Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 13/10/2022 20:39

Carlos González ha escrit: Dijous 13/10/2022 19:43 Què és el BT? Perdoneu per la meva ignorància... :) :D
Bloqueig telefònic.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4473
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 13/10/2022 20:57

BT el Bloqueig Telefònic, el qual el cap d'estació demana permís per telèfon a la següent per expedir el tren empleant telefonemes. A l'expedir-lo fins que no arriba a la següent estació el cantó es bloqueja. Així doncs veuràs factors de circulació a peu d'andana donant l'ordre de sortida amb el xiulet i banderí plegat, de dia o amb la llum verda de nit o a estacions subterrànies.

A línies amb bloqueigs moderns hauràs sentit a parlar del BTS, el bloqueig telefònic supletori que s'utilitza quan falla o bé estan potinejant...

Vaja més o menys és això. A part de dir que s'utilitza habitualment en línies de trànsit molt feble a.k.a. línies que els alts estaments somien en tancar. xD


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

pukyxd
N6
N6
Entrades: 261
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 13/09/2023 18:23




Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 14/09/2023 9:11

Regió-7, 13 de setembre de 2023 ha escrit: La Generalitat i el Govern central acorden incrementar de 3 a 5 les freqüències de l'R12 entre Cervera i Manresa
La mesura s'implementarà abans del 31 de desembre i també es duplicaran els trens que van de l'Hospitalet de Llobregat a Lleida
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 105

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dijous 14/09/2023 16:50

genissimon ha escrit:
Regió-7, 13 de setembre de 2023 ha escrit: La Generalitat i el Govern central acorden incrementar de 3 a 5 les freqüències de l'R12 entre Cervera i Manresa
La mesura s'implementarà abans del 31 de desembre i també es duplicaran els trens que van de l'Hospitalet de Llobregat a Lleida
[...]
Curiós que anuncien com un gran avenç l'increment de freqüències quan feia res van comprar els nous trens d'FGC per a l'increment i Renfe va declarar que eren capaços de fer-ho ja si se'ls donava l'oportunitat. Es veu que aleshores no es podia, ni provisionalment, però ara sí. I no val l'excusa dels diners perquè bé que van comprar els nous trens (i segons la notícia són dos milions (en comparació, el deficit de la Pobla és de l'ordre de 10)). Quins polítics...

De totes maneres, és una bona notícia per impulsar la línia. A veure si hi posen també interventors, perquè ara molts trens no en porten entre Calaf i Manresa (els últims cops que hi he viatjat no he ensenyat el bitllet a ningú, és a dir, molts viatges no compten a les estadístiques).
Pel que fa al material, probablement siguin 447 així que creuem els dits perquè tinguin seients tous, si no és molt demanar.

Salut


:riure

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: Elefant » Dijous 14/09/2023 18:46

Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 15/09/2023 9:23

Elefant ha escrit: Dijous 14/09/2023 18:46 Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig). Clar que la malla de circulació de la línia i, sobretot, el túnel de pl. Catalunya de Barcelona no tenia res a veure amb la que hi ha actualment.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3716
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 15/09/2023 13:48

Avui ja parlen de duplicar la freqüència a les "rodalies de Lleida", sense especificar més: https://www.europapress.es/nacional/not ... 61205.html



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 105

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Divendres 15/09/2023 16:20

Elefant ha escrit:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).
genessimon ha escrit: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.

Si tenim en compte que el trajecte són uns 65 km aprox, mantenint una velocitat mitjana de 100 km/h es tardaria uns 40 minuts. Així que és qüestió de voluntat i priorització d'altes freqüències al Vallès i R1

Salut


:riure

França451
N9
N9
Entrades: 2359
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 16/09/2023 11:53

Sèrie EV-E801 ha escrit: Divendres 15/09/2023 16:20
Elefant ha escrit:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).
genessimon ha escrit: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.

Si tenim en compte que el trajecte són uns 65 km aprox, mantenint una velocitat mitjana de 100 km/h es tardaria uns 40 minuts. Així que és qüestió de voluntat i priorització d'altes freqüències al Vallès i R1

Salut
Una puntualización. Si ese TER era el de Salamanca, y me imagino que sí porque en los 80 ya salía así, las paradas a partir de Sabadell eran esas, Sabadell Centro, Terrassa Nord, Castellet y Manresa, pero en las paradas de Barcelona patináis un poco. Ese tren salía de la Estación de Francia, cogía el ramal Glóries a Clot, donde hacía parada, tiraba para Sant Andreu Comtal pero sin parada en esta estación, ramal de las aguas a Montcada Bifurcación y a su ruta por vía Cerdanyola y Sabadell. No recuerdo si hacía parada en Montcada Bifurcació o no, únicamente me llamó la atención de ese servicio que parase en Clot pero no en Sant Andreu Comtal. Y en esos tiempos da igual cómo estuviesen de saturados los túneles, porque ese servicio no afectaba en absoluto, considerar el trozo de Clot al ramal Glóries de la EDF como "túnel de Barcelona" me parece ridículo.

Un saludo

Pd. Ahora que recuerdo, ese TER creo que paraba en una de las tres Montcadas, no sé cuál de las tres pero me suena que paraba en una de las tres, y de ahí directo a Sabadell, la actual Sabadell Centre. Pero no me hagáis mucho caso, es posible que fuera directo de Clot a Sabadell. En cualquier caso el túnel de la Meridiana no lo pisaba, eso segurísimo.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 105

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dissabte 16/09/2023 14:15

França451 ha escrit:
Sèrie EV-E801 ha escrit: Divendres 15/09/2023 16:20
Elefant ha escrit:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).
genessimon ha escrit: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.

Si tenim en compte que el trajecte són uns 65 km aprox, mantenint una velocitat mitjana de 100 km/h es tardaria uns 40 minuts. Així que és qüestió de voluntat i priorització d'altes freqüències al Vallès i R1

Salut
Una puntualización. Si ese TER era el de Salamanca, y me imagino que sí porque en los 80 ya salía así, las paradas a partir de Sabadell eran esas, Sabadell Centro, Terrassa Nord, Castellet y Manresa, pero en las paradas de Barcelona patináis un poco. Ese tren salía de la Estación de Francia, cogía el ramal Glóries a Clot, donde hacía parada, tiraba para Sant Andreu Comtal pero sin parada en esta estación, ramal de las aguas a Montcada Bifurcación y a su ruta por vía Cerdanyola y Sabadell. No recuerdo si hacía parada en Montcada Bifurcació o no, únicamente me llamó la atención de ese servicio que parase en Clot pero no en Sant Andreu Comtal. Y en esos tiempos da igual cómo estuviesen de saturados los túneles, porque ese servicio no afectaba en absoluto, considerar el trozo de Clot al ramal Glóries de la EDF como "túnel de Barcelona" me parece ridículo.

Un saludo

Pd. Ahora que recuerdo, ese TER creo que paraba en una de las tres Montcadas, no sé cuál de las tres pero me suena que paraba en una de las tres, y de ahí directo a Sabadell, la actual Sabadell Centre. Pero no me hagáis mucho caso, es posible que fuera directo de Clot a Sabadell. En cualquier caso el túnel de la Meridiana no lo pisaba, eso segurísimo.
Buenas França451.
Potser m'he explicat malament, però donava per fet que em dir EdF se sobreentenia que no anava per Meridiana (no hi ha vies que ho permetin).
I sí, era el TER de Salamanca (tenia els horaris més a mà).

Sobre el tema dels túnels, crec que em cap moment he dit que el que dius fós un túnel de Barcelona. Simplement he comentat que no veia viable retornar als semidirectes amb la saturació actual (per accedir a EdF des de Manresa has de cisallar en 5 llocs diferents, cosa que ara no és factible; i si els envias a l'Hospitalet, aleshores ja és part de la saturació en sí).

Disculpa el malentès.
Salut.


:riure

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 18/09/2023 13:05

Acabo l'off tòpic. Jo no parlava del TER de Salamanca. Parlava d'alguns horaris (no tots) de trens "normals" (semidirectos, en dèien, ja que els tren-tranvía paraven a totes) servits per unitats suïsses (s.436/7/8) de color verd i plata. Tots els trens que arribaven a Manresa anaven directes de Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig) a Sabadell Sud. Després només paraven a Sabadell Centre i Nord i Terrassa. De Terrassa a Manresa alguns paraven a totes i altres només a Sant Vicenç de Castellet. Els que només s'aturaven a St. Vicenç eren els que jo em referia que feien pl. Catalunya - Manresa (i viceversa) en poc més d'una hora.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2232
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 18/09/2023 20:55

Tornant al tema del fil, anem a fer números: :trabajo
  • El Govern s'ha gastat 63 milions € en la compra de quatre trens Stadler (43M unitats + 20M manteniment 20 anys)
  • Ha hagut d'ampliar el capital d'FGC Rail (+12 milions €) per poder fer front l'explotació del servei.
  • Caldrà fer nous tallers + centre de control, com ja va avançar la mateixa FGC.
Per tant, fins ara van invertits 75 milions € per assumir-ne un servei que RENFE et prestarà per ¿4 milions €/anuals? :martell1


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 105

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dilluns 18/09/2023 22:05

m.h.t. ha escrit:Tornant al tema del fil, anem a fer números: :trabajo
  • El Govern s'ha gastat 63 milions € en la compra de quatre trens Stadler (43M unitats + 20M manteniment 20 anys)
  • Ha hagut d'ampliar el capital d'FGC Rail (+12 milions €) per poder fer front l'explotació del servei.
  • Caldrà fer nous tallers + centre de control, com ja va avançar la mateixa FGC.
Per tant, fins ara van invertits 75 milions € per assumir-ne un servei que RENFE et prestarà per ¿4 milions €/anuals? :martell1
I això sense comptar el que costarà homologar trens per la RFIG i tenir maquinistes habilitats per la línia, cosa que em fa patir visto lo visto de la línia de la Pobla amb la problemàtica "fuga de maquinistes".
A més que amb el seu servei caldrà fer transbord, que amb l'actual R12 no, així que, en certa manera, deteriorarà el servei en comparació a les noves freqüències ara promeses (suposant qie arribin a Barcelona, que he entès que sí).

Tot plegat molt guai.

Salut


:riure

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 19/12/2023 14:21

Regió-7, 18 de desembre de 2023 ha escrit: El futur canvi de gestió de la línia de Renfe de Lleida portarà un transbordament a Manresa
Presenten els trens que el 2025 faran la línia Manresa-Lleida, amb barreja estètica de Ferrocarrils i Renfe
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 06/01/2024 22:40

La Generalitat estudia mantenir la línia de Manresa sense transbords de Lleida a Barcelona

Arran de les queixes de l'alcalde de Cervera i amb el traspàs integral de Rodalies al Govern
Altres edils diuen que el canvi de tren al Bages seria “un mal menor” tot i que defensen un servei directe


https://www.segre.com/ca/comarques/segr ... 00616.html



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1935

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 07/01/2024 1:29

Potser si. S'hauria de reorganitzar el plantejament. Dubto que el servei actual amb les millores a Lleida-Cervera i Lleida-Manresa es pugui fer amb la compra a Stadler. Crec que si donaria deixant 2 serveis fins Barcelona i els altres 3 a Manresa amb trasbord.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 21/01/2024 9:21

Els trens entre Lleida i Cervera passaran dels 6 al dia actuals a 14 a partir del febrer

La Generalitat ampliarà el servei a la línia de Manresa i obre la porta a mantenir-hi els trajectes entre la capital del Segrià i Barcelona
La Generalitat reclama a Adif que arregli estacions de la línia


https://www.segre.com/ca/comarques/segr ... 16031.html



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 23/01/2024 10:42

Carlos González ha escrit: Diumenge 21/01/2024 9:21 Els trens entre Lleida i Cervera passaran dels 6 al dia actuals a 14 a partir del febrer

La Generalitat ampliarà el servei a la línia de Manresa i obre la porta a mantenir-hi els trajectes entre la capital del Segrià i Barcelona
La Generalitat reclama a Adif que arregli estacions de la línia


https://www.segre.com/ca/comarques/segr ... 16031.html
Veig que criticar la Generalitat comença a tenir cert efecte per evitar que les seves idees sense volta ni solta tirin endavant. Esperem que l'R12 pugui continuar existint i no ens obliguin a haver de fer un transbord absurdíssim RL4-R4 a Manresa.

Ara be, es reclama a Adif que netegi les estacions però aviam també si la Generalitat es posa les piles en protegir amb els mossos les instal·lacions ferroviàries de la zona, que total, un cop Adif netegi (altre cop), el vandalisme constant de la zona les tornarà a deixar malament en quatre dies.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 23/01/2024 18:05

Miquel ha escrit: Dimarts 23/01/2024 10:42 Veig que criticar la Generalitat comença a tenir cert efecte per evitar que les seves idees sense volta ni solta tirin endavant. Esperem que l'R12 pugui continuar existint i no ens obliguin a haver de fer un transbord absurdíssim RL4-R4 a Manresa.

Ara be, es reclama a Adif que netegi les estacions però aviam també si la Generalitat es posa les piles en protegir amb els mossos les instal·lacions ferroviàries de la zona, que total, un cop Adif netegi (altre cop), el vandalisme constant de la zona les tornarà a deixar malament en quatre dies.
Jo crec que no sigui això, a mi em fa més l'efecte que té que veure amb el traspàs, i diria que alguns recorreguts inclòs el de Lleida - Manresa seria gestionat per la Generalitat o així.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”