Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 317

Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 27/01/2022 11:05

La PTP junt amb altres entitats ha decidit promoure el projecte de tren-tram Girona-Banyoles-Olot.

https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 64622.html

A diferència del de la Costa Brava, aquest el veig menys realista i prevec més rebuig polític. El de la Costa Brava va aconseguir suports perquè el que planteja i com ho planteja és molt racional.

Tant de bo m'equivoqui i tots dos projectes surtin endavant.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23083
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/06/2022 10:04

És una notícia que podríem penjar a qualsevol dels fils de projectes de tramvies, però per no crear nou fil, la publico (a no ser que decidim posteriorment una altra cosa) aquí:

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... va-pirineu

El Govern analitza quatre noves xarxes de tren - tramvia a les Terres de l'Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu


El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, licita els estudis per determinar la factibilitat de les quatre xarxes tramviàries, que sumen aproximadament 279,5 quilòmetres de longitud de noves línies de transport públic

Es realitzarà una estimació del cost d’execució i una anàlisi de la demanda

La redacció d’aquests documents respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran d’una configuració de transport diferent de l’actual

El Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de quatre documents per analitzar la factibilitat de quatre noves línies de tren-tramvia en diversos punts del país: les Terres de l’Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu. Aquests informes determinaran les potencialitats de les diverses xarxes tramviàries analitzades per tal d’incloure-les, si s’escau, en els diferents planejaments territorials. L’impuls d’aquests informes respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana. En tots els casos, es realitzarà una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris del servei.

Tren-tramvia de les Terres de l’Ebre: Es realitzarà una proposta de traçat de connexió entre Roquetes-Tortosa, l’Aldea, Amposta, la Ràpita i Alcanar amb una freqüència inferior als 15 minuts. La longitud estimada és de 41 km. Així mateix, es preveurà tant la intermodalitat com la connexió amb altres serveis ferroviaris a l’estació de l’Aldea per tal que esdevingui una ròtula ferroviària de connexió de les Terres de l’Ebre amb València, Tarragona i Barcelona. El traçat ha de contemplar dos trams: d’una banda la connexió Roquetes – Tortosa - l’Aldea, i de l’altra, l’Aldea – Amposta - la Ràpita - Alcanar. L’import de licitació és de 122.100 euros.

Tren-tramvia del Bages: En aquest cas, ja existeix un estudi informatiu sotmès a informació pública l’any 2009. Per tant, el que ara es licita és l’anàlisi per adaptar-lo i desenvolupar-lo amb el màxim grau de detall possible. S’analitzaran els dos ramals des de Manresa: un cap a Súria i l’altre cap a Sallent, que actualment s’utilitzen exclusivament per al transport de mercaderies, contemplant, en el segon cas, que en una segona fase pugui tenir continuïtat fins a Berga. Així mateix, s’inclourà la connexió de Manresa amb el Nou Congost i Sant Joan de Vilatorrada. La longitud aproximada serà d’uns 38 km preveient els següents trams: Sistema urbà Manresa-Sant Joan de Vilatorrada; ramal fins a Súria; ramal fins a Sallent i Berga. L’import de licitació és de 75.800 euros.

Tren-tramvia de la Costa Brava: Es realitzarà una proposta de traçat de connexió dels diferents municipis al voltant del massís de les Gavarres, amb una freqüència inferior als 15 minuts i contemplant possibles ramals i les corresponents fases d’execució. Els dos principals ramals seran la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i el ramal Girona-Banyoles i Olot. En aquest sentit, caldrà també resoldre la connexió interurbana del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi. El traçat que s’estudiarà tindrà una longitud aproximada de 144 km. L’import de licitació de l’anàlisi és de 431.700 euros.

Ferrocarril del Pirineu: Amb una longitud aproximada de 57 km, s’analitzarà el traçat de connexió transpirinenca entre Andorra-la Seu d’Urgell i Alp, amb l’objectiu d’establir una connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, establir un nou servei ferroviari entre Barcelona, la Seu d’Urgell i Andorra, convertint l’estació d’Alp en una ròtula ferroviària amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa. El tram català, a banda d’enllaçar la Seu d’Urgell amb Andorra, transcorreria per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent, així, l’enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França. Per a una bona connexió amb Barcelona caldrà, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l‘altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts de creuament. El traçat contemplarà dos trams: la Seu d’Urgell-Andorra; i la Seu d’Urgell-Alp. L’import de licitació és de 171.000 euros.

El termini de redacció de les anàlisis és de 9 mesos, excepte la de la Costa Brava, que és de 12.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2746
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/06/2022 9:32

Estudis, projectes, plànols, línies de colors pintades en un paper...

Quan veurem explanacions, balast, travesses, carrils d'acer i vehicles amb pestanya circulant sobre les vies?

Hi ha llocs, com l'anella de les Gavarres que ja fem tard. O com el Salou i Cambrils, que no s'haurien d'haver tancat mai.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”