Adif restringirá el acceso a la playa de Vilafortuny

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Adif restringirá el acceso a la playa de Vilafortuny

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 29/07/2014 13:50

Un diari que no puc enllaçar diu:
  • Adif restringirá el acceso a la playa de Vilafortuny cerrando el paso de la vía
  • Una treintena de vecinos se movilizan para reivindicar mejoras en el proyecto que eviten inundaciones
Sempre podeu buscar a Google



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dissabte 02/08/2014 18:33

Veïns de Vilafortuny impedeixen les obres que volia executar Adif per bloquejar l'accés de vianants a la via del tren

Imatge
Els veïns es van concentrar al carreró del costat de l'hotel Best Cambrils, on es volien fer les obres de taponament del pas

Un grup de veïns del carrer de Nantes, a Vilafortuny, van impedir, ahir al matí, que uns operaris contractats per Adif col·loquessin uns murs de formigó per a tallar el pas de vianants que creua la via fèrria a l'alçada de l'hotel Best Cambrils. El dijous de la setmana passada ja s'havien col·locat unes bigues de ferro i això ja va posar en alerta als veïns que ja havien previst, ahir al matí, anar a parlar amb els responsables municipals sobre aquesta qüestió. Però la seva sorpresa va ser que a les 9 del matí, uns operaris estaven a punt de començar les obres de taponament del pas de vianants. Tot seguit, una trentena de veïns van concentrar-se al lloc on s'havien de fer les obres per impedir-ne la seva execució. D'altra banda, una representació d'aquests veïns es va desplaçar fins l'Ajuntament per parlar amb el regidor de Serveis, Antonio Laguna, que més tard es va desplaçar fins la zona del conflicte per veure la zona afectada. Finalment, els operaris es van retirar i el taponament del pas queda ajornat fins que no es faci un nou projecte que contempli una reixa a la part inferior de la paret que es vol col·locar, que permeti desguassar l'aigua de la pluja.

Problemes d'inundació

Els veïns del carrer de Nantes es queixen dels problemes d'inundació que pateixen quan hi ha fortes pluges. Una veïna que té l'habitatge i el pàrquing proper a la zona afectada mostrava unes fotografies amb el pàrquing completament inundat en un episodi de pluges. Segons la veïna, "cada any patim, al menys, un episodi d'inundacions a casa nostra. Ens trobem totalment abandonats". En el tram del carrer de Nantes hi ha quatre desguassos de 15 cm que passen per sota la via del tren i s'unifiques a la part de sota per fer cap al carreró de pas que ahir es volia taponar. Els desguassos de sota la via estan plens de pedres i porqueria i els veïns temien que amb la paret que es volia posar ahir, que no contemplava cap sortida per l'aigua, els problemes d'inundació es multiplicarien.
Un veí de la zona explicava que aquest pas, per estar a menys de 500 metres de la línia de costa, no es pot tallar ni pel pas de les persones ni pel pas de l'aigua i es mostrava disposat a actuar per via judicial si es feia alguna modificació de l'actual estat.

Sentència judicial

L'actuació d'Adif, ahir, obeïa a l'execució d'una ordre judicial. Fa un parell d'anys, concretament el 29 d'agost de 2012, es produïa en aquest pas la mort d'una jove de 26 anys, de nacionalitat xinesa, que va ser colpejada per un tren que circulava a gran velocitat, quan estava a punt de creuar les vies. Segons explicaven els veïns aquest ha estat l'únic accident que s'ha produït en aquest pas. Arran d'una denúncia feta pels responsables del restaurant xinés on treballava la víctima sobre la perillositat del pas, el jutge ordenava que es tanqués.
Tot i això passar la via per aquest punt és força perillós ja que en direcció a Salou hi ha una llarga recta però en direcció a l'estació de Cambrils hi ha una corba a uns 300 metres i els trens ràpids que van de pas, provinents del sud, poden arribar a circular fins a 140 km/h, segons es pot veure en un senyal que hi ha molt a prop.
Com a dada curiosa cal dir que l'empresa que havia de fer les obres de col·locació del mur, i que havia transportat el material i la màquina excavadora, provenia de Xàtiva (València). Les competències de Renfe i Adif es reparteixen per trams al llarg del territori i fins al carrer de Barcelona de Salou, és un tram que té la seu de gestió a València.


Imatge
Senyalització actual del pas de vianants de sota el carrer de Nantes, a Vilafortuny

Imatge
Gent travessant la via del tren a la zona del pas conflictiu, ahir al matí



[És cosa meva o el balast no està gaire generós en la primera foto]



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 02/08/2014 18:47

És impressió meva, o falta una "mica-molt" de balast?



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dissabte 02/08/2014 19:36

awe ha escrit:És impressió meva, o falta una "mica-molt" de balast?
Mira la darrera ratlla del missatge anterior... ;)



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dissabte 02/08/2014 19:50

Es normal que en els llocs on travessa la gent per la vía el bal-last es desprengui del Seu lloc. Es el que es coneix com a "paso vicioso" segons Adif.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 02/08/2014 20:13

Però això és un gran perill, desprès ens alarmem quan hi han atropellaments?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 03/08/2014 21:10

Aixi anem al pais.

A un lloc on hi ha una senyal de prohibició de pas, li diuen "Pas de Vianants" si així pensem anem malament per educar a la gent i donar la sensació de que el Tren es perillos i s'ha de creuar pels passos assenyalats i adecuats i sempre amb precaució si es al mateix nivell.

Jo entenc la postura dels Veins si es que s'inunda la zona i alguna cosa s'haura de fer, però que aquest pas te prohibit el pasl esta clar veient la senyalització.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 19/03/2015 13:59

Aquest cartell a més deu tenir els seus anyets, es de Renfe, no d'ADIF i pel logotip de Renfe diria que deu ser dels anys 70-80, no ? A més algún graciós l'ha tunejat hi ha dibuixat una figura llençant quelcom a la paperera...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 19/03/2015 15:51

No reconeixes quin és l'objecte que llença el ninot a la paperera?

No ho dic per fotre'm de tu, t'ho prometo: només vull aprofitar l'ocasió espontàniament sortida per verificar si certs símbols comencen a no ser reconeguts clarament per les generacions actuals.

Així doncs, repetint que no ho pregunto per fer-hi broma ni burlar-me, m'interessa vivament saber si no has reconegut el símbol, o només és que no t'hi has fixat gaire en aquest cas.

Fa uns anys era prou habitual aquest, no sé si dir "graffitti", del ninot llençant __ _______ a la paperera, en les parets de Barcelona entre d'altres ciutats, però potser és cert que últimament no s'hi veu tant.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 19/03/2015 21:53

Fran-Ikarus ha escrit:No reconeixes quin és l'objecte que llença el ninot a la paperera?
Dubto que trobis algú, per jove que sigui, que no sàpiga què és i quina ha estat la connotació més recent d'aquest símbol. A la foto surt molt petit i deu ser que no s'hi ha fixat.
metro3001 ha escrit:Es normal que en els llocs on travessa la gent per la vía el bal-last es desprengui del Seu lloc. Es el que es coneix com a "paso vicioso" segons Adif.
A l'oficiosa principal sortida de l'estació de Sant Feliu, al balast poc li falta per a tenir consideració de còdols ("cants rodats").



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”