AVE catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: AVE catalunya

Entrada Autor: metring » Diumenge 10/05/2009 22:34

http://cat.lleida.com/actualitat/notici ... 089#activa


Els viatgers en AVE baixen per primera vegada a Lleida al caure un 11% aquest any

Durant els quatre primers mesos de l'any han arribat en AVE a l'estació de Lleida 78.106 viatgers i n'han sortit, també en AVE, 78.412. Són 19.925 usuaris menys que els que van usar aquest servei d'alta velocitat en el mateix període de l'any passat. És a dir, un 11%. Es tracta de la primera vegada des de l'estrena del servei que s'inicia un any amb una caiguda sostinguda del nombre de viatgers de l'AVE. És un indicador més dels efectes de la crisi econòmica, que trenca una tendència alcista en l'ús d'aquest tren, que a Lleida s'utilitza sobretot per anar o tornar de Madrid i Saragossa. Un altre factor que ha pogut contribuir a la caiguda de viatgers d'aquest tren és el fet que entre el 20 de febrer i el 28 d'abril del 2008, l'AVE va enllaçar Lleida amb Barcelona sense la competència dels Avant, a diferència del 2009. No obstant, la principal caiguda en el nombre de viatgers s'aprecia al gener (-17%), quan aquest factor no tenia influència. Anteriorment, s'havia produït algun cas de caiguda puntual en el volum de viatgers de l'AVE en algun mes, especialment en l'últim trimestre del 2007, però mai de forma tan prolongada com ara. De fet, des de l'estrena del servei a l'octubre del 2003, el creixement en el nombre d'usuaris s'atansava al 10% anual, cosa que havia permès passar dels 354.422 viatgers (entre sortides i arribades) amb els quals es va tancar el 2004 als 487.364 de l'any passat, un 37% més. No obstant, a finals del 2008, les dades de Renfe ja permetien apreciar un estancament en el creixement dels viatgers, que es va situar entre l'1 i el 2% durant el segon semestre de l'any. En contrast amb el que passa amb els AVE, els Avant encara guanyen viatgers, segons les últimes dades de Renfe.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/05/2009 2:06

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59155.php

Sobrecost de 130 milions per reforçar el TGV a Montblanc

El preu d’arreglar el pont i els túnels de la Conca duplica el que va costar la construcció del tram

Oriol Margalef
Montblanc
Ult. Act. 14/05/2009 00:39


Montblanc s’ha convertit en un autèntic pou sense fons per a Adif, l’ens públic que s’encarrega de l’execució i el manteniment de la línia d’alta velocitat. Les obres d’aquest tram de la línia del TGV entre Barcelona i Madrid van costar l’any 2000 uns 63 milions d’euros. Nou anys després, la falta de previsió inicial sobre la inestabilitat dels terrenys per on circula el TGV ja han costat el doble de diners a l’erari públic. Adif porta invertits uns 130 milions d’euros en la consolidació de tres túnels i un viaducte, que ja mostraven signes d’inestabilitat l’any 2002, poc després d’estar acabats.

A Montblanc aviat farà deu anys que estan en obres. Tot i que la línia funciona des del 2006, els trens d’alta velocitat segueixen reduint fins a 80 km/h en creuar el pont de Mas de Candi, on ara s’estan fent treballs de consolidació per valor de 43,6 milions d’euros. La raó és l’aparició d’argiles expansives als fonaments dels pilars. Aquest material, que augmenta de volum en absorbir aigua, produeix deformacions del sòl.

Dos anys després que per aquesta causa es reforcessin els pilars, amb un cost de 20 milions, Adif ha encarregat ara el cobriment parcial del barranc que creua el pont. És una obra “faraònica”, segons l’alcalde, Josep Andreu, perquè obliga a fer créixer 33 metres el fons del barranc, de 300 metres d’amplada, i expropiar unes cinquanta finques.

Posar pes, creuen els tècnics, servirà per frenar l’aixecament de les pilastres, que en el cas de les que estan numerades com a 5 i 6, segons consta a l’informe d’obra, ja havien crescut 15,2 i 16,8 centímetres l’any 2007. Amb les obres, que duraran un any, es vol evitar que les piles arribin al límit de seguretat estricta l’abril del 2010. Tanmateix, molt possiblement no és la solució definitiva. Els tècnics confien en una reducció important de les velocitats actuals d’aixecament dels fonaments però no asseguren “que arribin a neutralitzar-se completament”, cosa que obligarà a més i costoses actuacions.

Abans de posar-se amb el viaducte, Adif ja es va haver d’ocupar de les argiles expansives en tres túnels pròxims, el de Camp Magre, el de Lilla i el de Puig de Cabrer. Aquelles actuacions de reforç, una herència del PP que va assumir ja l’executiu encapçalat per José Luis Rodríguez Zapatero, van obligar a una despesa extraordinària de 70,6 milions. Des d’Adif sempre s’ha culpat les presses del govern del PP per fer arribar el TGV a Barcelona el 2007 com a raó de la falta d’estudis geològics més concloents sobre el traçat a la Conca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/06/2009 8:40

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ranca.html

Els diputats del PSC al Congrés intenten, sense èxit, calmar els veïns afectats pel pas del TAV a Vilafranca

2/06/09 02:00 - Vilafranca del Penedès - Cati Morell email protegit


Els diputats del PSC al Congrés Dani Fernández i Sixte Moral es van reunir ahir amb un grup de cinc veïns en representació de tots els afectats pels problemes d'esquerdes i sorolls per les obres i el pas del tren d'alta velocitat (TAV) a Vilafranca del Penedès. Segons els diputats, que la setmana passada es van reunir amb els responsables d'Adif, els propers dies es tindran els resultats de les inspeccions i anàlisis fetes per la Universitat Politècnica de Catalunya a la zona afectada. Adif està disposat a assumir el cost de reparació de les esquerdes en un total de 22 edificis, tot i que, segons Dani Fernández, en alguns casos no queda clar que les esquerdes siguin conseqüència de les obres o del pas del TAV.

Quant als problemes de soroll a l'altura de Vilafranca, a la zona descoberta de la via, Adif també s'ha compromès a emprendre accions concretes. Els diputats socialistes, però, no van voler concretar en què consistirien aquestes actuacions, «perquè és Adif qui ho ha de dir». Arran d'aquest anunci, els veïns afectats per les esquerdes i les vibracions dels edificis van repetir ahir als diputats del PSC que no acceptaran cap reparació a casa seva fins que no es posi sobre la taula la possibilitat de reduir la velocitat de pas del TAV pel nucli urbà i es parli de millorar les mesures d'amortiment de la vibració. Segons els veïns, els problemes cada vegada són més greus perquè la freqüència de pas s'escurça a mesura que s'incrementa el servei del TAV. Segons expliquen, per resoldre els problemes s'ha d'actuar a les vies, i a les mantes d'amortiment de les vibracions. Asseguren que no volen que ningú els tapi les esquerdes i els «pinti el menjador», volen «viure tranquils», com vivien abans de les obres.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/06/2009 9:41

Adif, els nous tercios de Flandes, que allí on van, no deixen cap pedra sobre l'altra ni viure ningú tranquil?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 24/07/2009 15:52

Els estudis nous encarregats per l’Ajuntament constaten l’excés de sorolls i de vibracions del TGV
VILAFRANCA

http://lafura.cat/revista/noticiari/noticia10.asp

Els estudis nous encarregats per l’actual govern de CiU diuen el que era obvi, però que cap estudi anterior reflectia: els trens que passen per Vilafranca en zona descoberta fan més soroll i provoquen més vibracions del límit permès per la normativa. L’alcalde Pere Regull ho va comunicar dimarts a l’Adif, que haurà de posar-hi solució.
noticia10.jpg
noticia10.jpg (68.77 KiB) Visualitzat 10397 cops
L’Ajuntament proposa tapar el tram fins al pont de Moja.

Els estudis els havia encarregat a la UPC de Terrassa; dilluns, l’alcalde els tenia sobre la taula, i dimarts ja els va donar a conèixer als responsables de l’Adif, en una reunió mantinguda a Barcelona. Les noves anàlisis fetes constaten que les vibracions que encara causen el pas de trens per Vilafranca no afecten l’estructura dels edificis; en canvi, sí que són excessives per al benestar de les persones (paràmetre que fins ara, l’Adif ni contemplava). En concret, si la normativa permet que un màxim de nou trens al dia sobrepassin el límit permès de vibracions, a Vilafranca el sobrepassen 40 i 70 vegades al dia, segons ha dit el propi alcalde.

Pel que fa als sorolls, si l’estudi acústic de l’Adif apuntava que el pas de trens sobrepassava en 4-5 decibels el límit legal a la zona descoberta, el nou estudi municipal diu que el sobrepassa en 13, de manera que amb les pantalles que proposava al tram final del passeig Rafael Soler no n’hi hauria prou.

La proposta que fa l’Ajuntament és que es tapin els 7.000 m2 descoberts entre la cobertura de la via i el pont de Moja, però que no hagi de ser transitable, fet que n’abaratiria el cost (podria costar uns quatre milions d’euros). La idea de l’Ajuntament és de muntar-hi a sobre un camp de plaques solars que abasteixi el Poble Nou. Ara toca negociar.

2a audiència pública


L’Ajuntament de Vilafranca ha convocat per dimecres de la setmana vinent, 29 de juliol, una segona audiència pública per exposar la situació a la ciutadania de Vilafranca i que el públic pugui intervenir. La diferència amb l’anterior audiència convocada l’octubre de l’any passat a Cal Bolet per l’aleshores govern socialista és que, a banda de regidors, també hi haurà tècnics municipals que puguin donar explicacions. A més, l’endemà dijous, l’Adif s’ha compromès a mantenir una reunió a Barcelona amb una comissió formada per cinc veïns afectats de Vilafranca, per donar-los explicacions directament.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/08/2009 17:31

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Adif estudiarà el soterrament de l’AVE al seu pas per Vilafranca

• L’ens valorarà al setembre com reparar esquerdes i pal·liar l’excés de soroll

AITANA FUERTES JÁVEGA
VILAFRANCA DEL PENEDÈS
L’ens Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) sembla disposat a fer marxa enrere i a atendre la demanda dels veïns de Vilafranca del Penedès de cobrir, encara que sigui només parcialment, les vies del tren d’alta velocitat (AVE) al seu pas per la localitat. Així ho van expressar representants de l’organisme estatal en una reunió mantinguda el 30 de juliol passat amb l’alcalde de la ciutat, Pere Regull (CiU), i una representació veïnal.
De moment, Adif s’ha compromès a enviar-hi els seus propis tècnics al setembre per avaluar les esquerdes que, segons els habitants de la zona pròxima a les vies, han provocat les vibracions del tren a les cases. Des de l’Ajuntament de Vilafranca s’ha remarcat que les reparacions no s’han de limitar «a una simple repintada», sinó que exigeixen que s’actuï perquè les esquerdes no tornin a aparèixer.
Adif, que fins ara només havia acceptat la possibilitat de col·locar unes pantalles per pal·liar el soroll, no seria reticent ara a soterrar el tren a la zona descoberta del passeig Rafael Soler i La Girada. Els representants municipals es van mostrar disposats, en contrapartida, a acceptar que l’espai resultant del cobriment no sigui transitable.

INFORME DE LA UPC / El soroll i les vibracions que causa el tren estan molt per sobre dels límits establerts, especialment al tram de via que queda sense cobrir, segons ha confirmat recentment un estudi independent elaborat per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Hi ha punts, segons assenyala l’informe tècnic, en què l’impacte acústic dels combois és fins a 13 decibels superior a allò que marca la llei, més del doble del que declarava l’informe oficial d’Adif.
L’ens administrador difícilment acceptaria finançar una cobertura total del tram, com la que s’ha fet a la resta del nucli urbà de Vilafranca, que podria sobrepassar els 6 milions d’euros. Però, cobrint la zona, encara que deixant-la intransitable, la despesa es podria reduir a 3,5 milions d’euros.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 20:29

I tant costava fer un by-pass per fora i deixar la via al descobert com fins ara, amb dues en ample UIC per als Avant (el dia que hi parin)?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 20/02/2010 15:09

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _88632.php

Vilafranca es manifestarà dilluns contra els sorolls i les vibracions de l'AVE

L'alcalde del municipi insta els veïns a donar suport a la protesta

Efe
Vilafranca del Penedès
Ult. Act. 20/02/2010 10:46


L'alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull (CiU), i els grups de l'oposició han convocat als veïns dilluns a la tarda a una concentració en protesta pels incompliments d'Adif sobre els problemes de sorolls i vibracions que origina l'AVE al seu pas pel municipi.

Segons el consistori, la jornada reivindicativa s'iniciarà a les 19:30 hores de dilluns a l'estació de tren de Vilafranca i tots els assistents es dirigiran a un passeig pròxim on es llegirà un manifest que ha estat acordat per tots els grups municipals i els veïns afectats.

L'ajuntament demana la màxima participació per pressionar Adif a complir els acords als quals va arribar amb l'alcalde a l'estiu.

Pere Regull ha dit que molt poques vegades s'ha demanat a la població que surti al carrer, però que aquesta vegada és necessari "perquè som un poble molt tolerant, però la tolerància té un límit i aquesta vegada ens estan prenent el pèl i estan vulnerant els drets de molts ciutadans, que no poden descansar per culpa del tren i tenen la casa plena d'esquerdes".

"A més, la situació va a pitjor. Estan apareixent esquerdes en llocs on abans no n'hi havia", ha advertit Regull.

Davant l'anunci de la protesta, els responsables d'Adif han convocat l'alcalde per a dimecres que ve a una comissió de seguiment de les obres.

Després de diversos mesos insistint, Pere Regull celebra que Adif l'hagi convocat, però apunta que la concentració de dilluns "encara té més vigència que mai perquè si hi ha molta gent donarà més força a les reclamacions que tornarem a fer dimecres".

A la reunió de dimecres es tractaran temes com la revisió de les reparacions efectuades, l'avaluació del grau de compliment del conveni signat el 2004, l'estudi de les vibracions i les alternatives als problemes de sorolls a la zona sud, que és la que està descoberta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/07/2010 16:39

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... ranca.html

Pere Regull acusa l'Adif de “no complir des de fa anys amb Vilafranca”

L'alcalde de Vilafranca recorda que no es va complir amb l'execució de les obres ni ara amb la solució a les molèsties provocades als veïns de la zona

16/07/10 02:00 - Vilafranca del penedès - Laura Marín

L'alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull (CiU), ha reclamat un altre cop aquesta setmana a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) que aporti una solució a les molèsties que provoca el pas del tren d'alta velocitat pel municipi. Regull ha acusat l'empresa “de no complir des de fa molts anys amb Vilafranca”, i ha recordat que quan es feien les obres, entre els anys 2005 i 2008, no es va convocar cap comissió de seguiment dels treballs que hagués pogut evitar “una obra desastrosa, amb esquerdes, sorolls i vibracions”. Però d'això també en responsabilitza l'anterior govern municipal, liderat pel socialista Francisco Romero.

Pere Regull ha comparegut davant els mitjans de comunicació locals per respondre a les declaracions del president d'Adif, Antonio González, que defensa que l'Administrador d'Infraestructures ha fet totes les actuacions a les quals s'havia compromès i que és el consistori el que no ha fet res. Per l'alcalde de Vilafranca, “si l'Adif no va complir amb l'execució de les obres, tampoc ho ha fet ara per solucionar les molèsties que provoca el pas dels trens”, i ha recordat que el 31 de juliol del 2009 es va arribar a uns acords que no es van començar a complir fins a la manifestació de l'hivern passat: “A corre-cuita ens van convocar el febrer per tornar-nos a acceptar els acords del 31 de juliol i dir-nos que el mes de març començaria l'estudi de sorolls i vibracions, amb supervisió d'un tècnic especialitzat contractat per l'Ajuntament”, ha remarcat Pere Regull.

El cas és que l'estudi tot just es va començar a fer el mes de juny passat i, per tant, encara no hi ha conclusions: “Nosaltres ens vam comprometre a pagar en la mesura que s'anessin solucionant els problemes. No ens poden exigir que paguem quan encara no hi ha les conclusions d'un estudi que digui quines són les solucions que s'han d'aplicar per posar fi als sorolls i vibracions”, ha puntualitzat l'alcalde de Vilafranca, en referència a les declaracions fetes pel president d'Adif al municipi de Calafell.

“Romero és un talp a casa”

La indignació de l'alcalde de Vilafranca amb aquest tema també ha esquitxat el líder del PSC, l'exalcalde Francisco Romero, al qual Regull considera un “un talp a casa, que té una tendència compulsiva a dir falsedats”. Regull es referia així a l'acusació de no haver contractat un tècnic per supervisar l'estudi de sorolls i vibracions: “El catedràtic Salvador Cardona hi està treballant des de l'abril; el dia 15 va venir a Vilafranca per fixar amb els representants dels veïns i els tècnics municipals l'estratègia en el tema de l'estudi”. Sobre la demanda de Romero que es faci un projecte de cobertura des de l'Ajuntament, l'alcalde ha dit que correspon fer-ho a l'Adif: “Hem fet les nostres propostes de cobriment total, però ells només ens responen amb pantalles que no solucionen res”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/08/2010 17:39

http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1

Lleida assoleix el viatger 3.000.000 en AVE

Data de publicació: 19/8/2010

La Paeria destaca els efectes positius per al turisme, la celebració de congressos i la transformació urbanística de la ciutat

L'alcaldessa accidental, Montse Mínguez, ha destacat els efectes positius de l'arribada de l'AVE a la ciutat de Lleida coincidint amb l'arribada del passatger 3.000.000 a l'estació de Lleida, prevista per a aquests dies. Amb el tren d'alta velocitat, la capital del Segrià s'ha incorporat a la xarxa espanyola de ciutats AVE, han crescut el nombre de turistes i la celebració de congressos i s'han generat nous mercats per l’activitat econòmica i turística ja que situa la ciutat a 2 hores de 20 milions d’habitants.

Turisme de reunions

- Des de l’arribada de l'AVE hi ha hagut un increment del 170% en el nombre d’esdeveniments de l’activitat de turisme de reunions (congressos, convencions i jornades) i un augment del 125% del nombre d’assistents. S'ha passat dels 15.149 de l’any 2003 als 34.016 del 2007 (el millor any). L’impacte econòmic del sector del turisme de reunions ha passat dels 8 als 17 milions d’euros.

Visitants a l’Oficina de Turisme Municipal

- Es tracta d’un dels indicadors que permeten estimar el volum de visitants que rep la ciutat.

- Des de l’arribada de l'AVE el nombre de consultes a l’oficina s’ha anat incrementant de manera constant i proporcional al nombre de viatgers rebuts amb el tren d'alta velocitat. L'AVE ha estat especialment significatiu amb el nombre de consultes que procedeixen de Madrid i zones properes. Al 2005, el nombre total de turistes que van passar per l'oficina va ser de 22.518, i al 2009, 31.632.

Visitants a la Seu Vella

També ha anat en augment el nombre de visitants a la Seu Vella. Ha passat dels 38.000 de l’any 2002 als prop de 55.000 que rep en l’actualitat.

Projectes que necessiten l'AVE i que existeixen o existiran gràcies a l’arribada de l’Alta Velocitat

Es tracta d’iniciatives que no serien viables en una ciutat que no disposés d’una bona infraestructura de transport:

- el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari (Fruitcentre, centres de recerca i empresarials, Màgical...)

- el Teatre i Palau de Congressos de la Llotja, amb una capacitat d’espectadors/assistents que supera la capacitat d’allotjament de la ciutat en condicions normals. La seva oferta millora degut a la seva proximitat a l’estació de l'AVE. En els cinc primers mesos ha acollit 38.298 visitants molts dels quals han assistit a les 42 reunions professionals (congressos, convencions i jornades) de les que hi ha programades, 174 més pel que queda de 2010

Del punt de vista turístic, l'AVE ha permès optar a una singularització turística de Lleida com a Capital del Tren: presidència de la Xarxa de ciutats AVE, Tren dels Llacs i Futur museu del Tren.

La Dirección General de Servicios de Alta Velocidad-Larga distancia de RENFE facilita a l’observatori de Turisme de Lleida les dades de sortides i arribades en TAV de forma mensual. El mes de juliol de 2010 s’ha tancat amb un nombre total de viatgers de 2.986.750, des del mes d’octubre de 2003 en que es va iniciar el servei.

En el mes d’agost es produeixen normalment entre 27.000 i 29.000 viatgers, cosa que fa preveure que entre el dia 16 i el dia 20 d’aquest mes s’ha de rebre el viatger 3.000.000. Aquestes estadístiques inclouen els viatgers en el servei de llarga distància AVE. No contemplen els viatgers amb les llançadores de mitja distància AVANT. Durant els dos primers anys d’existència de les llançadores, el servei ha estat utilitzat, per uns 800.000 viatgers amb sortida o arribada a Lleida.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 19/08/2010 20:18




Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/08/2010 22:59

Per a comparar, hi ha dades semblants de Camp? Perquè serien un indici de l'impacte econòmic de la centralitat d'una estació i l'aïllament de l'altra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/08/2010 23:44

No comparis, que les xifres enganyen.
La població servida no és la mateixa ni de lluny, i la de Lleida no té variacions estacionals fortes (o en tot cas si les té, repercuteixen a Camp de Tarragona).

En un AVE o Alvia cap a "no-Barcelona" a Camp hi puja tanta o més gent que a Lleida, m´atreviria a dir que bastanta més.
Direcció Barcelona, desert absolut fins que no obrin BCN-Perpinyà, llavors la cosa començarà a canviar (i bastant, a Tarragona hi ha bastant turisme de Toulouse i Bordeus, i els francesos prenen el tren més que nosaltres).
Quan els polítics es dignin a reobrir Reus-Roda i implantar-hi un servei de rodalies-llençadora que arribi a Reus i potser Móra per un cantó; i a Sant Vicenç, Sitges i Vilafranca per l´altre cantó; i a fer alguna cosa transportil digna entre Tarragona i Valls (Tramcamp, carril VAO, busos correctament coordinats i sense setanta mil parades, i a poder ser ni Plana ni Hispano, i amb tarifa integrada), doncs ja farem algo, però si no, res de res.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 22/08/2010 22:03

Però el que semblen indicar les xifres és que l'estació d'AV de Lleida ha atret nou públic a la ciutat, mentre la de Camp, no. A sobre, les dades apunten que hi podria haver més activitat econòmica si l'estació tingués una localització més cèntrica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 23/08/2010 14:47

És que l'estació del Camp de Tarragona no està a Tarragona. Està a 11 km i 11 minuts (en cotxe) de Tarragona. És el problema que l'AVE (ni l'Avant) no arribi a Tarragona. La gent de Tarragona per anar a Barcelona continua agafant els Catalunya Exprés i Regional Exprés a l'estació de tota la vida, al carrer del Comerç. Tot i que els temps de recorregut es podrien escurçar bastant, 1h25' en CatExp és més ràpid que anar a l'estació del Camp de Tarragona a agafar un Avant, que triga 39 minuts.

Això sense tenir en compte que un CatExp surt per 6,50€ i un Avant per 13,30€ per trajecte.

Però si hem d'anar en transport públic de Tarragona a l'estació del Camp de Tarragona la cosa ja s'allarga considerablement: pràcticament mitja hora d'una estació de tren a l'altra i 20 minuts entre l'estació d'autobusos de Tarragona i la de l'AVE del Camp de Tarragona. Sempre condicionat a la fluïdesa del trànsit.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dijous 26/08/2010 17:44

Una altra mania d'aquest país és fer infraestructures "unimodals": aeroports sense connexió ferroviària, o estacions d'alta velocitat sense connexió a una línia de rodalies. Si l'estació d'alta velocitat del Camp de Tarragona estigués connectada també per una via de tren convencional que et dugués a Tarragona o a Reus en pocs minuts, probablement molta gent la faria servir.
genissimon ha escrit:És que l'estació del Camp de Tarragona no està a Tarragona. Està a 11 km i 11 minuts (en cotxe) de Tarragona. És el problema que l'AVE (ni l'Avant) no arribi a Tarragona. La gent de Tarragona per anar a Barcelona continua agafant els Catalunya Exprés i Regional Exprés a l'estació de tota la vida, al carrer del Comerç. Tot i que els temps de recorregut es podrien escurçar bastant, 1h25' en CatExp és més ràpid que anar a l'estació del Camp de Tarragona a agafar un Avant, que triga 39 minuts.

Això sense tenir en compte que un CatExp surt per 6,50€ i un Avant per 13,30€ per trajecte.

Però si hem d'anar en transport públic de Tarragona a l'estació del Camp de Tarragona la cosa ja s'allarga considerablement: pràcticament mitja hora d'una estació de tren a l'altra i 20 minuts entre l'estació d'autobusos de Tarragona i la de l'AVE del Camp de Tarragona. Sempre condicionat a la fluïdesa del trànsit.

Salut !!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 01/09/2010 14:22

davidbarna ha escrit:Una altra mania d'aquest país és fer infraestructures "unimodals": aeroports sense connexió ferroviària, o estacions d'alta velocitat sense connexió a una línia de rodalies. Si l'estació d'alta velocitat del Camp de Tarragona estigués connectada també per una via de tren convencional que et dugués a Tarragona o a Reus en pocs minuts, probablement molta gent la faria servir.
D'això, precisament, em queixo. I com a reflex d'això, el pensament que alguns tenen que sigui una "mania" catalana d'alguns perepunyetes que l'AVE passi per l'aeroport del Prat.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/09/2010 19:15

Al bloc de DPTOP:
:nose

El conseller Nadal participarà demà en l'acte de calada de la tuneladora Gerunda a Girona

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, participarà demà divendres, 17 de setembre, en l'acte de calada de la tuneladora Gerunda a Girona, que anirà a càrrec del ministre de Foment, José Blanco.
A l’acte també hi assistirà l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, el president d'Adif, Antonio González i el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel.

El punt de trobada tindrà lloc, a les 17.15 hores, darrere de la zona d’obres de l’estació de Girona (C.Josep M.Gironella,11. Girona). A les 18.00 hores s’iniciarà l’acte.

17-09-2010 18:00 | Darrere de la zona d'obres de l'estació de Girona (C.Josep M.Gironella,11) | Girona (Gironès) | Girona
Calada de la tuneladora Gerunda a Girona



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/09/2010 19:20

Per casualitat hi ha algú de Girona que vulgui apropar-se allà i fer-los alguna pregunta? :roll:



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Divendres 17/09/2010 9:24

Sembla mentida... mig túnel ja fet! Fins ara no l'he "patit" gaire, però quan tornin a foradar, passada l'estació, començarà el calvari, ja que enganxa just la zona on treballo i ja han avisat que la zona d'aparcament (gratuïta!!!) de davant del despatx va tancada per posar-hi maquinaria, a més de talls de carrers del voltant, etc.

Jo tinc hora al metge a les 17:30 (a Anglès). Si no plou, intentaré acostar-m'hi.

Salut!



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”