Diari de Girona, 3 d'agost de 2021 ha escrit: Uns 110 viatges al dia per al tren de la Costa Brava
Un dels seus impulsors, l’enginyer Pau Noy, també calcula que la velocitat mitjana de la línia seria de 48 quilòmetres per hora
[...]
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Tren-tram de la Costa Brava (Gavarres)
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Tren-tram de la Costa Brava (Gavarres)
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Penso que si té el suport d'ERC i aquesta està al Govern, a llarg terme, té possibilitats de tirar endavant aquest Tren-Tram ?
El Parlament demana al Govern que prioritzi el tren de la Costa Brava
04/10/2021 Serveis - Jordi Rodríguez
Primer plànol de l'itinerari proposat. (Font: Associació per a la Promoció del Transport Públic).
El Parlament de Catalunya ha aprovat una proposta en què, entre altres temes relacionats amb el transport públic, es demana prioritzar la inversió en el projecte de tren-tramvia de la Costa Brava. La proposta ha estat una iniciativa del grup parlamentari d'En Comú Podem, que ha tingut el suport d'ERC i la CUP, les abstencions del PSC i el PP, i els vots en contra de JuntsxCat, Ciutadans i VOX. Es tracta del projecte d'una infraestructura ferroviària per unir, amb un esquema circular, els municipis que envolten el massís de les Gavarres, a més de possibles ramals.
El tren de la Costa Brava és un projecte del qual ja es va parlar fa anys, tot i que mai es va arribar a materialitzar. Ara, aprofitant que el 2021 és l'Any Europeu del Ferrocarril, la Plataforma per a la Promoció del Transport Públic l'ha tornat a reivindicar. El projecte seria de tram-tren, és a dir, que funcionés com a tren entre municipis i es convertís en tramvia en entrar a les àrees urbanes. La Plataforma té el suport polític d'En Comú Podem, que el mes de juliol passat ja va aconseguir que el Parlament reclamés al govern un compromís d'estudiar la viabilitat d'aquesta infraestructura. Ara, la Cambra catalana dona un pas més, també a iniciativa dels ecosocialistes, i proposa prioritzar la inversió ferroviària amb atenció especial al ferrocarril de la Costa Brava. Per al diputat d'En Comú Podem, Marc Parés, seria una actuació que prestaria un servei públic molt important.
La proposta d'inversió per al tren de la Costa Brava forma part d'una proposició més àmplia en què En Comú Podem també reclama culminar el traspàs de la gestió de rodalies a Catalunya, tenir eines de control per garantir el compliment de les inversions previstes en aquest camp, i desplegar en el termini de sis mesos la T-Mobilitat amb tarifes socials i ambientals.
https://www.palamoscomunicacio.cat/web/ ... ?page=1956
Si es fa aquest tramvia proposo també la nova construcció de una estació (només pel tramvia) al nord de Girona (ja que amb 103.000 habitants crec que és prou gran per tenir més d'una estació) i l'altre al Sud, facilitant les connexions amb tota la ciutat sencera (que la gent pugi i baixi a la parada que li quedi més a prop) i també pot servir com a metro pels Gironins (com passa a Sabadell o Terrassa), tot i que la freqüència seria d'uns 20', val més això que res.
Aquí he trobat informació sobre el projecte: https://transportpublic.org/wp-content/ ... 05-SFG.pdf
Aquí he trobat informació sobre el projecte: https://transportpublic.org/wp-content/ ... 05-SFG.pdf
- Fitxers adjunts
-
- Girona 3.jpg (131.45 KiB) Visualitzat 17380 cops
-
- Girona 2.png (61.9 KiB) Visualitzat 17380 cops
-
- Girona.PNG (87.02 KiB) Visualitzat 17380 cops
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 10 de desembre de 2021 ha escrit: Reunió a la Bisbal per impulsar el tren de la Costa Brava
Els comuns recorden que han aconseguit una partida dins del pressupost català per a fer-ne l’avantprojecte
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 18 d'octubre de 2022 ha escrit: Els impulsors del tren-tram de la Costa Brava volen que sigui una realitat el 2030
Promouen un manifest conjunt amb ajuntaments per reclamar al Govern que el territori tingui veu i vot amb el projecte
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: Territori no vol perdre "gaire temps" si hi ha demanda pel tram-tren de la Costa Brava
El nou conseller, Juli Fernández, mostra el seu compromís amb el Conservatori del Litoral i l’Agenda Estratègica dels Pirineus i defensa una xarxa aeroportuària catalana
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 112
Perdoneu l'off-topicgenissimon ha escrit:Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: Territori no vol perdre "gaire temps" si hi ha demanda pel tram-tren de la Costa Brava
El nou conseller, Juli Fernández, mostra el seu compromís amb el Conservatori del Litoral i l’Agenda Estratègica dels Pirineus i defensa una xarxa aeroportuària catalana
[...]
A la notícia parla de l'enllaç ferroviari Lleida - Martorell, pot ser que s'estigui recuperant la idea de l'eix transversal ferroviari? O simplement es refereix a posar R13 o similars via Vilafranca i Martorell?
Moltes gràcies

- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 25 de novembre de 2022 ha escrit: Adjudiquen la redacció de l'estudi de viabilitat del tren-tramvia a la Costa Brava
La nova línia connectarà els municipis del massís de les Gavarres i tindrà dos ramals, un d'ells a l'aeroport
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Pregunta per a l'alcalde de Palamós: les parades de l'autobús (SARFA-Moventis) estan dins o fora del nucli urbà?Diari de Girona, 6 de desembre de 2022 ha escrit: L’Ajuntament de Palamós rebutja que un futur tramvia li afecti la zona urbana
L’alcalde, Lluís Puig, apunta que la viabilitat del projecte dependrà de la rapidesa que el nou transport pugui assolir en comparació als autocars
[...]
Sigui quin sigui el diagnòstic que faci l’estudi de viabilitat, Palamós rebutja rotundament que l’hipotètic futur traçat d’aquest tren tramvia afecti la trama urbana del municipi: «No tindria sentit que aquest transport passés pel nucli urbà de Palamós. Penso que seria una quimera i no tindria sentit», va valorar el batlle.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Hahaha ja trigaba en apareixer algún alcalde plorant perque no vol un tramvia fent de "barrera" al bellmig d'aquell preciós centre urbà.
Al final, qualsevol projecte així de tren-tram toparà amb aquest tipus d'oposició, exceptuant el de Salou ja que va per un dret de via existent. Amb lo qual, fer-ne noves línies de tren es fa pràcticament impossible, perque no es pot aconseguir suficient penetració urbana sense costos astronòmics en construcció soterrada. O es fan tram-trens, o no es fa res.
A Catalunya, per molt que alguns volen creure que son tant differents i més avançats que a Espanya, s'atura el progrés en mobilitat perque als pobles encara tenen por als tramvies...
Al final, qualsevol projecte així de tren-tram toparà amb aquest tipus d'oposició, exceptuant el de Salou ja que va per un dret de via existent. Amb lo qual, fer-ne noves línies de tren es fa pràcticament impossible, perque no es pot aconseguir suficient penetració urbana sense costos astronòmics en construcció soterrada. O es fan tram-trens, o no es fa res.
A Catalunya, per molt que alguns volen creure que son tant differents i més avançats que a Espanya, s'atura el progrés en mobilitat perque als pobles encara tenen por als tramvies...
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1914
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Si no m'equivoco, arribaria per el juny de 2023 la redacció dels anàlisi, ja que diuen que l'estudi trigaria 12 mesos.
A veure com faran el traçat per el Palamós tenint en compte que l'alcalde no vol que passi per el nucli urbà.
A veure com faran el traçat per el Palamós tenint en compte que l'alcalde no vol que passi per el nucli urbà.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 20 de juny de 2023 ha escrit: Suport unànime de tots els partits al tren tram de la Costa Brava en l'últim ple ordinari de la Diputació de Girona
L'ens es compromet a incentivar-ne un a la Selva Marítima i a fer el seguiment del que està en marxa entre Olot i Girona
Les plataformes en defensa del transport públic reclamen connectar Girona, la Costa Brava, Banyoles i Olot amb tren-tram
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 6 d'octubre de 2023 ha escrit: Opinió: Argemir González
De trens i d’aixafaguitarres
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 5 d'agost de 2024 ha escrit: L’estudi del tren-tram de la Costa Brava acumula deu mesos de retard
La redacció es va adjudicar el novembre de 2022 i tenia un termini d’onze mesos, i malgrat que a hores d’ara no s’ha fet públic encara, els promotors estan decebuts amb la proposta inicial
L’estudi informatiu del tren-tram de la Costa Brava acumula ja deu mesos de retard. Malgrat que fa uns mesos va trascendir que es trobava ja en una fase avançada -i la plataforma que el promou no estava gens convençuda de les primeres dades rebudes-, a hores d’ara encara no s’ha fet públic. La Generalitat va adjudicar la redacció de l’estudi el novembre de 2022 -en el mateix moment que altres tren-tram del territori català-, i estava previst que el termini de redacció fossin onze mesos. Per tant, el termini oficial va acabar el passat mes d’octubre.
El novembre de 2022, el Govern català, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, va adjudicar la redacció dels estudis per analitzar quatre noves línies de tren-tram a diversos punts del país: les Terres de l’Ebre, el Bages, el Pirineu i la Costa Brava (amb un possible ramal també cap a Banyoles i Olot), aquest últim àmpliament reivindicat per ciutadania i diversos ajuntaments. L’estudi del tram-tren de la Costa Brava era el més costós (289.900 euros sense IVA) i el que tenia un període de redacció més llarg: onze mesos, mentre que els altres havien d’estar llestos en vuit.
A hores d’ara, però, l’informe encara no ha sortit a la llum pública. Això sí, el passat mes de març, les comissions promotores dels nous ferrocarrils arreu de Catalunya van fer un comunicat conjunt on afirmaven estar «molt decebudes» amb els resultats que el Govern els havia presentat fins al moment. Segons van denunciar, es tractava d’estudis plens «d’incerteses», «navegant» entre moltes alternatives però sense proposar un itinerari recomanat en concret. A més, lamentaven que, en aquests documents preliminars, els estudis feien estimacions de demanda a la baixa i estaven plens d’«inconcrecions i vagetats». Segons criticaven, tenien la impressió que la Generalitat no té «cap interès» en què cap d’aquestes línies s’acabi construïnt.
Un projecte poc detallat
En el cas del tren-tram de la Costa Brava, les primeres impressions eren especialment negatives. Abans que res, indicaven que calia aclarir encara «moltíssims detalls» de la proposta no estaven clars. «No és gens detallada i s’ha fet sobre la base d’un mapa genèric de tota la província, sense detallar-ne els diferents punts geogràfics crítics i com resoldre’ls», lamentaven. També criticaven l’actitud de la Generalitat: «A la darrera reunió vam sentir l’expressió que segurament seria un projecte car i amb velocitats comercials lentes. Aquest argument, juntament amb un estudi pensat perquè el tren passi pel centre de tots els pobles, alenteix la velocitat comercial i transmet la sensació que potser existeixen possibles prejudicis sobre el projecte». Per tot plegat, mostraven seriosos dubtes que l’estudi s’estigués dissenyant d’una forma objectiva «positiva». Des del seu punt de vista, és prioritari un traçat que eviti sobrecostos (per fer-lo més rendible) i calculen que el tram més utilitzat seria Palamós-Sant Feliu-àrea de Girona.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Si ja ho vaig dir que aniria per aquí el tema. Aquests projectes no cauran pel seu propi pes com el Tram de Barcelona. Es un projecte car i que no donarà una gran rendibilitat a curt termini, si es vol fer cal que hi hagi un fort empeny darrera, i això no vindrà d'un govern que generalment no dona massa interès al ferrocarril i que no veu amb bons ulls una inversió tan gran.vam sentir l’expressió que segurament seria un projecte car i amb velocitats comercials lentes. Aquest argument, juntament amb un estudi pensat perquè el tren passi pel centre de tots els pobles, alenteix la velocitat comercial i transmet la sensació que potser existeixen possibles prejudicis sobre el projecte
Per que això canviï hauria d'haver una demanda realment transversal a tota la població, no només a les regions en qüestió. Al cap i a la fi son els diners de tots que s'haurien d'invertir en un projecte amb relativament baix rendiment. Si la resta de la població és indiferent o fins i tot s'oposa, mai no es farà.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7130
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
... i una vegada construïda, pot ésser actualitzada per permetre millors velocitats, cosa que FGC ni ha fet ni té intenció de fer. No es tracta d'adaptar la línia a 200 Km/h però assolir els 100 Km/h rectificant alguns trams hauria de ser el normal.
Per això trobo divertit que sigui precisament FGC la que parli de velocitats comercials.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 12 d'agost de 2024 ha escrit: Un nou estudi preveu uns 15 milions de viatgers per al tren de la Costa Brava
L’informe, elaborat per la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, calcula que el podrien utilitzar uns 42.000 passatgers nacionals els dies feiners
Laura Fanals
Girona 12 D’AG. 2024 7:20 Actualitzada 12 D’AG. 2024 7:24
La Fundació Mobilitat Sostenible i Segura calcula que la línia de tren-tram de la Costa Brava podria tenir una demanda de gairebé quinze milions de viatgers anuals. A l’espera que la Generalitat faci públic l’estudi de viabilitat del projecte, que ja es troba en la fase final de redacció després de deu mesos de retard, l’enginyer industrial Pau Noy ha elaborat aquest nou informe, que actualitza les dades amb les quals els promotors treballaven l’any 2021. En aquell moment, la previsió era d’uns 6,4 milions de viatgers anuals.
El futur estudi de la Generalitat ha de definir quina seria la proposta de traçat. Com que encara no s’ha fet públic, la Fundació Mobilitat Segura i Sostenible ha treballat amb la seva pròpia proposta per a realitzar els càlculs. El recorregut sortiria de l’estació de Renfe de Girona, seguint en paral·lel la línia de tren en direcció nord i fent tres parades abans de sortir del casc urbà de la ciutat. A partir d’aquí, faria una única parada a Celrà i Flaçà, al voltant de les estacions de Renfe, amb l’objectiu d’aconseguir una millor correspondència. A partir de Flaçà, la proposta gira cap a l’est, para a Corçà i també proposa una parada única a la Bisbal, ciutat que voreja pel sud, no pel centre. Des d’allà es dirigeix a Palafrugell, on fa dues parades, s’atura també un cop a Mont-ras i segueix cap a Palamós. Des d’allà i fins a Sant Feliu de Guíxols -amb Calonge, Platja d’Aro i S’Agaró com a parades intermitges-, es tractaria d’un recorregut totalment urbà, amb set o vuit aturades. A partir de Sant Feliu (ciutat on es farien una o dues parades), el tram-tren seguiria cap a Santa Cristina d’Aro, on faria també una parada. A partir d’aquí, la proposta inclou aturar-se a Llagostera, Cassà de la Selva, Riudellots, Fornells i Vilablareix. A l’entrada de Girona pel sud fins tornarà a l’estació de la Renfe, hi hauria una única parada addicional.
Els càlculs realitzats per Noy, doncs, són a partir d’aquesta proposta de traçat. L’enginyer suposa un sistema de trens cadenciat duns 50 trens per sentit de mitjana, amb serveis semidirectes des de les ciutats principals fins a Girona, amb una velocitat comercial mitjana de 60 quilòmetres per hora en els trajectes interurbans i de 20 quilòmetres per hora en creuar Girona i la resta de ciutats.
Càlcul de dades
A partir d’aquí, Noy ha accedit a les dades del ministeri de Transport de mobilitat entre municipis, tot agrupant les dades en diverses zones: per una banda, Barcelona ciutat, per l’altra, la resta de l’àrea metropolitana, i llavors per cadascun dels municipis de la línia. Segons es recull en l’informe, es tracta de dades de bona qualitat i que permeten fer-se una imatge real de la mobilitat diària dels residents nacionals, però no dels visitants estrangers.
Com a conclusió, l’informe indica que la línia de tren-tram de la Costa Brava aconseguiria captar 42.077 viatgers en un dia feiner normal. Al cap de l’any (amb 330 dies feiners), Noy calcula que la captació de viatgers nacionals seria «molt significativa», ja que es podria arribar fins als 13,9 milions de viatgers anys. A aquesta dada, subratlla, caldria afegir-hi un percentatge de viatgers estrangers, ja que es tracta d’una important zona turística. El seu càlcul es situa en un 4% addicional sobre el total nacional, de manera que serien unes 550.000 persones més. Per tot plegat, el seu còmput final és que la demanda estimada de la línia seria de 14,5 milions de viatgers anuals.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 30 de novembre de 2024 ha escrit: "Si es fa el tren-tram de Tarragona, també volem el de la Costa Brava"
Els seus promotors confien que les paraules de Manel Nadal descartant-lo només siguin una opinió personal i demanen que es faci públic l’estudi
Laura Fanals
Girona 30 NOV 2024 6:03 Actualitzada 30 NOV 2024 13:36
Les declaracions del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, assegurant que el Govern només farà el tren-tram del Camp de Tarragona i que a la resta de territoris, inclosa la Costa Brava, apostarà pels autobusos ràpids (BRCat), han generat una gran sorpresa entre la plataforma promotora del tram-tren de la Costa Brava, que confia que només sigui una opinió personal de Nadal i no representi la decisió final de la conselleria de Territori, dirigida per Sílvia Paneque. El seu portaveu, Agustí Palà, recorda que ja fa mesos que s’hauria d’haver publicat l’estudi de viabilitat que va encarregar la Generalitat -per valor d’uns 400.000 euros-, i que per tant els estranya que Nadal pugui anunciar una decisió sense haver mostrat encara els resultats de l’estudi. En tot cas, des de la plataforma no entenen per què a Tarragona sí que es farà el tren-tram i a la Costa Brava no, tenint en compte que són dues àrees on la població és molt similar. «Volem per Girona el mateix que per Tarragona», indica Palà.
Nadal va fer aquestes declaracions dimarts, en una jornada sobre transport públic per carretera organitzada per la Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatgers (FECAV). Allà, el secretari de Mobilitat va indicar que, excepte en el cas del Camp de Tarragona, on volen licitar el tren-tram a principis de 2025, a la resta de territoris s’ha de fer «una pausa» i apostar, en molts casos, per implantar primer el bus ràpid (BRCat). Si en el futur, va afegir, hi ha una gran demanda, en alguns casos es podrien convertir en tramvia, com per exemple en el traçat Blanes-Lloret.
Aquestes declaracions han sorprèsa a la plataforma impulsora del tram-tren de la Costa Brava, que recorden que ja fa més d’un any que s’hauria d’haver publicat l’estudi de viabilitat d’aquest projecte, cosa que encara no s’ha fet. Per tant, assenyalen que «opinar sobre una cosa que no està publicada sona molt al límit». En aquest sentit, Palà recorda que estan esperant reunir-se amb la conselleria de Territori per parlar d’aquest estudi, però que els han posposat la reunió en dues ocasions. Per tant, confien que les declaracions de Nadal només fossin una opinió personal seva, ja que, oficialment, la conselleria només els ha dit que el projecte encara «s’està estudiant i valorant».
Això sí, Palà considera que, si es tira endavant el tren-tram de Tarragona, també s’ha de fer el de la Costa Brava. «Podem entendre que hi hagi una qüestió de tempos, però per què uns sí i uns altres no?», es pregunta, tot afegint que «tots els territoris haurien de tenir les mateixes oportunitats». I és que el portaveu de la plataforma lamenta que, en matèria de mobilitat, les comarques de Girona semblen «oblidades». «Els autobusos són el que ja hem tingut tota la vida, però posar-ne més no solucionarà la mobilitat ni canviarà la manera de moure’ns, i tampoc millorarà el trànsit, perquè al cap i a la fi els busos van per carretera», adverteix Palà.
"Les carreteres no són la solució"
En canvi, defensa que el tren és un mitjà de transport amb molta més eficiència energètica, sense sinistralitat i que pot beneficiar econòmicament a molta gent. «En canvi, som la província que té més cotxes per habitant, perquè l’única manera de moure’s, en molts casos, és el cotxe», lamenta. Palà també recorda que el projecte de tren-tram de la Costa Brava genera consens en bona part del territori, ja que hi estan d’acord empreses, administracions locals, sindicats i agrupacions ecologistes, entre altres. A més, assenyala que els estudis de demanda demostren que, un cop feta la inversió inicial, posteriorment la línia es podria mantenir sola, i també subratlla que, per a la seva construcció, es podria comptar amb fons Next Generation. «Tot son avantatges», considera. En canvi, lamenta que, en les últimes dècades, tot el que s’ha construït són carreteres, «fet que s’ha vist que no són la solució», des del punt de vista de Palà.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.