Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2232
Ubicació: Badalona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 27/01/2024 17:10

Nous horaris RL3 Lleida - Cervera de Segarra [a partir del 5 de febrer]

Imatge

Dossier actuacions Rodalies Lleida
Els serveis s’operaran amb dues unitats 447, material accesible. Renfe preveu l’increment de plantilla d’almenys 6 maquinistes i 5 operadors comercials N1, per assolir una prestació eficient de servei.

D’altra banda, els trens de l’R12 que segueixen el recorregut fins a Barcelona continuaran oferint les tres expedicions per sentit actuals.

En una fase posterior, es preveu la creació de la RL4 Lleida - Manresa amb 5 expedicions per sentit.
https://territori.gencat.cat/ca/inici/n ... ?id=589122
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 27/01/2024 17:41, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 27/01/2024 17:38

Primer de tot, molt bona notícia per augmentar les freqüències del tram de Lleida - Cervera :plas

Malgrat tot, la intenció final deixa en evidència la possible desaparició de la R12, el cas de la R12 ho puc entendre, però no em convenç molt respecte al punt 6 de la presentació Desplegament de les Rodalies de Lleida. Perquè es té en ment aquest comunicat...

Aquest treball es basa en la premissa de que la fiabilitat dels serveis ferroviaris està correlacionada amb la longitud i complexitat de les línies, i que per tant cal tendir cap a la simplicitat i la regularitat dels serveis ferroviaris, amb l’objectiu de fer guanyar competitivitat al ferrocarril i a la vegada fer-lo més amigable per a les persones usuàries.

Jo personalment no veig positiu segregar els serveis de Regionals, la idea de fragmentar els Regionals, podria ser que facin serveis cap a Lleida, Girona i Tarragona, i per anar a Barcelona, Alta Velocitat des de les altres capitals provincials. A Tarragona ho tenen més fotut al no tenir estació d'AVE a la ciutat, sino al voltant del Camp de Tarragona. La Gene saben fer metros, no trens.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 28/01/2024 10:20

https://elmon.cat/societat/transports/s ... ar-667619/

Respecte a la idea de segregació, volia enllaçar aquesta notícia de la idea que tenia en ment el conseller d'Interior Josep Rull i tenen encara els consellers i polítics de torn per part de la Generalitat, per seguir el model suís, jo personalment, no sé si a Catalunya val la pena seguir aquest model.

PD: Perdoneu l'off-tòpic, no sé ben bé on podia anar aquest comentari en un dels fils corresponents i com que havia sortit el tema en el comunicat de la Generalitat respecte a les RL3 i RL4 futures doncs ho he posat aquí.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 07/05/2024 11:34

Regió-7, 6 de maig de 2024 ha escrit: La Generalitat reclama a Renfe que apliqui l'increment de freqüències de la RL4 aquest estiu
Aquest dilluns hi havia una reunió entre Govern i Renfe que ha estat convocada a última hora i a la que no ha comparegut la part de l'empresa ferroviària
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 07/05/2024 12:26

Carlos González ha escrit: Diumenge 28/01/2024 10:20 https://elmon.cat/societat/transports/s ... ar-667619/

Respecte a la idea de segregació, volia enllaçar aquesta notícia de la idea que tenia en ment el conseller d'Interior Josep Rull i tenen encara els consellers i polítics de torn per part de la Generalitat, per seguir el model suís, jo personalment, no sé si a Catalunya val la pena seguir aquest model.

PD: Perdoneu l'off-tòpic, no sé ben bé on podia anar aquest comentari en un dels fils corresponents i com que havia sortit el tema en el comunicat de la Generalitat respecte a les RL3 i RL4 futures doncs ho he posat aquí.
El tema de la segregació té sentit amb l'exemple de Reus que donen, a on tindries ja un tren que ve de Barcelona i segueix cap a Lleida i llavors fa enllaç amb el tren cap a Riba-Roja. Segregar una única línia continua, com es el cas de la BCN-LL per Manresa no té cap mena de sentit, excepte si no es pot garantir la fiabilitat, la qual cosa seria ina claudicació devant uns problemes sistèmics. Lo que sí té sentit de fer es partir el tren, o sigui en doble composició fins a Manresa, i només una part segueix cap a Lleida. No crec que a Suïssa trobis algun exemple d'una línia interrompuda com es planteja fer a Manresa.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 01/08/2024 10:00

Regió-7, 31 de juliol de 2024 ha escrit: FGC incorporarà una vintena de maquinistes per als serveis de la línia Lleida - Manresa
També contractarà una quarantena més de conductors de tren per a la connexió ràpida amb l'Aeroport del Prat
La companyia habilita un portal web que incentiva els futurs treballadors a formar-se per accedir a les places

ACN
Barcelona 31 JUL 2024 12:21

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) incorporarà fins a 70 maquinistes per treballar als nous serveis ferroviaris que començaran a operar en els pròxims dos anys: la línia Lleida- Manresa, i la connexió ferroviària ràpida entre Barcelona i l'Aeroport del Prat. En concret, es contractarà una vintena de persones pel servei de Lleida -Manresa i quaranta més per la línia ràpida que unirà Barcelona amb les dues terminals de l'aeroport. FGC ha donat a conèixer la futura convocatòria d'aquestes places a través d'un nou portal web amb l'objectiu d'incentivar joves i adults a iniciar la formació pertinent per a poder-hi accedir. Per ambdues connexions es requerirà la titulació i el diploma oficial de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària.

FGC ha matisat que el servei entre Lleida i Manresa necessitarà aproximadament una vintena de maquinistes nous, que operaran en les dotze circulacions diàries del servei entre Lleida i Cervera. La convocatòria de les places es publicarà entre finals del 2024 i inicis del 2025 i la previsió és que els trens entrin en funcionament a partir del segon semestre de 2025.

Pel que fa a la futura nova connexió ferroviària entre Barcelona i l'Aeroport del Prat, FGC té previst contractar una quarantena de maquinistes més, en una convocatòria que es farà pública el 2026. La nova línia, actualment en construcció, unirà el centre de la capital catalana amb les dues terminals de l'Aeroport de Barcelona- el Prat, amb freqüències de pas de cada 15 minuts i un temps de trajecte de 20 minuts. En aquests moments, també s'estan construint els 10 trens que donaran servei a la futura línia, de 22,7 quilòmetres de longitud.

En ambdós casos, Ferrocarrils necessitarà contractar maquinistes amb la titulació i el diploma oficial de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF). Unes titulacions que s'obtenen després de superar un curs formatiu en escoles homologades i un examen teòric i pràctic a l'AESF.

Per això, FGC ha llançat un nou portal web que pretén incentivar els nous maquinistes a formar-se abans d'accedir a les places. La pàgina inclou informació relacionada amb les ofertes i informa dels requisits específics per accedir-hi, com ara haver complert 21 anys o haver superat el batxillerat o un cicle de formació professional. També es detallen els calendaris i itineraris de formació, així com detalls sobre els dos nous projectes ferroviaris.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

França451
N9
N9
Entrades: 2359
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 01/08/2024 19:43

Buenas tardes.

Una cosa se me viene a la cabeza.

Os imagináis que FGC decide explotar la línea íntegra con un mismo tren? Me explico
Que cuando cojan la línea Lleida-Manresa, la cojan con ampliación a Barcelona y el Aeropuerto... Con cinco servicios al día de ida y cinco de vuelta? Y al final FGC se quede la explotación del aeropuerto... Pero con diez servicios al día todos los días del año y que la línea RL4 sea Lleida-Manresa-Barcelona-Aeroport T1, sin refuerzos ni nada? Y que después del dineral gastado y del bombo con la línea al aeropuerto del Prat al final sea la misma línea que llega hasta Lleida pero que sólo circulen cinco servicios por sentido al día? Y nos quedáramos todos con un palmo de narices?

Evidentemente, eso conllevaría seguir explotando por parte de Renfe la actual línea al aeroport T2 con la R2 cada media hora.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 105

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Divendres 06/09/2024 9:48

França451 ha escrit: Dijous 01/08/2024 19:43 Buenas tardes.

Una cosa se me viene a la cabeza.

Os imagináis que FGC decide explotar la línea íntegra con un mismo tren? Me explico
Que cuando cojan la línea Lleida-Manresa, la cojan con ampliación a Barcelona y el Aeropuerto... Con cinco servicios al día de ida y cinco de vuelta? Y al final FGC se quede la explotación del aeropuerto... Pero con diez servicios al día todos los días del año y que la línea RL4 sea Lleida-Manresa-Barcelona-Aeroport T1, sin refuerzos ni nada? Y que después del dineral gastado y del bombo con la línea al aeropuerto del Prat al final sea la misma línea que llega hasta Lleida pero que sólo circulen cinco servicios por sentido al día? Y nos quedáramos todos con un palmo de narices?

Evidentemente, eso conllevaría seguir explotando por parte de Renfe la actual línea al aeroport T2 con la R2 cada media hora.
FGC ja ha comprat uns trens per a cada coda. I els maquis habilitats en un material ho estaran només per anar a l'aeroport i els de l'altre materia per al Lleida Manresa. No crec pas que sigui així ni que tingui intenció de fer-ho.

(Inici offtopic)
Ara bé, més d'un cop m'he plantejat seriosament si seria bona idea usar els Alstom d'FGC per a un servei "premium semidirecte" Aeroport - BCN - Maresa cada, posem 1h (2h en festius?) i garantir enllaç a Lleida. Així, es podria posar un tren premium a l'aeroport i mantenir algun rodalies (que pari arreu, si us plau), millorar temps de viatge a Manresa i pels que van més enllà, i sobretot que FGC et podrà vendre un bitllet a BCN sense dependre de Renfe (política, però això els agrada). I, per cert, quelcom similar es podeia fer amb els R11 MD.

Bé, perdoneu-me l'offtopic.
Salut


:riure

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1686
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 06/09/2024 23:34

No feu volar coloms ni elucubreu, està tot previst, i fins i tot el material serà diferent. transcripció de la licitació del diferent material, i la previsió de serveis.

Pas previ a la licitació de 10 trens per al nou servei a l’Aeroport, per un import de 187 MEUR
Es destinen 4 unitats al corredor Lleida-Cervera-Manresa, en el marc del nou sistema de transport públic a la demarcació
El Departament de Territori i Sostenibilitat, mitjançant Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha impulsat els anuncis previs de licitació de la construcció i subministrament de 14 unitats de tren per al servei R-Aeroport i les noves rodalies de Lleida per un valor total de 252 MEUR. Les licitacions corresponents a aquests contractes s’iniciaran el mes que ve.

El contracte per al nou servei R-Aeroport, que discorrerà entre l’estació de Sant Andreu Comtal i l’aeroport de Barcelona-El Prat Josep Tarradellas, inclou la construcció i subministrament de 10 unitats de tren elèctriques de longitud màxima de 100 metres i de capacitat per a 600 persones, així com el seu manteniment per un període de 15 anys. L’import de licitació previst és de 187 MEUR.

L’altre contracte del qual ara s’ha publicat l’anunci previ de licitació correspon a la construcció de 4 unitats de tren elèctriques de 60 metres de longitud màxima i capacitat per a 325 persones per a circulació del servei de rodalies de Lleida. Així mateix, també s’inclou el manteniment integral de les unitats de tren per un període de 15 anys, per un valor total de 65,1 MEUR.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 261
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dissabte 12/10/2024 21:20

La nova RL4 només arribarà a Manresa i caldrà fer transbord fins a Barcelona

El nou Govern n'ajorna el desplegament fins a finals d'any amb vint noves circulacions setmanals entre Lleida i la capital del Bages. No descarta trens directes de l'R12 segons la seua disponibilitat

La nova línia ferroviària RL4 de Lleida a Manresa (actual R12) finalment només arribarà fins a la capital del Bages. Serà necessari fer un transbord per seguir fins a Barcelona per l’R4, per la qual cosa està prevista una reestructuració dels horaris actuals perquè els trens de les dos línies siguin cadenciats i coordinats. Així ho van confirmar ahir a SEGRE fonts de Territori, que van afegir que la posada en marxa tindrà lloc a finals d’aquest any, després d’ajornar-la l’estiu passat.

L’RL4 passarà de tres a cinc freqüències diàries per sentit entre Lleida i Manresa els dies laborals, la qual cosa suposarà un increment de 20 de setmanals. Es materialitzaria així el sistema de Rodalies Lleida presentat el 2020 per l’exconseller de Territori Damià Calvet, que té com a finalitat millorar la connectivitat amb Lleida, tant amb els serveis d’alta velocitat com amb la línia del tren de la Pobla, a banda d’afavorir la fiabilitat i la puntualitat del servei a l’evitar que incidències en zones més tensionades de la xarxa acabin afectant aquest tram. A la futura Rodalies Lleida, l’actual R12 quedarà convertida en l’RL3 Lleida-Cervera, que ja es va posar en marxa al febrer, i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà a la línia R4 en el tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbord. Aquest durarà entre 5 i 10 minuts, mentre que es contempla introduir parades discrecionals a les estacions amb menor demanda.

(...)

https://www.segre.com/ca/comarques/2410 ... 91134.html



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”