Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 06/04/2008 11:58

Doncs no ho sé. Ja fa massa temps que no trepitjo l'estació de la Tor...

Edito: voyages-sncf em cobra més car els bitllets de TER de primera classe que de segona entre Tolosa i la Tor. No em fa el mateix entre Cervera i Narbona, és més, m'avisa que els TER no tenen places de primera classe.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 06/04/2008 22:13

entfe001 ha escrit:Doncs no ho sé. Ja fa massa temps que no trepitjo l'estació de la Tor...

Edito: voyages-sncf em cobra més car els bitllets de TER de primera classe que de segona entre Tolosa i la Tor. No em fa el mateix entre Cervera i Narbona, és més, m'avisa que els TER no tenen places de primera classe.
Hi ha 1ª als TER de la regió Migdia-Pirineus.



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dimarts 22/04/2008 21:31

Sobre el passat de la línia he trobat aquest bocí d'història amb fotografies incloses:

http://www.cehfe.es/75/paginas.cat/historia.cat.htm

Amb una mica de sort el futur serà més afortunat. Només cal planificar i executar.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 10/12/2009 16:30

Com sempre no sé on col·locar-ho...
Per quan un fil de notícies de la BCN - Vic - Puigcerdà - La Tour?

http://www.naciodigital.cat/cityblocs/n ... /puigcerda

Carles Padrós Actualitzat el 08/12/2009 a les 22:27h

Les virtuts de les Rodalies Renfe Barcelona – Vic – Puigcerdà

Algunes de les seves qualitats són el preu, la velocitat i la modernitat.

És molt divertit el preu que tenen els bitllets -senzills o abonaments-, les exigències dels interventors i que per fer 60 km (Vic – Barcelona) tardis aproximadament 1 hora i mitja. De totes maneres, el més còmic de tot és que aquest meravellós transport públic funcioni amb unes infraestructures de principis del segle XX, en que només hi ha una via i el creuament dels combois es fa a les estacions, amb la qual cosa pots estar fins a vint minuts parat.

No dic res de nou pels osonencs, tots sabem com funcionen les rodalies, però és que aquests últims dies he viscut dos fets significatius que m’han despertat novament la indignació sobre aquest transport públic que utilitzo quotidianament i que pago religiosament.

El dissabte passat dia 5 de desembre estava a l’estació de Balenyà, Tona i Seva esperant el tren de les 10.56 direcció Vic, el qual de forma incomprensible va parar uns vint metres abans del que és normal deixant el pas de vianants bloquejat. Aquest dissabte era el primer dia del Mercat Medieval de Vic i una trentena de persones esperaven el tren, molts d’ells pares i mares amb nens petits. Doncs bé, tota aquesta gent no va poder creuar les vies per agafar el tren, quedant-se al·lucinats de que aquest es poses en marxa deixant-los a l’estació. Com pot ser que el maquinista no s’adonés que trenta persones estaven esperant per creuar les vies i pujar al tren? Ja no entrem aquí a parlar del fet que en aquesta estació no se sap per on passarà el tren pràcticament fins que ha arribat, o que el pas a una o altra andana s’hagi de fer per les vies, simplement ens preguntem quina feina més important tenia el maquinista que la de parar al lloc que tocava i mirar pels retrovisors per veure els moviments de la gent.

El segon punt que he viscut aquests dies, i vinculat amb l’anterior, és el col·lapsa de les sortides i entrades de Vic i en general de la C-17 i la C-25 en relació al Mercat Medieval de Vic, com també explica Miquel Cornellà, de Vic, en el seu article. Jo entenc que les Rodalies han absorbit una part de la gent que ha passat pel Mercat Medieval, però no creieu que si el servei fos una mica, només dic una mica, més bo la gent no deixaria el cotxa a casa i agafaria el tren? Com pot ser que de Barcelona a Tarragona (100 km) tardi una hora, i en canvi Barcelona – Vic (60 km) sigui una hora i mitja? O simplement que hi haguessin més trens –no cada hora com ara–, no penseu que faria que més gent l’utilitzés?

Són unes simples reflexions que molts ens devem haver fet, com es nota que els que fan les inversions en infraestructures no utilitzen la línia C3 de Rodalies Renfe.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 10/12/2009 16:44

Cal ser positius i veure el got mig ple: som els unics que tenim trens semidirectes amb tarificació rodalies :riure


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/12/2009 10:10

http://www.vilaweb.cat/noticia/3667678/ ... -tren.html

La UVic reuneix els alcaldes de Puigcerdà, Ripoll, Torelló, Manlleu i Vic per parlar del futur del tren

Uns dos mil estudiants de la Universitat de Vic utilitzen el tren com a mitjà de transport per assistir a classe

La Universitat de Vic ha convocat per al pròxim dimecres 16 de desembre una reunió dels alcaldes de Puigcerdà, Ripoll, Torelló, Manlleu i Vic per parlar del futur del tren i així promoure accions conjuntes que puguin fer millorar la línia Vic-Puigcerdà. La trobada tindrà lloc a l’Ajuntament de Ripoll.

La línia de tren Vic-Puigcerdà és un dels eixos principals de comunicació que lliga aquestes ciutats i l’estat d’abandonament en què es troba actualment fa que es perdin moltes oportunitats econòmiques i de cohesió territorial. El 38% dels més de cinc mil estudiants de la Universitat de Vic utilitzen el tren com a mitjà de transport per assistir a classe.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 17/12/2009 11:24

http://www.osona.com/noticia/17740/nou/ ... ins/ripoll

Societat Marc Riera / ACN | Actualitzat el 17/12/2009 a les 08:09h

Nou alcaldes reclamen que no es demori la doble via de tren fins a Ripoll

També demanen que s’implanti la línia internacional. La UVic impulsarà un estudi socioeconòmic per analitzar l’impacte de l’actuació a Osona, la Cerdanya i el Ripollès.

Alcaldes de nou municipis per on passa la línia de tren Barcelona-Puigcerdà faran un seguiment “exhaustiu” del Pla Nacional d'Infraestructures (PNI) perquè el calendari de desdoblament que contempla es compleixi sense demores. Un cop executat el pla d'inversions del govern espanyol que ha deixat la línia “a zero” amb actuacions “per garantir l''estricte seguretat” de la línia, ara, els alcaldes diuen que cal ser “proactiu” perquè es compleixi el calendari d'un pla que l'alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà (ERC), ha definit com el “dogma” per aconseguir la doble via.

A més, els alcaldes i la Universitat de Vic (UVic), reunits a Ripoll, han acordat fer un estudi socioecònomic que tindria una línia desdoblada.

Els alcaldes es tornaran a reunir el proper mes de gener quan, a la teoria, la Generalitat ja serà la titular de Rodalies i quan faltarà un any perquè assumeixi la gestió dels tren regionals. L'alcaldessa de Ripoll, que ha fet de portaveu dels alcaldes, ha dit que demanaran al Govern tenir un “interlocutor clar2. Jordà, però, ha admès que volen evitar que des de les administracions catalana i espanyola “s'enviïn la pilota” a l'hora d'assumir de qui és responsabilitat les actuacions de la línia. Els alcaldes de Puigcerdà, Alp, Planoles, Ribes de Freser, Campdevànol, Sant Vicenç de Torelló, Torelló, Manlleu i Vic i la rectora de la UVic resumeixen la seva reclamació en doble línia i desenvolupar la categoria de línia internacional que té aquesta línia.

L'alcaldessa de Ripoll diu que després de la inversió milionària a la línia aprovada durant el mandat del PP s'ha millorat la seguretat als mínims però que aquests aspectes no s'han deixat notar sobre els usuaris. El pla impulsat durant el mandat de Francisco Àlvarez Cascos al capdavant del Ministeri de Foment, s'ha acabat d'executar aquest any. Actualment, segons ha dit Teresa Jordà, hi ha “les mateixes freqüències, els mateixos vagons i trens i una sola via”. Per això considera que cal prémer l'accelerador perquè el PNI que és un document “molt vàlid” es compleixi. El document contempla el desdoblament de la línia fins a Vic, en una primera fase, i fins a Ripoll, en una segona.

Les diferents parts s'han emplaçat a tornar-se a reunir el mes de gener per plantejar “accions concretes”. A la trobada, és previst que s'hi incorporin els diferents consells comarcals que aquest dimecres no han assistit a la trobada proposada des de la UVic.

El 'granet de sorra' de la UVic

La rectora de la UVic, Assumpta Fargas, impulsora de la reunió d'aquest dijous, explicava que l'estudi que ara desenvoluparan vol analitzar l'impacte que tindria pels seus territoris una línia desdoblada i internacional. L'estudi analitzarà l'impacte des de diversos aspectes com el creixement que podrien tenir els diferents municipis amb una bona comunicació ferroviària o l'impacte en sector com el turisme.

L'estudi i la proposta d'iniciatives en aquest àmbit respon, segons Assumpta Fargas, a la voluntat de la UVic a posar el seu “granet de sorra” en el desenvolupament dels seus territoris més propers. Actualment, segons Fargas, un 40% dels 5.000 estudiants de la UVic utilitzen el transport públic en la seva mobilitat, majoritàriament el tren.

---------
NOTA DE PREMSA
UNIVERSITAT DE VIC


La Universitat de Vic convoca els alcaldes per parlar del futur de la línia del tren

- S’han reunit avui a Ripoll i han acordat encarregar un estudi socioeconòmic que determini què suposaria tenir la doble via i la internacionalització de la línia.

Els alcaldes i alcaldesses d’Alp, Cosme Ruaix; de Planoles, Eva Salmerón; de Ribes de Freser, Marc Prat; de Campdevànol, Núria López; de Ripoll, Teresa Jordà; de Sant Vicenç de Torelló, Joan Sadurní; de Torelló, Miquel Franch; de Manlleu, Pere Prat; de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, i el primer tinent d’alcalde de Puigcerdà, Joan Ginot, s’han reunit aquest matí a Ripoll convocats per la Universitat de Vic per parlar del futur de la línia del tren Barcelona-Puigcerdà. Per part de la Universitat de Vic, han assistit a la reunió les seves màximes representants, la rectora Assumpta Fargas i la gerent Pilar Soldevila. Entre tots han acordat encarregar un estudi a la mateixa universitat sobre l’impacte socioeconòmic que suposaria per les tres comarques tenir la doble via ferroviària.

La rectora ha explicat que la Universitat de Vic ha d’actuar com a plataforma per articular aquest tipus de trobades donat el “nostre compromís amb el territori” que ha quedat palès amb la recent ampliació territorial del Patronat de la Fundació Universitària Balmes i també amb la voluntat “internacional” del centre universitari. La línia de tren per tant la considerem “un element estratègic” donada la connexió amb França.

L’alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà, ha explicat que aproximadament un 40% dels estudiants de la UVic hi arriben en tren i per tant és un element a tenir molt present a l’hora de fer previsions de futur. L’alcaldessa també ha manifestat que tots els alcaldes eren molt conscients que hi ha un Pla Estratègic d’Infraestructures i Transports que s’ha de desenvolupar però que això no treu que es pugui avançar amb aquest estudi que s’ha encarregat a la Universitat i que ha de fer una previsió de l’impacte que tindria la doble via en les comarques d’Osona, el Ripollès i la Cerdanya i també la internacionalització que suposaria tenir una bona comunicació ferroviària amb França. Jordà ha avançat que ja s’havia acordat una nova reunió entre els mateixos alcaldes per al proper mes de gener.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/12/2009 11:29

Sempre he cregut que la renovació empresa en diferents etapes en els darrers anys s'ha quedat curta, limitant-se a millorar el traçat existent però sense plantejar-se possibles canvis que afavoreixin la rapidesa del servei. En aquest sentit, una part dels diners destinats a aquestes obres han sigut segurament malgastats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 21/12/2009 20:14

No sé si cal desdoblar fins a Ripoll. No creieu que amb uns bons horaris n'hi hauria prou. Poster també tenir les estacions aprofitables per fer creuaments i no fer com a Toses i no sé quantes més estacions que s'han tret vies!



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 21/12/2009 20:40

jo fa temps que dic que no caldria desdoblar res en un principi, el mes important es rectificar la linia que te corbes molt tancades, i aixi millorar la velocitat i els temps de viatge. La doble via al contrari que la gent normal, em fa orticaria, ja que si es fa es la sentencia de mort pels semidirectes. Nomes haig de recordar el que va passar amb les 440, que excepte jo, ningu les volia per ser velles, i ara que les han tret tothom anyora les seves butaques...


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/12/2009 21:02

Perdona, però jo també les volia les 440.

D'altra banda... no acabo d'entendre la relació entre el desdoblament i la supressió dels semidirectes; si amb el desdoblament fet els propis semidirectes seran molt més efectius que ara.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 21/12/2009 23:36

Veig que ningu s'ha adonat d'un petit detall (amb importancia) els unics serveis de rodalies semidirectes de l'estat son de dues linies de madrid que tenen 4 vies, dues per als trens normals i dues pels semidirectes, i la C3 de barcelona. No se si pilleu el que bull dir.


De nou al FTC

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 22/12/2009 0:21

marc ha escrit:Veig que ningu s'ha adonat d'un petit detall (amb importancia) els unics serveis de rodalies semidirectes de l'estat son de dues linies de madrid que tenen 4 vies, dues per als trens normals i dues pels semidirectes, i la C3 de barcelona. No se si pilleu el que bull dir.
Fals, la línia d'Aranjuez és de doble via i hi han serveis semidirectes.

També en tens a les línies C1, C2, C3 i C6 de Rodalia València, a la C1 de Rodalia Alacant-Múrcia, a la C1 de Rodalia Donosti, a Astúries a la C1 també n'hi han de semidirectes...



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 22/12/2009 0:55

UT596001 ha escrit:
marc ha escrit:Veig que ningu s'ha adonat d'un petit detall (amb importancia) els unics serveis de rodalies semidirectes de l'estat son de dues linies de madrid que tenen 4 vies, dues per als trens normals i dues pels semidirectes, i la C3 de barcelona. No se si pilleu el que bull dir.
Fals, la línia d'Aranjuez és de doble via i hi han serveis semidirectes.

També en tens a les línies C1, C2, C3 i C6 de Rodalia València, a la C1 de Rodalia Alacant-Múrcia, a la C1 de Rodalia Donosti, a Astúries a la C1 també n'hi han de semidirectes...
Començant per la C2 de rodalies Barcelona....



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 22/12/2009 1:51

Però a veure... esteu arant de trens Regionals, o trens que es mouen únicament per dins del nucli de Rodalies?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 28/12/2009 13:20

http://www.osona.com/noticia/17921/esta ... llets/breu

Societat Redacció | Actualitzat el 28/12/2009 a les 12:15h

L'estació de tren de Manlleu tornarà a vendre bitllets «en breu»
ADIF ha adjudicat a més el servei de megafonia i un panell informatiu

Imatge
La finestreta de venda de bitllets, clausurada. Foto: Adrià Costa

L’alcalde de Manlleu, Pere Prat, ha fet públic que ha rebut el compromís per part de responsables d’ADIF que les millores a l’estació de tren de Manlleu a les quals es van comprometre l’estiu passat es podran concretar en breu.

Els responsables d’ADIF han confirmat a Prat que el contracte per a la instal·lació i explotació de megafonia i del panell informatiu a l’estació de tren ja han estat adjudicades a una empresa i el primer trimestre del 2010 s’implantaran aquestes millores. A més, ADIF també ha confirmat que es troben en la recta final per tancar una solució en relació a la venda de bitllets.

Pere Prat es va reunir el juliol passat a Madrid amb el responsable de Rodalies d’ADIF per reclamar solucions a la situació precària de l’estació de trens del municipi, i es va comprometre a fer les millores pertinents.

Imatge
ADIF farà millores a l'estació de tren de Manlleu. Foto: Adrià Costa


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dissabte 02/01/2010 2:05

Jordi Freixas ha escrit:Però a veure... esteu arant de trens Regionals, o trens que es mouen únicament per dins del nucli de Rodalies?
Dels trens de rodalies que fan servei semidirecte, com per exemple el SVC-EdF



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 27/01/2010 16:01

http://www.osona.com/noticia/18389/uvic ... -puigcerda

Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 27/01/2010 a les 12:09h

La UVic reuneix 12 alcaldes per parlar de la línia de tren Vic-Puigcerdà

Els representants municipals són de les comarques d’Osona, el Ripollès i la Cerdanya.

Aquest dijous, 28 de gener, la Universitat de Vic (UVic) acollirà una nova reunió d’alcaldes dels municipis de la línia de tren Vic-Puigcerdà. Es tracta d’una continuació de la reunió que va tenir lloc el 16 de desembre passat a Ripoll en la qual es va encarregar un estudi sobre la necessitat del desdoblament de la via i d’altres actuacions referents a l’estat de la línia.

Han confirmat l’assistència 12 alcaldes de les comarques d’Osona, el Ripollès i la Cerdanya, així com els presidents dels respectius consells comarcals i el director del Servei d'Estudis i Infraestructures de la Cambra de Comerç de Barcelona, Crístian Bardají

- Informació de la primera reunió
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1139 ... n_garrotxa

Torelló s'alia amb Olot perquè l'estació de tren de la Garrotxa sigui a la Vall del Ges i no a Vic

Imatge
Miquel Franch, amb Lluís Bassas i Pere Galobardes, al ple de dilluns

última actualització: 27-01-2010 (11:00)

El ple de Torelló va tornar a debatre sobre l'exercici que fa Vic com a capital d'Osona. L'alcalde es va desmarcar de Vic en el conflicte del padró i va anunciar un acord amb l'Ajuntament d'Olot perquè l'estació de tren de referència de la Garrotxa sigui a la Vall del Ges i no a Vic.
Vic fa un bon ús de la seva condició de capital? A jutjar pel que es va dir dilluns al ple de Torelló la resposta és un no rotund. De fet, ja fa dies que alcaldes com els de Torelló i Manlleu es mouen per cobrir el buit que deixa Vic a l'hora d'exercir aquestes funcions i així ho posaven de manifest el març passat quan diversos ajuntaments del nord de la comarca signaven acords de col·laboració al Museu Industrial del Ter.

Ara, a les portes d'inaugurar el complex cultural de Vic, des de Torelló s'han encès les alarmes quan han vist que la capital autodenomina el seu complex com a Centre d'Arts Escèniques d'Osona. Ho va alertar la regidora de Cultura fa quinze dies i va rebre el suport d'Esquerra i PSC al ple. Iniciativa se'n va desmarcar.

Però la voluntat d'exercir un nucli de poder al nord d'Osona al marge de Vic es va posar de manifest dilluns també en altres manifestacions de l'alcalde. Primer va anunciar un acord amb l'Ajuntament d'Olot per fer pressió conjunta per aconseguir la segona estació de Torelló, ubicada a peu de l'eix Vic-Olot, i esdevenir una referència per la Garrotxa

I, al final, sense que ningú li demanés, va voler opinar sobre l'afer que ha tingut Vic a l'epicentre de l'actualitat durant les dues últimes setmanes. Les lleis són iguals per a tothom i no pot ser que els ajuntaments apliquin mesures diferents a l'hora d'empadronar, va sentenciar.

Franch aprofita el seu últim mandat per sortir-se del guió, possiblement conscient que ja té tota la feina feta. Ara es desmarca de Vic i, tot i les aliances amb Manlleu, quan va convenir també es va desmarcar de Pere Prat amb la reforma del sistema d'urgències.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 28/01/2010 21:41

Societat ACN | Actualitzat el 28/01/2010 a les 18:24h

La doble via de tren fins a Puigcerdà, una «aposta estratègica» vers França

Alcaldes i consells comarcals d’Osona, la Cerdanya i el Ripollès remarquen la necessitat d’internacionalitzar la línia. Les universitats de Vic i Tolosa estudiaran juntes l’impacte de l’obra.

- Galeria de fotos (Adrià Costa)
Imatge
La UVic ha acollit una nova trobada d’alcaldes per parlar de la línia de tren Vic-Puigcerdà. Foto: Adrià Costa

Les universitats de Vic i Tolosa de Llenguadoc treballaran de forma conjunta en l'estudi sobre l'impacte econòmic i social que tindria al territori el desdoblament de la línia de tren Vic-Puigcerdà. Així ho ha explicat la rectora de la Universitat de Vic (UVic), Assumpta Fargas, després de la reunió que han mantingut aquest dijous al centre universitari alcaldes d'Osona, del Ripollès i la Cerdanya i els presidents dels respectius Consells comarcals per parlar de les millores d'aquesta via.

En la trobada l'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, ha reiterat que cal “convèncer” Catalunya que la línia és una “aposta estratègica de país” en referència a les possibilitats que es podrien obrir amb el sud de França.

La trobada d'aquest dijous ha estat la primera que els polítics mantenen des que el Govern ha assumit el servei de Rodalies. En aquest sentit l'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, ha remarcat que la predisposició de la Generalitat es farà evident “quan es vegin partides destinades a aquest tren i es facin efectives”.

Planella ha recordat que duen “molts anys” reivindicant millores en aquesta línia. L'alcalde ha insistit en la necessitat que aquesta via és una 2aposta estratègica per Catalunya i no només pel territori que travessa”, en referència a les possibilitats industrials i econòmiques que es podrien obrir amb el sud de França.

El primer pas el faran les universitats de Vic i la de Tolosa que estudiaran plegades l'impacte que tindria al territori el desdoblament de la via. Els centres exposaran de manera “rigorosa” idees sobre un tren “modern i útil” per a tot el país.

El president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, ha afirmat sentir-se “esperançat” després de la reunió d'aquest dijous. Pérez ha remarcat la necessitat d'”internacionalitzar” la línia “a banda i banda del Pirineu”.

Per la seva banda, la rectora de la UVic, Assumpta Fargas, ha recordat que el centre actua com a “aglutinador” i “punt de trobada”. Fargas també ha insistit en la necessitat de defensar “el territori i el país d'aquest eix cap a Europa”.

En la reunió celebrada a Vic també s'ha acordat la creació d'una comissió de seguiment sobre les accions que es vagin emprenent.

Imatge
Miquel Arisa atenent als mitjants després de la reunió. Foto: Adrià Costa


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 29/01/2010 12:09

Nota de l'administració: missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=160104#p160104
Sagrerenc ha escrit:La millora de la línia Barcelona-Vic no està prevista per la circulació a 200 km/h.
Sí, però ho hauria d'estar.
Sagrerenc ha escrit:Fer un trajecte Barcelona-Puigcerdà en menys de 2 hores significaria fer un traçat totalment nou entre Ribes de Freser i Puigcerdà, amb un túnel molt llarg.
En cotxe, segons la guia Repsol, aquest trajecte es fa en 1h 54m.
El tren, per definició ha de ser més ràpid que el vehicle privat, sobretot tenint en compte que no fas el trajecte porta a porta i hauràs d'agafar algun mitjà de tranport més. Si la gent pot anar-hi més ràpidament amb cotxe (i més còmodament), no utilitzarà el tren i no haurem solucionat res.

Igualment, no s'entén que triguem una mica més 2 hores a fer els 600 Km entre BCN i Madrid, i en canvi considerem una utopia fer en menys de 2 hores el trajecte de 155 Km entre BCN i Puigcerdà. Aquí falla alguna cosa.

No plantejo fer un tren d'Alta Velocitat (que també es podria plantejar si es vulgués), estic plantejant un tren a una velocitat mitjana de la meitat d'un tren d'Alta Velocitat... però que tot i així seria molt més ràpid que l'actual. Em sembla molt possibilista i útil, molt més que allargar la línia de la Pobla o fer arribar el tren al centre d'Andorra.

Per tant, fer BCN-Puigcerdà en menys de 2 hores (en comptes de les més de 3 actuals) no és únicament factible, sinó totalment necessari.
Sagrerenc ha escrit:I de totes maneres, per anar de Barcelona a Tolosa sempre serà més ràpid passar Perpinyà i Narbona.
Però no és lògic que també ho sigui per anar de Vic, Ripoll, Ribes o Puigcerdà fins a Toulouse.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”