Plans de futur per a FGC

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1534
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Plans de futur per a FGC

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 04/02/2020 14:45

Ja és un clàssic. Que la manca d'inversions en infraestructures afecta la competitivitat de Catalunya i que aquest dèficit és crònic ja és sabut, però a tot plegat s'hi suma el canvi climàtic, el tecnològic i la transformació de la mobilitat com la coneixíem fins ara. Les prioritats han canviat i la societat ja veu la mobilitat compartida i el transport públic com una clara alternativa al cotxe. La "incertesa del moment" influeix i és per això que el president d'FGC, Ricard Font, planteja que els ferrocarrils connectin València amb Catalunya i Perpinyà, així com les quatre capitals catalanes. El problema? "Encara no existeix un projecte d'alta velocitat" que connecti el territori valencià amb el català.
Precisament per això, una de les prioritats d'FGC és "donar uns serveis d'alta velocitat regional i poder connectar aquestes capitals per poder desenvolupar una connexió amb la cultura i el turisme propi". Així ho ha posat Font damunt la taula durant un esmorzar organitzat per Foment del Treball i PwC, on ha lamentat que "en els darrers anys hi ha hagut pèrdua de competitivitat per la manca d'inversió en infraestructures, un dèficit crònic".

Però aquesta feina no la volen fer sols. "Volem trobar els socis per poder desenvolupar tres grans serveis: la unió de les capitals, que permetria anar de Lleida a Girona i Figueres; arribar al Camp de Tarragona i connectar-nos amb l'aeroport de Reus". De fet, el Departament de Territori ja ha adjudicat la redacció dels estudis informatius per a la implantació del nou sistema de tren-tramvia al Camp de Tarragona. Els estudis corresponen als dos àmbits d’actuació del projecte, entre Cambrils i Tarragona; i Cambrils i Reus, amb un termini d’execució d'entre cinc i sis mesos, respectivament, i un import global d'adjudicació de 456.200 euros. L'objectiu és tenir aprovats tots els estudis la tardor del 2021.

Un hòlding per a Rodalies

Justament amb la idea de l'alta velocitat regional i de connectar-ho tot, el president de Foment, Josep Sánchez Llibre, proposa que "la Generalitat pugui assumir la gestió de Rodalies" perquè, subratlla, "si es gestiona en la distància passa el que passa" i, en aquest sentit, assegura que "FGC té la capacitat de crear un gran hòlding per gestionar Rodalies". Després que el president d'FGC assenyalés que "volem connectar la Gran Àrea Metropolitana i connectar Catalunya amb el món", Llibre ha llançat a l'aire aquest suggeriment i Font ha admès estar "preparats" si
se'ls demana assumir aquesta gestió, tot i que no ha tancat la porta a un hòlding en què hi tinguin participació FGC, Renfe i les administracions implicades.

Llibre: "FGC té la capacitat de crear un gran holding per gestionar Rodalies"

"Esperem que aquesta legislatura duri el màxim de temps perquè hi pugui haver la complicitat entre el Govern central i la Generalitat que possibiliti la gestió de Rodalies", ha insistit Llibre, mentre que el president d'FGC apunta que "quan pensem en Rodalies, hem de pensar en les inversions però en funció de l'operadora". A parer seu, "no cal plantejar serveis, aprofitem les infraestructures per poder fer el millor servei amb allò que tenim".

I és per aquest motiu que, per exemple, quan FGC va a comprar trens no ho fa per renovar-los, sinó per fer més serveis perquè aquesta és una manera de "recuperar l'ambició", així com la "gestió senzilla i de proximitat en els serveis públics i pensar es infraestructures en el serveis". "Implicar els ciutadans, fer projectes transversals de col·laboració público-privada, innovar sense por en els mecanismes de finançament i posar l'home al centre de la discussió i del nostre entorn" és una prioritat clara de la infraestructura de serveis.

Un laboratori 5G per connectar-ho tot

Font ha avançat que FGC instal·larà un laboratori 5G entre plaça Espanya i la Fira per millorar la connectivitat de l'usuari i l'empresa en el seu dia a dia. Això, que ho explicaran millor durant el Mobile World Congress, els fa entrar en "una nova dimensió de connectivitat" a través d'un projecte d'investigació i innovació en què hi participaran la Mobile World Capital de Barcelona, la Generalitat, FGC i Vodafone. Aquesta és la primera cobertura 5G a la xarxa ferroviària de la capital catalana.

Parlant d'innovació, el president d'FGC també ha posat de relleu la importància de crear estacions 4.0 que permetin, entre moltes altres coses, que hi hagi intercanvis de car sharing, autobusos elèctrics i paqueteria per recollir les compres fetes a través del comerç electrònic. Una visió que demostra que FGC "deixa de ser una empresa estrictament ferroviària per ser una empresa de mobilitat" que jugarà amb l'entorn actual. Es tracta de tenir una "visió que respon a una infraestructura i a uns serveis" que, en definitiva, "connectin Catalunya amb el món".

Per això, cal connectar les quatre capitals catalanes, però també "connectar-nos amb Tolosa i Perpinyà i amb València", a més de connectar "dos districtes industrials que tindran un paper molt important en el futur" com ho són l'Anoia i el Bages i construir un segon túnel del Vallès que connecti Barcelona amb el Vallès en menys de mitja hora i el Vallès amb el Llobregat. Parlant de la línia del Llobregat, també tenen previst doblar les posicions dels trens, estan plantejant que la connexió per Francesc Macià puguin ser dos intercanviadors de serveis i la connexió amb l'aeroport a l'estil de ciutats com Madrid o Viena. I, com no podia ser d'altra
manera, connectar la plaça Espanya amb Gràcia el 2026, millorar els ramals d'Igualada i Manresa i ser un aliat de les exportacions de Seat.

Més inversió en sostenibilitat

"Som activistes en la lluita del canvi climàtic". Partint d'aquesta base, Font ha volgut deixar clar que quan diuen això és perquè, entre altres coses, posaran 230 milions d'euros més en oferta de transport públic. A més, encara en matèria energètica, FGC ja consumeix el 100% de l'energia verda, el 25% de la qual és solar i, de fet, preveuen que l'any vinent ho sigui el 100%.

Font: "Necessitem una inversió proporcional al PIB de Catalunya"

Sobre la Zona de Baixes Emissions, Font ha assenyalat que no hi ha hagut cap situació de col·lapse a la xarxa ferroviària d'FGC a les línies del Vallès i del Llobregat-Anoia. "Hem tingut petits increments de viatgers però encara no hem viscut cap situació difícil d'afrontar. Absoluta normalitat". Caldrà veure què passa a l'abril, quan comencin a posar-se en marxa les multes per als vehicles que no poden circular per l'àrea metropolitana.

Una empresa que no para de batre rècords de passatgers, que treu de les carreteres uns 184.000 cotxes diaris, que està molt ben valorada pels usuaris, sobretot pel 99,5% de puntualitat i que treballa en equiparar el percentatge de dones i homes que hi treballen (ara és del 30% i 70% respectivament), però que, com totes les infraestructures catalanes, necessita tenir un finançament i que les inversions siguin proporcionals al PIB de Catalunya. Com sempre, la manca d'inversions resta competitivitat, una competitivitat, però, que continua catapultant Catalunya cap al rècord i com a un referent internacional.

Font: article de VIA Empresa.

per Marta Escobar Martí Barcelona.04 de febrer de 2020 13:18

Subscriu-te a VIA Empresa i no et perdis les històries que et connecten amb la innovació.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 04/02/2020 18:45

Buenas,
No aprendemos, desde 1992 solo saben habla de Alta Velocidad y mientras el Convencional directamente muere, todos los politicos son iguales.

Sobre la llegada de la LL A a Gracia, pues bien ya dicen 2026 aunque la realidad sea que para el 2030 o vete tu a saber.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 16/01/2021 19:15

Bones... (espero que sigui el fil adient)

M'he fixat en la proposta de la creació del segon túnel del Barcelona-Vallès... i si no m'equivoco, en l'agenda estratègica que FGC ha penjat, està escrit que es té pensat fer un traçat entre Sant Cugat-BCN fent parar per BCN tres llocs amb intercanviadors potents com Lesseps i Diagonal/Provença... També això fa que l'explotació del servei canviï perquè pensen fer l'actual traçat de BCN-Sarrià-Sant Cugat segregar-lo del recorregut de Sant Cugat-Terrassa/Sabadell...

Llavors la S6 i S7 desapareixerien perquè Sant Cugat seria capçalera del recorregut actual (Sant Cugat-Sarrià-BCN) per deixar la S1/S2 pel nou túnel enllaçant a Sant Cugat del recorregut dels ramals (Terrassa/Sabadell)

Personalment em sembla interessant el fet de trobar solucions per alliberar la saturació d'aquest servei, però ja no seria viable fer que el nou túnel passi per les actuals vies de Sant Cugat per permetre fer els S6 i S7 el recorregut de sempre i deixar els S1 i S2 pel nou túnel alhora?

https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... def_V2.pdf



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4326
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 16/01/2021 20:00

Jo el que penso és, és necessari que Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres estiguin obertes? Mira, tens Plaça Molina que substitueix a Sant Gervasi, per anar a la Bonanova et baixes a Muntaner i camines una mica i si vols anar a Les Tres Torres et baixes a Sarrià i el mateix. I si ets un tiquismiquis tens la 68 que recorre quasi tota la Via Augusta.

Així ens lliurem del servei "L6" i deixem el trajecte Catalunya a Sarrià millor definit per als altres serveis. Si es vol es poden restaurar aquells "semidirectes" (els del cartell verd) per a les hores punta i es fan uns semidirectes de veritat.

I el ramal a Reina Elisenda, això ja sembla un cas perdut! xD A veure si li dónen més canya i fan alguna ampliació interessant.

En quant al ramal d'Avinguda Tibidabo, es podria limitar el servei a Gràcia durant les hores puntes.

També una actuació molt interessant seria la possibilitat de fer dobles composicions, ampliant les andanes a la línia general.

El problema és que la línia tal com està ha quedat obsoleta. Un tren que s'ha fet molt petit pel volum impressionant de passatgers que té. Després, em quedo a quadres veient com Ferrocarrils injecta els rombes dels collons a altres línies. Fins i tot a Gelida!!!


frankrodriguez.net
Bei Schwarzfahren sehen wir rot.
Und Sie zahlen 40 EURO!!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 16/01/2021 21:08

Renfe445 ha escrit:
Dissabte 16/01/2021 20:00
Jo el que penso és, és necessari que Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres estiguin obertes? Mira, tens Plaça Molina que substitueix a Sant Gervasi, per anar a la Bonanova et baixes a Muntaner i camines una mica i si vols anar a Les Tres Torres et baixes a Sarrià i el mateix. I si ets un tiquismiquis tens la 68 que recorre quasi tota la Via Augusta.
No estoy de acuerdo, piensa que esas estaciones ya existieron en su día y que dan un aumento de pasajeros ideal para el éxito que busca FGC... en Sant Gervasi tiene su utilidad para enlazar con Plaça Molina, y la Bonanova y Les Tres Torres tienen alrededor de 1.000.000 de pasajeros anuales. Así que dudo que piensen en hacer esto porque no han dicho nada al respecto y no soy muy partidario de perder servicios ni de quitar estaciones a menos que haya una justificación.
Renfe445 ha escrit:
Dissabte 16/01/2021 20:00
Així ens lliurem del servei "L6" i deixem el trajecte Catalunya a Sarrià millor definit per als altres serveis. Si es vol es poden restaurar aquells "semidirectes" (els del cartell verd) per a les hores punta i es fan uns semidirectes de veritat.
Estoy de acuerdo contigo en ese aspecto, podrían liberar los surcos del servicio actual L6 para que pudieran hacer más servicios por el tramo de Catalunya-Sarrià-Sant Cugat. No descarto la idea
Renfe445 ha escrit:
Dissabte 16/01/2021 20:00
I el ramal a Reina Elisenda, això ja sembla un cas perdut! xD A veure si li dónen més canya i fan alguna ampliació interessant.
La idea original era segrerar la L6 antigua para hacer la L12 desde la playa de Castelldefels hasta Sarrià, pero fue finalmente descartado por el sobrecoste del proyecto y porque se decidió aprovechar la ampliación de las infraestructuras existentes, y una de ellas tienen pensado hacer la L12 hasta el hospital Sant Joan de Déu de Esplugues.

Otra idea que personalmente me gusta más que fue ideada por los de PTP es crear como en Palma de combinar el tren con el metro con las líneas L3 y L12 y hacer que comparta el recorrido de Esplugues y por la L3 vaya de Sant Just-Sant Feliu y la L12 de Sant Joan Despí-Sant Boi
Renfe445 ha escrit:
Dissabte 16/01/2021 20:00
En quant al ramal d'Avinguda Tibidabo, es podria limitar el servei a Gràcia durant les hores puntes.
Nah, creo que la L7 está perfecta como está.
Renfe445 ha escrit:
Dissabte 16/01/2021 20:00
També una actuació molt interessant seria la possibilitat de fer dobles composicions, ampliant les andanes a la línia general.
Si no me equivoco, creo que en varias estaciones ya lo han hecho o lo están haciendo, pero corrígeme o corregidme todos si me equivoco, sé que en Provença se hizo una ampliación del andén.
Renfe445 ha escrit:
Dissabte 16/01/2021 20:00
El problema és que la línia tal com està ha quedat obsoleta. Un tren que s'ha fet molt petit pel volum impressionant de passatgers que té. Després, em quedo a quadres veient com Ferrocarrils injecta els rombes dels collons a altres línies. Fins i tot a Gelida!!!
Completamente de acuerdo, pero no solo pasa con la B-V (Línia Catalunya), pasa con la LL-A (Línia Catalans o Carrilet) porque los trazos de la R6 son obsoletos para el servicio que supuestamente tendría que dar y la mayor parte de los tramos de ferrocarril que hay por Cataluña les pasa lo mismo (de que quedaron obsoletos)... los rombos considero que es una queja menor porque aunque se gaste un presupuesto por parte de la empresa, no creo que sea comparable.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1534
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 12/03/2021 22:47

FGC vol oferir un servei turístic amb un tren de fusta a Manresa i Igualada
L'empresa pública ferroviària arranja vells vagons per tenir-los a punt per al 2022
11.03.2021 | 21:45

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya té planificat posar en funcionament el 2022 un tren d'us turístic que estaria format per antigues unitats que circulaven per la línia Llobregat Anoia. De fet, l'empresa pública ferroviària té una nova «Estratègia del Patrimoni» que preveu la recuperació d'aquest servei que s'havia ofert fa uns anys en passejades històriques per la línia en moments de baixa intensitat del trànsit habitual.

FGC proposta que per la línia del Vallès hi circuli l'anomenat Granota, un tren de mitjans del segle XX. Mentre que per la línia Llobregat Anoia (amb final a Manresa o Igualada i que passa per la zona de Martorell i Olesa) hi circularien vagons de fusta de principis del segle XX i algun de finals del segle XIX. Aquests vagons, de fabricació belga, van estar en ús fins a principis dels anys 70.

L'empresa ha completat la revisió i rehabilitació tècnica i de seguretat del material. El de la línia del Vallès és un tren de l sèrie 400, que era característic pel color verd i uns grans fars frontals. Fonts de l'empresa han indicat que en aquests moments es traballa per definir una proposta comercial. En aquests moments, l'empresa ja té alguns tres històrics en funcionament, com per exemple, el tren dels Llacs (de la Línia Lleida-La Pobla), el cotxe-saló del cremallera de Núria i el Funicular de Gelida. El Granota es podria posar en funcionament aquest 2021, sempre condicionats a les limitacions que imposi la situació de la pandèmia, i el de Llobregat- Anoia es posaria en servei el 2022.

Ferrocarrils fa aquests proposta en el marc d'una posada en valor de tot el seu patrimoni històric i ho ha anunciat en el moment en què a Martorell s'ha iniciat un projecte per fer una nau per a vehicles històrics (vegeu desglossat).

Ricard Font, president de FGC, afirma que «aquesta estratègia del patrimoni que ha definit FGC és un punt d'infleixió en la manera com hem treballat, mantingut i exposat el patrimoni històric». I apunta que «com a empresa pública tenim la responsabilitat de preservar millor i gestionar tot el patrimoni cultural, i ho farem, però ara tambe és l'hora de divulgar tot aquest patrimoni i fer-lo arribar a més gent, de manera més àgil i directa».

FGC manté la proposta de fer tenir el patrimoni exposat i descentralitzat i l'arxiu, a la xarxa.

https://www.regio7.cat/anoia-baix-llobr ... 61061.html



AranEwE
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: AranEwE » Diumenge 18/09/2022 18:03

Crec que el problema d'FGC es que s'està centrant massa en el turisme, per això els rombes estan per totes parts, i per això volen posar els trens antics. A més, ara existeix una linia especial (surt com ES a google maps i Moovit) que va de Plaça Catalunya a Sant Joan. La veritat no ho sé per què ho fan això, si els que pujem a FGC només volem arribar al nostre destí.



Avatar de l’usuari
Elefant
N5
N5
Entrades: 103

Entrada Autor: Elefant » Diumenge 18/09/2022 18:30

El problema de FGC como de toda la gestión de infraestructuras de transporte público y ferrocarril en España es que están metidos en unos moldes totalmente rígidos (yo incluso diría rancios), de los que no se quiere salir.
Las ideas que se siguen eran modernas en los años 60-70, cuando estaba de moda lo de los soterramientos, parques lineales, alta velocidad y Metros como único concepto de transporte público. No es decir que estas cosas sean por si mismo negativas, pueden tener su lugar, es el hecho de obstinarse en ello, sin soluciones pragmáticas que se adapten a cada situación.


Observa:
122-042-132 ha escrit:
Dimarts 04/02/2020 14:45
Que la manca d'inversions en infraestructures afecta la competitivitat de Catalunya i que aquest dèficit és crònic ja és sabut, però a tot plegat s'hi suma el canvi climàtic, el tecnològic i la transformació de la mobilitat com la coneixíem fins ara.
Yo me atrevería a decir que la inversión en infraestructuras en Cataluña como en toda España es, en proporción al potencial de la economía, comparable al resto de Europa. Os retaría a pasaros por algunas ciudades alemanas para ver lo que realmente es un déficit de inversión en infraestructuras. Lo que muchas veces no se contabiliza es la cantifad de soterramientos, de transformaciones urbanas o demás proyectos sobredimensionados tipo L9 o la propuesta línea Cornellà-Castelldefels, que suponen mucha más inversión para un determinado proyecto que si se hace de forma austera. Así, en Alemania por ejemplo al menos conservan bastante infraestructura ferroviaria, aunque envejecida, mientras que aquí mucho se ha eliminado en nombre de la "mejora", como con las vías de acceso de Sants, o como se intentó con la Estación de Francia.
Lo del cambio tecnológico es un mantra que gusta repetir, la realidad es que a nivel de transporte público poco hay de nuevo desde hace cien años, y ni falta que hace, se puede hacer mucho con buses, tranvías, Metros, trenes de cercanías y trenes regionales. No hace falta reinventar la rueda.
Pero si ahora hay que gastar en soterrar 500m de vías en Manresa en lugar de hacer el tram-tren propuesto hace mil años, luego poco sentido tiene quejarse de falta de inversiones.



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N3
N3
Entrades: 33

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Diumenge 18/09/2022 21:30

AranEwE ha escrit:A més, ara existeix una linia especial (surt com ES a google maps i Moovit) que va de Plaça Catalunya a Sant Joan.
La línia ES només fa referència als trens que exclusivament estan pensats per escolars; amb alguns cotxes reservats i itineraris diferents. Als horaris de les línies S1 i S2 en pdf també hi figuren.
Bàsicament, hi ha al matí un ascendent a St Joan i un a Mira-Sol; més un a la tarda. A més d'un Mira-Sol St Cugat.
Al Google maps hi porten ja fa temps, igual que els S7T; que son els S7 amb origen Terrassa; que enlloc més els denominen així de cara al públic, fins on sé.

Salut


:riure

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 684
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 18/09/2022 23:51

Lo de FGC a mi me trae por la calle de la amargura. Veo muchas líneas innecesarias.
Si de mi dependiera, lo haría más simple y productivo:
Línea Vallès:
-L6 (pl. cat - Reina Elisenda un tren cada 15 minutos)
-L7 (pl.cat - Av.Tibidabo un tren cada 15 minutos)
-S1 (pl.cat - Terrasa un tren cada 10 minutos)
-S2 (pl.cat - Sabadell un tren cada 10 minutos)
Esto supone 20 trenes a la hora por sentido, en el tramo Gràcia - Pl. Catalunya o lo que es lo mismo, paso de tren cada 3 minutos. L6 parando en todas las estaciones, y S1 y S2 “semidirectos”.
Para mi entender, esperar 10 minutos en los ramales, no es gran espera.
Y si quisieran una mejor frecuencia, L6 lanzadera (actual L12) y L7, Gràcia - Av.Tibidabo, cada 5 minutos, y dedicas la estación de pl. catalunya a hacer salir/llegar solo las líneas S1 y S2 con un tren cada 6 minutos en cada una de ellas, eso si, ya no semidirectos, ya hablaríamos que pararían en todas las estaciones.

Respecto a la línea del Llobregat, más de lo mismo:
-S8 Pl.Espanya - Martorell enllaç un tren cada 10 minutos
-R5 Pl.Espanya - Manresa un tren cada 20 minutos
-R6 Pl.Espanya - Igualada un tren cada 20 minutos

Aquí tendríamos un paso de 12 trenes a la hora por sentido en tramo Martorell - Pl.Espanya, lo cual, es mayor tiempo de espera (5 minutos en tramo central), y con el S8 parando en todas las estaciones, podrían estar los R5-R6 “semidirectos”, eso sí, siempre haciendo salir un S8 un minuto después de cada R5-R6.
Es de traca 9 líneas en una red con 2 ramales 😂😂😂


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

xergi
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: xergi » Dilluns 19/09/2022 23:28

ferroviario_catalan ha escrit:
Diumenge 18/09/2022 23:51
Lo de FGC a mi me trae por la calle de la amargura. Veo muchas líneas innecesarias.
Si de mi dependiera, lo haría más simple y productivo:
Línea Vallès:
-L6 (pl. cat - Reina Elisenda un tren cada 15 minutos)
-L7 (pl.cat - Av.Tibidabo un tren cada 15 minutos)
-S1 (pl.cat - Terrasa un tren cada 10 minutos)
-S2 (pl.cat - Sabadell un tren cada 10 minutos)
Esto supone 20 trenes a la hora por sentido, en el tramo Gràcia - Pl. Catalunya o lo que es lo mismo, paso de tren cada 3 minutos. L6 parando en todas las estaciones, y S1 y S2 “semidirectos”.
Para mi entender, esperar 10 minutos en los ramales, no es gran espera.
Hi estic d'acord amb el tema que hi ha massa línies, però pel tema de les freqüències, em sembla que ens quedaríem curts...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 20/09/2022 8:50

Completament d'acord, ja apartant la seva gestió qüestionable almenys a Barcelona, FGC hauria de reestructurar les seves línies, cert que per l'estructura de les línies suburbanes no tenen confusió respecte a anys enrere, ara bé... jo crec que es podria simplificar més encara respecte al Llobregat Anoia i Barcelona Vallès, (si m'apures també es podria aplicar a Lleida-La Pobla i Lleida-Manresa)



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”