Rodalies de Catalunya, paralitzada gener 2026

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
gracienc
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Vila de Gràcia

Re: Rodalies de Catalunya, paralitzada gener 2026

Entrada Autor: gracienc » 30 març 2026, 17:34

Jo ja no sé quines notícies es poden postejar i quines no... Però algú ha llegit aquesta de la vanguardia? Ja enllaçant amb el tema anterior...

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... abajo.html

Jo he flipat, realment sembla que hem d'enviar renfe i adif més enllà dels Monegros per començar a posar ordre... perquè el que passi aquí, mentre no hi hagi morts, se'ls hi peta.

122-042-132
N9
N9
Entrades: 2059
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 30 març 2026, 18:42

Si, sí, una vergonya constant.

La nova companyia que encara no funciona, metre depengui d'Adif i RENFE, per molt que és digui Rodalies, continuarà igual. Governada a 600 Qm.

Només hi ha una solució, traspassar tot el sistema, explotació i manteniment (amb la dotació pressupostària corresponent), a FGC, i veureu com en uns anys Rodalies canviarà.

Quan a l'any 79 és va crear FGC, com estaven les dues companyies FC/FSB i CGFC?, fent el que podien, però descapitalitzades i obsoletes. I amb una bona dotació de recursos, i un equip humà molt bo, i amb bones idees és va redreçar la situació, quin canvi als anys 80, ho recordeu?

FGC no és la glòria, direu alguns, peró una millor gestió i amb totes les decisions preses des del territori milloraria moltíssim. Salut!

gracienc
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » 01 abr. 2026, 11:22

https://www.ara.cat/societat/mobilitat/ ... 94830.html

Nova noticia de la "flexibilitat" dels maquinistes de renfe per a solucionar problemes sobrevinguts. Em falta detall però si el motius de no accedir a aplicar el canvi d'horaris de circulació son estrictament pel que diu la noticia (els terminis amb els que se'ls hi ha donat als maquinistes...) assumint que es un fet sobrevingut... Crec que no en treiem res de bo d'aquests empleats/maquinistes.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”