Avant Barcelona-Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Que suprimeixin la reserva obligatòria

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/04/2009 22:57

Glac58 ha escrit:Ara ultimament agafo el Avant de la linia Barcelona-Lleida aguns dies entre setmana per anar a treballar i em trovo molts ploblemes un es les places insuficients i Renfe de moment no te intenció de reforçar el servei i de mentres que em de fer els usuris de aquesta linia? Per lo demes es un bon servei amb el tema puntualitat.
Insisteixo: Renfomentadif hauria de permetre viatjar dempeus als Avant, com a trens de mitja distància. Al capdavall, bé deixen que els MD de Girona vagin plens com un ou en hora punta i no s'immuten pas, encara que el temps de trajecte sigui més llarg, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 10/04/2009 17:43

L'autocar Lleida-Barcelona ha perdut més d'un 30% de passatge

En l'últim any, el trànsit de viatgers amb autocar entre Lleida i Barcelona ha descendit per sobre d'un 30%, principalment pel transvasament d'usuaris de l'autocar al tren, arran de la posada en marxa dels Avant.

De fet, la companyia Alsa, titular de la concessió per a aquest trajecte, s'ha vist obligada a fer variacions en els horaris i a reduir algunes freqüències per ajustar-se millor a la demanda i frenar la caiguda de viatgers, que va arribar a ser del 50% en els primers mesos.

L'autocar tarda al voltant d'una hora més que el tren a cobrir el trajecte i, a més, es corre el risc de trobar-se amb algun embús que pugui allargar més el viatge. En canvi, té com a principals avantatges que és més fàcil trobar-hi plaça en cap de setmana i que ofereix més parades a la capital catalana.

http://www.segre.com/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 12/04/2009 20:29

Control d'accés automàtic per als viatgers de l'Avant

Renfe va fer pública aquets dimarts la licitació per al subministrament, instal·lació i manteniment d'un sistema de control d'accés i visualització per als seus serveis Avant.

Segons van informar fonts de la companyia, es procedirà a la instal·lació d'aquest sistema, que compta amb una inversió prevista aproximada de 700.000 euros, a totes les estacions en què Renfe ofereix parada comercial dels seus trens Avant (alta velocitat-mitjana distància), entre les quals hi ha la de Lleida.

Així mateix, la licitació consta de dos parts: en primer lloc, la instal·lació de sistemes de control d'accés semblants als de Rodalies que permetrà als usuaris dels trens Avant accedir al tren "amb més flexibilitat", ja que el sistema que forma part d'aquesta licitació serà capaç de llegir els títols de transport en format magnètic o codi de barres i estan preparats per llegir les targetes sense contacte.

El sistema comptarà, a més, amb un sistema de visualització que oferirà informació en temps real de les places disponibles al comboi que l'usuari vol agafar i al següent, cosa que ofereix la possibilitat d'accedir-hi més còmodament, i actualitzarà les dades automàticament.

http://www.segre.com/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/04/2009 13:41

http://cat.lleida.com/actualitat/


Més de 480.000 viatjers han utilitzat els trens Avant a Catalunya en el primer any en funcionament

11:54 Un total de 480.000 viatgers han utilitzat els serveis ferroviaris Avant a Catalunya, conegut també com l'AVE barat, en els primers dotze mesos en funcionament, segons ha informat Renfe aquest dimarts, que es compleix el primer aniversari dels Avant Lleida-Barcelona. Dels 480.000 viatgers la gran majoria, el 78%, correspon a la relació Lleida-Barcelona, la que té, doncs, més demanda en aquest corredor. Pel que fa a satisfacció dels passatgers, Renfe assegura que la valoració és alta, d'un 8,6 en una escala de 10. Tot i això, a Lleida encara està pendent la creació del servei Avant entre la capital del Segrià i Saragossa.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 29/04/2009 15:06

L'AVE regional compleix un any sense convèncer els tarragonins

• Només sis de cada 100 passatgers de la ruta de BCN opten per l'alta velocitat

• L'Avant acapara la majoria dels viatgers de la línia que uneix Barcelona i Lleida

"Faig el trajecte d'anada i tornada de Barcelona a Tarragona sis vegades per setmana i sempre vaig amb el Catalunya Exprés perquè em resulta moltíssim més barat que l'Avant". Només amb un usuari com José Ortega, un barceloní de 39 anys que treballa de comercial, el tren d'alta velocitat regional perd en aquest recorregut uns 528 viatges anuals. Les xifres que resumeixen l'afluència de passatgers en el primer aniversari de la posada en funcionament dels trens Avant parlen per si mateixes: només sis de cada 100 viatgers que es desplacen entre la capital catalana i la ciutat tarragonina opten per l'alta velocitat.

L'emplaçament de l'estació del Camp de Tarragona, el limitat horari de sortides i el preu del bitllet són les tres raons que frenen la consolidació d'aquest trajecte. De fet, el recorregut Barcelona-Lleida és tot el contrari: gairebé el 83% dels passatgers de l'últim any s'han desplaçat en trens Avant.

L'opció d'Ortega es fonamenta en els 267,10 euros que costa l'abonament de 48 viatges en Avant davant els 129,15 euros del mensual del Catalunya Exprés. Però no només la diferència de preu resta popularitat a l'alta velocitat. La situació s'agreuja per la freqüència limitada, ja que únicament circulen 12 trens Avant diaris, i la distància de 12 quilòmetres que separa l'estació del Camp de Tarragona del centre de la ciutat. La combinació d'aquests tres arguments explica que, en un recorregut que compta amb gairebé 1,1 milions de passatgers, tan sols 69.104 hagin renunciat al tren convencional.

ARGUMENTS DE PES

"Sempre viatjo en regional perquè és més barat, l'horari és molt més còmode i, a més, em deixa en ple centre de la ciutat, cosa que, a la meva edat, és important", afirma Lucila Gil, una dona de 70 anys que visita la seva filla dues o tres vegades per setmana a Tarragona. Actualment hi ha 51 trens regionals que cobreixen el recorregut en uns 75 minuts i que solen anar gairebé complets. "Volia tornar amb l'Avant, però sortia més tard del que necessitava i no m'anava bé", explica Núria Mañá, una infermera de 26 anys que ahir va tornar a Tarragona amb el Catalunya Exprés que surt a les 9.56 hores de l'estació de Passeig de Gràcia.

I és que hi ha molts usuaris que no li veuen ni un sol avantatge a l'estació de l'AVE, situada entre els municipis de Perafort i la Secuita. "Nosaltres vivim a 10 minuts a peu de l'estació de mitjana distància. Si he d'invertir 20 minuts per anar en cotxe fins a l'estació del Camp, ja trigo gairebé el mateix que agafant el regional. A més, el bitllet és més car i, a sobre, has de pagar per l'aparcament. No surt gens a compte", assegura Vicenç del Rey, un tarragoní que ahir anava a passar el dia a la capital catalana amb la seva dona. "Jo no tinc carnet de conduir i per agafar l'Avant em veuria obligada a anar fins a l'estació en taxi o amb l'autobús, que no tinc ni idea d'on té la parada perquè hi ha molt poca informació", diu Judit Mata, de 29 anys, que viatja a Barcelona un cop per setmana per visitar la seva família.

GRAN ÈXIT

En total, l'afluència de passatgers entre Tarragona i Barcelona només ha crescut l'11,3% des de la posada en marxa dels Avant. En el recorregut que uneix la capital amb Lleida, l'èxit de l'alta velocitat ha estat aclaparador. Així, en aquest tram la quantitat d'usuaris ha crescut el 274,1% i, al contrari que en el trajecte fins a Tarragona, la majoria dels viatgers es desplacen amb l'AVE. Dels 451.719 usuaris que la línia ha comptabilitzat des del mes d'abril de l'any passat, 373.587 es van desplaçar en alta velocitat.

El recorregut Lleida-Tarragona també ha experimentat un fort augment. Des de l'arribada de l'alta velocitat regional s'ha duplicat el nombre de viatgers que realitzen aquest desplaçament i uns sis de cada 10 ho fan amb l'Avant.

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=607882


Més de 480.000 usuaris han renunciat al tren convencional

Durant el seu primer any d'existència, els 4.133 trens Avant que han circulat per Catalunya han transportat més de 480.000 viatgers. Amb la seva posada en marxa, les línies ferroviàries han guanyat un 41% més d'usuaris. La mitjana d'edat dels passatgers d'aquests trens se situa entre els 16 i els 40 anys, i els clients solen utilitzar-los per motius laborals.

La puntualitat britànica ha estat una de les qualitats més destacades dels Avant. Durant aquest any han circulat, segons fonts de Renfe, amb una puntualitat del 99,9%. El temps de viatge és un altre dels aspectes que més valoren els usuaris, que puntuen el servei amb un 8,6 en una escala de 0 a 10 punts.

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=607883



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/04/2009 19:10

Tindria ganes de saber si les administracions havien previst l'"exitàs" de Camp com a estació d'AV que ha de servir la segona àrea metropolitana de Catalunya.

Si ho sabien, per què s'han molestat en fer-la?
I si no, de què serveixen tots els estudis previs que fan?
La puntualitat britànica ha estat una de les qualitats més destacades dels Avant. Durant aquest any han circulat, segons fonts de Renfe, amb una puntualitat del 99,9%.
Si ens hem de creure Renfomentadif, res de l'altre món, comparat amb rodalia, on ens diuen a bombo i platerets que la puntualitat és d'un 97% (ara ho dic de memòria, però ronda aquesta xifra). Perquè ens creiem tot el que diu Renfomentadif, oi? :evil:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 29/04/2009 19:14

Jo penso que el problema principal de Camp de Tarragona no és la seva situació -equidistant de Tarragona, Reus i Valls- sinó la desastrosa manera com està comunicada (per carretera, perquè amb transport públic pitjor encara) amb aquests municipis.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/04/2009 19:21

victorcasta ha escrit:Jo penso que el problema principal de Camp de Tarragona no és la seva situació -equidistant de Tarragona, Reus i Valls- sinó la desastrosa manera com està comunicada (per carretera, perquè amb transport públic pitjor encara) amb aquests municipis.
I jo, continuo pensant que aquesta mania per l'equidistància, amb la por d'ofendre algú, acaba no agradant a ningú. Perquè si l'estació estigués a Tarragona, Reus o, fins i tot, Valls, almenys hi hauria bona part de la població que se'n beneficiaria. En canvi, estant on és, no fa sinó causar molèsties a tothom.

I una cosa semblant pot dir-se del traçat de la LAV pel Prat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 30/06/2009 19:01

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/06 ... _64252.php

L'alcalde de Lleida demana a Renfe que no redueixi la freqüència dels trens Avant fins a Barcelona durant l'estiu

ACN / Xavier Lozano
Lleida
Ult. Act. 30/06/2009 17:06


L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, demana a Renfe que no redueixi la freqüència dels trens Avant entre Lleida i Barcelona durant l'estiu, com ha fet amb un dels serveis. Segons ha explicat, Renfe ha augmentat la freqüència dels AVE per demanda turística, però ha començat a reduir la dels Avant de primera hora del matí, utilitzat preferent per estudiants i treballadors. Segueix viva a més, la demanda d'una línia d'Avant fins a Saragossa i l'augment de freqüència fins a Barcelona, sobretot al vespre. Queda per tant pendent una reunió aquest estiu amb Renfe per traslladar-li de nou aquesta demanda. Aquest dimarts s'ha reunit a Lleida la xarxa de ciutats AVE de l'Estat.

Deu de les setze ciutats de la xarxa del tren d'alta velocitat s'han reunit aquest dimarts a Lleida, ciutat que presideix durant tres anys aquest organització. Fruit de la reunió, s'ha acordat posar en marxa a la tardor una campanya de promoció turística de les ciutats als trens AVE, i crear la figura d'un gerent que gestioni l'associació de municipis amb tren d'alta velocitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 30/06/2009 20:23

De totes maneres, en Ros, ja podria demanar que hi hagi algun AVANT avans que marxi la Ca7 del matí (la de la Pobla), que no tot és Lleida Ciutat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dijous 22/10/2009 22:15

Vull enllaçar un post que he trobat en un blog d'internet força interessant parlant sobre el tema de l'adquisició de bitllets per l'AVANT Lleida-Barcelona.

http://storyville.depen.net/2009/10/22/ ... putarenfe/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 21/11/2009 13:28

Renfe planeja duplicar la capacitat de 4 trens Avant en cap de setmana

• Els combois del divendres i el diumenge a la tarda s'omplen dies abans

La companyia ferroviària Renfe elabora un estudi de demanda per veure si és viable augmentar la capacitat de 4 trens els caps de setmana, que ara van sempre plens.
Els viatgers habituals amb tren entre Lleida i Barcelona saben des de fa temps que per trobar bitllet en un Avant per vindre a Lleida un divendres a la tarda o tornar a Barcelona el diumenge a la mateixa hora. i fins i tot el dilluns al matí, cal reservar almenys amb dos dies d'antelació. Els trens que circulen en aquestes franges horàries tenen una ocupació que s'atansa al 100% i és habitual quedar-se sense bitllet. Renfe va confirmar ahir que ha identificat aquesta punta en la demanda, que circumscriu als dos últims Avant del divendres en direcció a Lleida i els dos últims del diumenge en sentit contrari. "Hi estem buscant solucions i esperem arreglar-ho a curt o migjà termini", va assegurar una portaveu de la companyia. Renfe està elaborant un estudi per veure quina seria la millor via per aconseguir-ho.

Les principals dificultats són que es tracta de puntes molt concretes i que entre Tarragona i Lleida hi ha poc trànsit de passatgers. Així, es descarta un augment de les freqüències (ara hi ha 6 trens per sentit entre setmana i 5 en cap de setmana). Les opcions que s'estudien són o bé un augment de la capacitat del comboi doblant-ne la composició (és a dir empalmant dos trens) o fer ús de trens amb més capacitat. L'estudi ha de determinar quina és l'ocupació potencial en aquestes franges, ja que la companyia vol evitar que hi hagi sobrecapacitat per no perdre diners.

La Paeria ha reclamat en ocasions reiterades una freqüència més per sentit en Avant entre Lleida i Barcelona a última hora, així com una connexió amb Saragossa, possibilitat que Renfe rebutja.

http://www.segre.com/nc/noticies/detall ... tmana/199/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/11/2009 13:33

Sky ha escrit:La Paeria ha reclamat en ocasions reiterades una freqüència més per sentit en Avant entre Lleida i Barcelona a última hora, així com una connexió amb Saragossa, possibilitat que Renfe rebutja.
Renfe rebutja posar un tren més tard, jo rebutjo Renfe. Per això, vaig a Lleida en cotxe. És el que té el foment de l'ecologisme i la sostenibilitat de saló.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dissabte 21/11/2009 22:04

Recordo l'any passat a Itàlia que havia de tornar de Florència a Bolonya (ciutat on m'allotjava) i vam arribar a l'estació sense bitllet. En arribar a la taquilla ens van dir que estaven tots els trens plens i l'alternativa que ens oferien eren dos: esperar unes 3h a l'ultim regional de la nit i on no hi havia reserva de seient, o esperar uns 20 minuts i agafar un Eurostar (si no recordo malament aixi es deia, tipus AVE), comprant un bitllet sense dret a seient.
No se quina és la situació exacta d'aquests serveis, però no podrien oferir bitllets sense dret a seient també als trens Avant?



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dissabte 21/11/2009 22:51

Nomes falta aixo que als avant tinguis d'anar de peus a sobre que tenen unes tarifes mes carisimes i del ave ni parlem el que tenen de fer es fels circular els primers del mati amb doble i els ultims de la tarda tambe en el dos sentits, els del mitgdia els deixaria tal qual;)



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 22/11/2009 13:39

Sky ha escrit:Renfe planeja duplicar la capacitat de 4 trens Avant en cap de setmana


Les principals dificultats són que es tracta de puntes molt concretes i que entre Tarragona i Lleida hi ha poc trànsit de passatgers. Així, es descarta un augment de les freqüències (ara hi ha 6 trens per sentit entre setmana i 5 en cap de setmana). Les opcions que s'estudien són o bé un augment de la capacitat del comboi doblant-ne la composició (és a dir empalmant dos trens) o fer ús de trens amb més capacitat. L'estudi ha de determinar quina és l'ocupació potencial en aquestes franges, ja que la companyia vol evitar que hi hagi sobrecapacitat per no perdre diners.
Si no porten cap 104,i per tant,no fer dobles composicions,que pensenfer?Posar una 120 o una 130 per fer els Avant de major demanda?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 22/11/2009 16:32

Glac58 ha escrit:Nomes falta aixo que als avant tinguis d'anar de peus a sobre que tenen unes tarifes mes carisimes i del ave ni parlem el que tenen de fer es fels circular els primers del mati amb doble i els ultims de la tarda tambe en el dos sentits, els del mitgdia els deixaria tal qual;)
Doncs no em semblaria mala idea. A més, suposo que seran tarifes més barates, semblant a les localitats de galliner a l'òpera. Un cop més, queda demostrat que qui vol trobar solucions a problemes, ho aconsegueix; i qui no en troba, és perquè no vol. Però és clar, a algú se li ha ficat entre cella i cella que els trens han de ser un objecte per a fardar i no per a prestar un servei útil al major nombre possible de persones.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 22/11/2009 18:19

El que és patètic és que molts trens (AVE i Alvia) vagin 1/2 buits de Barcelona a Lleida.

Els de la renfe haurien de saber que molta gent va de Lleida a Barcelona compartint cotxe i que els hi surt a compte! De manera que per aconseguir tenir més passatge podrien vendre TOTS els bitllets que els hi sobren a preus reduits. I si no els volen vendre tots doncs un 50%!

potser els de la renfe tenen càlculs coomplicadíssims però a mi em surt que si algú paga 16€ per viatjar surt més a compte que tenir el tren circulant buit! Caldria que a aquests passatgesrs no se'ls hi donés auriculars i ja està!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 22/11/2009 18:29

Ferry1ac1 ha escrit:Els de la renfe haurien de saber que molta gent va de Lleida a Barcelona compartint cotxe i que els hi surt a compte!
I també anant-hi sol. La tarifa base en Avant (anada i tornada) surt per uns 40€, mentre la benzina surt per uns 27€ a un consum mitjà de 8 litres/100 km (que ja és força) anant per l'A-2. I, porta a porta (et parlo del centre de Lleida a un barri no massa perifèric de Barcelona), el cotxe guanya lleugerament en temps.

És a dir, qui utilitza el tren ho pot fer per tres motius: a) no disposa de cotxe; b) és altament conscienciat per qüestions ambientals; c) és un amant empedernit dels trens. En el meu cas, compliria els dos darrers requisits. Però com que, quan vaig a Lleida, solc acabar pels volts de les 21 hores, massa just per agafar l'últim Avant, no tinc més alternativa que agafar el cotxe si no vull que el pressupost es dispari (l'AVE de les 21.40 surt 20€ més car).

O sigui, que la tan mastegada responsabilitat social corporativa de Renfe és pura :tazaWC


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 22/11/2009 22:03

Aquest és un punt que Renfe ha de treballar comercialment un tren com un Alvia o un Ave sol anar amb una ocupació més aviat baixa en una part del trajecte on amb una política de preus més adequada segurament no seria així, i aquests són només uns exemples.
Ferry1ac1 ha escrit:El que és patètic és que molts trens (AVE i Alvia) vagin 1/2 buits de Barcelona a Lleida.

Els de la renfe haurien de saber que molta gent va de Lleida a Barcelona compartint cotxe i que els hi surt a compte! De manera que per aconseguir tenir més passatge podrien vendre TOTS els bitllets que els hi sobren a preus reduits. I si no els volen vendre tots doncs un 50%!

potser els de la renfe tenen càlculs coomplicadíssims però a mi em surt que si algú paga 16€ per viatjar surt més a compte que tenir el tren circulant buit! Caldria que a aquests passatgesrs no se'ls hi donés auriculars i ja està!


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”