https://www.lavanguardia.com/local/barc ... abajo.html
Jo he flipat, realment sembla que hem d'enviar renfe i adif més enllà dels Monegros per començar a posar ordre... perquè el que passi aquí, mentre no hi hagi morts, se'ls hi peta.
Hora i data actual: 16 juny 2026, 16:43
Entrada Autor: gracienc » 30 març 2026, 17:34

Entrada Autor: 122-042-132 » 30 març 2026, 18:42
Entrada Autor: gracienc » 01 abr. 2026, 11:22

Entrada Autor: 122-042-132 » 02 abr. 2026, 16:27

Entrada Autor: 122-042-132 » 02 abr. 2026, 21:12

Entrada Autor: França451 » 03 abr. 2026, 13:23
Si tenemos que dejar que un tramo de una vía entre en funcionamiento dependiendo de decisiones burrocráricas de señores sin ninguna idea de transporte público, apaga y vámonos. O sea, no se trata en absoluto de si el tramo está arreglado o no, de si han venido o no peritos a ver el estado de la infraestructura, ni siquiera del mantenimiento de la misma. Se trata de una decisión pura y estrictamente burrocrática, de un acuerdo entre dos organismos. Yo flipo en dobly surround, hasta qué punto se decide si una línea funciona o no.122-042-132 ha escrit: ↑02 abr. 2026, 21:12 Finalment!
El tram de l'R4 tallat fa dos mesos per l'accident a Gelida es reobrirà la setmana que ve
Un acord entre Renfe i els sindicats de maquinistes permetrà reobrir el tram tallat entre Martorell i Sant Sadurní d'Anoia.
La línia R4 de Rodalies entre Martorell i Sant Sadurní d'Anoia es reobrirà la setmana que ve, segons ha pogut saber 3CatInfo. Això serà possible després de l'acord a què han arribat Renfe i els sindicats de maquinistes. Ara el Departament de Territori ha de fixar el dia concret de la reobertura.
Per l'R4 no hi circulen trens de Rodalies des que hi va haver l'accident mortal a Gelida al gener. Fins ara, només hi han circulat trens de mercaderies i regionals.
La reunió d'aquest dijous ha desencallat el conflicte que tenien Renfe i els sindicats CCOO, UGT, Semaf i SF, que bloquejava la represa en aquesta i altre línies, pel desacord amb els anomenats gràfics de línia, és a dir, als horaris i serveis que els maquinistes de Rodalies han de complir a tota la xarxa. Amb tot, hi han votat en contra Alferro i CGT.
Fonts d'Adif havien confirmat a 3CatInfo que des del 14 de març la doble via a Gelida ja està operativa. Però només hi passen alguns trens regionals i de mercaderies. Perquè el Semaf sí que ha validat els serveis de Regionals, però no els de Rodalies.
Per això el tram entre Martorell Central i Sant Sadurní d'Anoia s'ha de seguir fent amb autocar. La Generalitat va arribar a anunciar la represa de tota l'R4 per al 16 de març i se'n va haver de desdir.
Així mateix, l'acord permetrà complir amb els horaris dels trens que circulaven per via única pels túnels del Garraf, actualment en obres.
Enllaç a la noticia:
https://share.google/rRasFLnt8v29woGT8

Entrada Autor: França451 » 08 abr. 2026, 16:07
Entrada Autor: Guigui » 08 abr. 2026, 16:12
Doncs a mi no m'ho sembla pas:
122-042-132 ha escrit: ↑02 abr. 2026, 21:12 El tram de l'R4 tallat fa dos mesos per l'accident a Gelida es reobrirà la setmana que ve

Entrada Autor: França451 » 08 abr. 2026, 17:49

Entrada Autor: genissimon » 09 abr. 2026, 08:58
Regió-7, 8 d'abril de 2026 ha escrit: Fem Manresa reclama al Govern municipal "pressió activa" per exigir la recuperació del servei habitual de Rodalies
Fa notar que, després de la reobertura aquest dimarts del tram on es va produir l’accident de Gelida, l’únic que es manté alterat a l’R4 és el que connecta Manresa i Terrassa
Entenen que “el que està passant ara amb l’R4 és un reflex més del tractament de segona que patim Manresa i el Bages respecte de l’Àrea Metropolitana de Barcelona" en relació amb el transport públic
Regió7
Manresa 08 D’ABR. 2026 17:41
La reobertura aquest dimarts del tram de Rodalies entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia ha deixat la secció entre Manresa i Terrassa com l’única de la línia R4 que continua alterada després de l’accident de Gelida. Així, dos mesos i mig després, el tram entre Manresa i Terrassa Estació del Nord continua amb busos cada mitja hora i un tren llançadora per hora i amb velocitat reduïda, i els usuaris que necessiten anar més enllà de la ciutat vallesana es veuen obligats a fer transbord.
Davant d’aquesta situació, la CUP-Fem Manresa ha reclamat al Govern municipal d’ERC, PSC i Impulsem una "pressió activa" al Govern de la Generalitat i al Ministeri de Transports per a la recuperació del servei habitual. “Fer publicacions a les xarxes socials visibilitzant i denunciant la situació, com ha fet l’alcalde Marc Aloy, és positiu, però seria intolerable que l’acció del Govern es limités a això”, assenyalen des de la candidatura de l’oposició. A la vegada, demanen al Govern municipal que informi a tots els grups municipals dels moviments fets per reclamar la reobertura del tram de l’R4 que passa per Manresa, així com dels futurs passos i avenços en aquest sentit.
"Tractament de segona"
Més enllà de com avancin els esdeveniments a partir d’ara, constaten que la situació actual no és una sorpresa per la candidatura. “El que està passant ara amb l’R4 és un reflex més del tractament de segona que patim Manresa i el Bages respecte de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, també pel que fa a la xarxa de transport públic”, denuncien. “Si de veritat es vol construir un model de mobilitat més sostenible, que no forci a les persones a dependre del vehicle privat, la Generalitat i l’Estat no poden continuar fent com si la Catalunya Central no importés”.

Entrada Autor: França451 » 09 abr. 2026, 20:31

Entrada Autor: França451 » 12 abr. 2026, 18:02
Entrada Autor: albert28 » 13 abr. 2026, 11:06
Porque rotaran trenes en Hospitalet, dejando St Vicenç <> Hospitalet sin trenes. Ya no es sorpresa y luego te encuentras tramos de 1h sin trenes entre Martorell i Hospitalet.👍40França451 ha escrit: ↑12 abr. 2026, 18:02 A ver si alguien me lo explica...
Debido a una incidencia en la estación de MONTCADA BIFURCACIÓN, hay demoras de hasta 30 minutos en los trenes de la R4 entre MARTORELL y SANT VOCENÇ DE CALDERS. Debido a esto, ponen un servicio complementario por carretera entre VILAFRANCA DEL PENEDÉS y SANT VICENÇ DE CALDERS.
¿Alguien tendría la amabilidad de explicarme por qué el bus de refuerzo en ese tramo y las demoras entre Martorell y Sant Vicenç? Que yo sepa, Montcada queda al otro lado de la línea.

Entrada Autor: 122-042-132 » 16 abr. 2026, 21:21

Entrada Autor: 122-042-132 » 21 abr. 2026, 09:40

Entrada Autor: 122-042-132 » 24 abr. 2026, 00:04

Entrada Autor: 122-042-132 » 30 abr. 2026, 12:54

Entrada Autor: 122-042-132 » 30 abr. 2026, 13:09

Entrada Autor: França451 » 30 abr. 2026, 20:16
A ver si nos aclaramos:122-042-132 ha escrit: ↑30 abr. 2026, 12:54 Rodalies tornarà a ser de pagament a partir del 9 de maig.
Els governs català i espanyol anuncien que la setmana que ve es recuperarà la circulació a l'R4, a l'R15 entre Reus i Móra la Nova i a l'R3 entre Ripoll i Ribes de Freser.
Agafar els trens de Rodalies de Catalunya tornarà a ser de pagament el dissabte 9 de maig, cinc dies més tard del que s'havia dit fins ara, és a dir, que seria gratuït fins diumenge que ve, 3 de maig.
També la setmana que ve, en concret el dilluns 4 de maig, es recuperarà la circulació a l'R15 entre Reus i Móra la Nova, a l'R3 entre Ripoll i Ribes de Freser, i a la totalitat de la línia R4, ja sense llançadora entre Terrassa i Manresa.
Tot això ho han dit aquest dijous la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i el secretari d'Estat de Transports, José Antonio Santano, en l'acte de reobertura del túnel de Rubí.
Paneque ha assegurat que, amb les reobertures de la setmana que ve, Rodalies estarà oferint "el 96% dels serveis potencials"![]()
Enllaç a l'article:
https://www.3cat.cat/3catinfo/rodalies- ... a/3407216/

Entrada Autor: 122-042-132 » 30 abr. 2026, 22:11
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026