Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 03/06/2006 19:20

Doncs tenen un "vol i dol". No se sap del cert. El futur no es veu tan negre com fa uns mesos.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 03/06/2006 19:23

Veig molt díficil incorporar un CEX a la línia de Puigcerdà, a veure quines unitats farien el servei?Segurament les de ara,440 de 2 vagons,veig molt díficil incorporar una 448R,o quasi impossible ja que de Ribes cap a amunt no pot anar cap unitat de 3 cotxes.Ara que una 448R fent Ribes-L'Hospitalet (encara q aquest servei ho fa fins i tot 447) no estaria malament, parant només a Ripoll, Torelló, Manlleu ,Vic,la Garriga,Granollers-Canovelles,St.Andreu Arenal,Arc de Triomf,Sants i l'Hospitalet.Seria estrany veurà el cartell de destinació de la 448 posant L'HOSPITALET :P



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 03/06/2006 20:11

A veure, varies coses...

- De Ribes en amunt, sí que hi poden circular trens amb més de dos cotxes. De fet, si ara no en circulen, és exclusivament per la demanda de viatgers.

- Quan es deu tardar de Ribes a Puigcerdà sense parar enlloc? Jo no veig tan descabellat fer arribar unitats 448 a Puigcerdà i La Tor de Querol. Però clar... si es reformés TOTA la via, millor que millor.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 03/06/2006 20:28

Jordi Freixas ha escrit:- De Ribes en amunt, sí que hi poden circular trens amb més de dos cotxes. De fet, si ara no en circulen, és exclusivament per la demanda de viatgers.
Xato, intenta pixar dins el test que ho mulles tot!!

NO poden pujar UNITATS de més de dos cotxes perque:

a) Si són tipus de control per resistències (432 / 440 / 444 / 448 / 470) no tenen suficient potència (1160kW) per arrossegar més de 2 cotxes (queden encallades al túnel del cargol).

b) Si el control és per electrònica de potència (446 / 447) si que poden pujar perquè tenen prou potència (2400kW aprox) però consumeixen tanta intensitat que les subestacions se'n van a norris.

La opció intermitja està en Civies de 3 cotxes, els anomenats Alpino (que encara no estan circulant), ja que tenen 1800 kW de potència i les intensitats no son prou altes per fer caure les subestacions.


...demanda dius? Aleshores perquè fins a Ribes hi ha força cops que pujen 7 cotxes (2 + 2 + 3) i en segueixen 4 (2 + 2)? Si per demanda fos, seguint la teva hipòtesi, amb una de 2 cotxes se'n faria prou, no?


I sí poden pujar locomotores amb cotxes remolcats si les intensitats màximes d'aquestes no superen els limits de les subestacions.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 04/06/2006 9:18

A línia no només sí que hi poden pujar trens amb locomotora i vagons, sinó que hi han pujat regularment:

- 281 i mercaderies
- 281 i cotxes de viatgers
- 278 i cotxes de viatgers
- 269 i cotxes de viatgers
- 269 i Talgo III (puntualment)
- Talgo XXI (puntualment)
- 321 i mercaderies (material de renovació de via, puntualment)

Per tant, ja veieu les excuses tan ridícules que s'han arrivat a donar oficialment.

Pel tema de les unitats, el límit l'imposen bàsicament les subestacions. Per cada cotxe remolc hi ha d'haver un cotxe motor per tal d'assegurar l'adherència suficient a la pujada i la frenada suficient a la baixada. Per tant, s'ha d'anar amb M+R, M+R+M, M+R+M+R, etc. Les unitats 447 són M+R+M, però tenen massa potència per a les subestacions, i per això no poden pujar a Puigcerdà.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Diumenge 04/06/2006 10:49

Es cert el que diu Awe,

El limit de la linia el marca la potencia de les subestacions, i les unitats en servei, en segon lloc.

Ara s'estan ampliant les subestacions. Llavors no tindran cap problema en circular les noves unitats Civia Alpino.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 04/06/2006 11:35

awe ha escrit:A línia no només sí que hi poden pujar trens amb locomotora i vagons, sinó que hi han pujat regularment:

- 281 i mercaderies
- 281 i cotxes de viatgers
- 278 i cotxes de viatgers
- 269 i cotxes de viatgers
- 269 i Talgo III (puntualment)
- Talgo XXI (puntualment)
- 321 i mercaderies (material de renovació de via, puntualment)
Eduard, jo em referia a tal i com estan ara les subestacions. Com que tenen molts anys, i els anys pesen, no és el mateix que hi facis pujar un tren amb una 269 ara que abans...abans t'ho suportaría bé, però ara estan fetes caldo, no sé si ho aguantarien molt...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 04/06/2006 12:41

aarongilp ha escrit:Eduard, jo em referia a tal i com estan ara les subestacions. Com que tenen molts anys, i els anys pesen, no és el mateix que hi facis pujar un tren amb una 269 ara que abans...abans t'ho suportaría bé, però ara estan fetes caldo, no sé si ho aguantarien molt...
Ah. Aaron, no em malinterpretis, no rebatia els teus arguments, al contrari, posava exemples que il·lustraven que el que tú deies és cert.

D'altra banda, no sé si el pas del temps afecta el rendiment d'una subestació, ja que n'hi ha de molts tipus, però segur que tal com dius tú, les subestacions del transpirinenc estan fetes caldo. Sinó desentonarien amb la resta d'instal·lacions :D .

Per cert, Sequera, quina mena d'actuació s'està duent a terme a les subestacions? Està en curs o "prevista"? Posaran Cívies a fer trial per les vies del transpirinenc o esperaran a la renovació?

Salutacions,

Eduard.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 04/06/2006 12:59

awe ha escrit:
aarongilp ha escrit:Eduard, jo em referia a tal i com estan ara les subestacions. Com que tenen molts anys, i els anys pesen, no és el mateix que hi facis pujar un tren amb una 269 ara que abans...abans t'ho suportaría bé, però ara estan fetes caldo, no sé si ho aguantarien molt...
Ah. Aaron, no em malinterpretis, no rebatia els teus arguments, al contrari, posava exemples que il·lustraven que el que tú deies és cert.

D'altra banda, no sé si el pas del temps afecta el rendiment d'una subestació, ja que n'hi ha de molts tipus, però segur que tal com dius tú, les subestacions del transpirinenc estan fetes caldo. Sinó desentonarien amb la resta d'instal·lacions :D .

Per cert, Sequera, quina mena d'actuació s'està duent a terme a les subestacions? Està en curs o "prevista"? Posaran Cívies a fer trial per les vies del transpirinenc o esperaran a la renovació?

Salutacions,

Eduard.
No, Eduard, ja veia que els complementaves, però he vist necessari fer la complementació de la complementació :P Aviam, una subestació en si ha de durar molts anys, però passa que parlem de subestacions molt antigues (parlem de...70 anys??? hi ha hagut algun canvi de subestacions des de la obertura de la línia???), que han hagut de suportar les inclemències del temps durant tots aquests anys, sense un bon manteniment...i això fa que estiguin tan fetes caldo que per fer pujar una 447, amb pics d'intensitats no gaire superiors als 1000 A. caigués cada 2 per tres.


I respecte la renovació de les subestacions...em sona que les estaven posant noves o modernitzant-les, ara no t'ho sabria dir (ja sé que anava per a en sequera però jo ho deixo anar). I els Alpino...si al final són de 3 cotxes podrien pujar sense massa problemes, crec jo, però suposo que d'aqui a que vinguin ja estaran adecentades, les subestacions...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 04/06/2006 21:40

aarongilp ha escrit:Xato, intenta pixar dins el test que ho mulles tot!!

NO poden pujar UNITATS de més de dos cotxes
A veure XATO...

Estació de La Tor de Querol. Saps comptar?
Imatge

Entre La Tor de Querol i Puigcerdà. Saps comptar?
Imatge



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 04/06/2006 22:38

Xato, tu allà hi veus alguna unitat de 3 cotxes? Perquè jo NO. Hi veig 2 unitats de 2 cotxes (M+M) acoplades.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 04/06/2006 22:54

Jo aquí hi veig un comboi a cada foto, composats per un total de quatre cotxes cada un ;) .



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 04/06/2006 22:55

Són dues unitats acoplades de dos cotxes cadascun. S'ha dit que no hi poden pujar unitats de 3 cotxes, però enlloc s'ha dit que no hi puguin pujar unitats de 2 cotxes acoplades.

Hi podrien pujar fins a 6 cotxes, és a dir tres unitats de 2 cotxes, que és el màxim que permeten aquestes unitats.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 04/06/2006 23:08

Val... i el Pullman Cerdanya?



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Diumenge 04/06/2006 23:28

El pullman cerdanya era 289 + 3 cotxes tal i com s'ha dit anteriorment i no te res a veure amb les UT de 3 cotxes perque la locomotora pot arrastrar-los.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Diumenge 04/06/2006 23:37

Jordi Freixas ha escrit:Jo aquí hi veig un comboi a cada foto, composats per un total de quatre cotxes cada un ;) .
Son dos unitats de 2 cotxes.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 04/06/2006 23:53

Ei, no em ralleu amb justificacions tècniques. Els combois que apareixen en cada una una de les fotos, que poden ser de dues unitats, fan un total de quatre cotxes i punt.

I el Pullman era de màquina més tres cotxes.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 05/06/2006 0:03

Si no ho vols entendre i quedar-te amb el teu món, tu mateix. T'hem donat justificacions tècniques. I si no te les creus, agafes i te'n vas a les oficines de Sants i et diran exactament el mateix que t'hem dit aquí. Si tan poc respectes la opinió dels altres i et creus que la teva és absoluta, no arribaràs gaire lluny, almenys en aquest fòrum.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 05/06/2006 0:17

Collons, si et "rallem" amb especificacions tècniques és perquè acabes de fotre una dutxa als teus papers (el que se sol dir "papers mullats").

Aviam, t'ho posaré clar i català per a que m'entenguis. Si no em vols entendre, tu mateix.

Unitats (sense locomotora visible): Si són antigues (440 / 444 / 448 / 470) no poden pujar si tenen més de dos cotxes PER UNITAT. Això vol dir que poden pujar acoblades varies unitats si tenen només 2 cotxes. Amb 3 no puja (patina).

Si no són antigues, com els rodalies (447) no poden pujar perquè la instalació elèctrica és una caqueta i cauen els ploms perquè demanem massa corrent.

Trens convencionals (locomotora + cotxes): Si són antigues (269 i similars) poden pujar, suposo, perquè no xupen gaire corrent i tenen suficient potència per a que no caigui el tren enrere. Si no són antigues (252 i similars) no poden pujar pel mateix que les 447, demanen massa corrent.


Tant costa entendre això???? Perquè si no ho entens, fes-t'ho mirar...o seria més apropiat dir que NO HO VOLS ENTENDRE????!!!!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 05/06/2006 1:26

A veure un parell de coses...

- En primer lloc:
Mako448 ha escrit:Veig molt díficil incorporar un CEX a la línia de Puigcerdà, a veure quines unitats farien el servei?Segurament les de ara,440 de 2 vagons,veig molt díficil incorporar una 448R,o quasi impossible ja que de Ribes cap a amunt no pot anar cap unitat de 3 cotxes.
Jordi Freixas ha escrit:De Ribes en amunt, sí que hi poden circular trens amb més de dos cotxes.
aarongilp ha escrit:Xato, intenta pixar dins el test que ho mulles tot!!
Ja sé que tu ets molt intel·ligent, i a vegades una mica impertinent amb els teus comentaris. O sigui que d'ara endavant, les teves "pixades de test", te les guardes per algú altre.

- Dit això, al marge de que és curiós que havent-hi aquestes deficiències a la línia, s'hi ha pogut arribar a fer circular fins i tot algun TALGO o el mateix Pullman Cerdanya (que dic jo, que les seves respectives locomotores, no seran precísament de l'estil de les que ets pots trobar pel Cremallera de Nuria), doncs, s'arrecla i punt.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”