Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Traspàs total a Rodalies de Catalunya
-
- N6
- Entrades: 293
- Ubicació: barcelona
Traspàs total a Rodalies de Catalunya
hola magradaria saber si faran el traspas total de rodalies o seguiran renfe y adif operan a cataluña
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7130
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A mi també m'agradaria saber-ho. I a tothomDavid.F.C.M.B.1000 ha escrit:hola magradaria saber si faran el traspas total de rodalies o seguiran renfe y adif operan a cataluña

Bàsicament la resposta és no, no hi ha cap acord en aquest sentit ni intenció de negociar-lo. Altra cosa és si s'arribés a la independència de Catalunya, però això ja seria una altra història.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3987
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Tampoc veig jo massa interès en un cantó i un altre, per molt que des d'aquí ens vulguin fer veure que no és així. Hi ha massa vots en joc.
I mentrestant, l'usuari diari es el perjudicat, dia sí, dia també.
I mentrestant, l'usuari diari es el perjudicat, dia sí, dia també.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1914
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Seria això d'aquí el que us voleu referir, jo vaig llegir això de PTP
http://www.transportpublic.org/componen ... eneralitat
Em jugo al cap a que un ADIF català faria millor els serveis que un ADIF espanyol.
http://www.transportpublic.org/componen ... eneralitat
Em jugo al cap a que un ADIF català faria millor els serveis que un ADIF espanyol.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Tenint en compte que els hi va costar 20 anys traspassar la pobra línia de la Pobla... i això que la volien tancar! 

- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
noticia publicada al diari ARA el 14 d'abril de 2016 :
http://www.ara.cat/societat/PSOE-vota-f ... 44352.html
EL PSOE vota a favor del traspàs complet de Rodalies a la Generalitat
Els socialistes, Podem, ERC i Democràcia i Llibertat aproven un text a la comissió de foment del Congrés dels Diputats per crear un grup de treball que estudiï quina és la millor fórmula
ACN Madrid ACTUALITZADA EL 13/04/2016 17:39
La comissió de foment del Congrés dels Diputats ha instat aquest dimecres el govern espanyol a crear un grup de treball, juntament amb la Generalitat, per estudiar i definir, en el termini de nou mesos, quines de les línies ferroviàries que transcorren per Catalunya són d’ interès general. La petició inclou que el criteri a seguir pel grup de treball sigui que no es considerin d’interès general aquelles línies per on circulin exclusivament trens amb origen i destinació a Catalunya. Aquest és el pas previ que demana la Generalitat per aconseguir el traspàs complet de les Rodalies i Regionals.
Aquesta petició s’ha aprovat a través d’una esmena transaccional a la proposició no de llei sobre el traspàs d’infraestructures ferroviàries a la Generalitat de Catalunya i ha rebut el suport dels grups parlamentaris del PSOE, Podem, ERC i Democràcia i Llibertat.
El text també reclama que el grup de treball cerqui fórmules de participació de la Generalitat en la millora de la mobilitat i de la prestació del servei ferroviari en l’àmbit de les línies internes de Catalunya.
Així mateix, es demana complir amb les actuacions previstes al pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015. Per a aquest fi, s’hauria de crear un consorci entre l’Estat i la Generalitat amb la participació dels ajuntaments implicats que fes el seguiment, priorització i gestió de les inversions compromeses.
Montcada i Rexach
La comissió també ha aprovat per 37 vots a favor (PP, PSOE, Podem, ERC i DL), cap en contra i 5 abstencions (C's) dues proposicions no de llei d'En Comú Podem i d'ERC per al soterrament de la línia ferroviària a Montcada i Reixac. Les dues iniciatives han obtingut el 'sí' de tots els partits tret de C's, després que aquest dimarts l'alcaldessa del municipi, Laura Campos, es reunís amb la ministra de Foment, Ana Pastor, i obtingués del ministeri el compromís de destinar una partida dels pressupostos del 2017 al soterrament de la R2 al seu pas pel municipi, que ja ha registrat 165 víctimes mortals.
Que no ens enganyin: un traspàs de línies per on circulen exclusivament trens amb origen i destinació Catalunya no és un traspàs total de rodalia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Traspàs gradual de Rodalies
La Generalitat vol assumir el control dels trens l’any vinent i començar el traspàs de la xarxa per les estacions del Maresme
L’R4 de Sant Vicenç a Manresa per Vilafranca i l’R16 de l’Ebre seran objecte de negociació tot i el major recel de l’Estat
Cogestió de Rodalies
Sis mesos per tenir l’esquelet de la nova operadora vol dir que enguany encara no operarà els trens perquè posteriorment el govern espanyol haurà d’iniciar els tràmits jurídics i administratius per posar-la en marxa, un objectiu que el govern català espera poder assolir el 2025. A partir de l’entrada en funcionament de l’empresa, Rodalies de Catalunya gestionarà tots els trens, personal i serveis de la xarxa de proximitat. Això no implica que tots els combois i el personal ja estiguin en mans de la Generalitat perquè el procés de transferència serà progressiu amb la finalitat d’assegurar que és operatiu –com hem dit, la prioritat és establir un protocol d’informació amb Adif i millorar el sistema de comunicació als usuaris per prendre el control de la gestió dels trens.
La fórmula acordada per a la nova operadora, similar a la que la Generalitat voldria per a la gestió de l’aeroport del Prat, no hauria de representar cap canvi traumàtic de model per als 1.300 treballadors de Renfe a Catalunya, inclosos els 800 maquinistes, tenint en compte que Rodalies de Catalunya esdevindrà una empresa mixta entre Estat i Generalitat, si bé la màxima autoritat serà ara el govern català, que en tindrà la majoria i en nomenarà el president –el trencament de l’empresa i l’operació i la segregació del personal era el temor principal dels responsables de l’Estat, sindicats i treballadors quan van frustrar el traspàs efectiu fa quinze anys–. La fórmula acordada segrega Rodalies de Catalunya de Renfe Viajeros i dota la nova empresa amb els recursos materials i humans que avui utilitza Renfe Rodalies, però la nova operadora passa a ser cogestionada per l’Estat i, per tant, també per la direcció de Renfe. A més, l’acord polític entre el Ministeri de Transports i el Departament de Territori estableix que el nou operador signarà un conveni de col·laboració i cooperació amb Renfe “que asseguri la mobilitat laboral entre ambdues i el manteniment dels drets adquirits”. Pel govern català la cogestió ha de ser el pas intermedi fins que la Generalitat operi i sigui titular en solitari de la xarxa de rodalies i regionals catalans.
Molta més informació a
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... alies.html
La Generalitat vol assumir el control dels trens l’any vinent i començar el traspàs de la xarxa per les estacions del Maresme
L’R4 de Sant Vicenç a Manresa per Vilafranca i l’R16 de l’Ebre seran objecte de negociació tot i el major recel de l’Estat
Cogestió de Rodalies
Sis mesos per tenir l’esquelet de la nova operadora vol dir que enguany encara no operarà els trens perquè posteriorment el govern espanyol haurà d’iniciar els tràmits jurídics i administratius per posar-la en marxa, un objectiu que el govern català espera poder assolir el 2025. A partir de l’entrada en funcionament de l’empresa, Rodalies de Catalunya gestionarà tots els trens, personal i serveis de la xarxa de proximitat. Això no implica que tots els combois i el personal ja estiguin en mans de la Generalitat perquè el procés de transferència serà progressiu amb la finalitat d’assegurar que és operatiu –com hem dit, la prioritat és establir un protocol d’informació amb Adif i millorar el sistema de comunicació als usuaris per prendre el control de la gestió dels trens.
La fórmula acordada per a la nova operadora, similar a la que la Generalitat voldria per a la gestió de l’aeroport del Prat, no hauria de representar cap canvi traumàtic de model per als 1.300 treballadors de Renfe a Catalunya, inclosos els 800 maquinistes, tenint en compte que Rodalies de Catalunya esdevindrà una empresa mixta entre Estat i Generalitat, si bé la màxima autoritat serà ara el govern català, que en tindrà la majoria i en nomenarà el president –el trencament de l’empresa i l’operació i la segregació del personal era el temor principal dels responsables de l’Estat, sindicats i treballadors quan van frustrar el traspàs efectiu fa quinze anys–. La fórmula acordada segrega Rodalies de Catalunya de Renfe Viajeros i dota la nova empresa amb els recursos materials i humans que avui utilitza Renfe Rodalies, però la nova operadora passa a ser cogestionada per l’Estat i, per tant, també per la direcció de Renfe. A més, l’acord polític entre el Ministeri de Transports i el Departament de Territori estableix que el nou operador signarà un conveni de col·laboració i cooperació amb Renfe “que asseguri la mobilitat laboral entre ambdues i el manteniment dels drets adquirits”. Pel govern català la cogestió ha de ser el pas intermedi fins que la Generalitat operi i sigui titular en solitari de la xarxa de rodalies i regionals catalans.
Molta més informació a
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... alies.html
- Trenofílic
- N3
- Entrades: 22
Què algú em faci 5 cèntims del que passa, de que per què no es posen d'acord sindicats, Generalitat i Govern Espanyol.
Entenc que els de Renfe seguirien amb contracte conservant els seus anteriors, acords, condicions, complements i plusos i en cas negatiu es millorarien.
Per què ara diuen que "están avanzando tanto en el proceso de la Sociedad de Mercancías como en el de Rodalies. Una situación que ya supone el primer y principal incumplimiento de los acuerdos", quins eren els acords que parlen?
Primer vull entendre el que passa per poder expressar la meva opinió, des de un punt de vista neutral.
Entenc que els de Renfe seguirien amb contracte conservant els seus anteriors, acords, condicions, complements i plusos i en cas negatiu es millorarien.
Per què ara diuen que "están avanzando tanto en el proceso de la Sociedad de Mercancías como en el de Rodalies. Una situación que ya supone el primer y principal incumplimiento de los acuerdos", quins eren els acords que parlen?

Primer vull entendre el que passa per poder expressar la meva opinió, des de un punt de vista neutral.
-
- N3
- Entrades: 31
Afegeixo un parell de preguntes a la de Trenofílic:
Com afecta el traspàs a la liberalització de la UE? Vaig llegir fa un temps que potser en no ser controlat pel govern central en quedava exempt, igual que el metro, però ni fava.
I com afecta tot aquest guirigall a les clares (en la meva opinió) aspiracions de FGC de donar tot el servei de Rodalies? De moment serveixen (o ho faran en un futur proper) totes les Rodalies de Lleida. Però amb el traspàs i els acords que mencionava Trenofílic amb els sindicats, sembla que s'està blindant el personal i el material de la nova empresa mixta, no?
Com afecta el traspàs a la liberalització de la UE? Vaig llegir fa un temps que potser en no ser controlat pel govern central en quedava exempt, igual que el metro, però ni fava.
I com afecta tot aquest guirigall a les clares (en la meva opinió) aspiracions de FGC de donar tot el servei de Rodalies? De moment serveixen (o ho faran en un futur proper) totes les Rodalies de Lleida. Però amb el traspàs i els acords que mencionava Trenofílic amb els sindicats, sembla que s'està blindant el personal i el material de la nova empresa mixta, no?
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
https://www.acn.cat/new/0f81f812-fe43-4 ... 2275/texts
El Govern aprovarà aquest dimarts l’inici del traspàs d'un primer tram de la línia R1 de Rodalies
El Consell Executiu començarà els passos per gestionar directament el recorregut entre la Sagrera i Maçanet
El Govern aprovarà aquest dimarts l’inici del traspàs d'un primer tram de la línia R1 de Rodalies
El Consell Executiu començarà els passos per gestionar directament el recorregut entre la Sagrera i Maçanet
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 19 de febrer de 2025 ha escrit: Opinió Jordi Molet
19 FEB 2025 6:30
Els retards de Rodalies
El PSC i ERC van escenificar aquest dilluns els avenços en la creació de l’empresa mixta que gestionarà el servei de Rodalies i que ha de permetre, en paraules de la consellera Sílvia Paneque, que els trens surtin a l’hora cada matí. La nova empresa mixta catalana estarà participada per la Generalitat i l’Estat, i està previst que a partir de l’1 de gener de 2026 gestioni el servei de Rodalies. També s’ha acordat que l’Estat transferirà la infraestructura, començant per la R1, entre les estacions de la Sagrera i Maçanet-Massanes. Posteriorment, s’hi afegiran la línia del Garraf (R2-Sud) i la de Vic (R3).
El missatge d’optimisme transmès pel PSC i ERC, en anunciar que es compleix un dels pactes de l’acord d’investidura de Salvador Illa, es va reforçar amb la reunió de la comissió bilateral d’infraestructures, que va acordar el calendari perquè la nova operadora catalana assumeixi la gestió del servei de Rodalies i va garantir que properament se n’aprovaran els estatuts. Curiosament, aquests acumulen un cert retard en la seva redacció, com ha passat històricament amb tot allò relacionat amb els trens a Catalunya.
Durant el mandat del president José Montilla (2006-2010), es va negociar el traspàs de Rodalies de Renfe a la Generalitat. Tot i que es va aconseguir un cert grau de descentralització, no es va materialitzar un traspàs complet de les competències. El 2009 es va arribar a un acord perquè la Generalitat assumís la gestió del servei de Rodalies de Barcelona, però Renfe va continuar operant els trens i Adif va mantenir el control de la infraestructura ferroviària (vies, estacions i senyalització). Això va limitar la capacitat de decisió del govern català sobre la millora del servei.
Un dels principals obstacles per al traspàs va ser la manca d’una assignació pressupostària clara i suficient per garantir un servei de qualitat. Tot i que l’acord del 2009 establia que la Generalitat assumia la gestió del servei, aquest venia infrafinançat i sense el control de la infraestructura, que continuava en mans d’Adif, el gestor d’infraestructures de l’Estat.
Tot i l’optimisme de la consellera Sílvia Paneque i de la secretària general d’ERC, Elisenda Alamany, costa de creure que finalment es destinaran tots els mitjans necessaris per resoldre els problemes de la xarxa de trens a Catalunya, que des de fa anys genera moltes queixes entre els usuaris. L’anunci de millores en el servei i l’augment d’inversions per modernitzar la xarxa han estat recurrents en els discursos de governs, presidents, ministres, consellers i parlamentaris de tota mena. Només cal recordar que Enric Millo, quan era cap de llista del PPC al Congrés per Girona en les eleccions de 2011, va reivindicar el desdoblament íntegre de la R3, entre Barcelona i Puigcerdà, passant per Vic i Ripoll. Va afirmar que era una «vella reivindicació del territori» i que només aquells que no tenien «visió de futur» veien aquest projecte com «una cosa no prioritària». No obstant això, quan el PP va governar, aquest projecte va deixar de ser prioritari i no s’hi va fer cap inversió, tret de les mínimes per al manteniment.
La nova empresa tindrà molta feina per aconseguir que els trens surtin puntualment cada matí, com diu Paneque, ja que calen inversions per actualitzar i modernitzar unes infraestructures que actualment gestiona Adif. Si l’Estat no traspassa els fons necessaris per transformar una xarxa precària, per molta voluntat que hi posin els nous gestors del servei, serà molt difícil garantir la puntualitat dels trens i recuperar la confiança dels usuaris en el ferrocarril com a mitjà de transport habitual. Mentrestant, aquells que puguin continuaran apostant pel transport per carretera, que, malgrat els problemes a les zones més poblades, ofereix més garanties que el servei ferroviari de determinades línies.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7130
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
https://www.lavanguardia.com/economia/2 ... 50311.htmlLa Vanguardia ha escrit:Los sindicatos advierten de que el traspaso de Rodalies implica incomunicar a Cataluña por ferrocarril
Europa Press
Los sindicatos de Renfe han advertido de que el acuerdo político entre PSOE y ERC para traspasar Rodalies a la Generalitat implicaría una posible incomunicación de Cataluña por ferrocarril, al suponer sacar líneas de tren de la red regulada europea en las que Bruselas ha invertido, y que podría imponer sanciones a España por ello.
En una entrevista con Europa Press, el presidente del comité de empresa de Renfe, Andrés Rubio, ha explicado que sacar una línea de la llamada Red Ferroviaria de Interés General (RFIG) implica perder automáticamente todos los estándares de seguridad e interoperabilidad, por lo que el tren no podría continuar su ruta al entrar a Cataluña.
-
- N5
- Entrades: 92
Perdoneu per la meva ignorància, però no seria possible que les línies operades per la Generalitat seguissin formant part de la RFIG? A l'estil de la línia Figueres-Perpinyà i de les xarxes portuàries, que bé que ho són i no pertanyen a ADIF. Algú ho sap?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7130
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Evidentment ha d'haver-hi alguna manera de solucionar el problema. Com bé dius, tenim i hem tingut trams de la xarxa propietat d'empreses privades i no hi ha hagut cap problema.
Però com sempre els sindicats han de buscar els tres peus al gat per poder crear problemes allà on no n'hi han, probablement per por a perdre els seus "xiringuitos" (que seran substituïts per d'altres, per això no patiu)
Però com sempre els sindicats han de buscar els tres peus al gat per poder crear problemes allà on no n'hi han, probablement per por a perdre els seus "xiringuitos" (que seran substituïts per d'altres, per això no patiu)
L'article aquest de la UGT barreja mitges veritats per fer tremendisme barat. "el tren no podría continuar su ruta al entrar a Cataluña" aquí ningú parla de treure de la RFIG les línies que connecten amb la resta d'Espanya o amb França. O de la R1 "una incidencia en otra línea derivaría el tráfico a esta, lo que podría acarrear problemas de interoperabilidad, tanto respecto al resto de España como al resto de Europa." Per una mitigació que es fa un cop cada nosequants anys s'han de fotre cada dia els milions d'habitants del Maresme, Vallesos, i Baix Llobregat?
Opinió: De fet la vertadera RFIG és la xarxa d'alta velocitat i els corredors de mercaderies (bàsicament el corredor mediterrani i les seves connexions). Tota la resta només dóna serveis locals.
Opinió 2: I si FGC ho fa millor "perquè fa una cosa més fàcil de fer", doncs Rodalies que simplifiqui i s'ho faci fàcil, ja he dit alguna vegada que no veig cap raó per la que no prioritzar i optimitzar els serveis suburbans dins el radi Mataró - Granollers - Terrassa - Martorell - Castelldefels.
Ho sento, entenc que quan hi ha un canvi de mans a les empreses, els treballadors es posen nerviosos per no saber com els afectarà i no esperar mai res de bo. Però tal i com està el pati, fer una vaga per fotre encara més als usuaris, no els hi donarà gaire suport popular. I per defensar una política "perro del hortelano", menys encara.
Opinió: De fet la vertadera RFIG és la xarxa d'alta velocitat i els corredors de mercaderies (bàsicament el corredor mediterrani i les seves connexions). Tota la resta només dóna serveis locals.
Opinió 2: I si FGC ho fa millor "perquè fa una cosa més fàcil de fer", doncs Rodalies que simplifiqui i s'ho faci fàcil, ja he dit alguna vegada que no veig cap raó per la que no prioritzar i optimitzar els serveis suburbans dins el radi Mataró - Granollers - Terrassa - Martorell - Castelldefels.
Ho sento, entenc que quan hi ha un canvi de mans a les empreses, els treballadors es posen nerviosos per no saber com els afectarà i no esperar mai res de bo. Però tal i com està el pati, fer una vaga per fotre encara més als usuaris, no els hi donarà gaire suport popular. I per defensar una política "perro del hortelano", menys encara.
Totalment d'acord amb l'anterior comentari.
Ja podrien haver convocat vaga en el seu dia els treballadors de renfe i adif per queixar-se de la deixadesa del servei de l'empresa renfe i d'adif. Ara que si això no els hi va importar prou, una vaga ara contra el traspàs fa més olor de vaga política que de reivindicació laboral i més veient els comunicats que la reivindiquen.
Ja podrien haver convocat vaga en el seu dia els treballadors de renfe i adif per queixar-se de la deixadesa del servei de l'empresa renfe i d'adif. Ara que si això no els hi va importar prou, una vaga ara contra el traspàs fa més olor de vaga política que de reivindicació laboral i més veient els comunicats que la reivindiquen.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
REgió-7, 13 de març de 2025 ha escrit: Opinió a tort i a dret
Xavier Domènech
13 MAR 2025 6:26
Rodes quadrades a Rodalies
En futbol havia sentit la frase «avui veuen la pilota quadrada» quan els xuts dels jugadors no l’encertaven ni de broma. A Catalunya hi ha molts serveis públics que la veuen quadrada, però un que destaca és Rodalies. N’hi hauria per creure que fins i tot les rodes dels trens són quadrangulars en lloc de circulars. I no cal ni parlar dels engranatges que giren o no giren en la ment dels alts responsables.
Una roda quadrada és una absurd conceptual, però el podem adoptar com a imatge. Un tren amb les rodes quadrades tindria serioses dificultats per desplaçar-se. S’encallaria cada dos per tres, faria saltirons i sacsejades, descarrilaria amb facilitat i causaria una incomoditat insuperable als viatgers, que n’acabarien tips i marejats. Aquesta descripció no s’allunya gaire de la realitat que ofereixen els pitjors moments de Rodalies, cada vegada més freqüents.
I les coses tampoc no giren rodones als despatxos de les grans decisions, on any rere any s’elaboren pressupostos molt per sota del necessari i que, a més a més, sempre es queden a mig gastar, de vegades d’una manera escandalosa. O potser sí que giren rodones, si l’objectiu és exactament la degradació extrema del servei, propòsit que costa de creure.
Un servei ferroviari, amb la seva infraestructura i els seus trens, és com una edificació: si se’n fa un manteniment constant i s’inverteix regularment per anar-la millorant, pot durar molts anys en les millors condicions; però si s’abandona, la deixadesa farà que envelleixi a una velocitat uniformement accelerada, i al final la recuperació serà gairebé impossible. Quan una casa arriba a aquest extrem val més enderrocar-la i aixecar-ne una de nova, però Rodalies no es pot tancar per enderroc i substitució.
Fa massa dècades que no s’inverteix en el simple manteniment de Rodalies. Entre el càstig sistemàtic a Catalunya i la prioritat a l’AVE, la xarxa s’ha anat degradant, i li passa com a la casa envellida de l’exemple: de sobte, tot espetega. Tant si ho ha de fer l’Administració central com l’autonòmica, tornar a uns nivells acceptables de fiabilitat tindrà un cost enorme que s’hauria pogut estalviar amb una gestió seriosa i responsable.
Als despatxos del poder hi ha massa «qui dies passa anys empeny», massa pilotada endavant i que s’espavili el que vingui al darrera. És així com es quadren les rodes de Rodalies. A la Generalitat li traspassaran una bona llufa.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Quina aixecada de camisa que ens estan fent amb Rodalies. Les declaracions del ministre són despropòsits rera despropòsits. Salut!