Guigui ha escrit:Però ha sigut adoptada per l'ATM, i he posat FGC com a operador català més probable que se'n faria càrrec l'hipotètic dia que quedés revocat el Tractat dels Pirineus.
Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: FGC i la |
En aquest cas, via, trens, instal.lacions del tren groc mantindran el caracter de TREN per la qual cosa continuarien sent francesos, a semblança del cas de Llívia.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Doncs, jo proposo tot el contrari, que FGC, Rodalies, metro, etc, etc. i tota la basca ferroviaria d'aquest pais passi a ser explotada por SNCF i als directius d'ara els enviin a la Guayana Francesa o a l'atoll de Mururoa a regar cocoters.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Surt més barat enviar-los a l'illot del Julivert.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Una mica de respecte per les persones.
Leila, volies dir?
Leila, volies dir?
Guigui ha escrit:Surt més barat enviar-los a l'illot del Julivert.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
La opció Mururoa la trobo força encertada. Com a "observadors" de proves nuclears "sur place".lauria1226 ha escrit:Doncs, jo proposo tot el contrari, que FGC, Rodalies, metro, etc, etc. i tota la basca ferroviaria d'aquest pais passi a ser explotada por SNCF i als directius d'ara els enviin a la Guayana Francesa o a l'atoll de Mururoa a regar cocoters.
Si el Tren Groc fós de FGC, els Z100 estarien tunejats, però retirats; una Z100 es trobaria a les cotxeres/exposició de La Tor de Querol Enllaç. Una altra Z100 es trobaria exposada a l'estació de França, i una tercera sense reformar (aquella que tenen a Vilafranca de Conflent, per exemple), es trobaria a les cotxeres de Ribes Vila enlloc de la E3; com a bons conseqüents que serien a FGC, en la mateixa línia de la E2 exposada a Monistrol, aquesta Z100 es trobaria a l'exposició a on no hi pintaria res.
Finalment, la E3 restaria exposada a l'estació de Vilafranca de Conflent.
Per últim, els pocs automotors que quedin en estat de marxa veurien limitada la seva homologació per exemple... al tram Font Romeu - La Tor de Querol Enllaç.
I si algú es queixa, encara podem embolicar més la troca i fotre la E3 a Perpinyà. Apa!
Finalment, la E3 restaria exposada a l'estació de Vilafranca de Conflent.
Per últim, els pocs automotors que quedin en estat de marxa veurien limitada la seva homologació per exemple... al tram Font Romeu - La Tor de Querol Enllaç.
I si algú es queixa, encara podem embolicar més la troca i fotre la E3 a Perpinyà. Apa!
Tot i que ja fa uns dies, no he vist que per aquí s'hagi comentat, així que us passo l'enllaç que porta a un portal d'informació de la Cerdanya.
Pel que sembla a mitjans d'Octubre, el Tren Groc va tenir un descarrilament que podia haver estat greu. Com veureu a les fotos, els vagons van quedar mig torçats però si s'haguessin precipitat pel terraplè, potser el resultat hauria estat pitjor...
Trobareu la notícia a la part del mig d'aquesta pàgina:
http://www.i-cerdanya.info/infos_cerdan ... es1009.php
D'altra banda, no em sorprèn que passin aquest tipus d'incidents. Sóc un enamorat del Tren Groc i defenso la circulació ordinària i diària de les unitats clàssiques, però l'estat de la via és lamentable i accidents d'aquest tipus són esperables i cada vegada aniran a més si no es prenen mesures.
Ahir vaig estar per la zona de Vilafranca, Olette, Montlouis, etc... i la via tornava a estar tallada per esllavissades entre Toès i Fontpedrouse...
Pel que sembla a mitjans d'Octubre, el Tren Groc va tenir un descarrilament que podia haver estat greu. Com veureu a les fotos, els vagons van quedar mig torçats però si s'haguessin precipitat pel terraplè, potser el resultat hauria estat pitjor...
Trobareu la notícia a la part del mig d'aquesta pàgina:
http://www.i-cerdanya.info/infos_cerdan ... es1009.php
D'altra banda, no em sorprèn que passin aquest tipus d'incidents. Sóc un enamorat del Tren Groc i defenso la circulació ordinària i diària de les unitats clàssiques, però l'estat de la via és lamentable i accidents d'aquest tipus són esperables i cada vegada aniran a més si no es prenen mesures.
Ahir vaig estar per la zona de Vilafranca, Olette, Montlouis, etc... i la via tornava a estar tallada per esllavissades entre Toès i Fontpedrouse...
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=148629#p148629David ha escrit: no he vist que per aquí s'hagi comentat
El que passa és que la definició de què és Catalunya i què no és un tema espinós que cadascú adapta al seu parer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Que tu hi tinguis les idees clares (com jo també les hi tinc) no vol dir que el tema no sigui espinós.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Insisteixo en que si per altres és un tema espinós, aquest no ha de ser ni el meu problema, ni el teu, ni el de la resta de catalans.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
S'han de veure les causes del descarrilament i per quina raó s'ha trencat el carril. Mentrestant caldria recordar que els Z150 són més agressius amb la via que aquests, els Z100.
El tercer carril ha fet de subjecció del tren, evitant la caiguda terraplè avall. Per tant, tenim en el tercer carril un element d'alimentació i de seguretat en línia.
Podria ser bo plantejar la instal.lació de contracarril en les corbes més tancades o en els punts que puguin ser considerats de risc potencial.
Celebro que el consell regional tingui previst passar de 16 a 25 circulacions diàries l'estiu del 2013.
El tercer carril ha fet de subjecció del tren, evitant la caiguda terraplè avall. Per tant, tenim en el tercer carril un element d'alimentació i de seguretat en línia.
Podria ser bo plantejar la instal.lació de contracarril en les corbes més tancades o en els punts que puguin ser considerats de risc potencial.
Celebro que el consell regional tingui previst passar de 16 a 25 circulacions diàries l'estiu del 2013.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
I a què es deu una planificació a tan llarg termini? Impossibilitat (o falta de voluntat) de fer-ho abans o dots previsores extraordinàries?liniadelRipollés ha escrit:Celebro que el consell regional tingui previst passar de 16 a 25 circulacions diàries l'estiu del 2013.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Nous trens bàsicament.
Guigui ha escrit:I a què es deu una planificació a tan llarg termini? Impossibilitat (o falta de voluntat) de fer-ho abans o dots previsores extraordinàries?liniadelRipollés ha escrit:Celebro que el consell regional tingui previst passar de 16 a 25 circulacions diàries l'estiu del 2013.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Sí, tens raó en el cas que ens ocupa però... estaràs d'acord amb mi en que el tercer rail resulta en termes generals un element perillós a la via pel fet de tenir una presa de corrent tant a l'abast de la gent. Un altre tema és que en cas d'una hipotètica substitució algun dia d'aquest tercer rail per una catenària aèria, es farà necessari que la via disposi a banda i banda dels trams amb terraplè, de balles que assegurin que d'un descarrilament no se'n derivin conseqüències més greus.liniadelRipollés ha escrit:El tercer carril ha fet de subjecció del tren, evitant la caiguda terraplè avall. Per tant, tenim en el tercer carril un element d'alimentació i de seguretat en línia.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
No us preocupeu, que el departament dels pirineus orientals ja rotula els límits de departament a les carreteres com a "Catalunya Nord". Per tant, si un estament oficial francès denomina Catalunya al departament 66 francès , no hi ha problema que al Fotracat posem aquest carrilet francès en aquest fil. No trobo gens malament tampoc incloure'l en l'apartat "ferrocarril mundial", patrimoni mundial de la humanitat. , no substituible en cap cas per material modern Si el tren de Darjeeling a l'India ho és, per quina raó aquest no?
Pel que fa al tema de l'accident i del tercer carril, encara que haguem de considerar un perill aquest element, és ben cert que forma part de la personalitat de la línia i hauria de ser un honor mantindre aquest tipus d'alimentació escollit ara fa més de cent anys, quan gran part del França utilitzava la tracció vapor a carbó per moure els trens. Els ceretans i conflentins van quedar totalment modernitzats amb aquest tren, i no és casualitat que haguéssin de venir tècnics del metro parisí a comandar tot el tema elèctric de la línia, atesa la inexperiència dels cheminots de la reseau a vapeur.
Pel que fa al tema de l'accident i del tercer carril, encara que haguem de considerar un perill aquest element, és ben cert que forma part de la personalitat de la línia i hauria de ser un honor mantindre aquest tipus d'alimentació escollit ara fa més de cent anys, quan gran part del França utilitzava la tracció vapor a carbó per moure els trens. Els ceretans i conflentins van quedar totalment modernitzats amb aquest tren, i no és casualitat que haguéssin de venir tècnics del metro parisí a comandar tot el tema elèctric de la línia, atesa la inexperiència dels cheminots de la reseau a vapeur.
Guigui ha escrit:Que tu hi tinguis les idees clares (com jo també les hi tinc) no vol dir que el tema no sigui espinós.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Sobre el tema del tercer rail, encarregat del subministrament d'energia elèctrica al tren, en els anys que porto veient el tren groc, mai he sentit que hi hagi hagut cap accident.
Si et fixes bé, en cadascún dels pasos a nivell per on passa el tren groc, està senyalitzat que es mortal, tinguent els laterals del tercer rail protegits amb fusta. A les estacións, tres quarts del mateix.
Canviar la presa de corrent per una catenària aèrea, suposaria segurament la fi dels z100, ja que personalment crec que sortiria més a compte compra una quants z150 nous que no canviar la forma d'agafar la corrent als z100.
Salut
Si et fixes bé, en cadascún dels pasos a nivell per on passa el tren groc, està senyalitzat que es mortal, tinguent els laterals del tercer rail protegits amb fusta. A les estacións, tres quarts del mateix.
Canviar la presa de corrent per una catenària aèrea, suposaria segurament la fi dels z100, ja que personalment crec que sortiria més a compte compra una quants z150 nous que no canviar la forma d'agafar la corrent als z100.
Salut
Si fessin les coses ben fetes no hauria de suposar la fi dels Z100. Però llavors el problema és FER LES COSES BEN FETES
totalment d'acord amb el alkolo89, el que cal fer es renovar el servei sense fer grans inversions, que es el que interessa a la SNCF.
De nou al FTC
Jordi, no es qüestió de fer les coses ben fetes o no, és qüestió de la inversió que haurien de fer per adaptar tota la linia a presa de corrent mitjançant catenària aèrea. Conta que els Z150, possiblement ja estiguin preparats per poder adpatar-los afegint el pantògraf, però pel que fa als Z100, s'ha de fer tota una instal·lació nova, preparar el sostre per a acoplar el pantògraf, i el més important, s'ha de re-electrificar tota la linia, perdent l'encant que té actualment.
Vaja, jo crec que tal i com està ara la linia, l'únic que fa falta és una renovació de via, ja que els Z100 estan en molt bon estat. I creu-me, no es qüestió de fer bé les coses, es qüestió de deixar una bona mà de calers, ja sigui per muntar la catenària aèrea com per adaptar tots els Z100.
Salut
Vaja, jo crec que tal i com està ara la linia, l'únic que fa falta és una renovació de via, ja que els Z100 estan en molt bon estat. I creu-me, no es qüestió de fer bé les coses, es qüestió de deixar una bona mà de calers, ja sigui per muntar la catenària aèrea com per adaptar tots els Z100.
Salut