Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 15/03/2011 14:35

Quants milions d'€ valia el soterrament ???

170.000 € -> 28.285.620 pta.

Gràcies.

Salut !!
Sky ha escrit:Instal·len la nova passarel·la sobre les vies del tren de la Pobla a Balaguer

• Permetrà salvar el pas a nivell de la carretera de Camarasa, molt freqüentat pels alumnes d'una escola pròxima

[...]
El pressupost de l'obra, finançada per Ferrocarrils, és de 170.000 euros.
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 15/03/2011 15:01

genissimon ha escrit:Quants milions d'€ valia el soterrament ???
Soterrament: 80 M€
Conversió a tren-tram: 22 M€
Variant de Balaguer: 26,5 M€

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177188#p177188



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 15/03/2011 15:02

Sagrerenc ha escrit:
genissimon ha escrit:Quants milions d'€ valia el soterrament ???
Soterrament: 80 M€
Conversió a tren-tram: 22 M€
Variant de Balaguer: 26,5 M€

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177188#p177188
Era una pregunta retòrica...

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 15/03/2011 15:03

genissimon ha escrit: Era una pregunta retòrica...

Salut !!
No està de menys recordar-ho i comparar ;)



aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Divendres 18/03/2011 14:13

de moment es com si hi fiquessin un pegat, practicament no soluciona res



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/03/2011 15:46

Què ha de solucionar? Poder creuar les vies i evitar uns pocs trens al dia?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dilluns 21/03/2011 20:15

Guigui ha escrit:Què ha de solucionar? Poder creuar les vies i evitar uns pocs trens al dia?
aixi fan "callar" a la poblacio :roll:



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 22/03/2011 9:22

Es que en aquest pais manca pedagogia. S'haurien de donar dues opcions:

1) Pas inferior o elevat: es construieix d'inmediat i a càrrec dels pressupostos.

2) Soterrament: es cobra un rebut als ciutadans proporcional a la seva proximitat a la via. Aquest rebut s'hauria de cobrar durant deu anys i hauria de cobrir el 100% del cost de l'obra. Només quan s'hagi recaptat tot es procedirà a l'inici de les obres de soterrament.

Amb aquest procediment tan senzill conseguirem que la majoria de veïns posin el seu cervell en marxa i deixin de demanar imbecilitats.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 22/03/2011 9:37

Platanito ha escrit:2) Soterrament: es cobra un rebut als ciutadans proporcional a la seva proximitat a la via. Aquest rebut s'hauria de cobrar durant deu anys i hauria de cobrir el 100% del cost de l'obra. Només quan s'hagi recaptat tot es procedirà a l'inici de les obres de soterrament.
Fent quatre números, si el soterrament costa 80 M€ i Balaguer té 16.676 habitants, a una família mitjana de quatre membres li tocaria pagar 1.920 euros cada any durant 10 anys. La veritat, sí que és per repensar-s'ho dues vegades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/03/2011 14:22

Doncs ja ni us dic Sant Guim de Freixenet...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 22/03/2011 14:52

1114 habitants el 2010 (font: idescat).
Guigui ha escrit:Doncs ja ni us dic Sant Guim de Freixenet...


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 22/04/2011 14:06

Imatge

Balaguer estrena el pas elevat que evitarà creuar les vies del tren a peu

• Reivindicació de famílies d'alumnes del col·legi Mont-roig per accedir amb seguretat al centre

Balaguer ha obert el nou pas elevat sobre les vies del tren a la carretera de Camarasa, que permetrà salvar el pas a nivell sense necessitat de creuar les vies del tren a peu. L'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat va entregar aquest dimecres l'obra, que ha comptat amb un pressupost de 165.000 euros i amb un període d'execució de tres mesos.

L'actuació evita el perill que suposa per als vianants creuar diàriament les vies i facilita així l'accés pel qual han de passar diàriament els alumnes del centre educatiu Mont-Roig i els seus familiars. El nou pas té sis metres d'alçada i rampes d'accés de 25 metres. És accessible per a minusvàlids i ha estat construït amb mòduls prefabricats desmuntables.

L'alcalde, Miquel Aguilà, va instar els ciutadans a utilitzar aquest nou pas "encara que resulti més fàcil creuar les vies". "Serà molt més segur utilitzar el pas elevat", va destacar. El primer edil va expressar així la preocupació de l'ajuntament davant de la possibilitat que els alumnes i les seues famílies continuïn creuant les vies per escurçar el camí i estalviar temps, fins i tot a costa de la seguretat que suposa utilitzar la passarel·la.

Reivindicació de les famílies

El consistori de Balaguer va sol·licitar el 2009 a la direcció general de Transports de la Generalitat l'ampliació provisional del pas a nivell entre barreres protectores, una solució similar a l'adoptada al carrer Urgell. L'ajuntament responia així a una petició dels pares d'alumnes del centre educatiu, que reclamaven millorar la seguretat en l'accés al col·legi. Les famílies dels estudiants van manifestar en el seu dia que, malgrat haver-hi un pas a nivell, no existia un pas habilitat específicament per als vianants. Per aquest motiu, van sol·licitar un nou pas o ampliar el ja existent.

La proposta inicial de l'ajuntament per modificar el pas a nivell existent, similar a la solució utilitzada al carrer Urgell, va quedar finalment descartada. La normativa actual ja no preveu els passos a nivell i només admet que siguin elevats o soterrats. Finalment, Ferrocarrils de la Generalitat va optar per construir una passarel·la elevada de més de sis metres d'alçada sobre les vies de la línia de la Pobla de Segur.

S'ha d'assenyalar que la construcció del col·legi Mont-roig es va portar a terme a la zona d'expansió de Balaguer al costat de la carretera de Camarasa, sense que prèviament s'habilitessin uns accessos segurs des d'aquesta via. Aquest centre educatiu, inaugurat al gener de l'any 2009, acull en l'actualitat més de setanta alumnes de P3, P4, P5 i el primer curs d'educació primària.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... ren-a-peu/



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 22/04/2011 22:29

A la foto no veig que hi hagi escales per pujar i baixar directament. Dit d'una altre manera... ara per creuar la via s'ha de donar tota la volta per les rampes aquestes? :x

Si us plau, digueu-me que hi ha escales directes, perquè si no, cal fer un aplaudiment (al clatell de l'arquitecte) pel desastrós disseny de la passarel·la, i començo el compte enrere pel moment en que la gent emprenyada faci un forat a la tanca. Tres, dos, un...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/04/2011 22:34

Jo proposo, en cas afirmatiu, crear una secció, parafrasejant una coneguda frase del programa de RAC! "La segona hora", titulada "Et felicito, fill" :twisted:



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/04/2011 9:38

Mira que és senzill: per un costat es posa una rampa i, per l'altre, unes escales.

Com es pot veure aquí:
google street view Blanes - Mas Borinot costat nord
google street view Blanes - Mas Borinot costat sud

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 29/04/2011 17:10

Sembla que FGC vol deixar de gestionar la línia:

Ferrocarrils es veu “capaç” d'assumir Rodalies el 2012

[...]

Més a curt termini es planteja Ticó la licitació de la gestió de la línia Lleida-La Pobla de Segur –que va ser transferida al Govern fa cinc anys–, al concurs dels quals no es presentarà FGC, encara que l'operador vol tenir una “participació minoritària” en la companyia guanyadora.

[...]

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... mpaign=rss



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/04/2011 18:11

No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 30/04/2011 3:53

La línia de La Pobla és un cas molt particular de línia transferida totalment a la Generalitat (vies) i que s'explota per part d'ADIF i RENFE. Caldrà veure que és el que volen, ja que actualment FGC ja té una mínima presència en la línia. Que FGC no vulgui gestionar la línia no em sorprén, però en tot cas la gestió recaurà indirectament en la Generalitat. Per tant, es pot donar la sorprenent situació de tenir una linia operada per Renfe i Adif sota gestió privada i tutelada per la Generalitat?

És una línia amb molt de potencial, però no sé si li sabran o voldran treure suc.




metring ha escrit:No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 30/04/2011 18:28

liniadelRipollés ha escrit:La línia de La Pobla és un cas molt particular de línia transferida totalment a la Generalitat (vies) i que s'explota per part d'ADIF i RENFE. Caldrà veure que és el que volen, ja que actualment FGC ja té una mínima presència en la línia. Que FGC no vulgui gestionar la línia no em sorprén, però en tot cas la gestió recaurà indirectament en la Generalitat. Per tant, es pot donar la sorprenent situació de tenir una linia operada per Renfe i Adif sota gestió privada i tutelada per la Generalitat?

És una línia amb molt de potencial, però no sé si li sabran o voldran treure suc.




metring ha escrit:No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!
Quin potencial ? :roll: Et pots explicar millor ?



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 30/04/2011 23:59

Ara per ara només el turístic, el potencial es podrà treure quan es prolongui cap a algun lloc, o a sort o a la seu d'urgell, penso jo...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”