Incidències ferroviàries a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Entrada Autor: MRS » Diumenge 06/05/2007 13:19

Avui al matí endarreriments en cadena a Girona: l'Estrella-Costra Brava ha sortit de l'estació de Girona al voltant de les 10.00 h (surt a les 9.28 h); el Catalan Talgo ha sortit a les 10.20 (surt a les 9.55 h); i el Regional ha sortit a les 10.40 h. (surt a les 10.06). Per cert, el Regional que surt a les 10.06 de Girona, deu ésser un dels trens més impuntuals de la línia Ca2 perquè normalment surt a les 10.15 h.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 06/05/2007 14:09

MRS ha escrit:Avui al matí endarreriments en cadena a Girona: l'Estrella-Costra Brava ha sortit de l'estació de Girona al voltant de les 10.00 h (surt a les 9.28 h); el Catalan Talgo ha sortit a les 10.20 (surt a les 9.55 h); i el Regional ha sortit a les 10.40 h. (surt a les 10.06). Per cert, el Regional que surt a les 10.06 de Girona, deu ésser un dels trens més impuntuals de la línia Ca2 perquè normalment surt a les 10.15 h.
Això és per l'avançament del Catalan Talgo sobre ell. Mai es sap on es farà i depenent del cas pot suposar esperes llargues. Dilluns passat el Catalan va pasar per Fornells més aviat del compte, i el regional devia anar amb 10-15 minuts mínim d'endarreriment, ja que no el vaig veure ni sentir durant aquest temps que vaig estar vora la via.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 10/05/2007 14:15

Hola sembla que s'ha mort un adolescent a l'estació de la Molina perquè s'ha enfilat a un tren d'obres i (atenció!) ha tocat la CATENÀRIA!

anava de colònies amb l'escola de manera que hi deuen haver uns 20 nens traumats per l'horrorós espectacle però que segur que entendran el funcionament de la catenària i expandiran la història de manera que potser aquest noi ha salvat vides.

Quin horror! 14 anys!

http://www.gencat.net/interior/comunicacio/



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 10/05/2007 16:12

La notícia del Diari de Girona:
Diari de Girona ha escrit:Mor un jove al electrocutar-se amb la catenària a l´estació de la Molina

Imatge
Els Mossos custodien el cos i esperen que arribi el jutge.

MIQUEL SPA/REGIÓ7, PUIGCERDÀ.

Un nen de catorze anys que participava en unes jornades de convivències amb la seva escola a l'alberg de la Mare de Déu de les Neus d´Alp va morir ahir a la tarda arran de la descàrrega elèctrica que va rebre en enfilar-se a una màquina de manteniment que hi havia aturada a l'estació de tren de la Molina.

Després de rebre la descàrrega, el nen va caure a la via i va impactar fortament a terra. Els equips d´emergències que van donar les primeres atencions a la víctima no podien determinar amb certesa les causes de la mort i és per això que l´autòpsia servirà per esbrinar si va morir electrocutat, o com a conseqüència de la caiguda.

El jove havia arribat ahir mateix al matí a la Molina amb 105 companys de l'escola Sant Joan Bosco de Barcelona, també coneguda com Salessians d'Horta per fer una estada de colònies.

L´accident, que va succeir pels volts de dos quarts de sis de la tarda, es va produir quan un grup de nens jugaven pels voltants de l'estació de Renfe, que actualment no disposa de servei permanent d'atenció al públic ni gestió dels trens.

Segons van explicar fonts pròximes a la investigació el grup de nens que jugava entre les vies s'havia desviat d'una activitat d'orientació al bosc que havien organitzat els professors.

Després de l'accident tots els nens van ser reunits de nou a l'alberg, on van ser atesos per un equip de psicologia de l'hospital de Puigcerdà que els va explicar l'abast de l'accident.

Ahir mateix a primera hora del vespre l'escola va decidir donar per acabades les jornades, que havien de durar fins demà, i van tornar a Barcelona de manera avançada. Fonts del cos policial van explicar que el jove es va enfilar en una màquina de manteniment que estava aturada en una via de serveis. Es desconeix encara si va tocar la catenària quan pujava a la màquina o si, per contra, ho va fer quan ja estava a dalt.

Fins al lloc de l´accident s'hi van desplaçar dotacions dels bombers, dels Mossos d'Esquadra, l'alcalde d'Alp, una ambulància medicalitzada i un helicòpter per poder traslladar el nen, que no obstant això, no va haver d'intervenir perquè l'equip mèdic no va aconseguir reanimar-lo.

Ahir a la tarda, els Mossos d´Esquadra estaven intentant contactar amb els familiars del jove finat per explicar-los el que havia passat.
Per cert, si enganxeu URL llargues seria convenient encabir-les entre etiquetes URL amb una descripció per evitar els molestos desplaçaments horitzontals per poder llegir la resta d'intervencions del fil.

Per fer-ho: {url=http://www.example.com/example/...}Notícia{/url}, canviant les claus { } per [ ].



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 12/05/2007 21:19

Aquests últims dies hem tingut animació a la línia de Girona. Dijous, un incident a Camallera fa que els dos primers trens Figueres - Barcelona del dia no surtin i ahir un mercant avariat a l'alçada de Caldes fa que els últims trens de la jornada arrosseguin importants retards.

El divendres jo vaig agafar el segon tren Figueres - Barcelona del dia (el que passa per Girona a quarts de vuit del matí) i la incidència del matí anterior era el tema del dia a bona part de les converses dels viatgers. El meu pare tornava a Girona amb l'exprés de dos quarts de nou del vespre i va quedar retingut 10 minuts a l'entrada de l'estació de Sils, deu minuts més parats a l'andana de l'estació abans esmentada i 10 minuts més a Caldes de Malavella.

Com que l'hemeroteca virtual del Diari de Girona sembla no funcionar, només adjunto notícia de la segona incidència:
Diari de Girona ha escrit:La segona avaria d´un mercaderies en dos dies provoca retards a vuit trens

D.B., GIRONA.

Una avaria en un tren de mercaderies que circulava ahir entre el trajecte de Caldes de Malavella a Girona va provocar retards de mitja hora o superiors que van afectar uns vuit combois. L'avaria es va produir a les vuit del vespre i va provocar retards fins a la mitja nit, com a mínim. Aquesta és la segona avaria d´un mercaderies al tram de Girona en menys de dos dies, després que dijous un altre comboi provoqués retards durant set hores.

Fonts del Departament de Comunicació del Renfe van reconèixer al Diari de Girona l'existència d'aquesta nova avaria, que segons les seves dades podia haver afectat uns vuit trens de passatgers, amb retards, en alguns casos, superiors als trenta minuts. Les mateixes fonts van assegurar que, a mesura que avançava la nit, la incidència anava deixant d'afectar la circulació perquè en aquelles hores circulen menys trens. Renfe calculava, a l'hora de tancar aquesta edició, que al matí el problema s'hauria solucionat.

L'aturada del tren de mercaderies va deixar inhabilitada una de les vies, de manera que es va haver de donar pas alternatiu a la resta de convois per amb una sola via, la qual cosa va generar els retards.

Un usuari de Renfe consultat per aquest diari es va mostrar indignat perquè va trigar «més de dues hores» a viatjar des de Barcelona fins a Girona. Segons aquest usuari, dins el seu vagó, els passatgers van expressar indignació, fins l'extrem que una persona va assegurar que això «passa cada dos per tres». Aques usuari de Renfe va dir que tornarà «al cotxe privat» perquè «el transport públic no funciona».

Durant l'avaria, els usuraris pràcticament no van rebre informació. Únicament una veu pels altaveus informava que «el tren s'ha aturat momentàniament per raons tècniques», van informar els usuaris consultats.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/05/2007 7:52

He escoltat a Rac1, que l'Ave Madrid-Tarragona d'ahir, va quedar aturat de les 19 a les 23 hores d'ahir, degut a una avaria de la catenaria a Madrid, provocada per una tempesta.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 26/05/2007 13:28

Avui el Mare Nostrum (Montpeller - Cartagena) ha quedat tirat a Maçanet amb els viatgers transbordats al regional que hi té parada a les 11.42, el qual ha passat amb 15 minuts d'endarreriment per Hostalric. Cap a la una ha sortit el Talgo amb una nova 252 vers Barcelona.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 26/05/2007 15:46

entfe001 ha escrit:Avui el Mare Nostrum (Montpeller - Cartagena) ha quedat tirat a Maçanet amb els viatgers transbordats al regional que hi té parada a les 11.42, el qual ha passat amb 15 minuts d'endarreriment per Hostalric. Cap a la una ha sortit el Talgo amb una nova 252 vers Barcelona.
Caram, les notícies volen ;) :)

Foto de les maniobres



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 26/05/2007 18:43

Via 5 inutilitzada a Sants?

Tots els trens d'aquesta via per vies 3 i 4.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 26/05/2007 18:44

Pas a nivell Santfeliuenc amb guarda i cadenes allà cap a les 16:00h.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 26/05/2007 19:12

liniadelRipollés ha escrit:Via 5 inutilitzada a Sants?

Tots els trens d'aquesta via per vies 3 i 4.
He sentit per la ràdio que seria durant tot aquest cap de setmana i també durant el següent.



MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Entrada Autor: MRS » Dilluns 28/05/2007 18:26

Ahir a la tarda vaig anar a acompanyar als meus pares i les meves germanes a l'estació de Girona perquè se n'anaven a Barcelona. La meva sorpresa fou quan van avisar amb reiteració que el tren especial, que surt els diumenges a les 19.00 h., era amb destinació a l'Estació de França i, recordaven als clients, que si volien baixar a Pg. de Gràcia i Sants havien de fer transbordament a Clot d'Aragó.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 28/05/2007 22:19

MRS ha escrit:Ahir a la tarda vaig anar a acompanyar als meus pares i les meves germanes a l'estació de Girona perquè se n'anaven a Barcelona. La meva sorpresa fou quan van avisar amb reiteració que el tren especial, que surt els diumenges a les 19.00 h., era amb destinació a l'Estació de França i, recordaven als clients, que si volien baixar a Pg. de Gràcia i Sants havien de fer transbordament a Clot d'Aragó.
Serà per veure :D De fet, l'especial surt a les 18:55, si no li han canviat l'horari...



MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Entrada Autor: MRS » Dilluns 28/05/2007 23:36

aarongilp ha escrit:Serà per veure :D De fet, l'especial surt a les 18:55, si no li han canviat l'horari...
Aaron, tinc el rellotge 4 ó 5 minuts avançats a l'hora oficial. Com t'ho dius deu ser les 18:55.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 31/05/2007 20:39

Renfe ha escrit:Interrumpida la circulación ferroviaria en el tramo Cambrils - Salou

Por causas ajenas a la explotación ferroviaria, desde las 19.05 horas se encuentra interrumpida la circulación ferroviaria en el tramo Cambrils - Salou. Esta incidencia afecta a los servicios de Media y Larga Distancia que enlazan Barcelona con Tortosa y Valencia.

Renfe lamenta las molestias que esta incidencia pueda ocasionar a los viajeros
Un altre atropellament?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 31/05/2007 20:43

Prego als forumaires gironins que avisin del canvi d'enclavament de Maçanet previst per ja...tres dies de BT entre Riells, Maçanet i Caldes....i Blanes


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Divendres 01/06/2007 21:29

1/6/2007 14:04 h DE TORTOSA A TARRAGONA
15 persones, obligades a baixar del tren per la Policia Nacional per negar-se a pagar



* Una avaria a la línia C-2 de Renfe propicia les primeres devolucions del bitllet

EFE
BARCELONA

Un grup de 15 persones que viatjaven aquest matí en el tren que cobria el recorregut Tortosa-Tarragona s'han negat a pagar el bitllet quan així els ho ha reclamat el revisor, i posteriorment s'han negat a baixar del tren i han provocat un retard de 30 minuts en el comboi.

Segons ha informat Renfe, ha estat necessari trucar a la Policia Nacional, que ha obligat el grup a baixar del tren a l'estació de Tarragona cap a les 10.30 hores.

Venedors ambulants

L'interventor ha decidit recórrer al cos policial ja que pel que sembla no és la primera vegada que aquest tipus d'incident té lloc amb aquest mateix grup de persones, els components del qual acostumen a pujar al tren a les estacions de Salou i Cambrils i baixar a la de Torredembarra.

Es tracta de persones que es dediquen a la venda ambulant i el comportament de les quals ha implicat un retard de 30 minuts que només ha afectat aquest comboi.

ElPeriodico.cat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/06/2007 23:14

Doncs fa cinc anys, en un regional Barcelona-Cervera de la Marenda, el revisor ja anava més previngut i va avisar el segurata que anava a bord per fer fora immediatament un home que no duia bitllet, deixant-lo a l'estació de Breda (o Gualba, ja no ho recordo exactament) sense cap tren fins l'endemà. I tot plegat no va causar cap retard.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 02/06/2007 12:17

Doncs per l'experiència que jo tinc, als CATEXP i REGEXP de Trgna i Lleida no duen segurata, o al menys jo no els he vist mai.

El revisor si que sol passar (si no anem ensardinats) però va sempre sol.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 26/06/2007 13:50

Si no vaig errat, hi ha hagut un arrollament a l'estació de Girona, a càrrec del Talgo Mare Nostrum. A les 10:44 jo era a l'estació d'autobusos quan l'he vist venir, el tren ha bramat molt fort i el maquinista ha tirat d'emergència. A les 11:22 he tornat a passar per allà i el tren era exactament al mateix lloc que abans, i he sentit que deien nosequè d'una noia que creuava. A les 11:40 el tren ja era totalment a l'andana, ja que on havia parat no lliurava cantó.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”