Tarragona: Discriminada amb les altres capitals?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Tarragona: Discriminada amb les altres capitals?

Entrada Autor: JPlanas » Dilluns 08/04/2013 20:29

Tarragona, capital del carrilet de la costa

La nova línia de l’AVE de Barcelona a Girona i Figueres ha nascut amanida de polèmiques. Més enllà de la diferència tarifària inicial, a Tarragona hem recordat que l’alta velocitat segueix a 15 quilòmetres del centre de la ciutat, entre 16 i 20 minuts per carretera, això si el carril per sentit no es col·lapsa. Alhora, hem visualitzat que bona part dels polítics i executius empren l’alta velocitat, i no la ‘mitja distància’ –els regionals-, que juntament amb l’Euromed connecten el centre de Tarragona amb Barcelona. Potser per això pensen poc en els usuaris del que hauria de ser el servei habitual en un país normalitzat.

N’hi ha de més cínics que ens volen fer creure que els catalans són uns espanyols privilegiats perquè tenen alta velocitat en les quatre províncies. Jo d’espanyol, cada cop m’hi sento menys. Això no m’impedeix admirar la bellesa de certes ciutats espanyoles. Una de les que m’encisa és Sevilla. A la blanca i moruna Híspalis he après prou sobre comunicacions i trens.

El 1992 –quan a Madrid manava el PSOE- em va meravellar la nova estació de Santa Justa, al mig de Sevilla i a tocar de la capelleta de ‘Los Negritos’, una històrica germandat que custodia el sever Crist de la Fundació (1622) de l’escultor Andrés de Ocampo. La sorpresa fou major quan Dimecres Sant, per contemplar l’exquisit Crist de la Salut, vaig poder arribar en tres minuts des de Santa Justa fins al barri obrer de San Bernardo. Des d’aquesta estació 65 trens van diàriament al centre, i 33 ho fan a l’inrevés.

Vint anys després, el 2012, a Tarragona, el govern del PPE assegurava que no tenia euros per cobrir o soterrar les vies de sota el balcó del Mediterrani, ni un cèntim per a l’A27 que vertebraria la connexió per carretera amb l’estació de l’AVE, Valls i Lleida. A Sevilla, també el 2012, en vigílies de la Setmana Santa, Renfe obria la nova línia de rodalies amb tres noves estacions: San Jerónimo, Estadi Olímpic i Cartoixa. Hi circulen 30 trens diaris més. La línia s’afegia a les quatre preexistents en la mateixa ciutat. Els amos de la via, Adif, havien invertit 52,4 milions d'euros dins Sevilla. Mentrestant Tarragona segueix sent la capital del carrilet de la costa. Tots els espanyols no són iguals.



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dilluns 08/04/2013 21:40

Quant el títol de qualsevol entrada o article inclou el substantiu "discriminació" o el verb i els adjectius que s'hi deriven, el nas se m'arrufa inmediatament...
I habitualment en llegir-lo em trobo amb una barreja de demagògia i ignorància; aquest cas no és una excepció.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 08/04/2013 22:24

Si es queixen del "carrilet de la costa", que vagin a dir-ho als alcaldes del Tarragonès i el Baix Camp, que no han parat fins que els han donat el que volien: allunyar el tren fora dels nuclis urbans i subsituir-lo per un tramvia, si és que hi haurà mansos per posar-hi quelcom més que una via verda.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 08/04/2013 23:15

Guigui ha escrit:Si es queixen del "carrilet de la costa", que vagin a dir-ho als alcaldes del Tarragonès i el Baix Camp, que no han parat fins que els han donat el que volien: allunyar el tren fora dels nuclis urbans i subsituir-lo per un tramvia, si és que hi haurà mansos per posar-hi quelcom més que una via verda.
Em sembla que no has acabat d´entendre l´article.
No parla en cap cas del tram Tarragona-Vandellòs, només parla del tren "per anar a Barcelona", com si fós l´únic lloc a on es pugui viatjar.

L´autor no fa més que mostrar que no té ni idea de trens.

Per començar, parla de que "a Sevilla hi ha 65 trens en un sentit i 33 en un altre" entre les estacions de Santa Justa i San Bernardo com si fós vés a saber què.
No deu saber que no és el mateix comparar els serveis regionals entre Tarragona i Barcelona (ciutats separades per més de 90 km, i que, com Girona, més enllà de retards i del material utilitzat i l´alçada d´andanes d´algunes estacions, no hi ha precisament un mal servei, en general), que el servei de rodalies entre dues estacions de Sevilla capital.

Per continuar, diu que l´estació de Camp de Tarragona es troba a 15 km de Tarragona, quan hi ha 18 km entre Tarragona i Valls, i que jo sàpiga, l´estació de l´AVE es trova entre La Secuita i Perafort, on hi havia l´antiga estació de la línea Reus-Roda, a mig camí de Tarragona i Valls.
Segons el periodista, doncs, l´estació de l´AVE es deu trobar entre Vallmoll i Valls.

En el moment que algú diu això, simplement convé deixar de llegir.
Apart, aquesta web no és cap medi rellevant. Jo mateix no l´havia vist mai.

En castellà, hi ha l´expressió "tener más peligro que un tonto con un lápiz". I aquest paio n´és un exemple.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 08/04/2013 23:51

437.001 ha escrit:Em sembla que no has acabat d´entendre l´article.
Sí que l'he entès (fins on és possible entendre'l). Precisament per això, he posat quin serà l'autèntic "carrilet de la costa" el dia que en tinguin un al Camp de Tarragona, i a qui l'hauran d'agrair (i a qui no).

Pel que fa a la resta, coincidim en el fons.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 08/04/2013 23:59

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit:Em sembla que no has acabat d´entendre l´article.
Sí que l'he entès (fins on és possible entendre'l). Precisament per això, he posat quin serà l'autèntic "carrilet de la costa" el dia que en tinguin un al Camp de Tarragona, i a qui l'hauran d'agrair (i a qui no).
Doncs sí, la veritat és que no acabo d´entendre l´actitud de l´alcalde de Salou (que n´és el responsable major)... :nono
Pel que fa a la resta, coincidim en el fons.
Avui no sé què em passa. Em surt tot en castellà, sembla com si el cervell em funcionés malament...



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 09/04/2013 0:20

Buf nois... cuantas "perlas" de estas no nos hemos que tener que tragar ya? Claro, si fallan cosas tan básicas como entender de donde a donde van los trenes o haberse subido en uno alguna vez para ver cuales son las evidentes deficiencias del servicio, mal vamos. Haría falta una amplia pedagogía al respecto, para que la gente entienda que es lo que hay y que es lo que hace falta (y que es lo que cuesta) respecto al tren, tal vez también se usaría más. Pero visto que lo único de lo que parecen entender algo los periodistas en torno al ferrocarril son los pasos a nivel, a desnivel y los soterramientos pues da un poco la sensación de un señor en un Mercedes yendo por la autopista mientras te explica por qué no funcionan los trenes regionales xD :'(



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimarts 09/04/2013 3:07

437.001 ha escrit: Doncs sí, la veritat és que no acabo d´entendre l´actitud de l´alcalde de Salou (que n´és el responsable major)... :nono
.
J..., edificar más pisos. Toda la obsesión contra la vía del tren es para poder edificar más y más (aún siguen en esa mentalidad, habría que ver quien es el dueño de todos esos terrenos). Porque si había razones y dinero para eliminar el paso a nivel de Planoles, las había y mucho más para arreglar los pasos a nivel de Salou hace 20 años...



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 09/04/2013 11:48

vr ha escrit:
437.001 ha escrit: Doncs sí, la veritat és que no acabo d´entendre l´actitud de l´alcalde de Salou (que n´és el responsable major)... :nono
.
J..., edificar más pisos. Toda la obsesión contra la vía del tren es para poder edificar más y más (aún siguen en esa mentalidad, habría que ver quien es el dueño de todos esos terrenos). Porque si había razones y dinero para eliminar el paso a nivel de Planoles, las había y mucho más para arreglar los pasos a nivel de Salou hace 20 años...
Pero esto no me parece tan triste como el hecho de que cuando se ponen a proclamar que las vías del tren son "heridas urbanas" y "barreras" la gente les siga como imbéciles, sin darse cuenta que las vías del tren no son ninguna barrera sino todo lo contrario. En un país mínimamente civilizada estas intenciones de los gobernantes serían completamente evidentes, y la gente estaría lanzandoles verdura podrida por insinuar que hay que quitar el tren del camino.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 09/04/2013 19:01

La situación más sangrante (en todos los sentidos de la palabra) se da en Calafell y Cunit.

Si bien en Calafell y Cunit (afortunadamente) no reclaman el soterramiento que yo sepa, sí reclaman "más pasos para cruzar las vías".
Lo malo es que los pasos que tienen, ¡¡no los usan!! Por eso hay tantos atropellos en Calafell, Segur y Cunit (suicidios aparte).
La zona de Calafell-Cunit tiene un muy grave problema de incivismo en este aspecto, del que no es ajena la actitud de los responsables (Adif y los Ayuntamientos) de no vallar mejor las vías (o simplemente vallarlas, porque hay tramos que están sin vallar). Se ha vallado una amplia zona en Calafell, pero en Segur y Cunit aún no, y la gente cruza por donde quiere e imprudentemente, incluso a pesar de que hay pasos. El incivismo llega al punto de que hay zonas en donde a pesar de la instalación de vallas, éstas son sistemáticamente rotas por vecinos para cruzar.

El caso más patético se da en el paso superior del límite municipal entre Calafell y Cunit, en donde hay un paso superior peatonal que nadie usa, y en él hay colgada una pancarta reivindicativa pidiendo ¡¡¡un paso inferior!!! :x :x :x
Justo ése es uno de los peores puntos negros, porque la gente ignora el paso superior. :cop

Los maquinistas conocen el tramo Port Aventura-L´Hospitalet de L´Infant como "el corredor de la muerte", y el tramo Calafell-Cubelles como "la carnicería". Todo dicho. Basta con que prestéis atención a los hilos de retrasos del subforo barcelonés (rodalies) o del catalán (regionales/larga distancia) para daros cuenta de la magnitud del asunto.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 09/04/2013 19:07, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 09/04/2013 19:06

437.001 ha escrit:El incivismo llega al punto de que hay zonas en donde a pesar de la instalación de vallas, éstas son sistemáticamente rotas por vecinos para cruzar.
Vista aquesta ignorància salvatge, em pregunto per què Adif es molesta en instal·lar tanques a la resta del tram.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 09/04/2013 19:06

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit:El incivismo llega al punto de que hay zonas en donde a pesar de la instalación de vallas, éstas son sistemáticamente rotas por vecinos para cruzar.
Vista aquesta ignorància salvatge, em pregunto per què Adif es molesta en instal·lar tanques a la resta del tram.
Doncs perquè li representa una despesa netejar tot el ketchup, i els retards (i les baixes per depressió dels maquinistes)!!

Hi ha maquinistes que han "atropellat" (tot i que evidentment no és la paraula correcta) a més gent que la que han mort molts etarres!!
El cas més extrem és el del pobre maquinista de l´Alaris de Platja de Castelldefels, tot i que allò va ser una circumstància excepcional.
Però n´hi ha que no han patit "només un" atropellament, n´han patit més d´un...
Com creus que s´han de sentir quan els passa això per tercera o quarta vegada? No m´agradaria gens estar en una situació així... :(

No sé si els conductors de rodalies roten, però si hi ha un equip més o menys fixe per a la R2 Sud i un altre per a la R1, uns quants maquinistes habituals d´aquestes dues línies deuen tenir els nervis, o bé de gel, o bé fets un desastre... :(



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 09/04/2013 22:33

La cosa es que la sociedad tiene que dejar de apuntar el dedo a todos menos el responsable. El que cruza donde o cuando no debe (porque los pasos a nivel por lo general tienen luces, sonido y barreras, no es que ahí falte) y se muere, pues oye suena feo pero es la selección natural, se va aquel que no tenía la capacidad intelectual para no cruzar las vías o cruzarlas cuando no debía. La culpa del atropello en el 99% de los casos se debe al atropellado, no a una infraestructura deficiente, y un paso a nivel bien señalizado no es ninguna deficiencia ni ningun peligro, como mucho una molestia para la circulación. Y ya está bien con querer exculpar a los que son básicamente unos incívicos, víctimas de una tragedia que ellos mismos se buscaron con su comportamiento.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 09/04/2013 23:30

alf_ ha escrit:La cosa es que la sociedad tiene que dejar de apuntar el dedo a todos menos el responsable. El que cruza donde o cuando no debe (porque los pasos a nivel por lo general tienen luces, sonido y barreras, no es que ahí falte) y se muere, pues oye suena feo pero es la selección natural, se va aquel que no tenía la capacidad intelectual para no cruzar las vías o cruzarlas cuando no debía. La culpa del atropello en el 99% de los casos se debe al atropellado, no a una infraestructura deficiente, y un paso a nivel bien señalizado no es ninguna deficiencia ni ningun peligro, como mucho una molestia para la circulación. Y ya está bien con querer exculpar a los que son básicamente unos incívicos, víctimas de una tragedia que ellos mismos se buscaron con su comportamiento.
Totalment cert, llàstima que si dius això públicament com a mínim et titllaran de nazi o de boig.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 10/04/2013 11:01

alf_ ha escrit:La cosa es que la sociedad tiene que dejar de apuntar el dedo a todos menos el responsable.
:yotb


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 17/04/2013 22:25

JPlanas ha escrit:
Tarragona, capital del carrilet de la costa

La nova línia de l’AVE de Barcelona a Girona i Figueres ha nascut amanida de polèmiques. Més enllà de la diferència tarifària inicial, a Tarragona hem recordat que l’alta velocitat segueix a 15 quilòmetres del centre de la ciutat, entre 16 i 20 minuts per carretera, això si el carril per sentit no es col·lapsa. Alhora, hem visualitzat que bona part dels polítics i executius empren l’alta velocitat, i no la ‘mitja distància’ –els regionals-, que juntament amb l’Euromed connecten el centre de Tarragona amb Barcelona. Potser per això pensen poc en els usuaris del que hauria de ser el servei habitual en un país normalitzat.

N’hi ha de més cínics que ens volen fer creure que els catalans són uns espanyols privilegiats perquè tenen alta velocitat en les quatre províncies. Jo d’espanyol, cada cop m’hi sento menys. Això no m’impedeix admirar la bellesa de certes ciutats espanyoles. Una de les que m’encisa és Sevilla. A la blanca i moruna Híspalis he après prou sobre comunicacions i trens.

El 1992 –quan a Madrid manava el PSOE- em va meravellar la nova estació de Santa Justa, al mig de Sevilla i a tocar de la capelleta de ‘Los Negritos’, una històrica germandat que custodia el sever Crist de la Fundació (1622) de l’escultor Andrés de Ocampo. La sorpresa fou major quan Dimecres Sant, per contemplar l’exquisit Crist de la Salut, vaig poder arribar en tres minuts des de Santa Justa fins al barri obrer de San Bernardo. Des d’aquesta estació 65 trens van diàriament al centre, i 33 ho fan a l’inrevés.

Vint anys després, el 2012, a Tarragona, el govern del PPE assegurava que no tenia euros per cobrir o soterrar les vies de sota el balcó del Mediterrani, ni un cèntim per a l’A27 que vertebraria la connexió per carretera amb l’estació de l’AVE, Valls i Lleida. A Sevilla, també el 2012, en vigílies de la Setmana Santa, Renfe obria la nova línia de rodalies amb tres noves estacions: San Jerónimo, Estadi Olímpic i Cartoixa. Hi circulen 30 trens diaris més. La línia s’afegia a les quatre preexistents en la mateixa ciutat. Els amos de la via, Adif, havien invertit 52,4 milions d'euros dins Sevilla. Mentrestant Tarragona segueix sent la capital del carrilet de la costa. Tots els espanyols no són iguals.
Dir que se sent "desafecció" cap a Espanya per que l´AVE passi a no sé quants quilòmetres de Tarragona crec que és tenir una concepció del tema bastant equivocada. Un se pot sentir el que vulgui, però evidentment aquesta no és cap raó de pes per una cosa o una altre. Quan es va dissenyar la línia d´alta velocitat la primera idea és que seguís el corredor de l´autopista, bastant més al nord de Tarragona. Va ser la Generalitat i els seus satèl.lits (un ex-conseller era secretari d´estat a Madrid) els que van forçar el traçat actual per "acostar" la línia a Tarragona. El resultat d´aquesta brillant gestió el coneixem ara:

1) La línia no entra a Tarragona. Es queda al camp (el nom de l´estació és molt encertat) i per tant no serveix per res. L´avantatge del tren és deixar a la gent al centre de la ciutat.
2) Els trens de la línia triguen bastants minuts més del que trigarien si la línia tingués un traçat decent. Per tant, per tal de que els trens parin al camp (i baixin quatre viatgers), tots els viatgers cap a/des de Barcelona perden temps.
3) Més quilòmetres, més despesa que paguem tots per res.
4) El traçat actual és mil vegades més complicat que el que hauria d´haver tingut, travessant zones geològicament complicades que ens han costat a tots molts millions més que hauriem d´haver gastat, i els que costarà....
5) Un greu perjudici per Tarragona, que evidentment no tindrà una segona línia d´alta velocitat que porti els trens al centre de la ciutat. Amb sort, algun dia podria haver una llançadora a Camp de Tarragona.

Enfí, una brillant gestió de la Generalitat, que a més no dubta en dir que la línia va arribar molt tard a Barcelona... evidentment no serà per les facilitats que ells van donar.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 18/04/2013 8:51

Toni ha escrit:
JPlanas ha escrit:
Tarragona, capital del carrilet de la costa

La nova línia de l’AVE de Barcelona a Girona i Figueres ha nascut amanida de polèmiques. Més enllà de la diferència tarifària inicial, a Tarragona hem recordat que l’alta velocitat segueix a 15 quilòmetres del centre de la ciutat, entre 16 i 20 minuts per carretera, això si el carril per sentit no es col·lapsa. Alhora, hem visualitzat que bona part dels polítics i executius empren l’alta velocitat, i no la ‘mitja distància’ –els regionals-, que juntament amb l’Euromed connecten el centre de Tarragona amb Barcelona. Potser per això pensen poc en els usuaris del que hauria de ser el servei habitual en un país normalitzat.

N’hi ha de més cínics que ens volen fer creure que els catalans són uns espanyols privilegiats perquè tenen alta velocitat en les quatre províncies. Jo d’espanyol, cada cop m’hi sento menys. Això no m’impedeix admirar la bellesa de certes ciutats espanyoles. Una de les que m’encisa és Sevilla. A la blanca i moruna Híspalis he après prou sobre comunicacions i trens.

El 1992 –quan a Madrid manava el PSOE- em va meravellar la nova estació de Santa Justa, al mig de Sevilla i a tocar de la capelleta de ‘Los Negritos’, una històrica germandat que custodia el sever Crist de la Fundació (1622) de l’escultor Andrés de Ocampo. La sorpresa fou major quan Dimecres Sant, per contemplar l’exquisit Crist de la Salut, vaig poder arribar en tres minuts des de Santa Justa fins al barri obrer de San Bernardo. Des d’aquesta estació 65 trens van diàriament al centre, i 33 ho fan a l’inrevés.

Vint anys després, el 2012, a Tarragona, el govern del PPE assegurava que no tenia euros per cobrir o soterrar les vies de sota el balcó del Mediterrani, ni un cèntim per a l’A27 que vertebraria la connexió per carretera amb l’estació de l’AVE, Valls i Lleida. A Sevilla, també el 2012, en vigílies de la Setmana Santa, Renfe obria la nova línia de rodalies amb tres noves estacions: San Jerónimo, Estadi Olímpic i Cartoixa. Hi circulen 30 trens diaris més. La línia s’afegia a les quatre preexistents en la mateixa ciutat. Els amos de la via, Adif, havien invertit 52,4 milions d'euros dins Sevilla. Mentrestant Tarragona segueix sent la capital del carrilet de la costa. Tots els espanyols no són iguals.
Dir que se sent "desafecció" cap a Espanya per que l´AVE passi a no sé quants quilòmetres de Tarragona crec que és tenir una concepció del tema bastant equivocada. Un se pot sentir el que vulgui, però evidentment aquesta no és cap raó de pes per una cosa o una altre. Quan es va dissenyar la línia d´alta velocitat la primera idea és que seguís el corredor de l´autopista, bastant més al nord de Tarragona. Va ser la Generalitat i els seus satèl.lits (un ex-conseller era secretari d´estat a Madrid) els que van forçar el traçat actual per "acostar" la línia a Tarragona. El resultat d´aquesta brillant gestió el coneixem ara:

1) La línia no entra a Tarragona. Es queda al camp (el nom de l´estació és molt encertat) i per tant no serveix per res. L´avantatge del tren és deixar a la gent al centre de la ciutat.
2) Els trens de la línia triguen bastants minuts més del que trigarien si la línia tingués un traçat decent. Per tant, per tal de que els trens parin al camp (i baixin quatre viatgers), tots els viatgers cap a/des de Barcelona perden temps.
3) Més quilòmetres, més despesa que paguem tots per res.
4) El traçat actual és mil vegades més complicat que el que hauria d´haver tingut, travessant zones geològicament complicades que ens han costat a tots molts millions més que hauriem d´haver gastat, i els que costarà....
5) Un greu perjudici per Tarragona, que evidentment no tindrà una segona línia d´alta velocitat que porti els trens al centre de la ciutat. Amb sort, algun dia podria haver una llançadora a Camp de Tarragona.

Enfí, una brillant gestió de la Generalitat, que a més no dubta en dir que la línia va arribar molt tard a Barcelona... evidentment no serà per les facilitats que ells van donar.
El punt numero cinc es el mes interessant de tots, jo t'ho explico tu saps per que esta l'estació del camp de Tarragona a Perafort i no al centre de la ciutat, es per culpa de una discussió estúpida entre els ajuntaments de Tarragona i Reus per que Reus volia que la línia Barcelona - Madrid passes per la Capital del Baix Camp.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 18/04/2013 18:49

Toni ha escrit:Dir que se sent "desafecció" cap a Espanya per que l´AVE passi a no sé quants quilòmetres de Tarragona crec que és tenir una concepció del tema bastant equivocada. Un se pot sentir el que vulgui, però evidentment aquesta no és cap raó de pes per una cosa o una altre. Quan es va dissenyar la línia d´alta velocitat la primera idea és que seguís el corredor de l´autopista, bastant més al nord de Tarragona. Va ser la Generalitat i els seus satèl.lits (un ex-conseller era secretari d´estat a Madrid) els que van forçar el traçat actual per "acostar" la línia a Tarragona.
:roll:

Em sembla que convé saber separar el gra de la palla.
Aquest article és clarament palla, apareix en una web que ni jo que sóc de Tarragona ciutat conec, i l´escriu una persona que signa com a "gestor cultural".
No cal donar-hi més voltes.

Les seves opinions són seves, però això no vol dir que s´hàgin de tenir en compte.

I en fi, la mateixa cançó de sempre:
El resultat d´aquesta brillant gestió el coneixem ara:

1) La línia no entra a Tarragona. Es queda al camp (el nom de l´estació és molt encertat) i per tant no serveix per res. L´avantatge del tren és deixar a la gent al centre de la ciutat.
Per enèssima vegada: l´AVE no és per anar a Barcelona, sinó per anar a Madrid o en general, més enllà de Saragossa (i en un futur no massa llunyà, més enllà de Castelló).
L´estació té un nombre d´usuaris important, però cert, per anar a Barcelona no compensa, però això no importa, ja hi ha altres trens.

Per cert, sí que comença a compensar per anar a Girona o Figueres... i més enllà quan acabin els tests del TGV i l´AVE pels serveis transfronterers.
2) Els trens de la línia triguen bastants minuts més del que trigarien si la línia tingués un traçat decent. Per tant, per tal de que els trens parin al camp (i baixin quatre viatgers), tots els viatgers cap a/des de Barcelona perden temps.
Això és rotundament fals, ja que només hi paren els Alvia, i els AVE Figueres-Barcelona.
La majoria dels AVE Madrid-Barcelona, o són directes, o només paren a Saragossa.
El fet que algun dels AVEs parin a Camp de Tarragona (en teoria, al mig del no-res), i no parin a Lleida (estació totalment cèntrica), i que òbviament, no hi parin per casualitat, hauria de fer reflexionar a alguns foraires...
3) Més quilòmetres, més despesa que paguem tots per res.
I més viatgers per ajudar a justificar una línia que mou menys viatgers per quilòmetre i tren que la Madrid-Sevilla... Sense els viatgers de Camp de Tarragona, que en mou més que Lleida, la LAV es justificaria una miqueta menys, i el temps de trajecte fins a Barcelona no seria suficient com per atreure a masses de viatgers que compenséssin l´aportació de viatgers de Camp de Tarragona (part de la qual ve de la mateixa provincia de Barcelona)...
4) El traçat actual és mil vegades més complicat que el que hauria d´haver tingut, travessant zones geològicament complicades que ens han costat a tots molts millions més que hauriem d´haver gastat, i els que costarà...
Mitja veritat: la dificultat del traçat no és major que per La Panadella i El Bruc ( :D ). Zona que per cert, també té considerables problemes geològics...
Certament, hi ha un problema de disseny de la línia entre Alcover i Montblanc, però això no és imputable al Camp de Tarragona, sinó als polítics que la van dissenyar de pressa i corrents (Cascos).
5) Un greu perjudici per Tarragona, que evidentment no tindrà una segona línia d´alta velocitat que porti els trens al centre de la ciutat. Amb sort, algun dia podria haver una llançadora a Camp de Tarragona.
Per enèssima vegada: el Camp de Tarragona no és un territori que s´articuli entorn d´un sol nucli, sinó de diversos nuclis.
L´estació de Camp de Tarragona es troba entre Tarragona, Reus i Valls, i en mig d´una zona amb un bon grapat de pobles petits i mitjans, que sumats, freguen el mig milió d´habitants, si no el passen. S´hagués posat on s´hagués posat, algú hauria quedat descontent, i posar-la al centre de Tarragona hauria encarit la factura moltíssim.
En fi, una brillant gestió de la Generalitat, que a més no dubta en dir que la línia va arribar molt tard a Barcelona... evidentment no serà per les facilitats que ells van donar.
Això ja és un altre tema.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 18/04/2013 19:01, en total s’ha editat 2 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 18/04/2013 18:58

trensmat ha escrit:El punt numero cinc es el mes interessant de tots, jo t'ho explico
No, no ho expliques prou bé, que diguem...
tu saps per que esta l'estació del camp de Tarragona a Perafort i no al centre de la ciutat, es per culpa de una discussió estúpida entre els ajuntaments de Tarragona i Reus per que Reus volia que la línia Barcelona - Madrid passes per la Capital del Baix Camp.
Doncs no: en cap moment es va considerar l´opció de passar per Reus, hagués estat encara més car ja que hagués comportat túnels encara més llargs, hagués representat encara més desviació, i hagués servit pitjor a la zona. Zona que ja de per sí està força urbanitzada.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 18/04/2013 23:31

437.001 ha escrit:
Toni ha escrit:Dir que se sent "desafecció" cap a Espanya per que l´AVE passi a no sé quants quilòmetres de Tarragona crec que és tenir una concepció del tema bastant equivocada. Un se pot sentir el que vulgui, però evidentment aquesta no és cap raó de pes per una cosa o una altre. Quan es va dissenyar la línia d´alta velocitat la primera idea és que seguís el corredor de l´autopista, bastant més al nord de Tarragona. Va ser la Generalitat i els seus satèl.lits (un ex-conseller era secretari d´estat a Madrid) els que van forçar el traçat actual per "acostar" la línia a Tarragona.
:roll:

Em sembla que convé saber separar el gra de la palla.
Aquest article és clarament palla, apareix en una web que ni jo que sóc de Tarragona ciutat conec, i l´escriu una persona que signa com a "gestor cultural".
No cal donar-hi més voltes.

Les seves opinions són seves, però això no vol dir que s´hàgin de tenir en compte.

I en fi, la mateixa cançó de sempre:
El resultat d´aquesta brillant gestió el coneixem ara:

1) La línia no entra a Tarragona. Es queda al camp (el nom de l´estació és molt encertat) i per tant no serveix per res. L´avantatge del tren és deixar a la gent al centre de la ciutat.
Per enèssima vegada: l´AVE no és per anar a Barcelona, sinó per anar a Madrid o en general, més enllà de Saragossa (i en un futur no massa llunyà, més enllà de Castelló).
L´estació té un nombre d´usuaris important, però cert, per anar a Barcelona no compensa, però això no importa, ja hi ha altres trens.

Per cert, sí que comença a compensar per anar a Girona o Figueres... i més enllà quan acabin els tests del TGV i l´AVE pels serveis transfronterers.
2) Els trens de la línia triguen bastants minuts més del que trigarien si la línia tingués un traçat decent. Per tant, per tal de que els trens parin al camp (i baixin quatre viatgers), tots els viatgers cap a/des de Barcelona perden temps.
Això és rotundament fals, ja que només hi paren els Alvia, i els AVE Figueres-Barcelona.
La majoria dels AVE Madrid-Barcelona, o són directes, o només paren a Saragossa.
El fet que algun dels AVEs parin a Camp de Tarragona (en teoria, al mig del no-res), i no parin a Lleida (estació totalment cèntrica), i que òbviament, no hi parin per casualitat, hauria de fer reflexionar a alguns foraires...
3) Més quilòmetres, més despesa que paguem tots per res.
I més viatgers per ajudar a justificar una línia que mou menys viatgers per quilòmetre i tren que la Madrid-Sevilla... Sense els viatgers de Camp de Tarragona, que en mou més que Lleida, la LAV es justificaria una miqueta menys, i el temps de trajecte fins a Barcelona no seria suficient com per atreure a masses de viatgers que compenséssin l´aportació de viatgers de Camp de Tarragona (part de la qual ve de la mateixa provincia de Barcelona)...
4) El traçat actual és mil vegades més complicat que el que hauria d´haver tingut, travessant zones geològicament complicades que ens han costat a tots molts millions més que hauriem d´haver gastat, i els que costarà...
Mitja veritat: la dificultat del traçat no és major que per La Panadella i El Bruc ( :D ). Zona que per cert, també té considerables problemes geològics...
Certament, hi ha un problema de disseny de la línia entre Alcover i Montblanc, però això no és imputable al Camp de Tarragona, sinó als polítics que la van dissenyar de pressa i corrents (Cascos).
5) Un greu perjudici per Tarragona, que evidentment no tindrà una segona línia d´alta velocitat que porti els trens al centre de la ciutat. Amb sort, algun dia podria haver una llançadora a Camp de Tarragona.
Per enèssima vegada: el Camp de Tarragona no és un territori que s´articuli entorn d´un sol nucli, sinó de diversos nuclis.
L´estació de Camp de Tarragona es troba entre Tarragona, Reus i Valls, i en mig d´una zona amb un bon grapat de pobles petits i mitjans, que sumats, freguen el mig milió d´habitants, si no el passen. S´hagués posat on s´hagués posat, algú hauria quedat descontent, i posar-la al centre de Tarragona hauria encarit la factura moltíssim.
En fi, una brillant gestió de la Generalitat, que a més no dubta en dir que la línia va arribar molt tard a Barcelona... evidentment no serà per les facilitats que ells van donar.
Això ja és un altre tema.
Sento no estar d´acord amb quasi res:
1) Crec que és un greu error dir que l´AVE no és per anar de Tarragona a Barcelona. Ara evidentment no ho és, però sí que ho hagués estat amb una estació al centre. És mil vegades millor que tothom a Tarragona aprofiti l´AVE que que ho aprofiti un 10% de la gent de Tarragona i un 5% de la de Reus. A Girona saben bé els avantatges de tenir el tren al centre. El AVE a Tarragona, si hagués estat ben fet, sobretot hauria servit per anar precisament a Barcelona, tal i com passa a Girona, a Ciudad Real i a tants i tants llocs. És un autèntic despropòsit que amb una línia d´alta velocitat que ha costat una milionada la gent de Tarragona continui anant en els mitja distància, una autèntica vergonya. Evidentment que si vas més lluny compensa anar al camp a buscar el tren, però aquesta és una funció ridícula si es compara amb la que hauria de tenir.
2) Els trens, que donen al voltant de 50 km de volta més del que haurien de donar si anés la línia per la traça de l´autopista, evidentment triguen més del que trigarien si la línia anés per la traça de l´autopista. Per que 4 baixin al camp, 400 triguen més. I els 4 no és que no tinguin dret a AVE, però evidentment no amb el traçat actual que és un autèntic despropòsit. I sí, el camp (de Tarragona) està al camp, al mig del no res, efectivament.
3) Això de més quilòmetres, més estacions, més viatgers que li diguin als viatgers de la L9, a veure qui és el guapo que va a l´aeroport des de La Sagrera. En bici s´hi arribarà abans que en metro. La L9 és un desastre megalític entre altres coses pel seu nefast traçat i la línia d´alta velocitat el mateix.
4) No seré jo qui defensi al Sr. Cascos, ministre històricament nefast. Però ell no va tenir la culpa del traçat actual, cal buscar la culpa molt més aprop com he dit. I sí, a Montblanc hi ha hagut problemes seriosos per culpa dels il.luminats que van forçar aquest traçat, dic jo que que s´aixequin els ponts o es tanquin els túnels son problemes seriosos i sobretot molt molt cars per tots.
5) Jo hauria posat l´estació a Barberà del Vallès (s´havia dit a Sant Cugat...), que així estaria al mig de Barcelona, Sabadell, Granollers, Mataró, El Papiol, Lliçà d´Amunt, La Llagosta i Cabrils. Evidentment és ridícul, exactament igual que posar l´estació al mig de Tarragona i Reus per tal de que no l´aprofitin ni uns ni altres. Ja només falta que facin cas als planificadors brillants que tenim que no contents amb tenir una estació inútil al camp, volen dos...... és de traca, com facin l´estació de l´aeroport de Reus és per portar a algú davant de la justícia per malversació de fons públics.... Evidentment que portar l´AVE al centre de Tarragona hauria estat car, com ho ha sigut portar-lo al centre de Girona, però això assegura l´èxit del transport (fem les línies per intentar que la gent l´utilitzi) i en el cas de Tarragona hauria resolt el transport a Barcelona (que és el principal) i el tema de la façana marítima.... ara tenen tren per la costa per anys i anys i anys. Gestió nefasta, sí, de proximitat que aquí es prenen molt millor les decissions, però nefasta al cap i la fi.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”