús turístic, cal conservar-ne l'estètica ja que la tècnica no ho és tot. I és que l'aparença ha de formar part del caràcter de les coses, en aquest cas de les locomotores d'una companyia concreta, no únicament basar-se en aspectes purament pràctics.

Vivim en un món on falsament se'ns diu que tot ha de ser pràctic, i el que no ho és cal eliminar-lo. Això és mentida. Si el món es basés només en coses pràctiques tots portaríem la mateixa roba, no existiria la joieria, ni l'art, ni la literatura, ni el teatre, ni la música, ni la cuina. De fet, no existiria ni Apple. És aquest el món que volem? Si la resposta és sí, doncs omplim el tren groc d'Stadtler. Si la resposta és no, conservem l'estètica dels cotxes antics.

El problema és que el reconeixement de les arts és un fet distintiu de la gent culta, i els gestors que tenim no s'acostumen a caracteritzar per tenir un perfil cultural gaire alt. Sabran molt de números, molta tècnica, però no aconsegueixen veure-hi més enllà del seu nas.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 16/09/2010 23:15

"Singulièrement, les anomalies ont été constatées sur les motrices de 2005."


http://sud.france3.fr/info/languedoc-ro ... 83407.html


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimarts 12/10/2010 19:52

Han tornat a obrir ja la línia??



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 12/10/2010 20:03

No. Crec que poden estar definint un nou model d'explotació de la línia en un entorn de vagues generals i aprofitant el període de "dubte" per fer una revisió del material i via.

En definitiva, un "qué tenemos" i "dónde queremos ir".

Us avanço el meu plantejament de futur de línia:

-Servei públic realitzat tot l'any en bus amb tarificació simple SNCF, excepte en període de neu on el tren farà efectiva "son mission de service public", també amb tarificació simple.
-Servei turístic en tren antic des de mitjans juny fins a mitjans setembre, setmana blanca i nadal, amb tarificació doble.
-Servei de trens a la demanda la resta de l'any d'acord amb els operadors privats del territori. Tarificació a discutir.
-Supressió dels STADLER. No és discutible, els enviarem a la línia Le Fayet - Le Chatelard. No poden circular pel tram suís de la línia, en no tenir pantògraf.

-Durant els períodes d'aturada manteniment trens, via i instal.lacions.

Tot i això, com a aficionat m'agradaria poder veure circular el tren groc tot l'any.

A veure si encerto.

Unes visions interessants de la part suïssa de línia del Montblanc_express, en el seu tram francès és on podrien anar els STADLER:




viscaelcat ha escrit:Han tornat a obrir ja la línia??
liniadelRipollés l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 13/10/2010 16:17, en total s’ha editat 2 vegades.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dimecres 13/10/2010 14:31

Per el que he pogut veure, s'estan fent tasques de manteniment tals com canviar carrils en mal estat, així com proves amb eixos nous, a l'espera per part d'un servidor que re-obrin el trànsit de material rodant.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 15/11/2010 0:50

A partir d'avui dilluns tren groc en bus per renovació de via.

A final de mes retornen al tren.

Qui serà el primer en treure un La Tor de Querol -Figueres Alt Empordà via tren groc?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 18/11/2010 20:43

Els francesos acaben de redenominar Figueres Alt Empordà com a Figueres Vilafant, tot i que els cartells de l'estació són ALT EMPORDA.
liniadelRipollés ha escrit:A partir d'avui dilluns tren groc en bus per renovació de via.

A final de mes retornen al tren.

Qui serà el primer en treure un La Tor de Querol -Figueres Alt Empordà via tren groc?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/11/2010 20:49

Concretament, "Figueras" Vilafant (es veu que s'han quedat clavats mig segle enrere). Això és tema d'aquest altre fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=7395


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 18/11/2010 23:45

Sí, l'he posat en aquest fil pel meu comentari de que ben aviat serà possible treure un bitllet de Figueres Vilafant a les estacions del tren groc.

En tot cas, acabo de comprovar el nom i posa Figueres-Vilafant. Fins fa res, posava Figueras.
Guigui ha escrit:Concretament, "Figueras" Vilafant (es veu que s'han quedat clavats mig segle enrere). Això és tema d'aquest altre fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=7395


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 04/04/2011 11:58

Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dilluns 04/04/2011 13:07

Platanito ha escrit:Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.
Fa 2 setmanes funcionava, el vaig veure passar per l'estació de la Perche i també a Sallagossa. Em sembla que hi ha 3 trajectes per dia i sentit.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 04/04/2011 13:37

Peter ha escrit:
Platanito ha escrit:Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.
Fa 2 setmanes funcionava, el vaig veure passar per l'estació de la Perche i també a Sallagossa. Em sembla que hi ha 3 trajectes per dia i sentit.
Merci! Per cert, cal fer reserva per agafar-lo?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 04/04/2011 13:52

Al tren Groc no és obligatòria la reserva. Compres el bitllet abans de pujar-hi si hi ha taquilla a l'estació on l'agafis, o al revisor si l'agafes en una estació tancada.

Em sona que en èpoques de molta demanada, si no tens reserva no t'asseguren que hi puguis pujar. De tota manera, no m'he trobat mai en aquest cas, i això que hi he viatjat en temporada alta i dies de molta afluència.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 04/04/2011 14:10

Des de la setmana pasada s'estan fent treballs de renovació de via i el servei es fa amb autobús.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/07/2011 18:12

La coordinació del Tren Groc amb Rodalies de Catalunya, però també amb els Ter a Foix i Tolosa és pèssima. Per exemple, n'arriba un a La Tor a les 13.53, cinc minuts després de sortir-ne un a Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”