Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 22/01/2010 15:05

megapauer ha escrit: Ara a veure si replica algú.
http://bit.ly/5P4Hc4

l'enllaç no sortia senser, te l'he corregit...



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 23/01/2010 9:17

Aguilà rebutja el tren tramvia i exigeix el compliment del conveni amb FGC

• Diu que, en cas contrari, el Govern cauria en una "greu contradicció"

L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, va assegurar ahir que el soterrament del tram urbà de la línia ferroviària a la Pobla és l'única opció possible que accepta el consistori, rebutjant així l'alternativa de la conselleria de Politica Territorial de transformar el tram urbà en un tren tramvia.

Segons Aguilà, va ser la conselleria la que va firmar el 2006 el conveni per al soterrament i el mateix departament el que va aprovar la integració dels terrenys propietat de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) dins del pla de millora urbana d'Inpacsa. "Elegir ara una altra opció seria una molt greu contradicció de la conselleria i s'incompliria la normativa", va dir.

El primer edil va assegurar que el soterrament és sostenible, atenent la previsió de la prolongació de la línia cap a la Seu i Andorra, "l'estació de Balaguer actuaria com una connexió del tren de rodalies entre Lleida i Balaguer, i el de més recorregut cap al Pirineu. A més, va afegir que la valoració d'edificabilitat que la Generalitat té en el pla de millora urbana, (16.500 metres quadrats de sostre i 7.300 d'ús comercial) també fa sostenible l'operació, "al contrari del que ens vulguin fer veure".

Aguilà va mostrar la seua sorpresa davant de les declaracions contràries al soterrament: "A Balaguer no hi ha cap debat, les úniques veus que defensen el tren tramvia són persones o sindicats que no coneixen la problemàtica de Balaguer ni la idoneïtat de soterrar les vies per superar la barrera que suposa per a la ciutat. Em sorprèn l'actitud de Comissions Obreres quan la seua missió no és la de fer d'enginyers, sinó defensar els treballadors."

Balaguer no acceptarà cap altra opció que no sigui el soterrament, "el Govern ha d'entendre que no és un caprici del consistori, sinó una necessitat per a la seguretat de la ciutat".

http://www.segre.com/nc/comarques/detal ... b-fgc/244/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/01/2010 16:14

Aquest personatge parla com un cacic. Ja comencem a tenir el cul pelat de tant dèspota que tracta els altres d'ignorants per imposar el seu criteri contra qualsevol opció raonable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Diumenge 24/01/2010 13:46

Ara que s'acosten eleccions, tothom defensa el seu tros... I a ulls d'una part dels seus electors, passar del "soterrament" al tramvia seria com abaixar-se els pantalons... :?



Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: Xesco 593 » Diumenge 24/01/2010 23:37

Desde el meu punt de vista, o fan lo del tren tram o que o deixin estar d'osties i o deixin tal i com esta que cap nosa els i fa, ja que si es fes un soterrament la garrafeta i altres traccions vapor ,diesel , farien de l'estacio soterrada una ximeneia inpresionan. A mes un soterrament a Balaguer sense ofendre a dingu es de "flipats" ja que les barrere dels passos a nivell es vaixen un total de 6 vegades al dia , pels 3 trens que pugen a la pobla i els 3 que vaixen , i a sobre estan en temps de crisis fer aquest tipus d'obra faraonica...
sobren paraules.
Parlar daixo es nomes una estrategia per guanyar mes vots a les eleccions i ferse veure mes



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Diumenge 24/01/2010 23:46

així va començar la broma a Girona :roll:



Ricard
N2
N2
Entrades: 17
Contacta:

Entrada Autor: Ricard » Dimarts 26/01/2010 2:44

Sagrerenc ha escrit:
Glac58 ha escrit:El tren tram en principi es faria de Lleida a Balaguer mes amunt d'aqui la cosa es complica ;)
Al meu parer, la PTP no pensa en la línia més enllà de Balaguer. L'opció de fer un tren-tram, és bona en llocs on actualment no hi ha serveis ferroviaris, i on no es prevegin prolongacions. Però a Balaguer hi ha un tren que porta més amunt. El tren-tram només el veuria bé quan es donin aquestes tres condicions:
1) Urbanització densa a l'est de les vies.
2) Nova línia Balaguer-Artesa de Segre-Ponts-la Seu d'Urgell, amb la construcció d'una estació central al sud de Balaguer (amb enllaç al tren-tram) i variant per l'est de Balaguer fins trobar l'actual línia de la Pobla de Segur.
3) Prolongar la línia de tren-tram pel centre de Lleida, donant servei a tota la ciutat.
Hola Sagrerenc i resta de companys del FTC:

Si accediu a les al·legacions de la PTP contra aquest estúpid soterrament veureu que la PTP pensa en el conjunt de la línia i fa 3 al·legacions específiques que ens acosten al concepte de ferrocarril lleguer, més que de tren-tramvia. S'al·lega que s'esculli un tipus de carril que no impedeixi la circulació de trens dièsel cap a la Pobla i fins i tot la Garrafeta; el manteniment de 3 vies a l'estació i la preparació per a l'ample UIC.

http://www.transportpublic.org/componen ... rticle/734

Sovint llegeixo crítiques resultat de la manca de lectura completa dels documents que produïm. Demano una mica de prudència i no quedar-nos només amb el titular, sovint el titular no fa justícia, ja sigui de diari o d'unes declaracions.

Salutacions cordials


Associació per a la Promoció del Transport Públic: http:www.laptp.org

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/01/2010 8:51

Moltes gràcies pel teu missatge, i per recomanar llegir l'article complert, és cert que de vegades llegim en diagonal i se'ns escapen dades crucials.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 26/01/2010 10:39

Veig que l'egocentrisme de Vic envers el ferrocarril te segona part, si en aquell cas es van emportar la major part del presupost de tota la linia per fer un semisoterrament, i la resta d'usuaris hem agut de continuar amb el mal servei, molt em temo que a la Pobla passara el mateix o pitjor, perque si soterren aquell tram la resta de la la linia tardara anys a tenir inversions :avall


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/01/2010 10:41

És que la major part del pressupost no se l'emporta una ciutat, ni en el cas de Balaguer ni en el de Vic, sinó l'empresa que s'adjudica el contracte. I aneu a saber quins vincles tindrà amb els polítics que, contra tota lògica, imposen l'obra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 26/01/2010 10:48

Estic estudiant obres publiques i aixo t'ho expliquen gairabe el primer dia, les constructores s'aprofiten de les administracions, que sempre fan els projectes amb preses i no molt ben redactats per fer creure que feran el projecte amb menys presupost del que la administració publica havia previst, i a partir d'aqui tots savem que acaba passant. Aquesta es generalment l'explicació comprimida del que sol passar habitualment, el que no entenc es com les administracions no hi posen remei, ja que amb els mateixos diners es podrien fer moltes mes inversions. O aixo o fer que les empreses de la generalitat no tinguin anim de lucre i destinin tots els beneficis a millorar el servei com a empreses privades, us imagineu si ho fessin aixi com seria la xarxa del metro o de FGC...


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/01/2010 11:47

Les administracions hi estan igual de ficades. No recordeu el rebombori del 3%, que al final va quedar en no-res? Tot sota la catifa, ja que ningú que sigui capaç d'aixecar-la hi està interessat perquè quedaria amb el cul a l'aire.

I la justícia, otros que tal...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 26/01/2010 12:03

Està clar que es necessita un altre model en la relació administracions-constructores i en la manera com s'executen els projectes d'obra pública.
Per exemple, s'hauria de començar a treballar amb pressupostos realistes i tancats (i bons projectes), apart les administracions haurien de tenir constructores pròpies i públiques que garantissin que cap adjudicació no quedi deserta. Però a veure quin és el partit "guapo" que ho proposa...



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dimarts 26/01/2010 22:19

Guigui ha escrit:Les administracions hi estan igual de ficades. No recordeu el rebombori del 3%, que al final va quedar en no-res? Tot sota la catifa, ja que ningú que sigui capaç d'aixecar-la hi està interessat perquè quedaria amb el cul a l'aire.

I la justícia, otros que tal...
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lSSFzcuEpNc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lSSFzcuEpNc&hl=es_ES&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

No té desperdici la cara del senyor Puig. I espereu que aquests d'aqui un any tornen al Govern...



francesc
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: francesc » Dimecres 27/01/2010 19:51

crec que la conversió en tren-tram a Balaguer seria molt positiva, perquè el tren podria penetrar fins el centre de la vila per després tornar a unir-se a la via fent un cercle i així hi podria haver un bon servei a Balaguer i el nombre d´usuaris, de ben segur, augmentaria. És per això que no s´entén la postura de l´alcalde de Balaguer, que comparteixen tots el grups polítics de la ciutat, de soterrar el tren. Perquè un soterrament implica, al marge de la conveniència de soterrar una línia per la qual avui hi passen comptats serveis, que no es podrà construir el tren-tram.
Una altra cosa és com s´insertarà el tren tram a dintre de Lleida. Se suposa que le tren-tram ha d´entrar a l´estació Lleida-Pirineus? Si es fa així, per on sortirà a la ciutat, cap a la Plaça Berenguer IV, pel mig de la sala d´espera de l´estació?



aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Divendres 29/01/2010 22:53

ahir va sortir el alcalde de balaguer el Sr miquel aguila a explica que ell vol el soterrament tan si com no

esque cuan un home no vol vaixa del burro no vol :nono


http://www.tv3.cat/videos/2617059



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 30/01/2010 22:20

Balaguer aprova les al·legacions a favor del soterrament de la via del tren al seu pas per la ciutat. Més de 2.000 ciutadans donen el seu suport a la proposta del consistori.

Balaguer va aprovar per unanimitat, en el ple ordinari d’aquest mes de gener, les al·legacions a favor del soterrament de la via del tren al seu pas per la ciutat.

La proposta ja ha rebut el suport de més de 2.000 ciutadans i 30 entitats, que han firmat a favor del soterrament.

Ara, aquestes firmes, i les al·legacions aprovades ahir seran enviades al departament de Política Territorial perquè les tingui en compte a l’hora de decidir sobres les dos alternatives que proposa la Generalitat: soterrar la via o convertir la línia en un tren-tramvia.

Segons es posa de manifest en les al·legacions aprovades per l’Ajuntament de Balaguer, l’única alternativa possible és la del soterrament, entre altres coses perquè hi ha un conveni signat amb Ferrocarrils de la Generalitat.

A més, la proposta del soterrament és la que està inclosa dins del Pla de Millora Urbana d’Inpacsa, amb la qual cosa si no es portés a terme s’incorreria en un incompliment de la normativa urbanística de la ciutat.

Així mateix, s’assegura que la del soterrament és l’alternativa que garanteix una major seguretat de vehicles i persones i que, alhora, comporta un menor impacte ambiental des del punt de vista acústic, paisatgístic i de permeabilitat urbana.

També des de l’Ajuntament asseguren que el cost del soterrament no és tan alt com diu la Generalitat que el xifra en 80 milions d’euros. El consistori estima el cost en uns 45 milions d’euros.

http://www.balaguer.cat/portal/63/?EC=R ... cleID=3071



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 30/01/2010 22:35

Un cop més, ja que ells volen eliminar aquesta ferida urbana, que l'eliminin del tot i que els trens no hi efectuin parada comercial.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/01/2010 23:25

I que se la paguin ells solets, ja que s'entesten en la seva necessitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Diumenge 31/01/2010 11:58

ara els hi haurien de fica un impost per poguer-ho soterrar ja veuries quina gracia els hi farie :roll:



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”