Connexió ferroviària amb Andorra

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7484
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Entrada Autor: wefer » 21 feb. 2026, 20:37

La idea rere de tot plegat és fer que, davant la falta de sòl a Andorra i la pujada de preus, els "pobres" han d'anar a viure a la Seu d'Urgell. I pugen cada dia a treballar a Andorra. Això, juntament amb el turisme, causa cada dia més caos.
Per això Andorra està molt interessada en fer un tren fins la Seu, perquè els treballadors de l'hosteleria i similars, bàsicament immigrants, visquin fora d'Andorra i no molestin gaire. Per dir-ho de manera crua.

Més o menys el mateix que fan algunes zones de Suïssa amb França, o el que fan a Luxemburg, a Mònaco...
00



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 2196
Ubicació: (Barcelona CAT, Galveston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 14 juny 2026, 07:19

Adéu a les cues? Un projecte per canviar l’entrada a Andorra.
El Tramvalira continua sobre la taula com la gran alternativa per descongestionar la carretera entre la Seu d'Urgell i Andorra, per on circulen fins a 20.000 vehicles diaris.

Les cues d’entrada a Andorra sobrepassaven la rotonda prèvia a la frontera. I havien disminuït força. Han arribat a ser de diversos quilòmetres. Tenint en compte que no era un dia de gran afluència turística.

Seria la gran solució per acabar amb el col·lapse de la carretera que uneix la Seu d’Urgell amb Andorra, una via que en determinats moments de l’any arriba a suportar fins a 20.000 vehicles diaris.

El projecte del Tramvalira, que fa anys que és objecte d’estudi per part dels governs de Catalunya i del Principat, continua sobre la taula com una de les principals alternatives per millorar la mobilitat transfronterera i reduir la dependència del vehicle privat.

Alternativa a la carretera
La futura infraestructura connectaria la Seu d’Urgell amb Andorra a través d’un recorregut d’uns 15 quilòmetres, facilitant els desplaçaments quotidians de milers de treballadors, estudiants i visitants que es mouen entre els dos territoris. L’objectiu és oferir una alternativa ràpida, còmoda i sostenible als desplaçaments per carretera.

La Generalitat contempla un tramvia la Seu-Andorra a partir del 2040

La necessitat d’una solució és especialment evident a l’N-145, la principal porta d’entrada al Principat des d’Espanya. Les retencions són habituals durant els caps de setmana, els períodes festius, les vacances d’hivern i les jornades de gran afluència comercial.

Aquestes congestions tenen un impacte directe tant en la qualitat de vida dels residents com en l’activitat econòmica de la zona.

Descartat el projecte entre la Seu i Puigcerdà.
Mentre el Tramvalira continua avançant en els estudis previs, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat, SílviaPaneque, ha descartat una altra de les grans propostes ferroviàries que s’havien plantejat al Pirineu: el tramvia entre la Seu d’Urgell i Puigcerdà.

Segons ha explicat la consellera, la demanda prevista no justifica la inversió multimilionària que requeriria construir una infraestructura d’aquestes característiques en un entorn d’alta muntanya. L’orografia del territori obligaria a executar nombroses obres complexes, com ara túnels, viaductes i importants moviments de terres, fet que dispararia el cost del projecte.

Enllaç

https://share.google/m2rn781l1658RTsyK
10



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 2196
Ubicació: (Barcelona CAT, Galveston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 16 juny 2026, 21:11

El Govern d'Andorra, destina 51.000 euros més a l’estudi del tramvia per garantir-ne “la coherència tècnica”
Un cop iniciats els treballs, s’ha constatat que calia tenir en compte el conjunt de la mobilitat i l’organització de l’espai viari, així que ara s’ha fet una ampliació de contracte per assegurar “una visió global i integrada” del futur transport segregat

El Govern ha aprovat recentment una ampliació del contracte dels treballs per a la realització de l’estudi per implantar un sistema de transport públic urbà de viatgers segregat, és a dir, el tramvia. Concretament, tal com es va fer públic en un edicte al BOPA, es paguen 50.748,54 euros més a la UTE Suport Enginyers Consultors SA – Euroconsult SA – Pau Iglesias Rodríguez per fer uns treballs addicionals que han de garantir, segons han detallat des de l’executiu, “la coherència tècnica, la viabilitat operativa i una proposta integrada i alineada amb els objectius de mobilitat sostenible 2030”.

L’estudi per determinar el traçat del tramvia fa temps que es treballa i també els comuns hi han fet aportacions. Ara, el Govern ha fet pública una ampliació del contracte per un valor de 50.748,54 que segons s’ha explicat respon a la necessitat d’ampliar l’abast inicial de l’estudi per garantir una visió “global i integrada” del futur sistema de transport públic segregat.

Sant Julià reclama que el tramvia sigui compatible amb els accessos a espais públics i privats
Així, a mesura que han avançat els treballs, s’ha constatat que la seva implantació no es pot definir de manera aïllada, ja que condiciona el conjunt de la mobilitat i l’organització de l’espai viari. Per això, s’han incorporat elements clau com els intercanviadors, els aparcaments associats i la integració de la mobilitat ciclista.


Amb aquests treballs addicionals, complementaris a l’estudi inicial, s’ha de garantir, com s’ha dit, “la coherència tècnica, la viabilitat operativa i una proposta integrada alineada amb els objectius de mobilitat sostenible 2030.

Enllać:

https://share.google/FatWlekAoG1xqHNgK
00



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”