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Fran-Ikarus
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Ferrocamió desfrenat

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 09/04/2021 6:51

Tot i que això podria haver acabat al tema d'accidents ferroviaris, sortosament s'ha quedat en un incident:

https://www.lavanguardia.com/local/giro ... ipoll.html

INFRAESTRUCTURAS
El ferrocamión que se estaba utilizando en las obras del túnel de Toses se ha desfrenado por causas que se investigan y ha ido a la deriva hasta llegar a la estación de Ripoll
DAVID GUERRERO

Los vecinos no daban crédito a lo que veían cuando se han dado cuenta de que el camión que circulaba vía abajo no tenía a nadie al volante. Por imposible que pareciese, así era. Uno de los vehículos de trabajos ferroviarios que se están utilizando para las obras del túnel de Toses se ha desfrenado poco antes de las siete de la tarde y ha ido a la deriva durante aproximadamente media hora, hasta que se ha detenido en la estación de Ripoll.

El vehículo ha recorrido sin control cerca de 30 kilómetros de la línea R3, pasando de largo las estaciones de Planoles, Ribes de Freser y Campdevànol, hasta llegar a Ripoll, donde se ha detenido por la ausencia de pendiente sin llegar a descarrilar ni causar daños personales. Todo este tramo montañoso se caracteriza por su desnivel continuo, lo que ha dado vía libre a la máquina a circular montaña abajo sin nada que la frenase.

El administrador de infraestructuras ferroviarias (Adif) ha abierto una investigación junto a la empresa adjudicataria de las obras para tratar de esclarecer los hechos. Los sistemas de seguridad han funcionado en todo momento y los pasos a nivel se han activado antes de que pasase la maquinaria que iba a la deriva.

Sin heridos ni afectación a la infraestructura
El incidente no ha ido a mayores porque en ese momento no circulaba ningún tren en ese tramo de vía. Aún así, se ha desalojado la estación por precaución. Dos trenes se han suprimido y se ha pasado a realizar la circulación por carretera en una línea que ya funciona así desde Ribes de Freser hasta Puigcerdà debido a las obras de remodelación del túnel de Toses, donde precisamente estaba trabajando el camión descontrolado.

Los técnicos de Adif han hecho un reconocimiento de todo el trayecto y al ver que no había provocado ninguna afectación se ha reestablecido la circulación pasadas las ocho de la tarde.


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genissimon
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Entrada Autor: genissimon » Divendres 09/04/2021 8:28

Metring va penjar informació al fil Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

No es pot jugar a trens quan la via te uns pendents del 40 ­‰ i radis de corba de 300 metres. Encara sort que no hi ha hagut ferits ni danys.

Salut !!
Fran-Ikarus ha escrit:
Divendres 09/04/2021 6:51
Tot i que això podria haver acabat al tema d'accidents ferroviaris, sortosament s'ha quedat en un incident:

https://www.lavanguardia.com/local/giro ... ipoll.html

INFRAESTRUCTURAS
El ferrocamión que se estaba utilizando en las obras del túnel de Toses se ha desfrenado por causas que se investigan y ha ido a la deriva hasta llegar a la estación de Ripoll
DAVID GUERRERO

Los vecinos no daban crédito a lo que veían cuando se han dado cuenta de que el camión que circulaba vía abajo no tenía a nadie al volante. Por imposible que pareciese, así era. Uno de los vehículos de trabajos ferroviarios que se están utilizando para las obras del túnel de Toses se ha desfrenado poco antes de las siete de la tarde y ha ido a la deriva durante aproximadamente media hora, hasta que se ha detenido en la estación de Ripoll.

El vehículo ha recorrido sin control cerca de 30 kilómetros de la línea R3, pasando de largo las estaciones de Planoles, Ribes de Freser y Campdevànol, hasta llegar a Ripoll, donde se ha detenido por la ausencia de pendiente sin llegar a descarrilar ni causar daños personales. Todo este tramo montañoso se caracteriza por su desnivel continuo, lo que ha dado vía libre a la máquina a circular montaña abajo sin nada que la frenase.

El administrador de infraestructuras ferroviarias (Adif) ha abierto una investigación junto a la empresa adjudicataria de las obras para tratar de esclarecer los hechos. Los sistemas de seguridad han funcionado en todo momento y los pasos a nivel se han activado antes de que pasase la maquinaria que iba a la deriva.

Sin heridos ni afectación a la infraestructura
El incidente no ha ido a mayores porque en ese momento no circulaba ningún tren en ese tramo de vía. Aún así, se ha desalojado la estación por precaución. Dos trenes se han suprimido y se ha pasado a realizar la circulación por carretera en una línea que ya funciona así desde Ribes de Freser hasta Puigcerdà debido a las obras de remodelación del túnel de Toses, donde precisamente estaba trabajando el camión descontrolado.

Los técnicos de Adif han hecho un reconocimiento de todo el trayecto y al ver que no había provocado ninguna afectación se ha reestablecido la circulación pasadas las ocho de la tarde.


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

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Platanito
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Entrada Autor: Platanito » Divendres 09/04/2021 11:46

genissimon ha escrit:
Divendres 09/04/2021 8:28
Metring va penjar informació al fil Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

No es pot jugar a trens quan la via te uns pendents del 40 ­‰ i radis de corba de 300 metres. Encara sort que no hi ha hagut ferits ni danys.
Això vol dir que deu haver atravessat el pas a nivell del passeig de Ragull (https://goo.gl/maps/PUNADh2HKGP6MzWk7) sense control! :martell1


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

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Entrada Autor: França451 » Divendres 09/04/2021 19:07

Y todavía en la noticia parece un hecho increíble... No hay que pensar mucho para darse cuenta que en esta línea, eso es un hecho bastante habitual, pese al surrealismo.

Pista: Les Franqueses del Vallès.

PD: a lo largo de la historia reciente ferroviaria son bastante conocidos otros hechos similares: Virrei Amat, Puerta del Ángel... Lo mejor es que en el hecho der la camioneta no ha habido daños, pero que sigan pasando estas cosas, pues qué queréis que os diga...
Como que los sistemas de seguridad para estos casos, no están muy avanzados, no... Y no se dieron cuenta tampoco en las estaciones por lo que si no hay que lamentar un accidente grave ha sido de milagro y por pura casualidad.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

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ortegote
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Entrada Autor: ortegote » Dissabte 10/04/2021 11:52

França451 ha escrit:
Divendres 09/04/2021 19:07
Y no se dieron cuenta tampoco en las estaciones por lo que si no hay que lamentar un accidente grave ha sido de milagro y por pura casualidad.
Tienes razón en lo expuesto, pero en esta ultima parte no fue asi.
Gracias al factor de circulación de Ribes de Fresser que vio pasar al vehiculo y el fue el que dio la voz de alarma.

Este señor cumplio con su trabajo atento a las circulaciones y darse cuenta de que este vehiculo o no llevaba nadie a bordo o simplemente al no tener notificación de la circulación avisaria al CTC, esta gente no solo esta para levantar la banderita o dar la salida con el silbato, a cada paso de tren tambien miran los ejes de las composiciones, por su parte excelente trabajo y demuestra que es un error el despoblar de trabajadores las lineas de ferrocarril, pero eso seria otro tema.



França451
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Entrada Autor: França451 » Dissabte 10/04/2021 17:59

ortegote ha escrit:
Dissabte 10/04/2021 11:52
França451 ha escrit:
Divendres 09/04/2021 19:07
Y no se dieron cuenta tampoco en las estaciones por lo que si no hay que lamentar un accidente grave ha sido de milagro y por pura casualidad.
Tienes razón en lo expuesto, pero en esta ultima parte no fue asi.
Gracias al factor de circulación de Ribes de Fresser que vio pasar al vehiculo y el fue el que dio la voz de alarma.

Este señor cumplio con su trabajo atento a las circulaciones y darse cuenta de que este vehiculo o no llevaba nadie a bordo o simplemente al no tener notificación de la circulación avisaria al CTC, esta gente no solo esta para levantar la banderita o dar la salida con el silbato, a cada paso de tren tambien miran los ejes de las composiciones, por su parte excelente trabajo y demuestra que es un error el despoblar de trabajadores las lineas de ferrocarril, pero eso seria otro tema.
Eso del factor de Ribes no lo sabía. Por supuesto que despoblar Las estaciones de Renfe de personal es un inconveniente, pues de no haber estado este señor, se habrían dado cuenta por los vídeos de la gente o vete tú a saber cómo... De todos modos eso tampoco se puede usar como excusa: en el accidente de Franqueses, había personal en las estaciones: en Figarò, en La Garriga, que trataron de hacer descarrilar el tren descontrolado y en Franqueses y ninguna de las estaciones pudo detenerlo. Vale que los sistemas de 1979 no eran para tirar cohetes, pero diablos... En pleno siglo XXI que no se pueda detener una camioneta y más si el factor de Ribes Dio la alarma... Si hay un vehículo sin control, lo primero es detenerlo.

Y para finalizar otro símil: Gare de Lyon, 1988. Parece que llevamos años sin saber parar trenes o vagones descontrolados


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Sanato
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Entrada Autor: Sanato » Dissabte 10/04/2021 22:29

<offtopic>Crec que va ser als anys 90, no recordo exactament quan, també es va desfrenar "alguna cosa" (no recordo si un vagó, un comboi o què) a Granollers Centre i en arribar a l'estació de Momtmeló el van desviar a una via morta on es va estavellar. </offtopic>


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

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ortegote
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Entrada Autor: ortegote » Diumenge 11/04/2021 12:10

França451 ha escrit:
Dissabte 10/04/2021 17:59
ortegote ha escrit:
Dissabte 10/04/2021 11:52
França451 ha escrit:
Divendres 09/04/2021 19:07
Y no se dieron cuenta tampoco en las estaciones por lo que si no hay que lamentar un accidente grave ha sido de milagro y por pura casualidad.
Tienes razón en lo expuesto, pero en esta ultima parte no fue asi.
Gracias al factor de circulación de Ribes de Fresser que vio pasar al vehiculo y el fue el que dio la voz de alarma.

Este señor cumplio con su trabajo atento a las circulaciones y darse cuenta de que este vehiculo o no llevaba nadie a bordo o simplemente al no tener notificación de la circulación avisaria al CTC, esta gente no solo esta para levantar la banderita o dar la salida con el silbato, a cada paso de tren tambien miran los ejes de las composiciones, por su parte excelente trabajo y demuestra que es un error el despoblar de trabajadores las lineas de ferrocarril, pero eso seria otro tema.
Eso del factor de Ribes no lo sabía. Por supuesto que despoblar Las estaciones de Renfe de personal es un inconveniente, pues de no haber estado este señor, se habrían dado cuenta por los vídeos de la gente o vete tú a saber cómo... De todos modos eso tampoco se puede usar como excusa: en el accidente de Franqueses, había personal en las estaciones: en Figarò, en La Garriga, que trataron de hacer descarrilar el tren descontrolado y en Franqueses y ninguna de las estaciones pudo detenerlo. Vale que los sistemas de 1979 no eran para tirar cohetes, pero diablos... En pleno siglo XXI que no se pueda detener una camioneta y más si el factor de Ribes Dio la alarma... Si hay un vehículo sin control, lo primero es detenerlo.

Y para finalizar otro símil: Gare de Lyon, 1988. Parece que llevamos años sin saber parar trenes o vagones descontrolados
Buenas,
Si, correcto, soy de tu pensamiento que hoy en dia se puede desfrenar un vehiculo pero que se deberia poder frenar rapido y no hacer km y km.
Simplemente era para mostrar que si que se detecto, como dices otro tema es en cuanto tiempo lo pueden frenar y que deberiamos trabajar para poder frenar algo sin control más rapido.



Miquel
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Entrada Autor: Miquel » Diumenge 11/04/2021 17:26

França451 ha escrit:
Dissabte 10/04/2021 17:59
Eso del factor de Ribes no lo sabía. Por supuesto que despoblar Las estaciones de Renfe de personal es un inconveniente, pues de no haber estado este señor, se habrían dado cuenta por los vídeos de la gente o vete tú a saber cómo... De todos modos eso tampoco se puede usar como excusa: en el accidente de Franqueses, había personal en las estaciones: en Figarò, en La Garriga, que trataron de hacer descarrilar el tren descontrolado y en Franqueses y ninguna de las estaciones pudo detenerlo. Vale que los sistemas de 1979 no eran para tirar cohetes, pero diablos... En pleno siglo XXI que no se pueda detener una camioneta y más si el factor de Ribes Dio la alarma... Si hay un vehículo sin control, lo primero es detenerlo.

Y para finalizar otro símil: Gare de Lyon, 1988. Parece que llevamos años sin saber parar trenes o vagones descontrolados
No es que no sàpiguem, es que per fer-ho cal que hi hagi alguna cosa que el faci descarrilar. Evidentment no pot anar ningú i entrar al camió per parar-lo. Usualment el que solen fer és desviar-lo a una via morta, o en el millors dels casos desviar-lo a una altre via i que descarrili (si es que no ho fa pel camí clar).

Ara a Ribes no hi ha vies mortes i els desviaments no es que siguin gaire problemàtics. Entre Ribes i Ripoll no hi ha res on poder-lo parar ja que és tot via única, i fins a Ripoll clar no hi ha via on descarrilar-lo.

Ara, aquí el que ha fallat potser és que no hi havia un descarrilador al límit de la zona d'obres, o no estava tancat, o no ha funcionat correctament, o no ha servit, per no parlar de si el camió estava assegurat també per evitar precisament això, que escapin. En tot cas això ja serà la investigació qui ho determinarà.


El metro de Barcelona amb motoristes!

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Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 15/04/2021 18:03

Hi ha una cosa que no s'ha dit. Que el trànsit de trens entre Ripoll i Ribes es molt baix (8 trens diaris per sentit si no m'erro), i de Ribes en amunt com tots sabem, està tallat. Dit això, va ser el que va provocar que no passés res, i que els Bombers i els serveis d'emergència, estiguéssin preparats a Ripoll per intervenir i fer descarrilar el camió, cosa que finalment no va passar i va ser desviat a la via 7, que no alberga trens regularment.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

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Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 01/05/2021 15:47

https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... cular-maig

RODALIES
Els trens entre Puigcerdà i Ribes de Freser tornaran a circular el 9 de maig
Finalitzen les obres al túnel de Toses, amb un cost de 9,5 milions d'euros
per Osona.com , 30 d'abril de 2021 a les 16:25 |

Els treballs de millora al túnel de Toses finalitzaran el 9 de maig després de deu mesos d'obres, segons ha anunciat aquest divendres Adif. Aquell mateix dia a la tarda es restablirà la connexió ferroviària de la línia R3 entre Ribes de Freser i Puigcerdà. Actualment hi ha un servei alternatiu per carretera.

Amb un cost de 9,5 milions d'euros, s'ha actuat en 950 metres dels 4 km que fa el túnel. Concretament, s'ha reforçat l'estructura per evitar despreniments, s'ha millorat el drenatge i s'ha canviat la catenària per una de rígida que donarà una major "fiabilitat" que la que hi havia actualment.




El director general de conservació i manteniment de la via d'Adif, Ángel Contreras, ha detallat que les millores s'han centrat en reforçar les zones "més problemàtiques" del túnel. Cal recordar que un despreniment a l'interior del túnel l'estiu passat va endarrerir dos mesos els treballs. Segons Contreras, es va aprofitar per fer un seguiment de tota la instal·lació i detectar els punts més conflictius. Les filtracions d'aigua i els cicles de gel i desgel a la zona on es troba el túnel fan que la roca es deteriori i hi hagi despreniments.


RODALIES
Usuaris del tren lamenten l'endarreriment de les obres del túnel de Toses
La plataforma "Perquè no ens fotin el tren" també denuncia la falta de manteniment a la línia 3 de Rodalies


És per això que els treballs s'han centrat en reforçar l'estructura, s'ha millorat el drenatge i s'ha canviat la catenària per una de rígida que donarà una major "fiabilitat", en el sentit que té una major "durabilitat" i és "més robusta" que la catenària convencional que hi havia fins ara.

Els trens circularan durant quinze dies amb un límit de velocitat de 30 km/h, per després passar a 60 km/h dues setmanes més i per últim assolir els 100 km/h, la velocitat de circulació pel túnel d'abans de les obres. "Necessitem que la via s'assenti i s'hi circuli", ha precisat Contreras.

El ferrocamió desfrenat

D'altra banda, Adif no ha donat més explicacions sobre l'incident que hi va haver el 7 d'abril passat quan un ferrocamió es va desfrenar i va circular sense control fins a l'estació de Ripoll, on es va poder aturar. No hi va haver ferits, però es va haver de desallotjar l'estació per prevenció. Un incident que va causar molt malestar al territori. Segons Contreras, la investigació que van obrir per aclarir els fets no ha conclòs i ha remarcat que tots els dispositius de prevenció i seguretat van funcionar correctament i no hi va haver danys personals.


INCIDENT FERROVIARI
Ripoll presentarà una queixa a Adif i al govern espanyol per l'incident del ferrocamió
El vehicle de treballs ferroviaris es va desfrenar i va circular uns 20 km sense control

La delegada del govern espanyol, Teresa Cunillera, representants de Renfe i autoritats locals han visitat aquest divendres els treballs. Hi havia l'alcalde de Toses, Joan Bernadas, i el de Puigcerdà, Albert Piñeira, i el president del Consell Comarcal del Ripollès, Joaquim Colomer, entre d'altres.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Dissabte 01/05/2021 16:29

Segons Contreras, la investigació que van obrir per aclarir els fets no ha conclòs i ha remarcat que tots els dispositius de prevenció i seguretat van funcionar correctament i no hi va haver danys personals.
No, no i no. Si el vehicle es va desfrenar, no tots els dispositius de prevenció van funcionar correctament. No ens venguin gat per llebre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

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