Revisora d'un Talgo fa baixar avi i nét per ser Catalans

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Revisora d'un Talgo fa baixar avi i nét per ser Catalans

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 10/12/2013 15:58

Com diuen a l'APM? "Si és veritat, seria el Rècord Guiness."

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... alans.html

La revisora d'un Talgo fa baixar un avi i un nét per ser “catalans”

La dona obliga un veí de Girona de 72 anys i el seu nét, de 4, a baixar del tren a Montcada i Reixach després de dir-los que “tinc mania als catalans, i ara, pels meus collons que baixareu”

10/12/13 02:00 - GIRONA - M. VICENTE / L. ARTIGAS

Notícies de ...
Girona Montcada i Reixac Barcelona
Un veí de Girona va presentar divendres una queixa a Renfe perquè, segons explica, una revisora del tren els va fer baixar, a ell i al seu nét de quatre anys, dijous, mentre els deia en castellà: “Tinc mania als catalans, i ara, pels meus collons que baixareu.” L'home no havia comprat el bitllet pel nen perquè no sabia que hagués de pagar i va ser després de buscar diners per pagar l'import que li reclamava la revisora i de donar-los-hi, que aquesta va fer parar el tren a Montcada i Reixach i va fer-los baixar. L'afectat diu que sempre ha parlat en català però que en veure que ella s'enfadava es va adreçar a ella en castellà. Creu que el van fer baixar del tren només perquè s'hi havia dirigit en la seva llengua i diu que no entén l'actitud de la treballadora.
Per aquests fets, el client ha reclamat a Renfe que li tornin els diners –els 12,70 euros del seu bitllet més els 14 euros que va donar a la dona pel nen– i també danys i perjudicis per haver-se hagut d'esperar una llarga estona en “un vespre fred” a l'estació de Montcada i Reixach. Dijous passaven menys combois perquè hi havia vaga a Renfe i van haver de fer dos transbords per arribar a Girona. Segons l'afectat, havia d'arribar a Girona a les 17.46 h i no va arribar-hi fins a les 20.00 h tocades.
Renfe obre un expedient
Fonts de Renfe van explicar ahir que, un cop rebuda la queixa, s'ha obert un expedient informatiu per aquest cas que “derivarà, segons el resultat, en les responsabilitats que siguin i es prendran les decisions que toquin”. La companyia va voler remarcar que “agraeix que aquests fets, si passen, es comuniquin”, ja que “de cap manera formen part de la cultura de l'empresa”.
El relat dels fets
En Josep Maria Sagrera, de 72 anys i veí del barri de Sant Narcís, volia portar el seu nét amb un tren Talgo perquè al nen li agraden molt els trens. Dijous passat va decidir anar a buscar-lo a Barcelona, on viu amb els seus pares, i tornar amb ell a Girona amb el Talgo que sortia a les 16.42 h de Barcelona Sants “per complir el somni del nen”. Però a l'altura de la parada de passeig de Gràcia va passar la revisora i li va demanar els bitllets. Quan ell li va preguntar en català si el nen de quatre anys també havia de pagar, la treballadora de Renfe li va respondre que a partir d'aquest any tots els nens paguen, amb “molt males paraules” i “molt enfadada”.
El viatger, que no volia que el seu nét es posés nerviós, va decidir pagar. I va preguntar si ho podia fer amb targeta. Com que la resposta va ser negativa, en Josep Maria Sagrera va buscar canvi per mirar de pagar en efectiu. “Fins i tot una senyora del vagó es va oferir a pagar-ho i em va venir a tranquil·litzar perquè m'estava posant nerviós”, explica. Però en aquell moment la revisora li va etzibar en castellà: “Doncs ara no em dóna la gana. Tinc mania als catalans i pels meus collons que baixa...” Va fer aturar el tren a l'estació de Montcada i Reixach i els va fer baixar. L'usuari explica que fins i tot la revisora “va agafar el nen i el va treure a fora deixant-lo sol a l'andana, mentre jo encara recollia les coses del tren”. “Va acabar plorant”, diu. Sagrera afirma que es va atabalar tant que es va deixar els catorze euros que li volia pagar a la treballadora pel bitllet del nen.
LA DATA
05.12.2013
És el dia
en què va tenir lloc l'incident. Va coincidir que era un dels dies en què hi havia convocada vaga a Renfe.
LA XIFRA
26,70
euros
és la suma de l'import del bitllet de l'usuari i dels diners que va pagar pel nen, que reclama que li tornin.
LA FRASE
Doncs ara no em dóna la gana. Tinc mania als catalans i pels meus collons que baixaran del tren
Revisora del Talgo
(SEGONS LA CARTA DE RECLAMACIÓ A RENFE)


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 10/12/2013 16:14

No diré el que penso de la revisora perquè la quantitat de paraules malsonants en un mateix missatge que em vénen al cap és bastant considerable.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 10/12/2013 16:50

Cap interventor te el poder de fer parar el tren per que uns passatgers siguin de la nacionalitat que siguin com per exemple aquest cas de catalanofòbia aguda per part d'aquesta senyora que es una poca vergonya.

:nono :llengua :emprenyat :martell2 :disparos :disparos


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/12/2013 16:57

Per molt odiós que soni el relat, esperem primer a veure si es confirma. D'entrada, ha de ser prou fàcil per a Renfe o Adif determinar si hi va haver una parada no programada a Montcada i Reixac. Se suposa que aquestes incidències en la circulació deuen quedar documentades en algun lloc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 10/12/2013 17:06

Guigui ha escrit:Per molt odiós que soni el relat, esperem primer a veure si es confirma. D'entrada, ha de ser prou fàcil per a Renfe o Adif determinar si hi va haver una parada no programada a Montcada i Reixac. Se suposa que aquestes incidències en la circulació deuen quedar documentades en algun lloc.
Cap interventor te dret ni poder de fer parar un tren per fer fora ha dos passatgers per la seva nacionalitat o per que parlessin en el seu idioma com es per exemple el Català per que aixo Guigui es Racisme pur i si la interventora te problemes d'estres que vagi al psicòleg.

:nono :cop :martell2


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/12/2013 17:08

A vegades tinc la impressió de parlar amb la paret. Rellegiu el que he escrit abans, si us plau. Però ben rellegit.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 10/12/2013 17:20

Guigui ha escrit:Per molt odiós que soni el relat, esperem primer a veure si es confirma. D'entrada, ha de ser prou fàcil per a Renfe o Adif determinar si hi va haver una parada no programada a Montcada i Reixac. Se suposa que aquestes incidències en la circulació deuen quedar documentades en algun lloc.
Si el tren va parar, se suposa que els de darrere deurien portar algun petit retard (si un tren es para, retarda el de darrere, oi?). Això, òbviament, ha d'haver quedat reflectit en algun lloc...

Igualment, un tren pot parar en una estació on no hi està autoritzat a parar?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/12/2013 17:23

Adolescent barceloní ha escrit:Igualment, un tren pot parar en una estació on no hi està autoritzat a parar?
D'entrada, dubto molt que hi pugui haver parades no autoritzades. Si més no, estaríem parlant d'una parada no programada, i a sobre no per un motiu no relacionat amb la circulació (ocupació del cantó, etc.). I em semblaria prou lògic que hi hagi uns protocols que ho documentin i en determinin les causes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 10/12/2013 17:43

El que és clar conforme al Reglament de Circulació és que una revisora no pot fer parar un tren, i menys per aquest motiu. Només es pot fer prèvia instrucció del cap de circulació al conductor.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 10/12/2013 17:59

Ayerbe-Zuera ha escrit:El que és clar conforme al Reglament de Circulació és que una revisora no pot fer parar un tren, i menys per aquest motiu. Només es pot fer prèvia instrucció del cap de circulació al conductor.
Però el tren el va parar el conductor, o bé la revisora accionant el fre d'emergència? A veure, no se sap, però què creieu?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 10/12/2013 18:04

Adolescent barceloní ha escrit: Però el tren el va parar el conductor, o bé la revisora accionant el fre d'emergència? A veure, no se sap, però què creieu?
Aturar el tren mitjançant el fre d'emergència seria perillós per la resta de passatgers del tren.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/12/2013 18:05

Adolescent barceloní ha escrit:A veure, no se sap, però què creieu?
Com que no se sap, no crec res.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 10/12/2013 18:40

No es como que en este país del esperpento no sea posible, pero suena muy bestia el relato. Lo que más me impacta es que todos los demás viajeros ignoraran lo que estaba pasando, al menos la mujer que se ofreció para pagar el billete estaba ahí para enterarse y alzar la voz. No me parecería normal que todo el mundo pasara de largo mientras la revisora echa a un abuelo y su nieto "por sus cojones" por ser catalanes.
Que se atreviera un revisor a hablarle así a un viajero en mi presencia y ya le diría yo cuatro cosas...



Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dimarts 10/12/2013 19:11

No cal dir que si tot es confirma es molt greu, pero s'ha d'esperar a veure.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 10/12/2013 20:44

Guigui ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Igualment, un tren pot parar en una estació on no hi està autoritzat a parar?
D'entrada, dubto molt que hi pugui haver parades no autoritzades. Si més no, estaríem parlant d'una parada no programada, i a sobre no per un motiu no relacionat amb la circulació (ocupació del cantó, etc.). I em semblaria prou lògic que hi hagi uns protocols que ho documentin i en determinin les causes.
Fa cosa d'un any i mig jo solet "vaig fer parar un tren" a França. El tren que havia d'agafar per anar de Saint-Martory fins a Toulouse era l'últim tren del dia que parava en el baixador d'aquesta petita localitat. Però resulta que el van anul·lar i se suposa que el van substituir per un autobús que jo no vaig veure, a més al baixador no hi havia ni personal ni megafonia. Vaig trucar al telèfon d'incidències del TER Midi-Pyrénées i el següent Intercités va fer una parada no programada únicament per a mi. :D

Tornant al tema, si un revisor ha de fer baixar del tren algú, ho ha de fer a la següent parada comercial... que precisament és Girona.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 10/12/2013 21:02

Sagrerenc ha escrit:
Guigui ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Igualment, un tren pot parar en una estació on no hi està autoritzat a parar?
D'entrada, dubto molt que hi pugui haver parades no autoritzades. Si més no, estaríem parlant d'una parada no programada, i a sobre no per un motiu no relacionat amb la circulació (ocupació del cantó, etc.). I em semblaria prou lògic que hi hagi uns protocols que ho documentin i en determinin les causes.
Fa cosa d'un any i mig jo solet "vaig fer parar un tren" a França. El tren que havia d'agafar per anar de Saint-Martory fins a Toulouse era l'últim tren del dia que parava en el baixador d'aquesta petita localitat. Però resulta que el van anul·lar i se suposa que el van substituir per un autobús que jo no vaig veure, a més al baixador no hi havia ni personal ni megafonia. Vaig trucar al telèfon d'incidències del TER Midi-Pyrénées i el següent Intercités va fer una parada no programada únicament per a mi. :D

Tornant al tema, si un revisor ha de fer baixar del tren algú, ho ha de fer a la següent parada comercial... que precisament és Girona.
Segons el RGC, seria una parada tècnica, pero no pot baixar ni pujar passatge. Salvo causa de fuerza mayor


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimarts 10/12/2013 21:19

raulitinbcn ha escrit: Segons el RGC, seria una parada tècnica, pero no pot baixar ni pujar passatge. Salvo causa de fuerza mayor
Era un senyor gran, ja tenim la causa "mayor" :) No, parlant en serio, no entenc (en cas de que la noticia sigui verídica) com cap passatger no s'aixequés del seu seient i intervingués en l'afer... Ho trobo una falta de sensibilitat i d'educació diria jo.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 10/12/2013 21:20

I això és un altre episodi de pocavergonyes. És com si la revisora raonés amb una paret. :nono >:( :emprenyat

I és el mateix que pensar que els homosexuals no tenen dret, que els estrangers no tenen dret, o que els que no segueixin els estereotips actuals no tenen dret, etc., etc., etc.

Tothom té dret a tot.

P.D: I el nen també té dret a gaudir dels trens!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/12/2013 21:27

Renfe445 ha escrit:Tothom té dret a tot.
No. Tothom té els mateixos drets i deures.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 10/12/2013 21:36

Guigui ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Tothom té dret a tot.
No. Tothom té els mateixos drets i deures.
I això també, Guigui, m'oblidava d'això... :roll:



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”