Xarxa catalana alta velocitat - connectant Catalunya a l'aeroport

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Benadav
N1
N1
Entrades: 6

Xarxa catalana alta velocitat - connectant Catalunya a l'aeroport

Entrada Autor: Benadav » Dimecres 01/02/2023 22:06

Hola a tots,

Com a catala, em pregunto per que no tenim l'ambicio de connectar tota Catalunya millor a traves de la xarxa d'alta velocitat, i tambe afegint-hi l'aeroport del Prat. I ja se que els altres aeroports del pais tambe serien rellevants.

Tenint l'estacio d'AV del Prat acabada, com es que no es pot posar una xarxa catalana de mitja distancia connectada amb l'aeroport en marxa?
- Lleida - Vila-Seca - Tarragona - El Vendrell - El Prat - Barcelona - Girona - Figueres
- Una altra ruta que comenci a Tortosa quan el canvi d'ample estigui fet
- I tambe posar-hi futures noves connexions amb l'aeroport de Reus i Girona

Per que la Generalitat no lidera aixo? Vertebraria el pais de manera radical. Algu de Tarragona, podria agafar un tren cada mitja hora, fer parada al Prat, saltar al tren de rodalies que tambe surt cada 15 minuts, i plantar-se a l'aeroport.

Per que, com a pais, no tenim una ambicio aixi? A part del parc mobil que caldria? (20-30 trens?), la inversio en infraestructura es mes aviat limitada.

Em frustra molt la nostra falta de visio i ambicio per vertebrar el pais. I potser m'equivoco, aixi que m'encantaria sentir altres opinions.

David



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dijous 02/02/2023 5:40

Benadav ha escrit:
Dimecres 01/02/2023 22:06
Hola a tots,

Com a catala, em pregunto per que no tenim l'ambicio de connectar tota Catalunya millor a traves de la xarxa d'alta velocitat, i tambe afegint-hi l'aeroport del Prat. I ja se que els altres aeroports del pais tambe serien rellevants.

Tenint l'estacio d'AV del Prat acabada, com es que no es pot posar una xarxa catalana de mitja distancia connectada amb l'aeroport en marxa?
- Lleida - Vila-Seca - Tarragona - El Vendrell - El Prat - Barcelona - Girona - Figueres
- Una altra ruta que comenci a Tortosa quan el canvi d'ample estigui fet
- I tambe posar-hi futures noves connexions amb l'aeroport de Reus i Girona

Per que la Generalitat no lidera aixo? Vertebraria el pais de manera radical. Algu de Tarragona, podria agafar un tren cada mitja hora, fer parada al Prat, saltar al tren de rodalies que tambe surt cada 15 minuts, i plantar-se a l'aeroport.

Per que, com a pais, no tenim una ambicio aixi? A part del parc mobil que caldria? (20-30 trens?), la inversio en infraestructura es mes aviat limitada.

Em frustra molt la nostra falta de visio i ambicio per vertebrar el pais. I potser m'equivoco, aixi que m'encantaria sentir altres opinions.

David
El lobby del cotxe (abertis, racc, seat, ...) ha tingut i té molt de poder...
Tenim molts "patriotes" que els hi preocupa poder moure's amb el seu cotxe particular ... s'estimen més tenir xarxa viaria (amb alguns busos) que invertir en trens.
El Tries n'és un exemple amb les barbaritats que diu sobre el tramvia (i que deien en el seu dia amb l'Alta velocitat sota la sagrada família). En Josep Garganté de la CUP (exregidor de Barcelona) també va seguir aquest mateix exemple.
I ara que? es discuteix sobre si allargar la B-40 i no sobre si començar la línia orbital ferroviària.
En resum, en la meva opinió, les necessitats particulars de molta gent han passat per sobre les necessitats col·lectives com a país.

Salut



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dijous 02/02/2023 10:47

gracienc ha escrit:
Dijous 02/02/2023 5:40
Benadav ha escrit:
Dimecres 01/02/2023 22:06
Hola a tots,

Com a catala, em pregunto per que no tenim l'ambicio de connectar tota Catalunya millor a traves de la xarxa d'alta velocitat, i tambe afegint-hi l'aeroport del Prat. I ja se que els altres aeroports del pais tambe serien rellevants.

Tenint l'estacio d'AV del Prat acabada, com es que no es pot posar una xarxa catalana de mitja distancia connectada amb l'aeroport en marxa?
- Lleida - Vila-Seca - Tarragona - El Vendrell - El Prat - Barcelona - Girona - Figueres
- Una altra ruta que comenci a Tortosa quan el canvi d'ample estigui fet
- I tambe posar-hi futures noves connexions amb l'aeroport de Reus i Girona

Per que la Generalitat no lidera aixo? Vertebraria el pais de manera radical. Algu de Tarragona, podria agafar un tren cada mitja hora, fer parada al Prat, saltar al tren de rodalies que tambe surt cada 15 minuts, i plantar-se a l'aeroport.

Per que, com a pais, no tenim una ambicio aixi? A part del parc mobil que caldria? (20-30 trens?), la inversio en infraestructura es mes aviat limitada.

Em frustra molt la nostra falta de visio i ambicio per vertebrar el pais. I potser m'equivoco, aixi que m'encantaria sentir altres opinions.

David
El lobby del cotxe (abertis, racc, seat, ...) ha tingut i té molt de poder...
Tenim molts "patriotes" que els hi preocupa poder moure's amb el seu cotxe particular ... s'estimen més tenir xarxa viaria (amb alguns busos) que invertir en trens.
El Tries n'és un exemple amb les barbaritats que diu sobre el tramvia (i que deien en el seu dia amb l'Alta velocitat sota la sagrada família). En Josep Garganté de la CUP (exregidor de Barcelona) també va seguir aquest mateix exemple.
I ara que? es discuteix sobre si allargar la B-40 i no sobre si començar la línia orbital ferroviària.
En resum, en la meva opinió, les necessitats particulars de molta gent han passat per sobre les necessitats col·lectives com a país.

Salut
Es veu que la comissió europea acaba d'aprovar un pla pilot per potenciar el ferrocarril internacional, es veu que FGC podria crear en un futur trajectes entre Barcelona - Girona - Montpeller i una companyia privada Neerlandesa estaria interessada en crear trens nocturns entre Barcelona - Brussel·les - Àmsterdam.



Imatge

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 02/02/2023 11:41

Benadav ha escrit:
Dimecres 01/02/2023 22:06
Hola a tots,

Com a catala, em pregunto per que no tenim l'ambicio de connectar tota Catalunya millor a traves de la xarxa d'alta velocitat, i tambe afegint-hi l'aeroport del Prat. I ja se que els altres aeroports del pais tambe serien rellevants.

Tenint l'estacio d'AV del Prat acabada, com es que no es pot posar una xarxa catalana de mitja distancia connectada amb l'aeroport en marxa?
- Lleida - Vila-Seca - Tarragona - El Vendrell - El Prat - Barcelona - Girona - Figueres
- Una altra ruta que comenci a Tortosa quan el canvi d'ample estigui fet
- I tambe posar-hi futures noves connexions amb l'aeroport de Reus i Girona

Per que la Generalitat no lidera aixo? Vertebraria el pais de manera radical. Algu de Tarragona, podria agafar un tren cada mitja hora, fer parada al Prat, saltar al tren de rodalies que tambe surt cada 15 minuts, i plantar-se a l'aeroport.

Per que, com a pais, no tenim una ambicio aixi? A part del parc mobil que caldria? (20-30 trens?), la inversio en infraestructura es mes aviat limitada.

Em frustra molt la nostra falta de visio i ambicio per vertebrar el pais. I potser m'equivoco, aixi que m'encantaria sentir altres opinions.

David
Fa molt de temps (2007) que defenso que l'ampliació de l'aeroport que hi ha al Prat de Llobregat és impossible, perquè no hi ha més terrenys lliures per créixer. A no ser que es faci una despesa molt onerosa i de dubtosa rendibilitat com seria construir una pista mar endins o carregar-nos el poc espai natural que encara es conserva. Si es vol augmentar el nombre de passatgers d'aquest aeroport la manera més lògica que se m'acut és relligar els tres aeroports litorals catalans (BCN, GRO i REU) i fer-los funcionar coordinadament. Per relligar-los caldria establir una comunicació ferroviària de qualitat entre ells i les ciutats que estan dins el seu hinterland. Ja al 2007 jo defensava aquesta proposta, tant per via convencional com per alta velocitat, i crec que encara està plenament vigent.

Es pot llegir en aquesta resposta meva al tema de la proposta d'un aeroport a Manresa.
I també en aquesta resposta meva al tema de Notícies de l'aeroport de Girona.

Aquestes reflexions es van escriure abans fins i tot que s'iniciés la construcció de l'aeroport de Lleida-Alguaire. Caldria veure com i a quin cost es pot connectar aquest aeroport a la xarxa ferroviària de Catalunya i si aquesta connexió és mínimament rendible.

També espresso aquesta idea dels tres aeroports de Catalunya en una resposta més moderna (2021) al tema del futur de l'aeroport del Prat.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/02/2023 14:12

gracienc ha escrit:
Dijous 02/02/2023 5:40
El Tries n'és un exemple amb les barbaritats que diu sobre el tramvia (i que deien en el seu dia amb l'Alta velocitat sota la sagrada família). En Josep Garganté de la CUP (exregidor de Barcelona) també va seguir aquest mateix exemple.
Sense deixar de donar-te la raó sobre aquests dos personatges, un altre exemple de traca és la sucursal catalana del PSOE que es fa anomenar PSC per semblar allò que no és.

Desenvolupament del transport ferroviari local, regional i de llarga distància? Res! Aprofitar millor les infraestructures existents creant sinèrgies? Res! En canvi, molt totxo i formigó (B-40, ampliació del Prat) i mà d'obra barata (Hard Rock). I ERC deixa fer, no fos cas que hagués de deixar la poltrona...

Quin panorama més trist tenim a Catalunya!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 02/02/2023 19:13

Hi ha hagut propostes en aquest sentit, per part de la PTP:
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I a Lleida últimament s'ha parlat del projecte CATAV:
https://www.ccoo.cat/tarragona/noticies ... obligacio/

Hi ha alguns llocs que inviten molt a fer-hi una estació d'enllaç entre la xarxa convencional i la d'alta velocitat: El Prat està fet i esperant que li treguin la pols, Vilafranca del Penedés tres quarts del mateix, etc...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”