Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 16/12/2013 22:52

trensmat ha escrit:Lo mes gros d'aquest assumpte es que els trens de la serie S-103 coneguts com Velaro si que estan homologats ha França ademes que la DB utilitza aquest tipus de tren per fer el trajecte Frankfurt - Paris Gare Nord.
Gare de l'Est ;) El passat mes de gener vaig fer Frankfurt-París però era un TGV Duplex.



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dimarts 17/12/2013 12:27

Renfe Mercancías y el Puerto de Barcelona crean un servicio directo a Francia
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 85&cs=oper

Concretament em crida l'anteció la següent part del text:
Las salidas desde Barcelona serán los lunes, martes, miércoles y viernes, teniendo como hora prevista las 3.30 de la madrugada. La llegada a Perpiñán se ha fijado a la 7.25 del mismo día, a la terminal que gestiona allí la partenaire gala del proyecto, Novatrans.
Entenc que el tren passa per la LAV en horari de manteniment de la línia? No estava prohibida la circulació degut al manteniment?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 17/12/2013 12:31

Sent que BCN - Frontera té la qualificació de "LAV Mixta", passatgers i mercaderies, els períodes de manteniment potser són més curts.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 17/12/2013 12:36

Yo solo espero que den amplias facilidades a la circulación de los mercancías, considerando lo caras y poco rentables que son las LAVs es la mejor manera de sacarle buen provecho. Los trenes de pasajeros estan muy bien, pero ya solo falta que estorben a los mercancías haciendo una oferta agresiva en lugar de regirse según la demanda inmediata (como ocurre en las líneas regionales, donde justamente viene al caso la oferta agresiva).



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 17/12/2013 15:46

Per cert, que faran de l'intercambiador d'ample de PortBou? Crec que ja no s'utilitza


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 17/12/2013 16:49

L'altre dia un mecanic de Talgo em va dir que ja s'estava parlant de que un camio anes a buscar el canviador de Portbou per emportar-s'el

Foto de l'ultim Talgo en viatge comercial passant pel canviador de Portbou. Dia 14/12/2013.
Imatge



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 18/12/2013 1:29

He viatjat en l'AVE 9735 de Tolosa a Barcelona aquest dimarts. Entre Tolosa i Carcassona hem perdut 10 minuts ja que en alguns trams anava força lent. Mentre passàvem pel by-pass de Narbona (no estaria malament renovar la via en aquest tram, molts sotracs) els interventors han avisat els passatgers que caldria canviar de tren a Figueres-Vilafant per raons tècniques. Així que hem baixat a l'andana, el tren ha marxat direcció Girona i hem agafat un altre S-100 que estava estacionat en la mateixa via, perdent 20 minuts més amb la maniobra i que ha reculat fins al mateix punt on havia parat l'altre tren. Arribada a Sants amb 30 minuts de retard.

Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent. En el transbordament a l'andana de Figueres-Vilafant érem un centenar de passatgers. Per tant, força més passatgers que diumenge (el primer dia).

Com a anècdota, l'únic tren que hi havia als panells de LD a Sants era un Talgo a Cartagena amb sortida a la 1.15, per als aficionats del FC Cartagena que han vist el partit del seu equip al Camp Nou.
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 21/12/2013 12:18, en total s’ha editat 1 vegada.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1184
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 19/12/2013 7:59

La compensación por los retrasos del AVE en Francia son menores que en España
El nuevo servicio devuelve el 50% en demoras de una hora; el AVE, el 100% si se retrasa media hora
Vida | 19/12/2013 - 02:29h | ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona
http://www.lavanguardia.com/vida/201312 ... spana.html



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 20/12/2013 23:20

Sagrerenc ha escrit:Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent.
A l´AVE Toulouse-BCN, a Perpinyà hi ha un enllaç amb un TGV que baixa de París.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 21/12/2013 12:19

437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent.
A l´AVE Toulouse-BCN, a Perpinyà hi ha un enllaç amb un TGV que baixa de París.
Doncs quina gràcia canviar de tren a Perpinyà i a Figueres...



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 21/12/2013 12:31

Sagrerenc ha escrit:
437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent.
A l´AVE Toulouse-BCN, a Perpinyà hi ha un enllaç amb un TGV que baixa de París.
Doncs quina gràcia canviar de tren a Perpinyà i a Figueres...
Hemos avanzado tanto desde aquellos Talgos que permitían ir de España a Francia sin cambiar de tren....



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 21/12/2013 18:10

Ara hi ha 5 Barcelona França, pero nomes 1 Toulouse, i amb un transbord potser hi han 3-4 combinacions mes, el mateix per Lion, Marsella, Lio Paris. Abans hi havia moltes menys combinacions. De Narbona a Toulouse hi ha un tren cada hora. De Montpellier a Marsella tambe.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 21/12/2013 18:31

davida ha escrit:Ara hi ha 5 Barcelona França, pero nomes 1 Toulouse, i amb un transbord potser hi han 3-4 combinacions mes, el mateix per Lion, Marsella, Lio Paris. Abans hi havia moltes menys combinacions.
En general s'ha guanyat força pel que fa a les connexions diürnes amb el sud de França però al mateix temps s'han eliminat les connexions nocturnes amb destinacions més llunyanes.

Ara bé, les opcions amb enllaç no són gens atractives. Són massa cares (Toulouse-Barcelona mínim 52 euros per 39 el tren directe) i es triga massa (entre 3h45 i 5h06 contra 3h02 el directe).



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 22/12/2013 1:11

Los franceses en cambio no parece molestarles mantener una plétora de conexiones nocturnas, desde Cerbère hay un tren nocturno a París, y en determinadas fechas otro a Estrasburgo, que es la mar de conveniente para ir a Suiza haciendo el trasbordo en Mulhouse. De hecho, el AVE se antoja muy útil para ir a Perpiñán a tomar el tren nocturno a última hora y no tener que depender de un Regional que tiene un enlace de 20 minutos, demasiado justo ante la posibilidad de una incidencia como para arriesgar el billete de larga distancia. Ahora mismo el último TGV sale a las 18.26 y llega a las 19.46, los trenes nocturnos pasan sobre las 21 por Perpiñan, aún se podría apurar un tanto más, un TGV que saliera a las 7.30 de Barcelona sería el enlace perfecto, llegando a las 20.50, y se podría aprovechar buena parte del día, manteniendo esa gran ventaja del tren nocturno. No es lo mismo hacer tres trasbordos para ir a Zurich que tomar el Trenhotel en Barcelona e ir directo, pero sirve para los que preferimos tomar un tren litera y sus enlaces a tomar el avión. Lo universalmente prácticos que eran esos Trenhoteles no se puede recuperar con una serie de enlaces en Francia, es una opción de nicho para los que tenemos preferencia al tren que no al avión. Para ir a París sí me parece muchísimo más conveniente ir en TGV a Perpiñan y ahí tomar el tren nocturno: Salgo a las seis y media de Barcelona, llego a las siete a París, 12 horas de trayecto de las que 10 estaré durmiendo, y estoy a primera hora en París sin pagar hotel, eso no lo ofrece ningun AVE ni ningun avión. Sólamente en España somos tan idiotas de tener que sacar los Trenhoteles para llenar los AVEs, es testimonial de la poca demanda que tienen. Y sólamente en España nos cruza la cabeza hacer AVEs sin que hubiera la demanda para justificarlos.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Diumenge 22/12/2013 23:59

Els avant de Figueres com queden servits ara? Els que venen de Madrid i els que es limiten a fer BCN - Figueres en 103, els que van a destinacions franceses (excepte París) en 100 i els que van a Paris en TGV Duplex?



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dilluns 23/12/2013 9:58

Imatge



elliotfern
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: elliotfern » Dilluns 23/12/2013 11:34

El dimarts passat vaig agafar l'AVANT de les 9.20 entre Barcelona i Girona. Doncs en realitat era el TGV de dos pisos, fins a París. Però fent servei AVANT fins a Figueres.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 23/12/2013 18:56

Un interesante artículo sobre el efecto que tienen las LAVs sobre el ferrocarril convencional.
http://www.lowtechmagazine.com/2013/12/ ... twork.html
High Speed Trains are Killing the European Railway Network

High speed rail is marketed as a sustainable alternative to air traffic. According to the International Union of Railways, the high speed train "plays a key role in a stage of sustainable development and combating climate change". As a regular long-distance train traveller in Europe, I have to say that the opposite is true. High speed rail is destroying the most valuable alternative to the airplane; the "low speed" rail network that has been in service for decades.
...

Barcelona - Paris

The Thalys is not an isolated case. The completion of the last link in the high speed line between Barcelona and Paris on December 15, 2013, had a predictable consequence: the abolishment of the direct night train between both cities, the Trenhotel Joan Miró. This very popular train ran daily in both directions and covered the distance in about 12 hours, leaving around 20h30 in evening and arriving around 08h30 in morning. It was introduced in 1974, and received its present name and rolling stock in 1991.

Again, this is not the time to marvel about the comfortable cabins, the linen table clothing in the dining car, or the many friends I have made on this trip. Let's just look at the numbers. The fare for a one-way trip on the Trenhotel Joan Miró was between €70 (ordered more than two weeks in advance) and €140 euro (ordered shortly before departure). The standard fare on the new high speed train covering the same trajectory is €170, up to twice as much. As with the Thalys, heavily advertised cheaper fares (€59 euro) are available for early bookers, but the availability of these tickets is very, very limited.
...

In summary, as of 2014, a round trip between Barcelona and Amsterdam will set me back at least €580 at standard fare. In 2013, a combination of the now suspended Trenhotel and the Thalys allowed me to travel back and forth by train for a minimum standard fare of €360. And in the early 1990s, combining the Étoile du Nord and the Trenhotel would have allowed me to make the trip for a minimum of €270 euro (calculated at today's kilometre rate). The price has doubled, while the travel time remained more or less the same.
...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 23/12/2013 23:38

Hola,

He vist un video del TGV de dos pisos i a cada cotxe els seients van la meitat mirant amb la marxa del tren i l'altra meitat d'esquena a la marxa del tren.

Els que van d'esquena no es poden canviar?

Per que jo soc partidari de anar en el sentit de la marxa en llargues distancies, pensar en anar 6h i 30min d'esquena no es que m'agradi gaire.

Salutacions.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1184
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 24/12/2013 10:34

ortegote ha escrit:Hola,

He vist un video del TGV de dos pisos i a cada cotxe els seients van la meitat mirant amb la marxa del tren i l'altra meitat d'esquena a la marxa del tren.

Els que van d'esquena no es poden canviar?

Per que jo soc partidari de anar en el sentit de la marxa en llargues distancies, pensar en anar 6h i 30min d'esquena no es que m'agradi gaire.

Salutacions.
Los Alstom serie 100 reformados ya los dejaron así: asientos fijos y medio vagón mira hacia delante y medio hacia atrás (por lo menos, añadieron enchufes eléctricos en turista)...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”