Bloqueig telefònic.Carlos González ha escrit: ↑Dijous 13/10/2022 19:43Què és el BT? Perdoneu per la meva ignorància...![]()
![]()
Notícies de la línia Lleida-Manresa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
BT el Bloqueig Telefònic, el qual el cap d'estació demana permís per telèfon a la següent per expedir el tren empleant telefonemes. A l'expedir-lo fins que no arriba a la següent estació el cantó es bloqueja. Així doncs veuràs factors de circulació a peu d'andana donant l'ordre de sortida amb el xiulet i banderí plegat, de dia o amb la llum verda de nit o a estacions subterrànies.
A línies amb bloqueigs moderns hauràs sentit a parlar del BTS, el bloqueig telefònic supletori que s'utilitza quan falla o bé estan potinejant...
Vaja més o menys és això. A part de dir que s'utilitza habitualment en línies de trànsit molt feble a.k.a. línies que els alts estaments somien en tancar.
A línies amb bloqueigs moderns hauràs sentit a parlar del BTS, el bloqueig telefònic supletori que s'utilitza quan falla o bé estan potinejant...
Vaja més o menys és això. A part de dir que s'utilitza habitualment en línies de trànsit molt feble a.k.a. línies que els alts estaments somien en tancar.

frankrodriguez.net
Halt mal meine Jahresfahrkarte! Oh, schade. Da gibt es keine!
Halt mal meine Jahresfahrkarte! Oh, schade. Da gibt es keine!
- genissimon
- N10
- Entrades: 2984
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 13 de setembre de 2023 ha escrit: La Generalitat i el Govern central acorden incrementar de 3 a 5 les freqüències de l'R12 entre Cervera i Manresa
La mesura s'implementarà abans del 31 de desembre i també es duplicaran els trens que van de l'Hospitalet de Llobregat a Lleida
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
- Sèrie EV-E801
- N4
- Entrades: 79
Curiós que anuncien com un gran avenç l'increment de freqüències quan feia res van comprar els nous trens d'FGC per a l'increment i Renfe va declarar que eren capaços de fer-ho ja si se'ls donava l'oportunitat. Es veu que aleshores no es podia, ni provisionalment, però ara sí. I no val l'excusa dels diners perquè bé que van comprar els nous trens (i segons la notícia són dos milions (en comparació, el deficit de la Pobla és de l'ordre de 10)). Quins polítics...genissimon ha escrit:Regió-7, 13 de setembre de 2023 ha escrit: La Generalitat i el Govern central acorden incrementar de 3 a 5 les freqüències de l'R12 entre Cervera i Manresa
La mesura s'implementarà abans del 31 de desembre i també es duplicaran els trens que van de l'Hospitalet de Llobregat a Lleida
[...]
De totes maneres, és una bona notícia per impulsar la línia. A veure si hi posen també interventors, perquè ara molts trens no en porten entre Calaf i Manresa (els últims cops que hi he viatjat no he ensenyat el bitllet a ningú, és a dir, molts viatges no compten a les estadístiques).
Pel que fa al material, probablement siguin 447 així que creuem els dits perquè tinguin seients tous, si no és molt demanar.
Salut

Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
- genissimon
- N10
- Entrades: 2984
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig). Clar que la malla de circulació de la línia i, sobretot, el túnel de pl. Catalunya de Barcelona no tenia res a veure amb la que hi ha actualment.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3711
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Avui ja parlen de duplicar la freqüència a les "rodalies de Lleida", sense especificar més: https://www.europapress.es/nacional/not ... 61205.html
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Sèrie EV-E801
- N4
- Entrades: 79
Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).Elefant ha escrit:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.genessimon ha escrit: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Si tenim en compte que el trajecte són uns 65 km aprox, mantenint una velocitat mitjana de 100 km/h es tardaria uns 40 minuts. Així que és qüestió de voluntat i priorització d'altes freqüències al Vallès i R1
Salut

-
- N9
- Entrades: 2123
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
- Contacta:
Una puntualización. Si ese TER era el de Salamanca, y me imagino que sí porque en los 80 ya salía así, las paradas a partir de Sabadell eran esas, Sabadell Centro, Terrassa Nord, Castellet y Manresa, pero en las paradas de Barcelona patináis un poco. Ese tren salía de la Estación de Francia, cogía el ramal Glóries a Clot, donde hacía parada, tiraba para Sant Andreu Comtal pero sin parada en esta estación, ramal de las aguas a Montcada Bifurcación y a su ruta por vía Cerdanyola y Sabadell. No recuerdo si hacía parada en Montcada Bifurcació o no, únicamente me llamó la atención de ese servicio que parase en Clot pero no en Sant Andreu Comtal. Y en esos tiempos da igual cómo estuviesen de saturados los túneles, porque ese servicio no afectaba en absoluto, considerar el trozo de Clot al ramal Glóries de la EDF como "túnel de Barcelona" me parece ridículo.Sèrie EV-E801 ha escrit: ↑Divendres 15/09/2023 16:20Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).Elefant ha escrit:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.genessimon ha escrit: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Si tenim en compte que el trajecte són uns 65 km aprox, mantenint una velocitat mitjana de 100 km/h es tardaria uns 40 minuts. Així que és qüestió de voluntat i priorització d'altes freqüències al Vallès i R1
Salut
Un saludo
Pd. Ahora que recuerdo, ese TER creo que paraba en una de las tres Montcadas, no sé cuál de las tres pero me suena que paraba en una de las tres, y de ahí directo a Sabadell, la actual Sabadell Centre. Pero no me hagáis mucho caso, es posible que fuera directo de Clot a Sabadell. En cualquier caso el túnel de la Meridiana no lo pisaba, eso segurísimo.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Sèrie EV-E801
- N4
- Entrades: 79
Buenas França451.França451 ha escrit:Una puntualización. Si ese TER era el de Salamanca, y me imagino que sí porque en los 80 ya salía así, las paradas a partir de Sabadell eran esas, Sabadell Centro, Terrassa Nord, Castellet y Manresa, pero en las paradas de Barcelona patináis un poco. Ese tren salía de la Estación de Francia, cogía el ramal Glóries a Clot, donde hacía parada, tiraba para Sant Andreu Comtal pero sin parada en esta estación, ramal de las aguas a Montcada Bifurcación y a su ruta por vía Cerdanyola y Sabadell. No recuerdo si hacía parada en Montcada Bifurcació o no, únicamente me llamó la atención de ese servicio que parase en Clot pero no en Sant Andreu Comtal. Y en esos tiempos da igual cómo estuviesen de saturados los túneles, porque ese servicio no afectaba en absoluto, considerar el trozo de Clot al ramal Glóries de la EDF como "túnel de Barcelona" me parece ridículo.Sèrie EV-E801 ha escrit: ↑Divendres 15/09/2023 16:20Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).Elefant ha escrit:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.genessimon ha escrit: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Si tenim en compte que el trajecte són uns 65 km aprox, mantenint una velocitat mitjana de 100 km/h es tardaria uns 40 minuts. Així que és qüestió de voluntat i priorització d'altes freqüències al Vallès i R1
Salut
Un saludo
Pd. Ahora que recuerdo, ese TER creo que paraba en una de las tres Montcadas, no sé cuál de las tres pero me suena que paraba en una de las tres, y de ahí directo a Sabadell, la actual Sabadell Centre. Pero no me hagáis mucho caso, es posible que fuera directo de Clot a Sabadell. En cualquier caso el túnel de la Meridiana no lo pisaba, eso segurísimo.
Potser m'he explicat malament, però donava per fet que em dir EdF se sobreentenia que no anava per Meridiana (no hi ha vies que ho permetin).
I sí, era el TER de Salamanca (tenia els horaris més a mà).
Sobre el tema dels túnels, crec que em cap moment he dit que el que dius fós un túnel de Barcelona. Simplement he comentat que no veia viable retornar als semidirectes amb la saturació actual (per accedir a EdF des de Manresa has de cisallar en 5 llocs diferents, cosa que ara no és factible; i si els envias a l'Hospitalet, aleshores ja és part de la saturació en sí).
Disculpa el malentès.
Salut.

- genissimon
- N10
- Entrades: 2984
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Acabo l'off tòpic. Jo no parlava del TER de Salamanca. Parlava d'alguns horaris (no tots) de trens "normals" (semidirectos, en dèien, ja que els tren-tranvía paraven a totes) servits per unitats suïsses (s.436/7/8) de color verd i plata. Tots els trens que arribaven a Manresa anaven directes de Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig) a Sabadell Sud. Després només paraven a Sabadell Centre i Nord i Terrassa. De Terrassa a Manresa alguns paraven a totes i altres només a Sant Vicenç de Castellet. Els que només s'aturaven a St. Vicenç eren els que jo em referia que feien pl. Catalunya - Manresa (i viceversa) en poc més d'una hora.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Tornant al tema del fil, anem a fer números:


- El Govern s'ha gastat 63 milions € en la compra de quatre trens Stadler (43M unitats + 20M manteniment 20 anys)
- Ha hagut d'ampliar el capital d'FGC Rail (+12 milions €) per poder fer front l'explotació del servei.
- Caldrà fer nous tallers + centre de control, com ja va avançar la mateixa FGC.

Salvem l'Estació de França!
- Sèrie EV-E801
- N4
- Entrades: 79
I això sense comptar el que costarà homologar trens per la RFIG i tenir maquinistes habilitats per la línia, cosa que em fa patir visto lo visto de la línia de la Pobla amb la problemàtica "fuga de maquinistes".m.h.t. ha escrit:Tornant al tema del fil, anem a fer números:![]()
Per tant, fins ara van invertits 75 milions € per assumir-ne un servei que RENFE et prestarà per ¿4 milions €/anuals?
- El Govern s'ha gastat 63 milions € en la compra de quatre trens Stadler (43M unitats + 20M manteniment 20 anys)
- Ha hagut d'ampliar el capital d'FGC Rail (+12 milions €) per poder fer front l'explotació del servei.
- Caldrà fer nous tallers + centre de control, com ja va avançar la mateixa FGC.
A més que amb el seu servei caldrà fer transbord, que amb l'actual R12 no, així que, en certa manera, deteriorarà el servei en comparació a les noves freqüències ara promeses (suposant qie arribin a Barcelona, que he entès que sí).
Tot plegat molt guai.
Salut
