Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Notícies de la línia Lleida-Manresa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
La línia de Manresa tindrà al gener 6 viatges més entre Lleida i Cervera a càrrec del Govern
La línia de Manresa tindrà a partir del mes de gener tres trajectes més per sentit entre Lleida i Cervera, que s’afegiran als sis que hi ha en l’actualitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va avançar ahir en declaracions a SEGRE la clara intenció del departament per reforçar el servei de rodalies a Lleida, la titularitat del qual és de Renfe, encara que va cedir fa uns anys la gestió a la Generalitat sense partida pressupostària. Rull va assegurar que a partir de l’any que ve la conselleria invertirà entre un i dos milions d’euros cada any per als sis nous trajectes, un import equivalent al que calculen que serà el dèficit de servei.
A partir de llavors, Lleida i Cervera estaran connectades per nou trens per sentit i entre Lleida i Barcelona es mantindran, per la mateixa línia de Manresa, tres trens per sentit. El conseller va insistir que l’increment de freqüències deriva d’una petició del territori i va remarcar la intenció de pactar amb el mateix territori la reorganització dels divuit trajectes per situar-los “a les millors franges” horàries.
Va destacar, en aquest punt, la necessitat de comptar amb el suport de municipis i comarques perquè la demanda del servei respongui a l’increment d’oferta, tal com està succeint, va afegir, en la línia de la Pobla. En aquest tren les freqüències s’han triplicat i el nombre de viatgers ha crescut en la mateixa proporció.
“Estem disposats a apostar i invertir conjuntament amb el territori” en la millora del servei de tren de rodalies, va assenyalar el conseller, mentre que va demanar implicació i “pedagogia” a l’hora d’explicar els nous trajectes.
Aquest anunci arriba pocs dies després que la conselleria de Territori reiterés que a l’octubre presentarà un recurs contenciós administratiu davant de l’Audiència Nacional perquè un jutge obligui Adif a invertir i a garantir el servei en Rodalies a Catalunya. La via judicial s’obrirà després que la Generalitat hagi rebut d’Adif una resposta a un requeriment previ en el qual l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries afirma que no l’afecten els acords polítics sobre inversions als quals va arribar l’administració catalana amb el ministeri de Foment.
En aquest sentit, Rull afirma que l’exministre Blanco havia promès 4.000 milions entre el 2008 i el 2015 i l’exministra Pastor, uns altres 306 entre el 2014 i el 2016, dels quals va executar un 4,2%.
El síndic va titllar de “vexatori” el tracte als viatgers
El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.
El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.
http://www.lleida.com/noticia_canal/la- ... carrec-del
La línia de Manresa tindrà a partir del mes de gener tres trajectes més per sentit entre Lleida i Cervera, que s’afegiran als sis que hi ha en l’actualitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va avançar ahir en declaracions a SEGRE la clara intenció del departament per reforçar el servei de rodalies a Lleida, la titularitat del qual és de Renfe, encara que va cedir fa uns anys la gestió a la Generalitat sense partida pressupostària. Rull va assegurar que a partir de l’any que ve la conselleria invertirà entre un i dos milions d’euros cada any per als sis nous trajectes, un import equivalent al que calculen que serà el dèficit de servei.
A partir de llavors, Lleida i Cervera estaran connectades per nou trens per sentit i entre Lleida i Barcelona es mantindran, per la mateixa línia de Manresa, tres trens per sentit. El conseller va insistir que l’increment de freqüències deriva d’una petició del territori i va remarcar la intenció de pactar amb el mateix territori la reorganització dels divuit trajectes per situar-los “a les millors franges” horàries.
Va destacar, en aquest punt, la necessitat de comptar amb el suport de municipis i comarques perquè la demanda del servei respongui a l’increment d’oferta, tal com està succeint, va afegir, en la línia de la Pobla. En aquest tren les freqüències s’han triplicat i el nombre de viatgers ha crescut en la mateixa proporció.
“Estem disposats a apostar i invertir conjuntament amb el territori” en la millora del servei de tren de rodalies, va assenyalar el conseller, mentre que va demanar implicació i “pedagogia” a l’hora d’explicar els nous trajectes.
Aquest anunci arriba pocs dies després que la conselleria de Territori reiterés que a l’octubre presentarà un recurs contenciós administratiu davant de l’Audiència Nacional perquè un jutge obligui Adif a invertir i a garantir el servei en Rodalies a Catalunya. La via judicial s’obrirà després que la Generalitat hagi rebut d’Adif una resposta a un requeriment previ en el qual l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries afirma que no l’afecten els acords polítics sobre inversions als quals va arribar l’administració catalana amb el ministeri de Foment.
En aquest sentit, Rull afirma que l’exministre Blanco havia promès 4.000 milions entre el 2008 i el 2015 i l’exministra Pastor, uns altres 306 entre el 2014 i el 2016, dels quals va executar un 4,2%.
El síndic va titllar de “vexatori” el tracte als viatgers
El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.
El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.
http://www.lleida.com/noticia_canal/la- ... carrec-del
Les obres del pas inferior obliguen a tallar el servei ferroviari durant el propers dissabte i diumenge
Les obres de construcció d’un pas inferior soterrat per comunicar la futura estació d’autobusos amb el carrer de Prat de Riba obligaran aquest cap de setmana a suprimir el trànsit ferroviari per tal de col·locar el calaix de formigó prefabricat sota les vies del tren, segons ha comunicat al consistori el departament de Territori i Sostenibilitat que duu a terme els treballs.
El trànsit s’interromprà des de divendres a partir de dos quarts d’11 de la nit, un cop hagi circulat el darrer tren, fins a la matinada de dilluns per tal que el primer tren del dia, que passa a les 6.43 minuts, pugui circular amb normalitat. Mentre la circulació de trens estigui interrompuda, s’habilitarà un servei substitutori d’autobusos, segons el departament de la Generalitat.
Pel que fa a l’obra, l’estructura tindrà una longitud de 15,5 metres i 4 d’amplada, amb una alçada lliure a l’interior de 2,75 metres. Estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda mitjançant rampes i ascensors a banda i banda del pas. El pas inferior s’executa a base de peces de formigó armat prefabricat i l'estructura dels accessos es realitza mitjançant murs pantalla i lloses de formigó armats in situ. Està previst que els treballs, que compten amb un pressupost de 855.000 euros, acabin el desembre vinent, segons va anunciar el conseller Josep Rull en la visita que va fer a les obres el passat 9 de setembre.
http://www.mollerussa.cat/?id=czo0OiIyMjkxIjs=
Les obres de construcció d’un pas inferior soterrat per comunicar la futura estació d’autobusos amb el carrer de Prat de Riba obligaran aquest cap de setmana a suprimir el trànsit ferroviari per tal de col·locar el calaix de formigó prefabricat sota les vies del tren, segons ha comunicat al consistori el departament de Territori i Sostenibilitat que duu a terme els treballs.
El trànsit s’interromprà des de divendres a partir de dos quarts d’11 de la nit, un cop hagi circulat el darrer tren, fins a la matinada de dilluns per tal que el primer tren del dia, que passa a les 6.43 minuts, pugui circular amb normalitat. Mentre la circulació de trens estigui interrompuda, s’habilitarà un servei substitutori d’autobusos, segons el departament de la Generalitat.
Pel que fa a l’obra, l’estructura tindrà una longitud de 15,5 metres i 4 d’amplada, amb una alçada lliure a l’interior de 2,75 metres. Estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda mitjançant rampes i ascensors a banda i banda del pas. El pas inferior s’executa a base de peces de formigó armat prefabricat i l'estructura dels accessos es realitza mitjançant murs pantalla i lloses de formigó armats in situ. Està previst que els treballs, que compten amb un pressupost de 855.000 euros, acabin el desembre vinent, segons va anunciar el conseller Josep Rull en la visita que va fer a les obres el passat 9 de setembre.
http://www.mollerussa.cat/?id=czo0OiIyMjkxIjs=
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Bé! Ja era hora! De mica en mica s'omple la pica!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Caos el primer dia sense tren per obres a Mollerussa
Cap de setmana sense trens en el trajecte Cervera-Lleida de la línia de Manresa a causa de les obres de construcció d’un pas inferior urbà a Mollerussa. Els viatges en bus van començar ahir (i segueixen avui) i no sense incidents, ja que un cartell penjat a l’estació de tren alertava que la parada s’ubicaria davant del teatre L’Amistat. Tanmateix, no estava senyalitzada, fet que va crear confusió, ja que Renfe havia anunciat prèviament que l’esmentada parada es localitzaria davant de la mateixa estació. Passat el migdia, el consistori, a petició de la companyia ferroviària, va eliminar el cartell, segons van dir alguns afectats. Altres usuaris es van esperar davant el teatre L’Amistat, de manera que van perdre el bus. Renfe va assegurar desconèixer inicialment l’autoria de l’esmentat cartell i va reiterar que la seua política és recollir els viatgers a prop de les seues estacions, també en aquest cas. Va remarcar que poden fer les oportunes reclamacions. Quant a les obres, ahir es va portar a terme el procés més complex: la instal·lació de la caixa prefabricada, base principal del pas soterrat. Uns 20 operaris treballen per agilitzar l’obra perquè pugui reestablir-se el servei a partir de les 7 de la tarda d’avui.
http://www.lleida.com/noticia/caos-el-p ... mollerussa
Cap de setmana sense trens en el trajecte Cervera-Lleida de la línia de Manresa a causa de les obres de construcció d’un pas inferior urbà a Mollerussa. Els viatges en bus van començar ahir (i segueixen avui) i no sense incidents, ja que un cartell penjat a l’estació de tren alertava que la parada s’ubicaria davant del teatre L’Amistat. Tanmateix, no estava senyalitzada, fet que va crear confusió, ja que Renfe havia anunciat prèviament que l’esmentada parada es localitzaria davant de la mateixa estació. Passat el migdia, el consistori, a petició de la companyia ferroviària, va eliminar el cartell, segons van dir alguns afectats. Altres usuaris es van esperar davant el teatre L’Amistat, de manera que van perdre el bus. Renfe va assegurar desconèixer inicialment l’autoria de l’esmentat cartell i va reiterar que la seua política és recollir els viatgers a prop de les seues estacions, també en aquest cas. Va remarcar que poden fer les oportunes reclamacions. Quant a les obres, ahir es va portar a terme el procés més complex: la instal·lació de la caixa prefabricada, base principal del pas soterrat. Uns 20 operaris treballen per agilitzar l’obra perquè pugui reestablir-se el servei a partir de les 7 de la tarda d’avui.
http://www.lleida.com/noticia/caos-el-p ... mollerussa
Adif (10/11/2016)
En la línea de ancho convencional Barcelona-Manresa-Lleida
Adif suprime definitivamente la limitación temporal de velocidad en Granyanella (Lleida)
• Tras las obras de acondicionamiento de un terraplén, se han completado las operaciones complementarias en la plataforma y superestructura de vía para garantizar sus óptimos parámetros
• De este modo, se incrementa la velocidad comercial de los trenes y se reducen los tiempos de viaje con el consiguiente beneficio para los viajeros
10/11/2016. Adif ha suprimido definitivamente hoy jueves, 10 de noviembre, la Limitación Temporal de Velocidad (LTV) existente en el punto kilométrico 232/300 de la línea de ancho convencional Barcelona-Manresa-Lleida, a la altura del término municipal de Granyanella (Lleida).
La eliminación de esta LTV se ha producido una vez que técnicos de Adif han concluido las operaciones complementarias en la plataforma y superestructura de vía tras las obras de acondicionamiento de un terraplén situado en este punto ejecutadas el pasado verano.
Esta actuación, que se ha llevado a cabo en diferentes fases desde el mes de abril y que ha representado una inversión superior a los 820.000 euros, han tenido como objetivo consolidar el estado de este terraplén de 400 m de longitud, optimizar los parámetros geométricos de la vía, y garantizar mayores niveles de seguridad y confort para las circulaciones.
Otro de los principales objetivos ha sido la eliminación de esta LTV, para permitir un aumento de la velocidad comercial de los trenes y la reducción de los tiempos de viaje, con el consiguiente beneficio para los viajeros.
Las principales obras, realizadas entre el 4 de julio y el 24 de agosto, consistieron en el levantamiento de la superestructura de vía (carril, traviesas, balasto y elementos del sistema de electrificación), el rebaje de la plataforma ferroviaria hasta la nueva cota, la ejecución de la nueva plataforma, el montaje de los nuevos elementos de vía y electrificación, y las pruebas necesarias para garantizar el correcto comportamiento de la infraestructura y del funcionamiento de los sistemas.
Durante este período se interrumpió el tráfico ferroviario entre Tàrrega y Cervera, que se restableció antes de la fecha inicialmente prevista para el 3 de septiembre. Una vez finalizada esta fase, se incrementó de forma progresiva la velocidad de las circulaciones mientras se aseguraba el correcto comportamiento de la infraestructura y se ejecutaban las operaciones técnicas complementarias.
En la última fase, sin afectación al tráfico, se ha consolidado la obra realizada de acuerdo a la normativa técnica vigente de forma que, tras una segunda nivelación y perfilado de la vía, se han podido garantizar los óptimos parámetros geométricos de la plataforma y la superestructura.
Una vez completado el conjunto de la actuación, se ha suprimido la LTV con lo que las circulaciones pueden desarrollar velocidades de hasta 130 km/h en función del tipo de material.
Esta actuación se enmarca en las obras ya finalizadas, actualmente en ejecución y otras previstas por Adif para la supresión de LTV en la red de ancho convencional de Cataluña. Gracias a estas actuaciones desde el pasado mes de mayo se han suprimido 16 LTV y, además de la reseñada en Granyanella, durante este mes de noviembre se eliminarán otras 6.
130 Km/h que no s'assoliran ja que al costadet hi ha una altre LTV de 60 Km/h
Però bueno, com a mínim no anirem a 20 Km/h que ja es alguna cosa
Però bueno, com a mínim no anirem a 20 Km/h que ja es alguna cosa
El metro de Barcelona amb motoristes!
Tampoc es podrien assolir amb 447.Miquel ha escrit:130 Km/h que no s'assoliran ja que al costadet hi ha una altre LTV de 60 Km/h
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Però se seguirà anant més lent del que permeten els trens, i això és el que compta.437.001 ha escrit:Tampoc es podrien assolir amb 447.Miquel ha escrit:130 Km/h que no s'assoliran ja que al costadet hi ha una altre LTV de 60 Km/h
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- El Maño amañado
- N7
- Entrades: 463
- Ubicació: Sant Martí (Barcelona).
Això em recorda a l'única vegada que he anat per ara, al tram de Castuera-Brazatortas, que també té tela com estan les infraestructures de per allà...Sky ha escrit:
La foto i videos de Calaf que vaig pujar en aquest fil han desaparegut?
No, han sigut desplaçades a fils més adients per al tema:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=268795#p268795
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=268796#p268796
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=268795#p268795
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=268796#p268796
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Guigui ha escrit:No, han sigut desplaçades a fils més adients per al tema:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=268795#p268795
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=268796#p268796
Gràcies Guigui
- vermer3
- N6
- Entrades: 300
- Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Els nous horaris (no oficials, però que a RdC haurien d'actualitzar ) de la R12, quan van variar els temps de pas dels busos Lleida-Cervera a partir del 4 d'agost.
https://drive.google.com/open?id=0B6Kmc ... zZIRk44OVU
https://drive.google.com/open?id=0B6Kmc ... zZIRk44OVU
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
El vandalisme s'acarnissa a l'estació de tren de Tàrrega i obliga a tancar-la a la tarda
Els actes vandàlics en les infraestructures de la línia de tren de Manresa han provocat danys per milers d’euros durant els últims anys. Recentment, Adif ha optat per tancar a partir del migdia l’estació de Tàrrega per evitar nous atacs. Adif va comunicar l’aplicació d’aquesta mesura a l’ajuntament de la capital de l’Urgell després que una onada de vandalisme hagi provocat diversos desperfectes. En aquest sentit, a Tàrrega es van registrar cinc incidències relacionades amb el vandalisme el 2017, mentre que només el mes de febrer passat van ser sis. Segons l’empresa pública, els incidents van des de vidres trencats fins a pintades, passant per la ruptura del rellotge i d’un pany de l’estació. A més, a mitjans de l’any passat van haver d’invertir 3.500 euros per netejar i retirar grafitis dels murs de la infraestructura.
http://www.novatarrega.cat/article/4687 ... a-la-tarda
Els actes vandàlics en les infraestructures de la línia de tren de Manresa han provocat danys per milers d’euros durant els últims anys. Recentment, Adif ha optat per tancar a partir del migdia l’estació de Tàrrega per evitar nous atacs. Adif va comunicar l’aplicació d’aquesta mesura a l’ajuntament de la capital de l’Urgell després que una onada de vandalisme hagi provocat diversos desperfectes. En aquest sentit, a Tàrrega es van registrar cinc incidències relacionades amb el vandalisme el 2017, mentre que només el mes de febrer passat van ser sis. Segons l’empresa pública, els incidents van des de vidres trencats fins a pintades, passant per la ruptura del rellotge i d’un pany de l’estació. A més, a mitjans de l’any passat van haver d’invertir 3.500 euros per netejar i retirar grafitis dels murs de la infraestructura.
http://www.novatarrega.cat/article/4687 ... a-la-tarda
Hi ha una cosa que es diuen càmares de vigilància. Segurament els que fan els actes vandàlics són els brètols del poble, amb el que que quedin ben gravats, denúncies als mossos i que hagin de pagar els desperfectes i netejar pintades. Veuriem com en 4 dies ja no n'hi hauria ni un.Sky ha escrit: El vandalisme s'acarnissa a l'estació de tren de Tàrrega i obliga a tancar-la a la tarda
Els actes vandàlics en les infraestructures de la línia de tren de Manresa han provocat danys per milers d’euros durant els últims anys. Recentment, Adif ha optat per tancar a partir del migdia l’estació de Tàrrega per evitar nous atacs. Adif va comunicar l’aplicació d’aquesta mesura a l’ajuntament de la capital de l’Urgell després que una onada de vandalisme hagi provocat diversos desperfectes. En aquest sentit, a Tàrrega es van registrar cinc incidències relacionades amb el vandalisme el 2017, mentre que només el mes de febrer passat van ser sis. Segons l’empresa pública, els incidents van des de vidres trencats fins a pintades, passant per la ruptura del rellotge i d’un pany de l’estació. A més, a mitjans de l’any passat van haver d’invertir 3.500 euros per netejar i retirar grafitis dels murs de la infraestructura.
http://www.novatarrega.cat/article/4687 ... a-la-tarda
Per altra banda aquest és el problema d'anar treient els caps d'estació i el personal de les estacions: que no hi ha ningú per vigilar-les i els brètols fan el que volen.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Buenas,
Que quereis que os diga si al dia pasar 3 trenes por sentido, como no van a destrozar la estación si esta vacia, la sociedad es la que es y la policia local ya sabemos como actua en nuestros municipios como para esperar que hagan algo.
Esta sociedad con el incivismo tiene un cancer y los medicamentos para curarlos estan caducados, esa es mi impresion.
Saludos.
Que quereis que os diga si al dia pasar 3 trenes por sentido, como no van a destrozar la estación si esta vacia, la sociedad es la que es y la policia local ya sabemos como actua en nuestros municipios como para esperar que hagan algo.
Esta sociedad con el incivismo tiene un cancer y los medicamentos para curarlos estan caducados, esa es mi impresion.
Saludos.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Pasan más de 3 trenes por sentido en esta estación. Creo que 7, recuerda que tiene servicios parciales Lleida-Cervera a parte de los R12 clásicos.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Si tiene 6 servicios al dia direccion Lleida y 6 a Cervera.bigcoaster ha escrit:Pasan más de 3 trenes por sentido en esta estación. Creo que 7, recuerda que tiene servicios parciales Lleida-Cervera a parte de los R12 clásicos.
Entonces creo que deberiamos empezar a pensar en poner personal en las estaciones por ejemplo de 6h a 23h, creo que la sociedad deberia empezar a pedir mas trabajadores, no solo para evitar vandalismo, tambien para dar un mejor servicio y seguridad en casos de accidentes o problemas en la red.
El ferrocarril siempre se ha caracterizado por tener multitud de empleos, entiendo que no vamos a poner todos pero si deberiamos exigir una parte por el buen funcionamiento del sistema.
Los aficionados de antaño respiraban otro ambiente y les doy la razon de que el espiritu ferroviario se ha perdido, no defiendo los trenes con asientos de madera, pero si analizamos linea por linea nos llevariamos una sorpresa de lo que ha disminuido su capazida y sus tiempos de viaje que no hacen compatible su uso y de hay su degradacion actual.
Saludos.
La Plataforma per a la millora de la línia de tren Barcelona-Manresa-Lleida elaborarà un document tècnic per fonamentar les reivindicacions del territori
L’informe haurà de determinar les demandes, les actuacions i les inversions a dur a terme i en quins terminis
Està sent elaborat per tècnics de la Diputació i de la Generalitat, amb l’assessorament de l’Institut Cerdà, i també s’hi recolliran les propostes dels sindicats, les cambres, els municipis i la resta d’agents del territori
Perelló ha presidit aquest divendres la primera reunió de la Plataforma, en què han participant els ajuntaments i consells comarcals afectats
La presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, ha presidit aquest divendres la reunió convocada amb els representants de la Plataforma per a la millora de la línia R12 Barcelona-Manresa-Lleida, i ha anunciat la creació d’un grup de treball que ja està confeccionant un document tècnic sobre el qual es fixaran les demandes i les actuacions a efectuar.
Perelló ha valorat molt positivament una trobada que ha servit per informar sobre els primers passos que ha fet la plataforma, el més important dels quals és la creació d’un grup de treball format per “tècnics de la Diputació i de la Generalitat especialitzats en transport i també de l’Institut Cerdà”, al qual ha contractat la Diputació i que aporta “tota l’expertesa en tema de mobilitat”, sense oblidar el suport de sindicats com CCOO que porten temps treballant en aquest tema, i recollint també les propostes de la resta de sindicats, les cambres, els municipis i la resta d’agents del territori.
La tasca d’aquest grup de treball és, com ha explicat Perelló, “l’elaboració d’un document tècnic de treball imprescindible que ens digui la viabilitat de la línia i que després ens permeti fixar les expectatives i els terminis de les actuacions a dur a terme i les inversions a fer”.
El document ha de reflectir, doncs, “quines són les millores a fer, quines actuacions i inversions són viables a curt, mitjà i llarg termini”, com s’ha de millorar i aspectes com les freqüències, el desenvolupament de la línia i la millora d’algunes estacions que no estan en condicions. L’objectiu és, ha dit la presidenta de la Diputació, “tenir un document tècnic sobre el qual treballar, un informe que sustenti la reclamació política”.
Es preveu que aquest document estigui enllestit en els propers mesos i Perelló ha destacat que tots els implicats seguiran en contacte permanent per tal de recollir, tal com s’ha fet aquest divendres, les inquietuds i propostes que puguin sorgir.
La presidenta de la Diputació ha volgut destacar el paper de la línia com a eix social per al desplaçament quotidià de treballadors i estudiants, i també com a eix vertebrador de l’activitat econòmica del territori, a més del valor mediambiental i sostenible del tren com a mitjà de transport. En aquest sentit, la presidenta de la Diputació ha dit que el traspàs de la línia es pot demanar sempre, i es pot fer paral·lelament a la tasca de la plataforma, a la vegada que també s’ha mostrat oberta a que altres grups de zones alienes a Lleida però igualment afectades per la línia es puguin adherir a la feina iniciada des de Ponent.
La trobada d’aquest divendres dona continuïtat a la celebrada el passat 12 de febrer, en què, a iniciativa de la Diputació de Lleida, es va acordar fer un front comú per tal de treballar en una estratègia conjunta recuperant aquesta plataforma.
La plataforma està formada pels alcaldes dels deu municipis amb parada de tren d’aquesta línia (Lleida, Bell-lloc d’Urgell, Mollerussa, Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig, Anglesola, Tàrrega, Cervera i Sant Guim de Freixenet), els presidents dels Consells Comarcals afectats pel pas de la línia, els representants de les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega i els representants dels sindicats; així com el delegat del Govern de la Generalitat, Ramon Farré, representants del Departament de Territori i Sostenibilitat i els portaveus dels grups polítics de la Diputació de Lleida.
D’altra banda, la presidenta de la Diputació també ha pogut confirmar que els propers dies mantindrà una nova reunió amb el conseller Damià Calvet per abordar aquesta problemàtica.
https://www.diputaciolleida.cat/la-plat ... territori/
L’informe haurà de determinar les demandes, les actuacions i les inversions a dur a terme i en quins terminis
Està sent elaborat per tècnics de la Diputació i de la Generalitat, amb l’assessorament de l’Institut Cerdà, i també s’hi recolliran les propostes dels sindicats, les cambres, els municipis i la resta d’agents del territori
Perelló ha presidit aquest divendres la primera reunió de la Plataforma, en què han participant els ajuntaments i consells comarcals afectats
La presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, ha presidit aquest divendres la reunió convocada amb els representants de la Plataforma per a la millora de la línia R12 Barcelona-Manresa-Lleida, i ha anunciat la creació d’un grup de treball que ja està confeccionant un document tècnic sobre el qual es fixaran les demandes i les actuacions a efectuar.
Perelló ha valorat molt positivament una trobada que ha servit per informar sobre els primers passos que ha fet la plataforma, el més important dels quals és la creació d’un grup de treball format per “tècnics de la Diputació i de la Generalitat especialitzats en transport i també de l’Institut Cerdà”, al qual ha contractat la Diputació i que aporta “tota l’expertesa en tema de mobilitat”, sense oblidar el suport de sindicats com CCOO que porten temps treballant en aquest tema, i recollint també les propostes de la resta de sindicats, les cambres, els municipis i la resta d’agents del territori.
La tasca d’aquest grup de treball és, com ha explicat Perelló, “l’elaboració d’un document tècnic de treball imprescindible que ens digui la viabilitat de la línia i que després ens permeti fixar les expectatives i els terminis de les actuacions a dur a terme i les inversions a fer”.
El document ha de reflectir, doncs, “quines són les millores a fer, quines actuacions i inversions són viables a curt, mitjà i llarg termini”, com s’ha de millorar i aspectes com les freqüències, el desenvolupament de la línia i la millora d’algunes estacions que no estan en condicions. L’objectiu és, ha dit la presidenta de la Diputació, “tenir un document tècnic sobre el qual treballar, un informe que sustenti la reclamació política”.
Es preveu que aquest document estigui enllestit en els propers mesos i Perelló ha destacat que tots els implicats seguiran en contacte permanent per tal de recollir, tal com s’ha fet aquest divendres, les inquietuds i propostes que puguin sorgir.
La presidenta de la Diputació ha volgut destacar el paper de la línia com a eix social per al desplaçament quotidià de treballadors i estudiants, i també com a eix vertebrador de l’activitat econòmica del territori, a més del valor mediambiental i sostenible del tren com a mitjà de transport. En aquest sentit, la presidenta de la Diputació ha dit que el traspàs de la línia es pot demanar sempre, i es pot fer paral·lelament a la tasca de la plataforma, a la vegada que també s’ha mostrat oberta a que altres grups de zones alienes a Lleida però igualment afectades per la línia es puguin adherir a la feina iniciada des de Ponent.
La trobada d’aquest divendres dona continuïtat a la celebrada el passat 12 de febrer, en què, a iniciativa de la Diputació de Lleida, es va acordar fer un front comú per tal de treballar en una estratègia conjunta recuperant aquesta plataforma.
La plataforma està formada pels alcaldes dels deu municipis amb parada de tren d’aquesta línia (Lleida, Bell-lloc d’Urgell, Mollerussa, Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig, Anglesola, Tàrrega, Cervera i Sant Guim de Freixenet), els presidents dels Consells Comarcals afectats pel pas de la línia, els representants de les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega i els representants dels sindicats; així com el delegat del Govern de la Generalitat, Ramon Farré, representants del Departament de Territori i Sostenibilitat i els portaveus dels grups polítics de la Diputació de Lleida.
D’altra banda, la presidenta de la Diputació també ha pogut confirmar que els propers dies mantindrà una nova reunió amb el conseller Damià Calvet per abordar aquesta problemàtica.
https://www.diputaciolleida.cat/la-plat ... territori/