Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 27/01/2022 11:05

La PTP junt amb altres entitats ha decidit promoure el projecte de tren-tram Girona-Banyoles-Olot.

https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 64622.html

A diferència del de la Costa Brava, aquest el veig menys realista i prevec més rebuig polític. El de la Costa Brava va aconseguir suports perquè el que planteja i com ho planteja és molt racional.

Tant de bo m'equivoqui i tots dos projectes surtin endavant.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23383
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/06/2022 10:04

És una notícia que podríem penjar a qualsevol dels fils de projectes de tramvies, però per no crear nou fil, la publico (a no ser que decidim posteriorment una altra cosa) aquí:

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... va-pirineu

El Govern analitza quatre noves xarxes de tren - tramvia a les Terres de l'Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu


El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, licita els estudis per determinar la factibilitat de les quatre xarxes tramviàries, que sumen aproximadament 279,5 quilòmetres de longitud de noves línies de transport públic

Es realitzarà una estimació del cost d’execució i una anàlisi de la demanda

La redacció d’aquests documents respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran d’una configuració de transport diferent de l’actual

El Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de quatre documents per analitzar la factibilitat de quatre noves línies de tren-tramvia en diversos punts del país: les Terres de l’Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu. Aquests informes determinaran les potencialitats de les diverses xarxes tramviàries analitzades per tal d’incloure-les, si s’escau, en els diferents planejaments territorials. L’impuls d’aquests informes respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana. En tots els casos, es realitzarà una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris del servei.

Tren-tramvia de les Terres de l’Ebre: Es realitzarà una proposta de traçat de connexió entre Roquetes-Tortosa, l’Aldea, Amposta, la Ràpita i Alcanar amb una freqüència inferior als 15 minuts. La longitud estimada és de 41 km. Així mateix, es preveurà tant la intermodalitat com la connexió amb altres serveis ferroviaris a l’estació de l’Aldea per tal que esdevingui una ròtula ferroviària de connexió de les Terres de l’Ebre amb València, Tarragona i Barcelona. El traçat ha de contemplar dos trams: d’una banda la connexió Roquetes – Tortosa - l’Aldea, i de l’altra, l’Aldea – Amposta - la Ràpita - Alcanar. L’import de licitació és de 122.100 euros.

Tren-tramvia del Bages: En aquest cas, ja existeix un estudi informatiu sotmès a informació pública l’any 2009. Per tant, el que ara es licita és l’anàlisi per adaptar-lo i desenvolupar-lo amb el màxim grau de detall possible. S’analitzaran els dos ramals des de Manresa: un cap a Súria i l’altre cap a Sallent, que actualment s’utilitzen exclusivament per al transport de mercaderies, contemplant, en el segon cas, que en una segona fase pugui tenir continuïtat fins a Berga. Així mateix, s’inclourà la connexió de Manresa amb el Nou Congost i Sant Joan de Vilatorrada. La longitud aproximada serà d’uns 38 km preveient els següents trams: Sistema urbà Manresa-Sant Joan de Vilatorrada; ramal fins a Súria; ramal fins a Sallent i Berga. L’import de licitació és de 75.800 euros.

Tren-tramvia de la Costa Brava: Es realitzarà una proposta de traçat de connexió dels diferents municipis al voltant del massís de les Gavarres, amb una freqüència inferior als 15 minuts i contemplant possibles ramals i les corresponents fases d’execució. Els dos principals ramals seran la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i el ramal Girona-Banyoles i Olot. En aquest sentit, caldrà també resoldre la connexió interurbana del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi. El traçat que s’estudiarà tindrà una longitud aproximada de 144 km. L’import de licitació de l’anàlisi és de 431.700 euros.

Ferrocarril del Pirineu: Amb una longitud aproximada de 57 km, s’analitzarà el traçat de connexió transpirinenca entre Andorra-la Seu d’Urgell i Alp, amb l’objectiu d’establir una connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, establir un nou servei ferroviari entre Barcelona, la Seu d’Urgell i Andorra, convertint l’estació d’Alp en una ròtula ferroviària amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa. El tram català, a banda d’enllaçar la Seu d’Urgell amb Andorra, transcorreria per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent, així, l’enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França. Per a una bona connexió amb Barcelona caldrà, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l‘altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts de creuament. El traçat contemplarà dos trams: la Seu d’Urgell-Andorra; i la Seu d’Urgell-Alp. L’import de licitació és de 171.000 euros.

El termini de redacció de les anàlisis és de 9 mesos, excepte la de la Costa Brava, que és de 12.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3272
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/06/2022 9:32

Estudis, projectes, plànols, línies de colors pintades en un paper...

Quan veurem explanacions, balast, travesses, carrils d'acer i vehicles amb pestanya circulant sobre les vies?

Hi ha llocs, com l'anella de les Gavarres que ja fem tard. O com el Salou i Cambrils, que no s'haurien d'haver tancat mai.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 27/08/2022 20:30

https://www.trentramolotgirona.org/

No sé si heu vist aquesta pàgina, però vaja, el resúm és que hi ha una pàgina que fa promoció sobre el projecte del tren tram de Girona-Olot... allà està el vídeo de la presentació, el projecte resumidament, notícies i altres aspectes en suport a aquesta línia.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3272
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 03/05/2024 9:53

Diari de Girona, 2 de maig de 2024 ha escrit: Reclamen l’impuls del Tren-Tram entre Olot i Girona, amb parades a Banyoles o Serinyà
El Grup Pro Tren-Tram Pla de l’Estany reclama un compromís clar als partits polítics i a les administracions
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 301

Entrada Autor: Elefant » Divendres 03/05/2024 11:50

Divendres passat, el Grup Pro Tren-Tram Pla de l’Estany va celebrar un acte reivindicatiu per presentar un manifest amb l’objectiu d’interpel·lar als partits polítics i a les administracions per un compromís clar sobre un canvi en la mobilitat a la comarca amb la implantació del Tren-Tram amb l’objectiu de fer front a l’emergència climàtica i a l’esgotament dels combustibles fòssils.
No hi ha cap "emergència climàtica", i fer servir aquest llenguatge hiperbòlic i ridícul només per aconseguir objectius polítics no només no convenç a ningú, sino que a més crearà més resistència perque la gent veu que els estan prenent el pel enlloc d'oferir arguments racionals. (I encara que n'hagués una "emergència climàtica", aquesta obra que trigaria dècades si no segles en compensar les emissions que crearà amb la construcció i implantació, no tindria cap influència.)

Com sigui, no crec que cap d'aquests tram-trens mai es facin. Basta amb mirar un mapa per fer-se l'idea del cost d'un obra com aquesta, a més que, irònicament, el dos principals impediments serien: Les lleis sobre l'impacte ambiental i protecció del medi ambient, que fan una quimera de l'idea de traçar qualsevol nova línia de tren; i els habitants i alcaldes de les poblacions per on hauria de passar el tram-tren, quan els diguin que posaran tramvies pel mig dels pobles. Al final demanaran que es faci soterrat o es posi per fora del nucli del poble, amb lo qual o bé l'obra es tornaria definitivament inassumible pel cost, o no tindria l'utilitat per justificar-la. Sembla una broma que al país on s'han estat 20 anys per discutir sobre 3,8 km de tramvia i on s'haura trigat anys en fer la conversió de la línia de Salou (si és que es fa) algú pensi que es realista construir un projecte d'una línia nova de trinca de tren-tram. :boig



jgomezs
N6
N6
Entrades: 254

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 03/05/2024 20:17

Elefant ha escrit: Divendres 03/05/2024 11:50 Com sigui, no crec que cap d'aquests tram-trens mai es facin. Basta amb mirar un mapa per fer-se l'idea del cost d'un obra com aquesta, a més que, irònicament, el dos principals impediments serien: Les lleis sobre l'impacte ambiental i protecció del medi ambient, que fan una quimera de l'idea de traçar qualsevol nova línia de tren; i els habitants i alcaldes de les poblacions per on hauria de passar el tram-tren, quan els diguin que posaran tramvies pel mig dels pobles. Al final demanaran que es faci soterrat o es posi per fora del nucli del poble, amb lo qual o bé l'obra es tornaria definitivament inassumible pel cost, o no tindria l'utilitat per justificar-la. Sembla una broma que al país on s'han estat 20 anys per discutir sobre 3,8 km de tramvia i on s'haura trigat anys en fer la conversió de la línia de Salou (si és que es fa) algú pensi que es realista construir un projecte d'una línia nova de trinca de tren-tram. :boig
Estic mig d'acord amb tu, però crec que aquí cal un matís. Jo sóc el primer que en la meva última proposta, del cremallera d'Andorra, apuntava a la importància d'alinear qui paga, qui posa el terreny, i que en té un benefici estratègic. I crec que això té molt més pes que les lleis ambientals: bé que es segueix construint carreteres i autopistes noves per llocs on no n'hi havia abans. I línies de tren d'alta velocitat. Per què aquests sí poden i transport públic massiu no? Ens sembla una quimera un tercer túnel ferroviari de Rodalies, però es va construir exactament això per a l'alta velocitat entre Sants i la Sagrera.

El que cal és no perdre de vista els personatges que et trobaràs pel camí, amb aquests estereotips simplificats:
- L'alcalde cotxista: el cotxe és el medi de transport de la nostra societat, li hem de posar totes les facilitats per ser tots més feliços
- L'alcalde classista: el transport públic només és caritat per als pobres que no es poden pagar un cotxe, me'l vull petar per estalviar pasta d'impostos
- L'alcalde Nimby: les campanyes veïnals em fan sentir molt democràta i popular, així que allà on hi hagi tres persones amb una pancarta, he d'estar recolzant-los acríticament
- L'alcalde aprofitat: si aquest projecte interessa a tothom i jo el puc bloquejar, començaré a demanar coses a canvi de no bloquejar, què bo que sóc negociant
- L'alcalde no m'interessa: això li interessa als de la gran ciutat, al nostre poble volem pau i tranquilitat - De fet aquest no deixa de tenir un punt de raó. Però per coherència, que es pagui de la seva butxaca les conseqüències i no ens obligui a la resta a pagar-li noves autopistes i pas sense obstacles per tot arreu de la gran ciutat
- L'alcalde ecologista miop: no m'importa que això tregui milers de cotxes al dia del meu carrer, a mi que no em toquin la vista del meu paisatge de bosc
- L'alcalde comprat: hi ha una empresa cotxista que em paga la campanya i dóna llocs de treball al meu poble
- L'alcalde d'oposició: el meu partit és el contrari al que està en un govern que empeny aquest projecte endavant, així que he de pretendre que és un escàndol el que volen fer per desgastar-ne la imatge

També un alcalde pot ser vàries d'aquestes coses per creença o interés: sovint un alcalde comprat, aprofitat, o d'oposició, és fa passar per Nimby o ecologista, creant parelles de llit políticament molt estranyes.

Al final sí que importa a qui votem i amb això enviem el missatge de què volem que facin, no ho perdem de vista ara que venen eleccions (tampoc perdem de vista que votem per moltes coses més que el model de transport!).



LucasAsensio
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: LucasAsensio » Dilluns 01/07/2024 9:35

robertotlh ha escrit: Dijous 27/01/2022 11:05 La PTP junt amb altres entitats ha decidit promoure el projecte de tren-tram Girona-Banyoles-Olot.

https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 64622.html

A diferència del de la Costa Brava, aquest el veig menys realista i prevec més rebuig polític. El de la Costa Brava va aconseguir suports perquè el que planteja i com ho planteja és molt racional.
slottica casino es confiable
Tant de bo m'equivoqui i tots dos projectes surtin endavant.
¡Hola! Creo que este proyecto del tren-tram Girona-Banyoles-Olot tiene mucho potencial, aunque reconozco que pueda parecer menos realista comparado con el de la Costa Brava. El éxito dependerá en gran medida de la colaboración entre entidades locales, el apoyo de la ciudadanía y la disponibilidad de fondos. Es cierto que el contexto político puede presentar desafíos, pero si se demuestra que hay una demanda real y beneficios económicos, sociales y ambientales, el proyecto podría ganar tracción. Además, proyectos como estos suelen generar un efecto domino positivo en términos de movilidad sostenible y desarrollo regional.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3272
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 19/08/2024 12:40

Diari de Girona, 19 d'agost de 2024 ha escrit: El tren-tram entre Olot i Girona podria arribar a transportar 6,1 milions de passatgers cada any
Un estudi calcula que el nou mitjà de transport captaria 18.443 usuaris en un sol dia feiner

ACN
Girona 19 D’AG. 2024 10:21 Actualitzada 19 D’AG. 2024 11:35

Un estudi elaborat per la Fundació Mobilitat estima que el tren-tram entre Olot i Girona podria arribar a transportar 6,14 milions de passatgers anualment. El document l'ha fet l'enginyer industrial Pau Noy en base a les dades de mobilitat que hi ha entre els municipis que facilita el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA). L'estudi planteja les dificultats de construir les vies en determinats punts com ara el de Castellfollit de la Roca per la urografia. Per això Noy planteja l'oportunitat d'utilitzar un dels túnels que té l'A-26 per fer-hi passar les vies. L'enginyer calcula que aquest mitjà de transport podria arribar a captar 18.443 usuaris en un sol dia feiner.

A l'espera que la Generalitat elabori el seu propi informe de viabilitat del tren-tram que ha d'unir Olot i Girona (passant per Banyoles), la Fundació Mobilitat ha encarregat un estudi que posa sobre la taula quants viatgers podrien utilitzar-lo. Per fer-ho, l'enginyer industrial Pau Noy ha agafat les dades de desplaçament entre municipis que ofereix el MITMA i ha dissenyat un recorregut amb diverses parades.

Concretament l'estudi preveu que hi hagi cinc parades dins d'Olot, entre dues i tres a Banyoles i onze a Girona. A partir d'aquí, la resta de municipis podrien tenir una sola parada i el recorregut que dissenya l'enginyer seria resseguint la vall del Fluvià. En aquest trajecte, però, l'estudi planteja dues dificultats: la primera és definir quin serà el traçat per Castellfollit de la Roca, ja que el terreny compta amb un desnivell important.

Per això, la solució més eficient que contempla l'estudi és que el tren-tram passi per un dels túnels que té l'A-26, una via que consideren "sobredotada". L'altre repte és definir com creuarà el tren-tram el municipi de Banyoles. Consideren que cal buscar un traçat que no penalitzi en el temps de trajecte, però que al mateix temps sigui prou proper a determinats punts perquè les parades captin passatgers.

Sobre la capacitat d'atracció dels viatgers, en base a les dades que ofereix l'Estat, el document apunta que hi podria haver més de 6 milions de passatgers anuals. Un 80% d'aquests serien passatgers de l'àrea urbana de Girona, mentre que el 6% serien veïns d'Olot i un 4% de Banyoles. La resta, serien passatgers de la resta de municipis que tindrien parada. El document considera que en un dia feiner hi podria haver 18.443 viatgers que farien servir el ferrocarril per desplaçar-se.

L'estudi remarca que el trajecte entre Olot i Girona podria ser d'una hora i vuit minuts, tenint en compte que el ferrocarril podria circular a una velocitat mitjana d'uns 55 km/h entre parades. A més, l'enginyer apunta que hi podria haver-hi trens que fessin un servei exclusivament de transport urbà a l'àrea metropolitana de Girona unint les onze parades que dissenyen entre Sarrià de Ter i el barri de Montilivi. En aquest cas, els combois anirien a una velocitat de 20 km/h, com la que té el tramvia de Barcelona.

A més, preveu un servei semidirecte que tingui parades només a Olot, Banyoles i Girona. En aquest cas, la velocitat de trajecte arribaria als 70 km/h i el temps es reduiria als 40 minuts des d'Olot i de 19 en el cas del desplaçament entre Banyoles i Girona.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 301

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 19/08/2024 14:15

El projecte que proposa la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura lliderat pel Pau Noy es un despropòsit tan espectacular que em quedo sense paraules que ho describeixin. El projecte preveu unes estacions extremadament llunyanes dels centres urbans de Besalú i Banyoles, que son apart d'Olot les viles més importants que hauria de cobrir aquest tren; i a més d'això pretèn a Castellfollit de la Roca utilitzar un dels dos túnels de l'autopista, deixant aquell tram de túnel com a carretera, osigui un coll d'ampolla total, apart de possibles consideracions de seguretat per l'adeqüació del túnel.
No té ni cap ni peus tot aquell projecte com el proposen! :martell2

Recomano el vídeo de la presentació perque ilustra molt bé tots els detalls d'aquest despropòsit:

Aquí uns Highlights:

Com deia, a Castellfollit el tram-tren utilitzaria el túnel de l'autopista, i l'estació de Castellfollit quedaria a DOS KILÒMETRES del centre de la vila, mentre que avui dia el bus passa pel bellmig de la vila. Per fer-se l'idea, dos kilòmetres son uns 30 minuts a peu, als quals sumar la pujada a Castellfollit. Impensable per gent amb dificultats de mobilitat. Caldria una llançadera de bus que fa força inútil el tren. Castellfollit es un poble absolutament preciós i amb una situació espectacular, perdre aquest potencial turístic del tren seria catastròfic.
t-t_olot2.png
t-t_olot2.png (392.15 KiB) Visualitzat 1578 cops
A Besalú, que es després de Banyoles em sembla que la vila més gran entre Girona i Olot i que també té molt interès turístic, l'estació quedaria a on és l'autopista aproximadament, i el Pau Noy encara té la barra de dir, i cito: "...l'estació, que queda a un kilòmetre, molt poc eh, de distancia del casc antic." No, sr. Noy, un kilòmetre no és "molt poc", es una distància que li treuria tota la competitivitat al tren devant del bus, que té la parada a tocar del casc antic.
t-t_olot3.png
t-t_olot3.png (421.01 KiB) Visualitzat 1578 cops
I finalment a Banyoles el tram-tren no passaria ni a prop del centre urbà, sino que seguiria anant paral·lel a l'autopista, amb la parada ni tan sols al terme municipal. A on ells proposen la parada, quedaria aprox. a uns 2,5-3 km del centre urbà de Banyoles.
t-t_olot1.png
t-t_olot1.png (353.09 KiB) Visualitzat 1578 cops


Tot el projecte de fet es proposa com a ferrocarril convencional excepte a Olot i de Girona fins a Sarrià de Ter i com dic deixaria les dues viles més importants, Banyoles i Besalú, sense estació al centre urbà. Jo penso que ho fan així per poder aconseguir una velocitat comercial competitiva i que el projecte sembli realista, pèro de que serveix la velocitat comercial si el tren es impràctic perque les estacions queden afora del nucli urbà? Això es cau a trossos en qualsevol estudi de rentabilitat!

El projecte només tindria sentit si a Banyoles, Besalú i potser també Castellfollit el tram-tren anés per la carretera. Pèro això significaria a Banyoles un tram d'uns 4,5 km de traçat tramviari, a Besalú uns 2,5 km i a Castellfollit d'1 km, això si es pot fer la pujada amb via pròpia i no per la carretera.

Calculant a lo ràpid que el traçat tramviari aconsegueix la meitat de velocitat comercial de 50 a 25 km/h, significa que per aquell tram es duplica el temps: Banyoles de 10 a 20 minuts, Besalú de 5 a 10 minuts, Castellfollit podriem calcular uns 10 minuts amb el revolt i tot. Osigui en la suma uns 25, si calculem cap a dalt uns 30 minuts més del projecte presentat. Osigui que no pas 1h10 com diu ell, sino més en direcció 1h30 o 1h40. Evidentment, això no es ja millor que el bus, que fa 1h10 o 1h35 de Girona a Olot. En el millor dels casos parlariem d'un guany de temps d'uns 10 minuts respecte el temps del bus actual. Val preguntar-se si realment té sentit aquesta inversió si el benefici es tan limitat.


Personalment, jo sí seria partidari d'un tram-tren Girona-Olot pèro passant per dins de les viles, tot i no millorar gaire el temps de trajecte igualment seria un servei més atractiu que el bus que vertebraria millor aquella regió, pèro cal ser honestos i dir clarament, que seria un projecte molt car que donaria un benefici mesurable limitat.
Apart d'això, aquest servei hauria de fer-se en col·laboració amb Teisa, que podria fer-se càrrec de l'explotació. No seria just treure'ls només així el servei de bus interurbà a Olot, a més de que Teisa es dedicaria a posar totes les traves possibles al tren.


Com sigui, torno a dir lo que ja vaig dir: Aquest projecte no es farà mai. Tal com el proposa el Pau Noy no aguantaria cap estudi de rendibilitat perque no és atractiu per Besalú ni per Banyoles, i si es fa per dins de les viles perd l'avantatge de la velocitat comercial, amb lo qual es molt difícil vendre'l a la gent, a més de que hi haurà oposició a ficar vies al mig dels pobles. Si el projecte s'expliqués de forma honesta i no escombrant els enormes defectes sota la catifa, l'interès desapareixeria quasi immediatament.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 19/08/2024 20:28

És que en sí, el projecte com ho plantegen, s'ha de valorar moltíssim... entre el que ve a ser, els recorreguts de Castellfollit de la Roca, Besalú i Banyoles sobretot... també el que em sorprèn o em va sorprendre era que com a suposada fase posterior de fer-ho arribar a Salt però per l'Hospital, que està això bé, i no per on antigament passava el Carrilet d'allà (per Salt Veïnat i Salt Baixador) Ara perquè es té en ment el recorregut de Girona - Banyoles - Olot... però no sé si seria millor simplement (és fàcil dir-ho però fer-ho no) recuperar els recorreguts antics dels Carrilets de Girona.

Per Castellfollit de la Roca, potser haurien de fer una cosa semblant a Planoles o Toses com exemples si es fa la suposada estació o baixador com a tren, o que el recorregut sigui paral·lel a la Carretera d'Olot i sigui tramviari o així, i que comparteixi tant el carril dels cotxes i la via tramviària.

Es podria dir el mateix per el recorregut del tren tram de l'anella de les Gavarres, Sant Feliu de Guíxols i La Bisbal de l'Empordà segons en plànols de fa 10 anys o més, la idea del recorregut deixaria allunyada del nucli urbà, fins i tot de quan existia en el passat els Carrilets de Girona quan estaven les parades o baixadors corresponents.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3272
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/11/2024 9:36

Diari de Girona, 28 de novembre de 2024 ha escrit: El Parlament aprova impulsar els tren tram de la Costa Brava i Olot
La mesura, que té com a objectiu millorar les connexions ferroviàries, ha rebut el suport majoritari de la cambra catalana

DdG
Girona 28 NOV 2024 19:22

El Parlament de Catalunya ha aprovat aquest dijous la proposta dels Comuns d’impulsar els tren-tram de la Costa Brava i Olot-Banyoles-Girona. Aquesta proposta ha comptat amb els vots a favor de tots els partits de la cambra catalana (132 vots), a excepció d’Aliança Catalana, que s'ha abstingut (2 vots).

Els socialistes també han votat a favor d’impulsar els tren-tram a les comarques gironines malgrat que, fa només dos dies, el Secretari de Mobilitat i Transports, Manel Nadal, va descartar el seu desplegament.

Aquest suport pràcticament unànime se suma a l’aprovació de la proposta de resolució dels Comuns de millora del transport públic arreu del territori, que va tenir lloc al Debat de Política General.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”