Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Tramtordera, al Congrés dels Diputats

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23367
Ubicació: Fabra i Puig

Tramtordera, al Congrés dels Diputats

Entrada Autor: metring » Dissabte 23/02/2013 10:17

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-2324439

Un treball de recerca al Congrés dels Diputats

Divendres, 22 de febrer del 2013
Un consell (sobre)sortint: quan tinguis una cosa al cap, l'últim que has de fer és resignar-te i quedar-te a casa. Has de lluitar i lluitar i fer el possible per aconseguir-la.

Víctor Catalán, de 21 anys, estudiant d'arquitectura superior a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).
"Expliquen que van construir una via fèrria dels Alps entre Viena i Venècia abans que existís un tren que pogués fer el trajecte, tot i així la van construir perquè sabien que algun dia arribaria el tren. Si hagués agafat un altre camí, ara seria en una altra banda i seria una persona diferent". ('Bajo el sol de la Toscana')

La història de Victor Catalán va de trens, persones i esforç. Com la via fèrria dels Alps que connecta Viena amb Venècia, aquest jove estudiant d'arquitectura de 20 anys es va proposar connectar la seva localitat, Blanes, amb Palafolls i Lloret de Mar. Amb el que ell pensava no era un tren, era un tramvia. Però ells tampoc era un arquitecte. I si no s'hi hagués atrevit, així, tan jove, probablement ell ara seria una persona diferent.

Amb 18 anys, mentre uns trampejaven mig adormits el batxillerat i acabaven el treball de recerca (treball final) a base de 'copy-paste' de la Viquipèdia, altres es construïen pas a pas el seu propi futur. Al Víctor no li va caldre augmentar l'interlineat per incrementar les pàgines o omplir de reflexions estúpides el ja-renegadíssim-estudi. Ocupava 250 pàgines, tenia 40 plànols i 11 quilòmetres de plantilla. Gairebé al ritme d'un tren d'alta velocitat, el Víctor va treballar durant dos anys entre una i tres hores al dia.

El Tramtordera era una resposta, o bufetada, a la Generalitat, que havia negat a Blanes la possibilitat de disposar d'un tren ja que, tal com el plantejaven, no era rendible. Ell va canviar lleugerament el recorregut, el va ampliar a tres punts més de la ciutat per així captar més usuaris i hi va afegir un altre destí, Lloret de Mar. ¿Resultat? El seu pla podia funcionar. En l'actualitat, està en discussió parlamentària i pendent d'aprovar-se al Congrés. Repetim: un treball de recerca està a punt d'aprovar-se al Congrés. Encara que la Generalitat es va mostrar més reticent, els tres ajuntaments beneficiats miraven amb ulls com taronges la possibilitat de millorar les seves comunicacions gràcies a l'enginy d'un noi de 18 anys. El treball també va ser premiat per la Universitat Internacional (UIC), la Universitat de Girona (UdG) i la Pompeu Fabra (UPF).

El projecte va marcar en part el seu camí. Si hagués agafat un altre trencant, un altre treball, ell no seria la mateixa persona. Amb tota probabilitat, si no hagués creat el Tramtordera, no hauria guanyat. I si no hagués guanyat, potser no hauria vingut a estudiar Arquitectura Superior a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) on, avui, cursa tercer. "Tenia molt clar que volia fer arquitectura, però veia molt just que em pogués pagar la universitat. Així que sabia que podia obtenir beca per dues vies: matrícula d'honor al batxillerat o matrícula d'honor en el treball de recerca. Em vaig quedar amb la segona". La seva història va de trens, però també de reptes. I somnis. "Per a mi això és una mica com el 'somni americà' --diu--; la meva família és obrera de tota la vida. Els meus pares són de Catalunya, però els avis, andalusos. Van venir amb una mà davant i l'altra al darrere. Els meus pares no tenen formació universitària i sempre m'han inculcat que tot el que faig jo és per a mi".

Indirectament, a través del treball de recerca, li va rebotar l'oportunitat de ser regidor d'ICV-EUiA. Càrrec que ocupa també avui, sent un dels més joves de tot Catalunya. "Sempre he tingut vocació pública i ganes de fer coses", diu.

Sense cap mena de dubte. El Víctor viu aquí i allà. Entre Blanes i Barcelona. La seva vida és desordenada, la seva habitació també. Al costat dels apunts de classe, sense grapes i sense classificació, hi ha tota la paperassa de l'ajuntament. "¿Com dimonis ho portes tot?", li diuen a vegades els companys de classe. Ni ell ho sap. És "tossut" i "implicat" amb tot i tothom. Estudia una carrera fins i tot sabent que el seu serà un camí en Talgo entre muntanyes i valls d'un paisatge més que desconfigurat. "És una carrera dura i el context no acompanya. ¡Molts de nosaltres sabem que no aixecarem una casa en tota la punyetera vida!".

Però, ¿i què? El quart de vida que ha gastat li ha demostrat que l'actitud ho és tot. Podem pensar: A) "Això és una caqueta i em quedo al sofà" o B) "Això és una caqueta, així que lluitaré". No hi ha opció C. Per a ell, és clar. Va sortir de l'ESO amb les matemàtiques suspeses i en el primer examen de 'mates' del batxillerat va treure un 2. El Víctor diu que no hi ha gent de 'lletres' ni de 'números' perquè el talent i les habilitats també s'edifiquen. Als somnis i a l'esforç només nosaltres hi podem donar forma. El futur, com tot, també són dibuixos i esbossos, i paper arrugat, rebregat, estripat, rebutjat. La versió dolenta, la bona i, finalment, la definitiva.

El nostre futur comença ara i en un full en blanc.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3262
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/09/2022 8:46

Diari de Girona, 14 de setembre de 2022 ha escrit: Reactiven el projecte de tramvia entre Blanes i Lloret
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 16/09/2022 20:28

No m'agrada ser pessimista, però si no som capaços ni de fer un tren-tram a la via JA CONSTRUÏDA i en desús entre Salou l'Hospitalet de l'Infant, algú creu que qualsevol d'aquests projectes pot tirar endavant? Que vagi fent.
I per cert, la PTP últimament dóna suport a qualsevol cosa. Exemples ho són aquest projecte o d'altres totalment inviables (o com a mínim gens prioritaris) com el tren d'Andorra. Potser que s'ho facin mirar si volen que algú els escolti.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3262
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 23/03/2023 14:14

Diari de Girona, 23 de març de 2023 ha escrit: Territori estudiarà la viabilitat d'un tramvia entre Blanes i Lloret
També hi ha la possibilitat d'implementar un carril bus entre les dues localitats
[...]
Tinc la sensació que no saben/volen fer res. I com que mentre es fan els estudis no han de fer res, ja els va bé. I mentrestant, els problemes es van enquistant.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3972
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 23/03/2023 15:07

genissimon ha escrit: Dijous 23/03/2023 14:14
Diari de Girona, 23 de març de 2023 ha escrit: Territori estudiarà la viabilitat d'un tramvia entre Blanes i Lloret
També hi ha la possibilitat d'implementar un carril bus entre les dues localitats
[...]
Tinc la sensació que no saben/volen fer res. I com que mentre es fan els estudis no han de fer res, ja els va bé. I mentrestant, els problemes es van enquistant.

Salut !!
I algun amiguet de torn, cobrarà, presumptuosament, una bona picossada per realitzar aquest estudi


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3262
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 25/05/2023 11:00

Diari de Girona, 24 de maig de 2023 ha escrit: Ferrocarrils licita l'estudi per millorar la mobilitat del corredor de la Selva Marítima
El document analitzarà la viabilitat de diverses alternatives, inclosa l'opció d'un tramvia entre Blanes i Lloret
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3262
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 15/09/2023 13:22

Diari de Girona, 15 de setembre de 2023 ha escrit: Territori estudiarà la viabilitat d'un tramvia entre Blanes i Lloret de Mar
El Departament de Territori adjudica la redacció de l'estudi per millorar la mobilitat del corredor de la Selva Marítima
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3262
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 06/10/2023 9:25

Diari de Girona, 6 d'octubre de 2023 ha escrit: Opinió: Argemir González
De trens i d’aixafaguitarres
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3262
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 07/10/2024 9:58

Diari de Girona, d'octubre de 2024 ha escrit: El tramvia Lloret-Blanes podria tenir onze milions de viatgers l’any
Segons l’estudi presentat per la Fundació Mobilitat Segura i Sostenible, hi hauria quinze parades i es trigarien 26 minuts a anar de punta a punta

Laura Fanals
Lloret de Mar 07 D’OCT. 2024 6:30

El tramvia entre Blanes i Lloret de Mar, que actualment es troba en estudi per part de la Generalitat, podria captar fins a onze milions de viatgers anuals i estar amortitzat en una dècada. Així es desprèn de l’estudi elaborat per la Fundació Mobilitat Segura i Sostenible, que es va presentar fa pocs dies en una jornada a Lloret juntament amb la comissió promotora del tramvia Lloret-Blanes.

Igual que va fer el passat estiu amb els estudis del tren-tram de la Costa Brava i el d’Olot-Banyoles, el redactor de l’informe, l’enginyer industrial Pau Noy, ha fet una proposta de traçat, a l’espera de l’estudi definitiu encarregat per part de la Generalitat. El traçat proposat consisteix en una única línia de tramvia amb quinze parades, en un trajecte d’onze quilòmetres que recorre els termes municipals de les dues localitats selvatanes, des de l’estació de Renfe fins a l’avinguda del Rieral de Lloret. Segons la proposta de Noy, hi hauria deu parades al terme de Blanes -municipi que recorreria per la costa-, i cinc més a Lloret. A l’estació de Renfe de Blanes, a més, es podria connectar amb els trens cap a Girona i Barcelona.

Segons aquesta proposta, les freqüències oscil·larien entre els deu minuts a l’hora punta i els 30 minuts a l’hora vall, amb valors intermedis de quinze minuts. La velocitat comercial proposada en el trajecte urbà seria de vint quilòmetres per hora, mentre que a l’espai que separa les dues àrees urbanes es podria arribar fins als 50. La velocitat mitjana de la línia, doncs, seria de 25 quilòmetres per hora, de manera que es necessitarien 26 minuts per recórrer-la de punta a punta. Per tal de poder garantir les freqüències caldrien sis tramvies més un de recanvi, de manera que serien set en total.

A partir d’aquesta proposta, Noy ha realitzat els càlculs de demanda a partir de les dades del Ministeri de Transports. Les seves previsions indiquen que es podrien captar 25.600 viatgers espanyols en un dia feiner normal, als quals s’hi haurien de sumar uns 7.700 turistes. Per fer aquest càlcul de turistes, Noy ha fet un càlcul basant-se en l’ús de les sis línies d’autobús actuals entre Lloret i Blanes i calculant que un bon servei permetria duplicar la demanda.

En total, doncs, es podrien aconseguir 33.250 viatgers diaris de mitjana, que multiplicats per 330 dies donarien un valor total d’onze milions de viatgers anuals. El redactor de l’informe, tanmateix, adverteix que aquesta xifra no s’assoliria de forma immediata, sinó que s’hi podria arribar després d’uns anys de servei, «un cop transcorregut el clàssic període de maduració dels sistemes ferroviaris».

Segons l’estudi, la immensa majoria de viatgers es captarien en els recorreguts urbans de Lloret i Blanes (fins al 93%), tot i que també n’hi podria haver que després anessin cap al Maresme i cap a Barcelona, gràcies a l’enllaç amb Renfe. Pel que fa a Girona, Noy calcula que amb l’actual oferta hi hauria pocs viatgers que hi anessin, però que si es millorés la freqüència del corredor de Renfe Girona-Blanes n’hi podria haver més.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 287

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 07/10/2024 14:20

Torna el Rei del Despropòsit Pau Noy, fent un projecte que ja es dolent encara pitjor amb un recorregut completament absurd, ficant una volta per la costa i agafant carrers força petits a on mai la gent acceptaria que hi passés un tramvia (excepte que el carrer fos exclusiu per transport públic lo qual es igual d'improbable), enlloc de fer el recorregut lògic per Ctra Accés Costa brava. Enfi, que aquell senyor faci els projectes que vulgui res de tot allò que proposa mai no es farà.

El problema del tramvia Blanes-Lloret, que podria tenir sentit sota certes condicions, és que ara per ara no tindria cap utilitat real. A veure, des-de Barcelona es triga en autocar un hora fins a Lloret. El Rodalies fins a Blanes ja fa quasi un hora i mitja, amb el tramvia arribaria a dues hores el trajecte. Pregunta: Per què algú faria dues hores amb transbordament, si pot anar en un autocar en un hora i directe? A sobre amb lo dolenta que es l'informació dels transports públics a Catalunya, cap turista faria aquell calvari. És de calaix.
Per que aquell tramvia tingués sentit, primer caldria que hi hagi un servei de trens que el complementi, és a dir un tren semidirecte amb un bon temps de trajecte. A l'R1 és impossible qualsevol tipus de servei semidirecte per la freqüència elevada d'aquella línia. I per quadruplicar caldria fer una variant interior fins a Mataró, que seria un obra faraònica (necessària, però faraònica). Llavors per què coi fer aquell tramvia? Qualsevol ruc pot veure que per si sol no té cap mena de sentit.
Aquell tramvia s'hauria de proposar com a element conjunt amb el desdoblament de de l'R1 incloent la variant fins a Mataró, via doble fins a Blanes, i trens ràpids Barcelona-Mataró-Blanes(-Girona) amb enllaç coordinat amb el tramvia. Un projecte que caldria fer per fases en un terme d'uns 20-50 anys. Però a Catalunya no es fan projectes integrals de transport public per fases a llarg termini, es fan macroobres i nyaps.



un Ànec
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimecres 09/10/2024 9:29

Elefant ha escrit: Dilluns 07/10/2024 14:20 Torna el Rei del Despropòsit Pau Noy, fent un projecte que ja es dolent encara pitjor amb un recorregut completament absurd, ficant una volta per la costa i agafant carrers força petits a on mai la gent acceptaria que hi passés un tramvia (excepte que el carrer fos exclusiu per transport públic lo qual es igual d'improbable), enlloc de fer el recorregut lògic per Ctra Accés Costa brava. Enfi, que aquell senyor faci els projectes que vulgui res de tot allò que proposa mai no es farà.
M'ho hemirat i pren la rambla Joaquim Reyra que té un tram d'un sol carril sense aparcament i força estret. no se ni si arriba a 5 metres d'amplada, s'hauria d'anar pel carrer del costat i després fer-li fer un revol impossible, tot això amb via única.

La proposta es tant dolenta perque sembla que ha volgut que renfe sigui terminal si o si, quan clarament és millor opció deixar-la al mig fent un recorregut més directe cap a Lloret.
Començar a la Platja, av. Catalunya fins al final, anar paral·lel a la via fins a l'estació (deliri) i fer Av. Estació fins a Lloret.
És cert que llavors perds molta cobertura, però es que no pots passar pel passeig de la marina sense dinamitar la mobilitat a la ciutat, ja que no es podria redirigir el tràfic. Sinó es podria fer arribar el tram fins al Carrer de Raval com a Terminal, abans de la zona més estreta de Joaquim Reyra



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dimecres 09/10/2024 11:37

Potser és una mica spin-off, però no s’ha contemplat mai fer serveis BCN-Blanes per Maçanet posant un triangle ferroviari a Maçanet? Ben coordinats reduiria el temps força més que no passant per la costa.

Imatge


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk



jgomezs
N6
N6
Entrades: 243

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 09/10/2024 12:06

Elefant ha escrit: Dilluns 07/10/2024 14:20 Torna el Rei del Despropòsit Pau Noy, fent un projecte que ja es dolent encara pitjor amb un recorregut completament absurd, ficant una volta per la costa i agafant carrers força petits a on mai la gent acceptaria que hi passés un tramvia (excepte que el carrer fos exclusiu per transport públic lo qual es igual d'improbable), enlloc de fer el recorregut lògic per Ctra Accés Costa brava. Enfi, que aquell senyor faci els projectes que vulgui res de tot allò que proposa mai no es farà.
Sovint veig estudis que no tinc clar quines opcions s'han tingut en compte, ni com s'ha dissenyat el recorregut, ni d'on surten els números de cost ni de usuaris... Ja sé que sovint és molt tècnic, però també és més interessant. En aquest cas, veient que en tots els casos s'ha buscat donar cobertura sacrificant el que sigui, és probable que sigui un intent desesperat de donar un número d'usuaris potencials prou espectacular per justificar el projecte.
Elefant ha escrit: Dilluns 07/10/2024 14:20 El problema del tramvia Blanes-Lloret, que podria tenir sentit sota certes condicions, és que ara per ara no tindria cap utilitat real. A veure, des-de Barcelona es triga en autocar un hora fins a Lloret. El Rodalies fins a Blanes ja fa quasi un hora i mitja, amb el tramvia arribaria a dues hores el trajecte. Pregunta: Per què algú faria dues hores amb transbordament, si pot anar en un autocar en un hora i directe? A sobre amb lo dolenta que es l'informació dels transports públics a Catalunya, cap turista faria aquell calvari. És de calaix.
Per que aquell tramvia tingués sentit, primer caldria que hi hagi un servei de trens que el complementi, és a dir un tren semidirecte amb un bon temps de trajecte. A l'R1 és impossible qualsevol tipus de servei semidirecte per la freqüència elevada d'aquella línia. I per quadruplicar caldria fer una variant interior fins a Mataró, que seria un obra faraònica (necessària, però faraònica). Llavors per què coi fer aquell tramvia? Qualsevol ruc pot veure que per si sol no té cap mena de sentit.
Aquell tramvia s'hauria de proposar com a element conjunt amb el desdoblament de de l'R1 incloent la variant fins a Mataró, via doble fins a Blanes, i trens ràpids Barcelona-Mataró-Blanes(-Girona) amb enllaç coordinat amb el tramvia. Un projecte que caldria fer per fases en un terme d'uns 20-50 anys. Però a Catalunya no es fan projectes integrals de transport public per fases a llarg termini, es fan macroobres i nyaps.
A veure, connectar Blanes i Lloret pot servir per connectar Lloret amb tot el Maresme. Lloret és la població més populosa de Catalunya sense cap servei ferroviari, així que no hi hauria poca gent que pogués fer servir un servei d'aquest tipus. No només hi ha turistes a Lloret.

Pregunta 1: cal un tramvia? Hi ha una línia de bus que fa el trajecte Blanes - Lloret - Tossa en més o menys el mateix temps, i em va dir un amic de Blanes que s'espera a la gent del tren així que es pot fer el transbord. I hi ha bitllet combinat:
https://rodalies.gencat.cat/es/nou-bitl ... index.html
Crec que aquí el que falta és donar visibilitat a la informació, que la gent que no ho fa servir habitualment puguin confiar fàcilment que ho podran fer sense problemes, potser fins i tot integrar la línia de bus amb l'ATM.

Pregunta 2: Quins llocs val la pena connectar? Perquè el bus et permet connectar també Tossa de Mar. I connecta amb el Maresme només? Un MD Clot - Maçanet només triga uns 50 minuts, Maçanet - Blanes són 15. Un Lloret - Blanes - Maçanet ràpid coordinat amb un MD o R11 seria competitiu?

Proposta extra (veig que se'm han avançat amb el spin-off): Potser es podria fer un tren-tram d'ample ibèric que pogués després fer servir la línia de Rodalies fins a Maçanet, amb un servei de tramvia local fins a Blanes, un coordinat amb la R11 a Maçanet, i un servei llençadora cada X hores des de Sagrera - TAV o des de Girona? Potser m'estic flipant i seria car d'operar?



un Ànec
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimecres 09/10/2024 12:55

jgomezs ha escrit: Dimecres 09/10/2024 12:06 En aquest cas, veient que en tots els casos s'ha buscat donar cobertura sacrificant el que sigui, és probable que sigui un intent desesperat de donar un número d'usuaris potencials prou espectacular per justificar el projecte.
Completament d'acord amb aquesta afirmació

Per això mateix acaba tenint menys sentit el trajecte de lloret a rodalia de Blanes. Un recorregut rectilini a la parada de rodalies seria molt més positiu per diversos motius que el farien més competitiu.

Recordar que si Renfe seria el principal destí no necessariament ha de ser terminal. Un Lloret-Estació-Blanes Centre és més llògic que la proposta d'en Pau Noy donada la realitat urbana d'aquestes ciutats.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”