Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Toni
N8
N8
Entrades: 766

Re: Una til·la...

Entrada Autor: Toni » Dimarts 09/04/2013 0:49

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Suposo que si no es van treure per alguna cosa seria i que quan es van treure alguna cosa més que una queixa de la Generalitat va contribuir. Suposo que la Generalitat deu ser la última en conèixer les limitacions que hi ha a la via així que altres segur que es van interessar abans en aquesta qüestió....
I després dius que som els altres els que estem esbiaixats. No te n'adones? Segons tu, tot el que es fa malament en aquest país és per la Generalitat. I quan t'expliquen que ha sigut la Generalitat que ha fet tal o tal cosa, surts tu dient que impossible, que havia d'haver-hi algú més que es mogués.

Sincerament, és per a fer-s'ho mirar.

Que no, no crec que sigui el cas. És que costa defensar que una limitació es tregui per que ha vingut fa tres dies i mig algú nou al negoci que a més deu saber ben poquet de limitacions (deu saber el que li explica Renfe per cert). Les limitacions es posen i es treuen i dir que fins ara no es trèien és difícil de justificar.... estaria tot ple de limitacions de fa 100 anys. Que en un cas es va trigar a treure-les, imagino que per algún motiu seria o simplement és que es van despistar, però que es van treure gràcies a la Generalitat és molt dir. A tot arreu es posen i es treuen limitacions i la Generalitat no està per vigilar.... prou feines té en mirar que no se li trenquin els trens....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 09/04/2013 8:54

Continues amb la teva obsessió. Fas el mateix que critiques en altres quan diuen que Renfe "prou feines té en mirar que no se li trenquin els trens".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 13/04/2013 2:00

Guigui ha escrit:Continues amb la teva obsessió. Fas el mateix que critiques en altres quan diuen que Renfe "prou feines té en mirar que no se li trenquin els trens".
Em referia a la Generalitat, que el responsable dels trens és la Generalitat. Si es trenca un tren, el responsable primer és el responsable del servei que no pot dir que no sap res i que passava per allí.... i després si toca ja li demanarà explicacions al seu subcontractista.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/04/2013 12:05

El manteniment va a càrrec de Renfe. Tota la resta són obsessions malaltisses.

I paro la discussió. Per si quedaven pocs dubtes, has deixat més que clar de quin peu calces.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 13/04/2013 14:07

Ahir no hi havia el tren de sal de Flix. no se si ja torna a funcionar o es que definitivament ja se l'han endut.
Algú en sap res?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 13/04/2013 14:20

Al salero lo vi pasar el miércoles sobre las 21:30 por Cerdanyola procedente de Flix y el jueves lo vi por la mañana camino de Flix



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 15/04/2013 9:44

Acabo de llegir al web de l'ATM de Lleida que des d'avui hi ha un nou servei d'autobús de Tàrrega a Lleida operat per Alsa: http://www.atmlleida.cat/noticies/192

He consultat els horaris del nou bus i del tren i.... el bus surt 10 minuts després del tren i triga 7 minuts més en arribar a Lleida. Si en "breu" s'han de posar en marxa les "rodalies" ferroviàries a l'àrea de Lleida perquè fan més oferta que es fa la competència?

Que integrin ja les rodalies i deixin de fer el pallús.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 15/04/2013 11:01

Bona senyal que el saler encara funcioni.


Entenc que com que hi haurà un servei nou de rodalia a Lleida, les companyies d'autobusos fan un esforç per a captar els possibles clients que el puguin fer servir.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/04/2013 11:24

gatvell ha escrit:Entenc que com que hi haurà un servei nou de rodalia a Lleida, les companyies d'autobusos fan un esforç per a captar els possibles clients que el puguin fer servir.
El servei ferroviari de rodalia hauria d'anar pel cap baix fins a Cervera. Tota duplicitat creada des de dalt no és més que tocar els nassos del contribuent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 15/04/2013 11:33

Guigui ha escrit: El servei ferroviari de rodalia hauria d'anar pel cap baix fins a Cervera. Tota duplicitat creada des de dalt no és més que tocar els nassos del contribuent.
Totalment d'acord amb la gestió que fan dels nostres diners. Acabarà passant com al Camp de Tarragona on l'ATM pateix per sostenir el sistema...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 15/04/2013 13:45

El que es podria fer es un bon servei de rodalia (amb les freqüències que convinguin, trens, etc) i, si cal, complementat amb un servei de bus.
Per exemple, que el tren surti cada hora i només pari en estacions de més demanda. El bus, que surti a les hores, intercalades amb el tren, i aturant-se a tot arreu i, fins i tot, passant per pobles que no tenen servei ferroviari. I no calen busos de 60-70 places mig buits, posem busos de 25-40 places.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/04/2013 14:41

Posar corredors d'autobús allí on ja hi ha un transport més eficient i amb més capacitat com el ferrocarril és una monumental idiotesa. En lloc d'això, cal crear una autèntica xarxa de transport, on els diferents modes es complementin en lloc de fer-se una absurda competència.

Però es veu que als polítics arriben abans els interessos privats de familiars i amics que no pas la lògica tècnica i econòmica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 15/04/2013 17:10

Guigui, llegeix-te de nou el missatge perquè ho has entés malament.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/04/2013 17:21

Tal com ho formules, dius que proposes trens semidirectes i que els serveis de rodalia siguin coberts per busos. Que la ruta pugui passar per llocs que no siguin servits pel ferrocarril, ho poses com a opció ("fins i tot"). És així que interpreto el teu redactat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 15/04/2013 18:47

No proposo això.
Proposo un serveir ferroviari de rodalia en les estacions amb un mínim volum de passatgers, i sense intenció de parar en unes altres. No se si això es ben com a semidirecte o que.
Per a mi un semidirecte es aquell servei que deixa de fer certes parades comparat amb el servei normal.

Llavors, un servei de bus, amb un altre horari que enllaci algunes, o totes, de les parades del tren més altres municipis on el tren no té parada o ni tant sols ni hi passa la línia. En definiva qui fa el servei de transport es el tren, i el bus l'únic que fa es recollir gent i deixar-la a l'estació i a l'inrevés en la tornada.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 15/04/2013 19:54

Resulta que la cosa no és tan catastròfica com semblava respecte l'autobús que comentava abans.

El bus fa un servei entre Barcelona i Lleida i no sé si abans no parava a Tàrrega o què, però a partir d'avui ho fa i va fins a Lleida sense fer més parades. Així que se suposa que s'utilitzen millor els recursos que ja es tenen.

Tot i això la prioritat ABSOLUTA hauria de ser integrar les rodalies. No hi ha cap model de validadora que els interventors puguin portar a sobre per permetre que es puguin integrar ja les línies?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 15/04/2013 21:00

A la línia de la Pobla, el revisor fa servir la mateixa maquineta de la venda de bitllets en ruta per comprovar les targetes integrades.

Hi ha màquines validadores de targeta a totes les parades del tram integrat



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 15/04/2013 21:52

albe6 ha escrit:A la línia de la Pobla, el revisor fa servir la mateixa maquineta de la venda de bitllets en ruta per comprovar les targetes integrades.

Hi ha màquines validadores de targeta a totes les parades del tram integrat
A part del tema econòmic de com finançar la integració, un problema és posar màquines a totes les estacions i baixadors. Són cares, hi ha vandalisme... Una manera d'estalviar-s'ho seria validar el bitllet integrat amb la maquineta aquesta que porta el revisor. Saps si és possible?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 15/04/2013 22:17

Ferry1ac1 ha escrit:
albe6 ha escrit:A la línia de la Pobla, el revisor fa servir la mateixa maquineta de la venda de bitllets en ruta per comprovar les targetes integrades.

Hi ha màquines validadores de targeta a totes les parades del tram integrat
A part del tema econòmic de com finançar la integració, un problema és posar màquines a totes les estacions i baixadors. Són cares, hi ha vandalisme... Una manera d'estalviar-s'ho seria validar el bitllet integrat amb la maquineta aquesta que porta el revisor. Saps si és possible?
O simplement instal·lant una validadora dins del tren, al costat de la porta al pujar, com als autobusos.


Salutacions,

Oriol

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 16/04/2013 23:27

Guigui ha escrit:El manteniment va a càrrec de Renfe. Tota la resta són obsessions malaltisses.

I paro la discussió. Per si quedaven pocs dubtes, has deixat més que clar de quin peu calces.
Curiosa teoria aquesta que el responsable no és responsable de res. A partir d´ara quan no funcioni l´escala de Sabadell direm que la culpa és d´Ascensors Pepito, que és el que fa el manteniment. I jo tampoc vull cap discussió malaltissa, ni en un sentit ni en un altre....



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”