Possible reobertura Reus-Roda

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Re: Possible reobertura Reus-Roda

Entrada Autor: Railjet OBB » Dijous 21/01/2021 19:03

albe6 ha escrit:
Dijous 21/01/2021 15:35
Més per a mercaderies que per a passatgers. Passatgers guanyes temps si vas a Reus o més enllà pero perds Tarragona, pots posar algun servei per allí i estudiar si hi ha canvis significatius.

La Reus - Roda es vol utilitzar com a bypass de mercaderies, sobretot trens de mercaderies perilloses per evitar passar per Tarragona.
Més d'un cop a Lleida ha tocat tancar l'estació i parar-ho tot per fuites en trens de mercaderies perilloses (Lloc on la via passa vora moltes vivendes).

La idea és que, per evitar incidents, totes les ciutats grans tinguin by-pass de mercaderies
Railjet OBB ha escrit:
Dimecres 20/01/2021 10:59
Per aixo ja esta el ramal nord del nus de Vila-seca, ara només fa falta ficar un tren llançadora que connecti Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona i llestos.
Detecto confusió.
Tu m' esmentes el ramal CM - Tarragona, amb el qual es podrà establir servei directe entre Camp i Tarragona centre sense haver de recórrer a l'"amic" Empresa Plana.

Si reobres la Reus - Roda l'has de connectar al triangle de Pugdelfí (CM - LAV) per als mercaderies que vagin cap al CM, en cas contrari els has d'enviar a Reus i Tarragona (doble inversió de marxa)
Moltes gracies per l'aclariment.


Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 06/03/2021 3:16

albe6 ha escrit:
Dijous 21/01/2021 15:35
Detecto confusió.
Tu m' esmentes el ramal CM - Tarragona, amb el qual es podrà establir servei directe entre Camp i Tarragona centre sense haver de recórrer a l'"amic" Empresa Plana.
Però si amb la volta per Vila-seca es tardarà més en tren entre Camp de Tarragona i Tarragona, que no en bus com ara...

De Camp de Tarragona a l'estació d'autobusos de Tarragona en bus Plana, són 15-20 minuts, si arriba.
De Camp de Tarragona a Tarragona en tren per Vila-seca, encara que sigui un TGV de dos pisos dels que passen de 500km/h, no crec que baixi dels 20-25 minuts (i hi ha un canviador d'ample pel mig).
És quasi tanta volta com feien els trens a Tortosa abans de fer el pont d'Amposta i la variant entre L'Aldea i Freginals.
I és quasi el que es triga entre Camp i Barcelona-Sants!!!
En bus, Tarragona-Camp són 9 km. I ho continuaran sent.
En tren, Tarragona-Vila-seca-Camp, seran uns 30km, a velocitat de tren convencional.
No podrà guanyar al bus, ni posant-hi un AVE o un TGV, perquè un AVE i un TGV tampoc podrien córrer, en aquell tram.

I encara menys que guanyarà al cotxe, perquè el Camp de Tarragona té un urbanisme súper fragmentat, o sigui que cap infrastructura no és perfecta per a tothom, sempre hi haurà algú que digui "ai, doncs a mi no em va bé".

Mireu-ho a un mapa, sisplau!!! :| Amb Google Maps n'hi ha prou per adonar-vos-en.
albe6 ha escrit:
Dijous 21/01/2021 15:35
Si reobres la Reus - Roda l'has de connectar al triangle de Pugdelfí (CM - LAV) per als mercaderies que vagin cap al CM, en cas contrari els has d'enviar a Reus i Tarragona (doble inversió de marxa)
No.
La Reus-Roda no s'ha de connectar a la LAV.
El què cal és reobrir-la tal com era, amb un viaducte-pèrgola sobre la LAV a l'alçada de Perafort, i un by-pass a l'est de Reus per connectar-la cap a Tarragona-Classificació, i si convé, un segon by-pass a Bifurcació Vila-seca per tal de fer que els trens de València s'encaminin cap a Constantí i Barcelona i més amunt.
Rampes? No n'hi ha per tant, si es fa bé la cosa. Pitjor és el viaducte de Bellvitge, o les rampes a la línia de Teruel.
I s'hauria d'obrir amb un ull per a mercaderies, i un altre per a passatgers.
Tant interessant és tenir tren Reus-Camp de Tarragona-Roda de Berà-Sant Vicenç de Calders, com treure els mercaderies del continu urbà Altafulla-Torredembarra-Creixell-Roda de Berà Platja-El Francàs-Coma-ruga tant com sigui possible.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”