Connexió ferroviària amb Andorra

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Entrada Autor: oscar440 » Diumenge 22/11/2020 22:33

Renfe445 ha escrit:
Divendres 20/11/2020 3:43
Un tren aeri com si fos el tren penjant de Wuppertal?
Sí, però d´imatge més futurista, segons recordo en un article que es va publicar a la revista HOBBYTREN.

El tema del "metro aeri" que vaig comentar m' interessa, i tal com vaig exposar va ser l'únic projecte d'allò més semblant a un ferrocarril, a nivell intern. Efectivament va ser una mica més electoralista que una altra cosa, però hagués estat un sistema interesant i eficaç com transport públic urbà. Investigant una mica per internet, tot just aconsegueixo trobar un parell d'articles del "Diari d' Andorra", i una tesi electoral que estudiava l'impacte econòmic de la implantació d'aquest sistema. No aconsegueixo trobar cap fotografia del projecte, encara que sí recordo un article en algun número de la revista HOBBYTREN en el qual es va publicar un article d'aquest projecte amb algún fotomuntatge del monorrail per sobre del riu Valira. No aconsegueixo trobar aquest article, ja que no tinc totes les revistes, però va haver de publicar-se en algún número de l'any 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. Seria interesant localitzar el número d'aquesta revista per afegir-lo a aquesta bibliografia de metro "aeri ".

Pel que fa a la tesi doctoral, està en aquest catàleg de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), encara que segons sembla no es pot descarregar des de cap enllaç:

https://cataleg.upc.edu/search/?searchs ... )807858735

Anàlisi cost-benefic de metro aeri d'Andorra
Autor: Pere Espelt i Lleonart; Manel Villalante; Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona.
Editorial: 2000.
Dissertació: Tesina d'especialitat-UPC. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, ​​2000.
Edició / Format: Tesis / dissertació: Tesi de mestratge / doctorat: Manuscrit Material d'arxiu: Català (cat)
qualificació:
(Encara no qualificat) 0 amb ressenyes - Ser el primer.

temes
Transport urbà - Andorra - tesinés.
Metres - tesinés.
Més materials com aquest
materials similars



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 18/02/2021 14:07

https://www.vilaweb.cat/noticies/andorr ... barcelona/

Andorra podria connectar-se amb Catalunya per la via ferroviària, concretament allargant la R3 des de Puigcerdà fins la Seu d’Urgell i d’allà fins el Principat. Segons que ha explicat a Catalunya Ràdio un portaveu de la Plataforma AndRail, el projecte constaria de cinquanta quilòmetres de traçat i costaria uns 500 milions d’euros, que podrien assumir el govern andorrà, el català i la Unió Europea.

Aquesta plataforma treballa amb diverses propostes i té previst de presentar-ne una al govern d’Andorra. Argumenten que el Principat té la xarxa viària saturada i que la construcció de la línia de tren milloraria la connexió d’Andorra amb Catalunya, i que també seria beneficiosa per diverses comarques catalanes.

Actualment la R3 comença a l’Hospitalet de Llobregat i s’acaba a Puigcerdà –alguns trens allarguen fins la Torre de Querol, a Catalunya Nord–, passant per Barcelona, el Vallès Oriental, Osona, el Ripollès i la Cerdanya.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 18/02/2021 17:42

122-042-132 ha escrit:
Dijous 18/02/2021 14:07
https://www.vilaweb.cat/noticies/andorr ... barcelona/

Andorra podria connectar-se amb Catalunya per la via ferroviària, concretament allargant la R3 des de Puigcerdà fins la Seu d’Urgell i d’allà fins el Principat. Segons que ha explicat a Catalunya Ràdio un portaveu de la Plataforma AndRail, el projecte constaria de cinquanta quilòmetres de traçat i costaria uns 500 milions d’euros, que podrien assumir el govern andorrà, el català i la Unió Europea.

Aquesta plataforma treballa amb diverses propostes i té previst de presentar-ne una al govern d’Andorra. Argumenten que el Principat té la xarxa viària saturada i que la construcció de la línia de tren milloraria la connexió d’Andorra amb Catalunya, i que també seria beneficiosa per diverses comarques catalanes.

Actualment la R3 comença a l’Hospitalet de Llobregat i s’acaba a Puigcerdà –alguns trens allarguen fins la Torre de Querol, a Catalunya Nord–, passant per Barcelona, el Vallès Oriental, Osona, el Ripollès i la Cerdanya.
Seamos sinceros Andorra con el servicio de bus a BCN y el Aeropuerto mediante ANDBUS, va sobradisima. esos 50km nuevos + la linea actual es mucho mucho tiempo para llegar a Barcelona.
Tema mercancias quizas y digo quizas seria mejor para quitar camiones, pero de verdad la ruta hacia Andorra mediante la R3 no es para nada atractiva, el coche gana por goleada y saliendo con tiempo entras a Andorra sin problemas.

Me gustaria ver una linea ferrea hacia Andorra? si claro pero si hacemos algo que sea algo real y no una chapucilla que no beneficie a nadie o que tenga atractivo 0.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 18/02/2021 21:35

En principio será atractiva para conectar de Granollers para arriba con La Seu y Andorra, que no todo es ir a Barcelona! Además, supongo que si va a Andorra se darán más prisa por hacer las obras que faltan y acortar el tiempo de recorrido.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 19/02/2021 8:31

ortegote ha escrit:
Dijous 18/02/2021 17:42
Seamos sinceros Andorra con el servicio de bus a BCN y el Aeropuerto mediante ANDBUS, va sobradisima. esos 50km nuevos + la linea actual es mucho mucho tiempo para llegar a Barcelona.
Tema mercancias quizas y digo quizas seria mejor para quitar camiones, pero de verdad la ruta hacia Andorra mediante la R3 no es para nada atractiva, el coche gana por goleada y saliendo con tiempo entras a Andorra sin problemas.

Me gustaria ver una linea ferrea hacia Andorra? si claro pero si hacemos algo que sea algo real y no una chapucilla que no beneficie a nadie o que tenga atractivo 0.
A ver... estás mencionando la R3 tal y como está actualmente, porque cuando hagan las remodelaciones que debe de hacer ya sean desdoblamientos y un largo etcétera, el servicio sería más atractivo incluso para una ampliación desde un servicio desde la Urtx-Alp hasta Andorra para permitir de BCN-Andorra o BCN-La Seu. También podrían usar de alternativa hacer servicios parciales con el supuesto nuevo ramal, algo que pasa con la L12 y que quieren hacer con la R12.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Divendres 19/02/2021 18:03

Considerant l’orografia I la densitat d’urbanització de les zones baixes del Principat d’Andorra, trobo que qualsevol línea fèrria que hi entrés hauria d’anar en gran part o soterrada o elevada (amb el conseqüent impacte al paisatge). Això em fa pensar que el pressupost esmentat es quedaria molt curt.



Sanato
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: Sanato » Divendres 19/02/2021 22:23

Aviam: si es fés Bcn - Andorra, sense passar per Puigcerdà, encara ho compraria com a idea "teòrica", és a dir, que potser en un futur amb determinades condicions (que inclouen evidentment una millora radical de la R3 Bcn - Vic, entre moltes altres) podria arribar a fer-se.

Dic "sense passar per Puigcerdà" perquè si ja el temps de viatge seria martiritzant, si a sobre li fas arribar a Puigcerdà i recular cap a Bellver i la Seu, doncs hi hauria un altre munt de temps que es perdria i que faria perdre encara més competitivitat -que no té- envers en vehicle privat.

En no sé quin fil (potser era aquest, fa uns quants anys) vaig proposar una altra "al·lucinació" que seria fer el túnel entre Andorra i L''Hospitalet-pres-l'Andorre, per que els trens procedents de Bcn poguessin travessar el túnel ferroviari de Pimorent (ja existent) i un cop a França recular cap a Andorra. Encara no m'ha trucat cap ministre per que li expliqui la idea :D

A tot això, trobo que hi ha un problema: el vehicle privat serà sempre més competitiu. Aquí, i a la Xina, com va dir algú.

Si s'hagués construit la connexió amb Andorra abans de fer les carreteres, el Túnel de Cadí, etc., doncs potser caldria replantejar tota la planta viària. Però un cop ja ho tenim fet, no ens enganyem, cap administració llençarà un sol cèntim per un projecte destinat al fracàs. I portar el tren a Andorra comportaria una burrada de millons impressionant.

[offtopic] Per posar una comparació, si abans de construir la C-60 (antiga B-40) Mataró - Granollers, s'hagués pensar de fer un traçat ferroviari, doncs segurament ara ja el tindríem i no caldria una autopista. Però un cop ja està feta... Algun alcalde / president / ministre hipotecarà el seu futur polític -i l'econòmic del país- per una obra que no obtindrà una rendibilitat ni tant sols simbòlica, per la competència que té i que ja està fet ai pagada? la resposta és NO.[/offtopic]


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 20/02/2021 10:17

Yo entiendo que habria servicios parciales atractivos y que no todo seria un cierto fracaso.

En la parte realista tambien puedo poner ejemplos de lo que tenemos ahora reformado o arreglado, por ejemplo la R12 se le lavo la cara a la linea y no se ha visto ninguna mejora ni en frecuencias ni en tiempos, otro ejemplo claro es el CM y su flamante variante de Vandellos que se esta notando muy poco la ganancia, no solo en la variante, tambien en la R2 que se han quitado Euromeds y de momento (no digo que la pandemia este afectando) tampoco es que tengamos nuevos servicios ocupando esos surcos.

Si me aparto de Renfe y miro FGC estamos en las mismas en la pobla se ha mejorado mucho la via pero el impacto en tiempos y frecuencias ya sabemos como va y ya son unos añitos de gestión y no parece mejorar a corto plazo y con lo que se escucha en la LL-A creo que el coche va a ganar muchos adeptos.

Como veis esta dificil ver un tren hacia Andorra ya que los ejemplos de cosas posibles no son muy buenos y aqui pesa más los votos y el redito politico que el interes general.

La doble via de Vic ayudaria a mejorar espero que si, pero de Vic arriba y hacia Andorra es mucho trozo y mira que pienso que Andorra para la entrada de mercancias ganaria si se la conecta con el puerto de Barcelona y Tarragona, pero pienso que por otro trazado y no por la R3.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimecres 19/05/2021 23:51

Per si és del vostre interés, pel setembre està prevista aquesta activitat...

Jornada del Ferrocarril a Andorra:

Data: 4 de setembre.

Horaris i activitats:

de 10h. a 12h. debat "Andorra i el Tren", al Centre de Congressos, d'Andorra la Vella.

de 16h. a 20h. exposició i tallers, a la plaça del Poble, d'Andorra la Vella.
Fitxers adjunts
E1SyOY4XsAACR2K.jpg
E1SyOY4XsAACR2K.jpg (124.38 KiB) Visualitzat 11738 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 20/09/2021 14:53

Els darrers mesos ha gafat força la proposta de fer arribar el tren fins a Andorra, des d'Alp, i per La Seu. Ara En Pau Noy ha creat un grup a Facebook, per parlar-ne i aportar idees. Salut

Enllaç:

https://www.facebook.com/groups/269858938372606/



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 28/09/2021 12:32

Diari de Girona, 28 de setembre de 2021 ha escrit: Del tren de la Costa Brava al tren dels Pirineus
Proposen connectar Andorra i la Seu d’Urgell amb Barcelona a través de la Cerdanya
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 21/12/2021 22:54

Proposta de tramvia a Andorra
El tramvia a la vall central tindria trams soterrats, aeris i per túnel

Un parell d'articles forca interessants

https://www.diariandorra.ad/noticies/na ... _1125.html

Tramway and cable cars proposed to relieve Andorra’s roads | Metro Report International | Railway Gazette International
https://www.railwaygazette.com/projects ... 98.article



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 27/06/2022 14:05

Ahir es van publicar tres articles al diari Regió-7 que parlen de mobilitat entre la Cerdanya, l'Alt Urgell i Andorra:
Regió-7, 26 de juny de 2022 ha escrit: El Pirineu avisa que abans de parlar d’un tren nou cal modernitzar l’actual
Ajuntaments i ecologistes veuen amb escepticisme la creació d’una línia nova fins a la Seu per l’impacte sobre la vall
[...]
Regió-7, 26 de juny de 2022 ha escrit: La Seu lloa el concepte però també demana primer una millora de la línia actual
Francesc Viaplana remarca que un tren faria el trànsit més fluid per anar a Andorra i a dins del Principat
[...]
Regió-7, 26 de juny de 2022 ha escrit: Els autobusos de l’Alsina Graells fan viatges buits entre la Seu i Puigcerdà
Entre les dues ciutats el transport per carretera proposa sis freqüències al dia a un preu de set euros
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 01/07/2022 21:24



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 03/08/2022 10:16

La unió ferroviària entre Andorra, la Seu d’Urgell, Alp i Barcelona costaria uns 688 milions d’euros i podria estar enllestida l’any 2030. L’estudi de la Fundació Mobilitat Sostenible arriba a aquesta conclusió i creu que el canvi climàtic farà com més va més necessari optar per mitjans de transport que no contaminin gaire, com ara el tren.

https://www.vilaweb.cat/noticies/estudi ... lona-tren/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/08/2022 23:20

Andorra avala la connexió ferroviària amb Barcelona i n’estudia el finançament
El govern ha començat a fer un estudi previ per a elaborar una proposta viable
https://www.vilaweb.cat/noticies/andorr ... nancament/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 05/08/2022 9:29

Que maques queden les ratlles als dibuixos.

Enviat des del meu S62 Pro usant Tapatalk




Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Divendres 05/08/2022 12:01

Guigui ha escrit:
Dijous 04/08/2022 23:20
Andorra avala la connexió ferroviària amb Barcelona i n’estudia el finançament
El govern ha començat a fer un estudi previ per a elaborar una proposta viable
https://www.vilaweb.cat/noticies/andorr ... nancament/
Això a qui li interesa més és Andorra, per tant ho pagaran tot ells?

Jo segueixo sense entendre la viabilitat d'aquesta obra pel tipus de perfil de gent que viu i viatja a Andorra, no els veig gaire de que usaran molt els trens.

I des de Catalunya no ho veig una obra prioritaria com a tal, hi ha obres molt més importants a fer.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 29/09/2022 9:40

Regió-7, 29 de setembre de 2022 ha escrit: OPINIÓ:
Miquel Spa
La sortida endavant de la Cerdanya
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”