El tramvia s'estén per Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Nous anuncis

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/05/2009 10:04

Notícia que continua la publicada al missatge http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=133938#p133938

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... alues.html

El tramvia s'estendrà per Catalunya

L'anunci de la recuperació del tramvia a Barcelona va anar acompanyat de moltes crítiques, però els detractors d'aquest mitjà de transport van silenciar aviat els seus judicis en convèncer-se que aquest mitjà de transport era beneficiós per a la ciutat. Des que es van inaugurar el Trambaix i el Trambesòs, ara fa cinc anys, la xarxa no ha deixat de créixer i el govern n'ha previst més ampliacions, com ara la connexió per la Diagonal. «El tramvia s'està imposant», assegurava el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, en l'acte de presentació del llibre Els tramvies d'Europa. Crònica d'un retorn anunciat, escrit per l'expert en mobilitat Carles Salmerón. L'èxit del tramvia a Barcelona ha fet que el govern el vulgui exportar a altres punts de Catalunya, com ara de l'aeroport de Girona a Flaçà o entre Martorell i Igualada.

Nadal apuntava ahir que una de les primeres línies de tramvia que el govern vol prioritzar fora de Barcelona és la que unirà la Universitat Autònoma amb Ripollet passant per Cerdanyola. Aquesta és una de les cinc línies de tramvia que havia demanat l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU). L'entitat apostava per quatre línies més. Una de les xarxes de tramvia projectades per l'AMTU uniria Sabadell i Barberà, l'altra sortiria de Sitges amb possibilitat d'arribar fins a Vilanova i hi hauria dues línies tramviaires més a les ciutats de Terrassa i Mataró.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23570
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/10/2009 9:43

http://www.radiomarina.com/noticia.php?id=3819

El projecte de tramvia de Víctor Catalan arriba a la Generalitat


El seu cost seria de 76 MEUR

2009-10-07, Redacció/

L’estudiant de l’IES Serrallarga de Blanes que va fer un treball de recerca plantejant la possibilitat que un tramvia unís Palafolls amb Blanes i Lloret, ha presentat el seu projecte als responsables de Política Territorial del govern català. El treball de Catalan, que ja ha guanyat diversos premis universitaris, planteja una línia d’11 quilòmetres entre Palafolls, Blanes i Lloret de Mar. El trajecte duraria 20 minuts i segons les seves previsions, en un any podria transportar 3,200.000 passatgers.

El cost del tramvia seria de 76 MEUR, 56 milions es dedicarien a la infraestructura i la resta a la compra de les màquines i els vagons.

Entre les parades previstes hi ha: Palafolls, l’Estació de la Renfe, l’Estació d’autobusos de Blanes, la Biblioteca Comarcal, l’Hospital Comarcal, la Terminal de Lloret de Mar i el Lloret Arena.

Tot i que la Generalitat està treballant en aquests moments en el projecte de carril Bus entre Blanes i Lloret amb un cost aproximat de 35 MEUR, s’han compromès amb Catalan a analitzar el projecte i valorar la seva viabilitat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 9:47

Ho sento, però no. La gràcia de fer arribar el ferrocarril a Lloret és poder connectar la població a la xarxa actual de Renfomentadif per tal d'habilitar connexions directes a Barcelona (per l'orientació de la línia és més fàcil, però si resulta que convé més encarar-la a Girona, també es podria fer). Per tant, ramal de la línia del Maresme. La resta serien pegots (un més, això sí).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 07/10/2009 14:09

Hi han moltes més ciutats que tenen prioritat per tenir un tramvia, que no pas Lloret i ni cap d'aquestes, sins-i-tot Barcelona té mancances, en barris sense metro i amb una demanda esperant una oferta, com ara la Barceloneta o la Zona Franca, o ciutats mancats de transport que no sigui una estació ferroviària en un extrem de la ciutat, com Lleida, Tarragona, Girona, Reus...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dilluns 18/01/2010 14:42

No fa gaire vaig sentir a la ràdio que a Girona inaugurarien una nova linia d'autobús entre Santa Eugènia i Montilivi. I que serviria per veure quanta possible demanda hi hauria per un futur tramvia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/01/2010 15:12

Doncs van servits si es pensen que d'un servei d'autobús poden deduir quanta demanda hi hauria per a un tramvia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 18/01/2010 15:22

Suposo que la teoria que practiquen és... si se satura i van tots ensardinats, "és possible " que fem un tramvia, o com a mínim ens servirà als mítings.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 09/02/2010 14:36

No sè sí és el millor lloc per penjar aquesta infromació, però no n'he trobat cap d'altre:

Informació de GISA

08/02/2010 EI-TX-07263 (AMPL): Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'ampliació de l'estudi informatiu d'implantació d'un sistema tramviari al camp de Tarragona. Clau: EI-TX-07263
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1

08/02/2010 EI-TX-10004: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu del nou sistema tramviari entre Bellaterra i Montcada i Reixac. Clau: EI-TX-10004
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 09/02/2010 21:48

Moltes gràcies als Administradors, per reubicar aquest anunci correctament. Salut!



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 09/06/2025 7:08

Tramvies territorials en estudi


El Departament ha redactat uns estudis de viabilitat tècnica i funcional de trens tramvia a diferents àmbits territorials. Aquests estudis analitzen les alternatives i traçat, costos, oferta possible i demanda d’implantació d’una nova infraestructura ferroviària en un àmbit territorial que encara no en té, contrastant-la amb la seva viabilitat socioeconòmica o altres alternatives de millora de transport públic.

https://territori.gencat.cat/ca/03_infr ... ritorials/



unÀnec
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: unÀnec » Dimarts 10/06/2025 10:25

Creieu que aquests estudis son una declaració d'intencions? o no es faran mai a la vida?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/06/2025 10:54

Eix transversal ferroviari, línia orbital... Aquests exemples et contestaran la pregunta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

unÀnec
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: unÀnec » Dimarts 10/06/2025 13:06

Guigui ha escrit: Dimarts 10/06/2025 10:54 Eix transversal ferroviari, línia orbital... Aquests exemples et contestaran la pregunta.
bé, però aquests eran macroprojectes, l'adaptació d'una via que ja existeix per a un tramvia d'àmbit local sembla més senzill i potser la situació econòmica no és la mateixa que fa 15 anys, en plena crisi



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/06/2025 13:30

Només hi ha una adaptació (i tan sols parcial, perquè part seria un traçat totalment nou) al Bages. Tota la resta es faria de zero.

La qüestió no és sols tècnica, sinó també de rendibilitat socioeconòmica, i a més, segons criteris a voltes subjectius.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 10/06/2025 14:31

Primer de tot reitero el que vaig dir a un altre fil, l'idea que hi ha un criteri objectiu per la rendibilitat econòmica i social de qualsevol projecte de mobilitat es fal·laç, es pot quantificar fins a cert punt, però el criteri finalment es subjectiu i per això polític, o sigui que és una decisió que s'ha de prendre a través de la política de decidir a partir de quin punt es valora que val la pena fer-ho o no. Dit això, hi entren a més temes polítics en el sentit de picabaralles entre partits, interessos varis, populisme, etc..

Justament jo diria que el tren/tram/tram-tren del Bages es una bona vara de mesurar per a l'estat d'aquests projectes, i el resultat no és bo. El projecte original era un tram-tren que travessaria Manresa des-de l'estació de Renfe per després anar ja com a tren pels ramals cap a Sallent i Súria. Jo crec que aquest era un projecte absolutament raonable, amb cert cost però dins d'uns marges, ja que hauria aprofitat vies existents i requeriria un tram força curt de tramvia nou. A més donaria cobertura a varies poblacions i a parts de Manresa, apropant-los a la Renfe que (en un cas ideal) és el tren que pot tenir millors temps cap a Barcelona.

Ara mirem el que s'ha fet: Tot aquest projecte no s'ha preparat per fer-lo per fases, de fet sembla que ha quedat de banda i enlloc d'això es fara un nyap que es posar servei de tren fins a Santpedor. Bé per Santpedor, però aquest servei només anirà fins a l'estació d'FGC a Manresa, amb lo qual no serveix per l'aportació a Renfe, i el tren d'FGC cap a Barcelona no és competitiu (ja la Renfe es mediocre). Aquell ramal només serà pràctic per anar a Manresa. Això no és en si dolent, però difícilment justifica un ferrocarril si seria suficient posar un bus que trigaria quasi lo mateix. El tren es justificaria si pot canalitzar el màxim flux de viatgers, que seria si es part de l'itinerari cap a Barcelona. Mentres tant s'ha aprovat un projecte per soterrar l'estació d'FGC a Manresa que hipoteca l'opció del tram-tren, o al menys la farà més cara (l'opció lògica hauria estat fer el tram-tren i retallar el tren a Manresa-Alta a on enllaçaria amb el tram-tren, que es quedaria el tram entre Manresa-Alta i Manresa-Baixador).

Llavors es poden deduir quins són els criteris: Evidentment fins a cert punt hi han diners (per al soterrament), però no hi ha interès en fer un projecte complet encara que fos amb fases sense data concreta, ni tampoc conciencia d'un transport públic en xarxa, a on cada part enllaça amb un altre, sent per exemple un tram-tren entre Manresa i Sallent/Súria a l'hora un servei d'aportació cap a Barcelona.

I ara aquests criteris es poden extrapolar als altres projectes, que no tenen la bona predisposició d'aquest que ja en tenia vies de tren per reaprofitar.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”