Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: Sky » Divendres 20/01/2012 17:55

^ A propòsit d'això:

Els alcaldes del Pallars defensen la funció social del tren de la Pobla

• El servei ferroviari contribueix al reequilibri i la cohesió territorial, diu Lluís Bellera

• El president del Consell Comarcal del Jussà reclama que els horaris del transport públic s'adaptin als de l'Avant o l'Ave

Els alcaldes del Pallars Jussà han rebut amb dures crítiques l'anunci fet per Ferrocarrils de la Generalitat sobre la tisorada en les freqüències de pas del tren de la Pobla. Els representants municipals han defensat la funció social del tren, que consideren que ha d'estar per sobre de criteris econòmics i de rendibilitat. A més, han recordat que els dos Pallars són comarques que es troben a la cua pel que fa a serveis de transport públic.

Un dels alcaldes que s'ha mostrat més crític amb la proposta de Ferrocarrils ha estat el de la Pobla de Segur. Lluís Bellera ha dit que el tren és un servei públic que contribueix al reequilibri i la cohesió territorial. Bellera ha afegit que garantir la mobilitat és bàsic per a aquestes comarques. L'alcalde de la Pobla ha apuntat que fins i tot acceptarien un augment de tarifes, i ha advertit que cal evitar la duplicitat de línies i horaris entre tren i bus.

L'alcalde de Tremp, Víctor Orrit, considera que l'anunci de Ferrocarrils suposa un “daltabaix'' per al territori. Orrit ha lamentat que, després dels esforços que es van fer per transferir la línia del govern espanyol al de la Generalitat i la renovació de material, l'anunci de reducció de serveis sembla una condemna al tancament. “Si tot es valora amb criteris econòmics, ja ens poden dir a quin barri de Barcelona hem d'anar a viure'', ha reblat l'alcalde de Tremp.

Pel que fa al president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Joan Ubach, ha destacat que la línia de la Pobla de Segur “és un servei bàsic i necessari''. Per a Ubach, la retallada plantejada és “excessiva'' i no és acceptable una proposta que impliqui menys de dos trens de pujada i dos de baixada. Així, i modificant els horaris del bus, es podria disposar de quatre freqüències, segons explica Ubach. A més, el president del Consell Comarcal ha apuntat que caldria adaptar els horaris del tren de la Pobla amb els de l'Avant o l'Ave per tal d'augmentar el nombre de viatgers.

La retallada de Ferrocarrils a les comarques lleidatanes

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha explicat aquest divendres als alcaldes dels municipis per on passa la línia la seva proposta de reduir serveis. En el tram entre Lleida i Balaguer, se suprimiran la meitat dels viatges diaris, que passaran de vuit a quatre; en la línia de la Pobla, se n'eliminaran dues terceres parts: es passarà de tres viatges diaris a un. Està previst que la mesura s'apliqui a partir de l'1 de febrer, amb l'objectiu d'estalviar un milió d'euros anuals.

El president de FGC, Enric Ticó, ha emmarcat aquesta mesura en el conjunt de “reajustaments” que ha fet l'empresa en altres punts de Catalunya, com el tancament del funicular de Gelida i de l'aeri entre Esparreguera i Olesa.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... pobla.html



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 20/01/2012 18:00

La Paeria proposa que s'escolti el territori sobre la gestió del Tren de la Pobla

• Fèlix Larrosa assenyala que les infraestructures de Lleida s'han de pensar en clau de cohesió social i territorial i amb el criteri de proporcionar eines per a la recuperació econòmica

L'Ajuntament de Lleida vol que la Generalitat tingui en compte l'opinió del territori sobre el futur de Tren de la Pobla. El regidor de Turisme, Fèlix Larrosa, ha explicat que la Paeria ha proposat al delegat del Govern i al president de Ferrocarrils de la Generalitat que "escoltin el territori" i ha demanat a totes les Administracions implicades que, "una vegada escoltats els seus veïns i veïnes, puguin fer propostes per conduir o reconduir el plec de condicions que la Generalitat vol treure per trobar un operador sobre aquesta línia".

El regidor ha assegurat que la Paeria, pel que fa al tren de la Pobla, se situa "absolutament al costat del territori". Larrosa ha manifestat que Lleida és capital d'una zona complexa, les infraestructures de la qual s'han de pensar no sols en clau econòmica o de rendibilitat, sinó també amb criteris de "cohesió social i territorial" i per facilitar eines per a la recuperació econòmica, per a la seva dinamització i per la capacitat que Lleida ha tenir per generar ocupació. En aquest sentit, serveis com el Tren de la Pobla són "totalment imprescindibles", ha dit Larrosa.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=14644



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/01/2012 22:08

Està previst que la mesura s'apliqui a partir de l'1 de febrer, amb l'objectiu d'estalviar un milió d'euros anuals.
Fotent al carrer els directius que no saben fer més que elucubrar idees tan polloses com aquesta, segur que s'estalviaran molts més diners cada any.

Però vaja, cap argument d'aquests no els valdrà. Cada vegada queda més clar que les seves intencions no pretenen beneficiar en absolut la qualitat del servei o els comptes de l'empresa, sinó exclusivament afartar encara més les seves insaciables tripes. Doncs no esperin que els desitgi bon profit...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 20/01/2012 22:10

PTP ha escrit:L'any 2010, el desprestigiat servei ferroviari va transportar quatre vegades més viatgers que l'Aeroport d'Alguaire, amb un mateix cost anual de 4 milions d'Euros.
El Punt Avui ha escrit:En el tram entre Lleida i Balaguer, se suprimiran la meitat dels viatges diaris, que passaran de vuit a quatre; en la línia de la Pobla, se n'eliminaran dues terceres parts: es passarà de tres viatges diaris a un. Està previst que la mesura s'apliqui a partir de l'1 de febrer, amb l'objectiu d'estalviar un milió d'euros anuals.
I tot això per estalviar només un milió? Fem quatre números:

Quilometratge
Fins el 31-gen: 800 km/dia feiner, 748 km/dia festiu = 287.000 km anuals
A partir del 1-feb: 336 km/dia = 123.000 km anuals (-57%)

Cost
Fins el 31-gen: 4 M€ anuals
A partir del 1-feb: 3 M€ anuals (-25%)

Cost/km
Fins el 31-gen: 13,94 €/km
A partir del 1-feb: 24,39 €/km (+75%)

Usuaris
Fins el 31-gen: 225.000 anuals
A partir del 1-feb (previsió meva, i crec que massa optimista): 125.000 anuals (-44%)

Cost/usuari
Fins el 31-gen: 17,78 €/usuari
A partir del 1-feb: 24,00 €/usuari (+35%)

Ens venen la reducció de serveis com una gran mesura d'estalvi, però l'únic que aconseguiran és augmentar un 75% els costos per km i un 35% (previsió meva) els costos per usuari. L'excusa perfecta per tancar la línia d'aquí a un o dos anys.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Divendres 20/01/2012 23:10

Doncs al final ni la Renfe, ni Fomento, ni Adif: serà la Generalitat la que tanqui la línia. Últimament llegir la premsa és incompatible amb una digestió raonable. On són les reclamacions? On és la proximitat? On el territori? Tot pur embaucament. Als temps penosos d'Enric Ticó com director general de transports (govern Pujol) ja es va fer tot el possible per a afavorir el transport privat, autèntica obsessió del Sr. Ticó. Ara que és cap d'FGC (govern Mas) cal suposar que la seva dèria haurà augmentat i que, per tant, eliminarà tot el que pugui. Els interesos i relacions del Sr. Ticó, diguem-ho clarament, estan vinculats al transport privat per carretera. Tota la resta li fa nosa.

Han posat la guineu al front de galliner.

Partint de l'experiència prèvia, tot el que cau, ferroviàriament parlant, no es torna a aixecar. Aprofitant la crisi, la xarxa ferroviària catalana la poden deixar com la del Senegal. Estem molt i molt fotuts.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 21/01/2012 1:05

Jo coincideixo en que el Sr. Ticó voldria tancar la línia des de Balaguer si pogués. Jo sense que serveixi de precedent i sabent que no és una opinió molt popular per aquí, estic d´acord. Això de "la funció social", "escoltar al territori", les "demandes dels Alcaldes".... és una de les causes del caos econòmic que ara haurem de pagar entre tots molt penosament. El "territori" vol un ferrocarril, un aeroport i si els deixem temps voldran una línia de Metro per anar a Lleida... perquè.... quina raó hi ha per que ells tinguin pitjors serveis que la gent de Barcelona?. Doncs jo crec que tot això és desastrós i que el que s´ha de fer és escoltar al territori i després GOVERNAR. Governar significa valorar les necessitats i prioritzar, decidir... per això els paguem als polítics, per decidir. És evident que la línia Balaguer - La Pobla és una total ruïna, que no porta viatgers (ocupacions dels trens ridícules) i que per tant és mooooooooooooooolt més barat i segurament més ràpid portar als 4 ó 5 ciutadans que van al tren (que no son més) en autobus o taxi. S´escolta al territori i se li diu que no es pot mantenir la línia oberta perquè no podem llençar els diners allà tenint tantes necessitats. Si es perden mil volts serà per tal de millorar l´economia del país (cosa que hauria de ser més important que la primera). És exactament igual que el cas de l´aeroport famós de Lleida, que no entenc com no es tanca immediatament. És vergonyós que s´estiguin dilapidant els diners en coses que no tenen cap utilitat. Volem més programes a la tele com el 30 minuts o el del follonero per deixar-nos en ridícul?.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/01/2012 1:11

La quantitat de viatgers transportats, no les ficaries mai en un taxi (i no parlo de tots els milers en un any, sinó del passatge d'un sol servei). I ja s'ha dit que el tren porta la gent del Pallars més de pressa que l'autobús. El que passa, i també s'ha apuntat mantes vegades, és l'incomprensible solapament horari i geogràfic amb les línies d'autobús i la tan o més incomprensible descoordinació horària amb la resta de serveis ferroviaris a Lleida.

Veient tanta desídia, és impossible no pensar que ho facin expressament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 21/01/2012 8:38

Toni ha escrit:Jo coincideixo en que el Sr. Ticó voldria tancar la línia des de Balaguer si pogués. Jo sense que serveixi de precedent i sabent que no és una opinió molt popular per aquí, estic d´acord. Això de "la funció social", "escoltar al territori", les "demandes dels Alcaldes".... és una de les causes del caos econòmic que ara haurem de pagar entre tots molt penosament. El "territori" vol un ferrocarril, un aeroport i si els deixem temps voldran una línia de Metro per anar a Lleida... perquè.... quina raó hi ha per que ells tinguin pitjors serveis que la gent de Barcelona?. Doncs jo crec que tot això és desastrós i que el que s´ha de fer és escoltar al territori i després GOVERNAR. Governar significa valorar les necessitats i prioritzar, decidir... per això els paguem als polítics, per decidir. És evident que la línia Balaguer - La Pobla és una total ruïna, que no porta viatgers (ocupacions dels trens ridícules) i que per tant és mooooooooooooooolt més barat i segurament més ràpid portar als 4 ó 5 ciutadans que van al tren (que no son més) en autobus o taxi. S´escolta al territori i se li diu que no es pot mantenir la línia oberta perquè no podem llençar els diners allà tenint tantes necessitats. Si es perden mil volts serà per tal de millorar l´economia del país (cosa que hauria de ser més important que la primera). És exactament igual que el cas de l´aeroport famós de Lleida, que no entenc com no es tanca immediatament. És vergonyós que s´estiguin dilapidant els diners en coses que no tenen cap utilitat. Volem més programes a la tele com el 30 minuts o el del follonero per deixar-nos en ridícul?.
El tren de La Pobla és una ruÏna, doncs portarà poca gent però en porta més que el regional de Sevilla a Huelva, de Saragossa a Lleida o de Madrid a Saragossa o de Saragossa a Canfranc per citar només alguns exemples.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dissabte 21/01/2012 10:52

Et recomano, Toni, que llegeixis els comentaris sobre el tema -previs al teu- dels dies 19 i 20. Hi pots trobar ja prou dades, arguments, matisos... per a poder entendre què es pot fer de debò a la línia de la Pobla en lloc de desmantellar-la (i per a entendre quines són les causes que porten a una situació considerada econòmicament deficitària).



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 21/01/2012 13:46

josep_serre ha escrit: El tren de La Pobla és una ruÏna, doncs portarà poca gent però en porta més que el regional de Sevilla a Huelva, de Saragossa a Lleida o de Madrid a Saragossa o de Saragossa a Canfranc per citar només alguns exemples.
Aquest és un argument tan bo com el d'un exconseller de la Generalitat que deia que si a Valladolid tenien un aeroport deficitari Lleida també hi tenia dret! Crec que hi ha arguments molt més bons per defensar el Lleida-La Pobla que aquest!

Per cert, Renfe diu que des del 2005 ningú li ha dit res del suposat preu caríssim que cobra per prestar el servei! Mentre teníem diners no calia preocupar-se de res! Tenim uns gestors que fan pena i la nostra obligació és que com a mínim no puguin fer veure que aquí no ha passat res! VERGONYA!
Vilaweb ha escrit: http://www.vilaweb.cat/ep/ultima-hora/3 ... renfe.html
RESPOSTA DE RENFE
Per la seva banda, Renfe ha assegurat aquest mateix divendres que el pressupost que ha ofert a la Generalitat des del 2005, quan va assumir les competències exclusives de la línia, ha estat sempre el mateix i mai s'ha dit que fos car.

La companyia ferroviària considera que FGC pot signar contractes amb Renfe, amb qualsevol companyia que presti el servei o prestar-lo directament.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/01/2012 1:32

En Ferry1ac1 m´ha tret l´argument.... estic totalment d´acord. Que hi ha altres línies per tot l´Estat que son una ruïna, és evident. També aquestes línies cal plantejar-se tancar-les. Per cert, dubto molt que l´autobus trigui més que el tren i el que és segur és que l´autobus comunicarà a la gent més que el tren... perquè des del Sant Lloreny a Cellers el tren no comunica RES i l´autobus, per la carretera nova d´Àger va estupendament i fent un servei que el tren no podrà donar mai disortadament. FGC té unes ganes boges de tancar la línia... i en això coincideix amb RENFE en el seu dia.... molta coincidència, no?. L´acudit més graciós que vaig sentir fa un temps és el projecte d´allargar aquesta línia fins a Andorra... boníssim.....



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/01/2012 2:00

Pe Jorba ha escrit:Et recomano, Toni, que llegeixis els comentaris sobre el tema -previs al teu- dels dies 19 i 20. Hi pots trobar ja prou dades, arguments, matisos... per a poder entendre què es pot fer de debò a la línia de la Pobla en lloc de desmantellar-la (i per a entendre quines són les causes que porten a una situació considerada econòmicament deficitària).
Ho he estat mirant i puc entendre que des del territori es pensi que és una infraestructura fonamental. El comunicat de la PTP és interessant però no deixa de ser un paper que escriu qui no té la responsabilitat de gestió de la línia. Tenen raó quan es diu que és dificilment justificable que la Generalitat demani cap traspàs quan no s´ha fet càrrec mai de la primera línia traspasada. És interessant la proposta de disposar de trens més petits i canvis talonables... això reduiria el cost d´explotació però no hi ha ni un euro per comprar res. Sobre la raó de que la Generalitat subcontracti a RENFE i ADIF el servei, dues podrien ser les respostes; 1) És la solució més barata (la idea del Sr. Ticó de buscar un operador privat no se la creu ni ell) i 2) la Generalitat ja es va posar la medalla del traspàs i ara el que vol és que la línia li doni els mínims mal de caps possibles... no és ni molt menys prioritari.

La línia comunica directament Balaguer amb Tremp (la resta de baixadors son testimonials i la que menys té mitja hora per un camí de cabres fins el poble més proper). Un autobus directe va més ràpid i és infinitament més barat, i els diners que s´estavien es poden utilitzar en altres coses més productives. Als Pallars viu molt poca gent i no s´ha generat un fluxe rellevant de viatges a la línia. Clar que a qui li agradi el tren li va molt vé la línia... però aquesta poqueta gent ens surt mooooooooooooooolt cara a tots.

Turisme?. Crec descabellat dir que pujaran esquiadors per la línia. Els equiadors venen de Barcelona i en cap cas anirien a Lleida a buscar el tren per pujar. A més, perquè anar a esquiar si no pots ensenyar el teu cotxe últim model?. Si puja gent per fer turisme ni pujaran... i a més, és un fluxe molt molt estacional i en dies molt concrets que no justifica una línia. Un via verda, per anar en bici per la línia seria divina i permetria gaudir dels meravellosos paisatges que travessa la línia...



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Diumenge 22/01/2012 15:07

No deixa de ser curiós que, des d'un subfòrum de transport ferroviari, es defensi la pràctica liquidació d'una línia (en comptes d'una bona potenciació) per part dels qui -a tots nivells- no troben solucions més imaginatives que les retallades. Als polítics se'ls ha d'exigir molt més que treure's les puces (o el mort) del damunt. Repeteixo el que vaig dir en un altre post: això del Lleida-la Pobla sembla un indicador dels veritables interessos ferroviaris dels qui gestionen la Generalitat. Perillen d'altres línies i serveis. S'està imposant una política que tot ho basa en uns resultats immediats (i de cara a la galeria). ¿Política pensant en el futur? ¿Política pensant en la promoció d'un tipus de transport que no genera els problemes del transport per carretera? Quines bestieses!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 22/01/2012 15:44

Toni ha escrit:La línia comunica directament Balaguer amb Tremp (la resta de baixadors son testimonials i la que menys té mitja hora per un camí de cabres fins el poble més proper). Un autobus directe va més ràpid i és infinitament més barat, i els diners que s´estavien es poden utilitzar en altres coses més productives.
I tu et penses que posaran una línia d'autobús de Lleida o Balaguer a cada poble al qual s'accedeix pel camí de cabres que tu dius? O potser no serà més útil tenir busos llançadora que enllacin amb cada tren?
Toni ha escrit:A més, perquè anar a esquiar si no pots ensenyar el teu cotxe últim model?
Has pujat mai a Núria en temporada d'hivern? Has parlat mai amb gent a qui li agradi esquiar?

Ja m'ho semblava.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/01/2012 17:13

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:La línia comunica directament Balaguer amb Tremp (la resta de baixadors son testimonials i la que menys té mitja hora per un camí de cabres fins el poble més proper). Un autobus directe va més ràpid i és infinitament més barat, i els diners que s´estavien es poden utilitzar en altres coses més productives.
I tu et penses que posaran una línia d'autobús de Lleida o Balaguer a cada poble al qual s'accedeix pel camí de cabres que tu dius? O potser no serà més útil tenir busos llançadora que enllacin amb cada tren?
Home, siguem seriosos. Posar autobusos llançadora des de l´estació de Santa Linya fins a Santa Linya?. Suposo que adecentar el camí de cabres costaria molt diners (milions?) i l´autobus costaria també molts diners. I per què serviria?. Per portar a la gent de Santa Linya?. Quanta gent viu a Santa Linya?. Com ho farem per que autobus + tren sigui més ràpid que l´autobus directe?. Tot plegat no té gaire sentit.... ni futur.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/01/2012 17:18

Pe Jorba ha escrit:No deixa de ser curiós que, des d'un subfòrum de transport ferroviari, es defensi la pràctica liquidació d'una línia (en comptes d'una bona potenciació) per part dels qui -a tots nivells- no troben solucions més imaginatives que les retallades. Als polítics se'ls ha d'exigir molt més que treure's les puces (o el mort) del damunt. Repeteixo el que vaig dir en un altre post: això del Lleida-la Pobla sembla un indicador dels veritables interessos ferroviaris dels qui gestionen la Generalitat. Perillen d'altres línies i serveis. S'està imposant una política que tot ho basa en uns resultats immediats (i de cara a la galeria). ¿Política pensant en el futur? ¿Política pensant en la promoció d'un tipus de transport que no genera els problemes del transport per carretera? Quines bestieses!
Jo el que defenso son les coses que tenen sentit. No s´ha de tenir tren a tot arreu, això és un greu error, un car error. Depenent del fluxe de viatgers i en sentit creixent, se justifica un taxi, un autobus, un trolleybus, un tramvia, un tren convencional, un metro... Si no hi ha viatgers, ens quedem al segon esgraó, a l´autobus. Els diners que es perden a la línia, i ja em van dir que era demagògic però ho torno a dir, es treuen d´altres coses, altres coses que tots necessitem, sí, metges, mestres, etc... els diners son els que son i si es gasta aquí no es pot gastar allà. Així son les coses. Què poden haver solucions més imaginatives per potenciar la línia?. Tot és possible però avui en dia no es troben.... i el temps passa, i els diners marxen.... marxen de la línia i de la nostra butxaca.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 22/01/2012 17:22

Toni ha escrit:Posar autobusos llançadora des de l´estació de Santa Linya fins a Santa Linya?. Suposo que adecentar el camí de cabres costaria molt diners (milions?) i l´autobus costaria també molts diners.
Per tant, m'estàs dient que a Santa Linya, que es fotin i es quedin sense transport? Perquè pel que em dius, no es mereixen ni tren ni autobús.

I ja posats, podríem extrapolar tot aquest darwinisme transportil a tots els pobles de Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 22/01/2012 17:39

Toni ha escrit:
Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:La línia comunica directament Balaguer amb Tremp (la resta de baixadors son testimonials i la que menys té mitja hora per un camí de cabres fins el poble més proper). Un autobus directe va més ràpid i és infinitament més barat, i els diners que s´estavien es poden utilitzar en altres coses més productives.
I tu et penses que posaran una línia d'autobús de Lleida o Balaguer a cada poble al qual s'accedeix pel camí de cabres que tu dius? O potser no serà més útil tenir busos llançadora que enllacin amb cada tren?

Home, siguem seriosos. Posar autobusos llançadora des de l´estació de Santa Linya fins a Santa Linya?. Suposo que adecentar el camí de cabres costaria molt diners (milions?) i l´autobus costaria també molts diners. I per què serviria?. Per portar a la gent de Santa Linya?. Quanta gent viu a Santa Linya?. Com ho farem per que autobus + tren sigui més ràpid que l´autobus directe?. Tot plegat no té gaire sentit.... ni futur.
I Àger, i Tremp, I La Pobla, i Sant Llorenç, Santa Linya no és l'única estació, n'hi han de moltes més, que tenen molta més afluència que Santa Linya. De vegades vaig Balaguer amunt amb la línia, i senyor, no viatgo sol!!!!!!
El passat dia 28 de Desembre, últim servei del dia direcció La Pobla, jo com molts baixem a Balaguer (són les nou de la nit), dins el tren encara quedaven una quarantena de persones, no n'hi havien 5.

Sobre els autobusos, no es tracta de posar un autobus del poble a l'estació, si no de l'estació a la resta de pobles de la zona.
L'època "daurada" de la línia és a l'estiu, que va amb unes capacitats força bones.

S'han de millorar els enllaços amb la R12, 13 i 14, i Avant.
S'ha d'evitar solapar trajectes a la mateixa hora.

Ademés Santa Linya, i com d'altres baixadors de poc passatge, són estacions facultatives, si no hi ha gent, el tren no hi para.
No hi ha cap cost per mantenir l'estació oberta.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Diumenge 22/01/2012 21:06

Toni ha escrit:
"Què poden haver solucions més imaginatives per potenciar la línia?. Tot és possible però avui en dia no es troben..."

Ni s'han buscat.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/01/2012 23:02

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Posar autobusos llançadora des de l´estació de Santa Linya fins a Santa Linya?. Suposo que adecentar el camí de cabres costaria molt diners (milions?) i l´autobus costaria també molts diners.
Per tant, m'estàs dient que a Santa Linya, que es fotin i es quedin sense transport? Perquè pel que em dius, no es mereixen ni tren ni autobús.

I ja posats, podríem extrapolar tot aquest darwinisme transportil a tots els pobles de Catalunya.
El que dic exactament és que sí, hi ha d´haver un autobus que passi pels pobles (no per una estació que deu estar a 15 km del poble), que és més que suficient per la gent que viatja, molt més ràpid i infinitament més barat. Això és el que penso i ho dic.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”