Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/04/2022 16:26

De debò, prou ja!!!

https://www.naciodigital.cat/santcugat/ ... sant-cugat


Ingla emplaça Puigneró a impulsar el nou túnel de FGC i soterrar les vies i estacions de Sant Cugat


L'alcaldessa considera que caldria "aprofitar" aquest projecte vallesà per canviar la fisonomia de la ciutat
per Sergi Baixas, Sant Cugat del Vallès, Catalunya | 5 d'abril de 2022 a les 13:49 |
L'alcaldessa Mireia Ingla amb el vicepresident Puigneró i la consellera Jordà | TW

Fa una setmana, l'alcaldessa Mireia Ingla va anunciar durant el primer acte polític després de ser revalidada com a candidata d'ERC de cara a les eleccions municipals del 2023 la seva intenció de promoure i defensar diversos projectes per impulsar una mobilitat interurbana més sostenible.

Entre aquests, destacava la projecció pel desdoblament de la línia de FGC vallesana amb la construcció d'un nou túnel ferroviari per sota de la serra de Collserola que també connecti Sant Cugat amb Barcelona. La republicana celebra que enguany estiguin entrant en funcionament 15 nous trens que permetran una major freqüència de combois per l'estació de Sant Cugat Centre, però alerta que ara ja s'ha arribat a la "capacitat màxima" de la línia i que, per això, cal buscar noves alternatives per donar resposta a la crescuda paulatina del nombre de viatgers.


Davant d'aquesta situació, l'alcaldessa ha enviat una carta al vicepresident i conseller de Territori, Jordi Puigneró, per reunir-se i poder conèixer de primera mà en quin punt es troba aquest projecte i quines són les passes administratives a seguir perquè sigui una realitat abans del 2030.

La republicana reconeix que aquesta infraestructura suposaria un "gran canvi" per a Sant Cugat pel que fa a la connectivitat amb Barcelona i la resta de ciutats vallesanes. En aquest sentit, Ingla exposa que aquestes obres podrien "aprofitar-se" per modificar la fisonomia del municipi i, per aquest motiu, ha reivindicat el soterrament de les vies i estacions existents entre Valldoreix, Mira-sol i Volpelleres -inclosa la de Sant Cugat Centre-.


Un cobriment que, segons va explicar l'alcaldessa, permetrà disposar d'un eix cívic i verd que facilitarà els desplaçaments a peu i en bicicleta en el marc dels canvis per una mobilitat més sostenible.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 05/04/2022 16:33

Com he dit pel Twitter:


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 05/04/2022 17:35

En serio quin nivell és aquest... Això ha de parar ja el degoteig en obres absurdes per soterrar el tren del que només hi ha guany urbanístic i especulatiu a costa dels impostos i els serveis públics. A aquest pas haurem de soterrar els polítics :martell2

Enmig de la emergencia climàtica no es veu CAP proposta que millori el servei i/o fer que la gent agafi més el TP... Vergonya.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 05/04/2022 19:35

Jo pregunto des de la meva ignorància... sé que es té pensat fer un segon túnel i a més a més es pensava en canviar l'explotació quan el segon túnel fos enllestit, de fet m'imaginava que la idea era soterrar com sempre o canviar l'estructura de les estacions de Sant Cugat,

Jo el que pregunto és si encara es pot fer d'un altre manera, perquè aquest pressupost absurd es podia aprofitar per millorar els intercanviadors d'Hospital General i Volpelleres amb la R8. Però no, soterrar és el que es fa a Catalunya. P*** Espanya i P*** Catalunya.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dimarts 05/04/2022 20:36

I exactament, per què volen el soterrament? Què aporta? Si el que volen és fomentar la bicicleta i els espais verds, hi ha molt de lloc per a tal fi, no ha de caldre soterrar el tren. Sembla un capritx perquè l'alcaldessa pugui sortir dient que millorarà el TP... En fi.
Mirat sobre el Google Maps, em surten mínim 5 km de soterrament, que és més que el de Montcada, amb la diferència que aquest cop no hi ha cap pas a nivell d'excusa. No soc cap expert, però m'atreviria a dir que força més 500 MEUR segur.
Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/04/2022 19:35
Jo el que pregunto és si encara es pot fer d'un altre manera, perquè aquest pressupost absurd es podia aprofitar per millorar els intercanviadors d'Hospital General i Volpelleres amb la R8. Però no, soterrar és el que es fa a Catalunya. P*** Espanya i P*** Catalunya.
Jo crec que d'idees n'hi ha moltes, això no obstant, voluntat política no tanta. Fer com dius, millorar els intercanviadors, és una necessitat, tanmateix, et vindran amb el conte de sempre: Quan es va construir Volpelleres ja es va demanar a Renfe que mogués l'estació i no ho va fer.
Només espero que si mai es fa un estudi, surti que els beneficis no compensen el cost i fer callar als polítics, perquè avui era l'alcaldessa Ingla, però JuntsXStCugat ja fa temps que ho reclama.

Seria més interessant implementar un salt de moltó; ampliar andanes a Sant Cugat o fer-ne una de central (el passadís és molt estret i sempre està ple de gom a gom); o un petit nou traçat que uneixi els ramals de Sabadell i Terrassa (no caldria que els trens buits del COR inverteixin la marxa com fan ara i un servei així tindria èxit, només cal veure la quantitat de gent que fa transbordament a Sant Cugat).


:riure

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 05/04/2022 21:24

Sèrie EV-E801 ha escrit:
Dimarts 05/04/2022 20:36
I exactament, per què volen el soterrament? Què aporta?
Bàsicament populisme i especulació.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 05/04/2022 23:22

Igualment, tenint en compte que no s'ha dit res de manera oficial per part d'FGC o per part de les administracions com AMB o ATM i només indica la creació del segon túnel sense soterrar estacions, de moment no em creuré res 100% fins que vegi cosetes. Tot i que m'ho puc imaginar tenint en compte soterraments anteriors.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 26/04/2022 20:23

https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... s-centric/

ACTUALITAT
|
SOCIETAT
Mollet vol aprofitar el desdoblament de la línia R3 per traslladar l’estació a un punt més cèntric
L’alcalde de Mollet i altres representants municipals s’han trobat amb Xavier Flores, secretari general d’infraestructures del govern de l’Estat

Ferran Polo 26/04/2022 | 10:49 Mollet del Vallès

L’Ajuntament de Mollet aposta perquè el projecte de desdoblament de la línia R3 a la ciutat permeti el trasllat de l’estació de Mollet-Santa Rosa a una posició més cèntrica.

L’alcalde Josep Monràs ha traslladat aquesta proposta al secretari general d’infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, en una trobada que han mantingut recentment.


El trasllat de l’estació a una posició més cèntrica ja es va posar sobre la taula en l’acord que es va presentar el maig de 2008 entre l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament que preveia el soterrament d’uns 1.700 metres del traçat. En concret, se situava al capdamunt de la rambla Nova i prop del carrer Gaietà Vínzia..

Segons explica l’Ajuntament en un comunicat, s’ha traslladat a Flores la necessitat de crear “una nova, moderna i cèntrica” estació. Per al consistori, el desdoblament de la línia és “una oportunitat a la ciutat per a la creació de noves i àmplies zones verdes i un espai públic de qualitat per a l’ús del ciutadà”.

“És imprescindible la integració de l’R3 a la ciutat per acabar amb la cicatriu que separa en dues parts la ciutat”, assegura l’alcalde Josep Monràs.

Xavier Flores, com ja va fer Pere Macias, coordinador del Pla de Rodalies en una altra trobada fa uns mesos, ha recordat, segons el comunicat de l’Ajuntament, les dificultats tècniques del desdoblament de la línia a Mollet, sobretot pel pas de la riera. Amb tot, “va assegurar que ja s’està treballant en el projecte per trobar la millor solució que faci efectiva la integració urbana de la via i, a la vegada, la millora del servei de rodalies”.

Mollet-Sant Fost

En la trobada, Monràs ha aprofitat per demanar a Flores que s’assumeixi l’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda de l’actual pas soterrat que travessa per sota de les vies a l’estació de Mollet-Sant Fost. L’actual soterrani quedarà per a ús públic -deslligat a l’estació- amb les obres de reforma que s’hi han de fer.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 29/10/2022 11:30

https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 4_102.html

No tothom vol la cobertura de les vies del tren: “Barcelona és una gran anomalia”

Un col·lectiu de defensors del transport públic, en contra del soterrament de les vies del tren com el de la Sagrera

Jordi Palmer


No tothom vol la cobertura de les vies del tren: “Barcelona és una gran anomalia”
Un col·lectiu de defensors del transport públic, en contra del soterrament de les vies del tren com el de la Sagrera


Barcelona. Dissabte, 29 d'octubre de 2022. 05:30
Temps de lectura: 3 minuts

A la ciutat de Barcelona l’existència de vies de tren a cel obert és cada cop més reduïda. Amb l’ocultació de les vies de tren entre Sants i l’Hospitalet de Llobregat amb un discutible calaix, només queden petits trams on són visibles les vies del tren -al Poblenou, les Glòries i la Verneda per Renfe i a Sarrià pels FGC- a més de la gran ferida oberta que suposa tot l’entramat ferroviari entre Bac de Roda i el nus de la Trinitat, on està prevista una cobertura que convertirà el que en l’actualitat és una gran cicatriu que separa els districtes de Sant Martí i Sant Andreu en un parc lineal que serà el més gran de la ciutat, això sí, quan es culminin les obres de l’estació de la Sagrera, que tot i que encara va per llarg, a poc a poc va acomplint terminis, com la propera inauguració de la nova -i soterrada- estació de Sant Andreu.

Tot i que des de l’Ajuntament de Barcelona i de bona part de la ciutadania s’ha vist com un pas positiu cobrir o soterrar les vies del tren, no tothom és de la mateixa opinió, perquè sovint els defensors del transport públic i en particular els amants del ferrocarril consideren que amagar el tren en els seus recorreguts urbans no sempre és la millor solució. Un d’aquests col·lectius, transport.cat, ha posat en dubte recentment que ocultar les vies del tren suposin una millora per la ciutat, i en conversa amb elNacional.cat sostenen que en aquest tipus de polítiques ferroviàries i en comparació amb Europa i la resta del món, “Barcelona és una gran anomalia amb els seus soterraments”.

Transport.cat és un fòrum obert sobre el transport a Catalunya que defensa la necessitat de tractar “cas a cas” els soterraments i allunyar-se de la idea que aquests siguin beneficiosos sempre, perquè “uns casos responen a necessitats reals i en altres només són maneres de malgastar els diners públics amb finalitat populista”. Amb la vista posada fora del nostre país -Alemanya podria ser el paradigma- recorden que “qualsevol que hagi viatjat per Europa veurà vies en superfície per tot arreu, grans estacions a nivell de carrer, algunes d’elles terminals”, a més d’assenyalar que “totes són grans pols d’atracció ciutadana”, i com a exemple “la plaça central de Berlín, Alexanderplatz, on arriba el tren en viaducte, amb botigues a la zona inferior, i té una estació sobre elevada al bell mig”. “Algú s’imagina un viaducte i una estació elevada a la Plaça Catalunya o a les Glòries? Doncs això és el normal a la resta d’Europa”, apunten els gestors d’aquest fòrum.


És per això que lamenten una certa excepció barcelonina, perquè a la resta d’Europa i del món, “els soterraments són escassos perquè les línies s’han planificat bé, tenint en compte les necessitats de transport dels ciutadans”. De fet, assenyalen que el problema dels soterraments és el seu “desmesurat cost econòmic” i apunten que en molts casos es podrien evitar amb altres sistemes més europeus, “com viaductes i estacions sobre elevades”, com per exemple passa a Girona, “com es fa a moltes ciutats asiàtiques i europees”.

En el cas de la Sagrera, plantegen si cobrir les vies i aixecar-hi un parc “és la manera més eficient de fer servir els diners públics”. “Amb els diners que costarà aquest projecte s’hagués pogut intervenir per crear una nova estació sobre l’antiga estació de mercaderies de la Sagrera, cobrint les vies com es va fer en el seu moment a Sants”, defensen, mentre que “a la resta del recorregut es podrien alternar zones de vies a l’aire lliure amb zones cobertes enjardinades, eliminant l’efecte barrera”. “Si s’hagués fet d’aquesta manera, l’obra faria més d’una dècada que estaria acabada i en funcionament, els ciutadans faria temps que gaudirien dels espais”, apunten.

Treure el tren del litoral per posar-hi la ronda.

De fet, des de transport.cat són crítics amb algunes operacions històriques de desaparició de vies de tren perquè consideren que finalment només han afavorit el vehicle privat. I d’exemples a Barcelona n’hi ha alguns, comla desaparició preolímpica del tren al litoral: “Ens van convèncer que el tren no tenia cabuda en l’obertura de la ciutat al mar... però, en canvi, sí que hi cabia una autopista de 4 carrils i els seus accessos com la Ronda Litoral”. Amb més sentit històric, apunten que mentre el soterrament del tren al carrer Balmes -que es va efectuar als anys vint del segle passat- “estava justificat, ja que el traçat passava pel mig del carrer amb dotzenes de passos a nivell”, va passar just el contrari en el cas del tren al carrer Aragó que circulava en trinxera -cobert als anys cinquanta del segle passat-, pel fet que “es va substituir el pas d’uns pocs trens elèctrics cada hora per la circulació de milers de cotxes de combustió”.

“El problema és que a Barcelona s’ha abusat molt dels soterraments i és una de les conseqüències que, ara, tinguem una xarxa de transport estrangulada, amb falta d’inversió funcional i molt difícil d’ampliar”, asseguren des de transport.cat, per afegir que la capital catalana “deu ser l’única gran ciutat europea que en època moderna en comptes d’ampliar el nombre de vies, es dedica sistemàticament a reduir-lo”. Es tracta, sens dubte, d’arguments que es contraposen a la política ferroviària centenària de la ciutat que, de moment, segueix encarrilada a fer desaparèixer les vies del tren de la vista.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 29/10/2022 17:46

Como encuestador en los municipios de Catalunya, me hace gracia el tema del soterramiento. La gente, jaleada por los políticos y alcaldes, aún más ignorantes que la propia población en sí, pide soterrar a gritos, incluso en pueblos donde se ha soterrado una parte del trazado ferroviario, se exige soterrar el resto del trazado. Paralelamente, los políticos y alcaldes se dedican a mostrar municipios ecológicos quitando cada vez más plazas de aparcamiento y cabreado a la gente, que se hace cruces preguntándose dónde dejar el coche.

Verán ustedes, en Coslada, mi municipio de nacimiento y residencia durante 27 años, el alcalde que había desde finales de los 80 hasta bien entrado el S. XXI, cada vez que edificada nuevos bloques de viviendas, cavaba el subsuelo y por cada bloque de pisos, o según la distancia, conjuntos de bloques, excavava debajo su correspondiente aparcamiento subterráneo de tres o cuatro plantas, con derecho a compra o alquiler del mismo, a precios bastante asequibles. Y por si fuera poco, llenó el municipio de plazas y parques bajo los que había más párking subterráneo de modo que en toda la ciudad, bajo su suelo estaba llena de plazas de aparcamiento. Como muestra, la plaza familiar que tenían mis padres, a unos 400 metros de mi casa, juraría que costaba una cuota anual de 60 euros. Es posible que fueran 60 al mes, o al trimestre, sólo recuerdo que cuando tuvimos que deshacernos de ella, la vendimos por 18 mil euros. El párking donde estaba tenía 4 plantas, estaba bajo una plaza del tamaño del mini estadi del Barça y tenía vigilante en una garita a la entrada. Os digo lo que recuerdo, mis recuerdos están un poco difusos, pero recuerdo lo de los dieciocho mil de la venta, lo que pagábamos de alquiler ya es más difuso. Supongo que para poder vender la plaza, llegó un momento en el que la habíamos comprado, pero de ese punto no recuerdo nada. Tal vez nosotros la teníamos alquilada solamente, pero por algún motivo si alguien deseaba comprarla, podía hacerlo. Recuerdo también que cuando teníamos la plaza, era un contrato que duraba 99 años, no sé qué tipo de contrato es ese, los que entiendan más de eso, sabrán a qué me refiero. Tal vez era un contrato de compra y yo pensaba que era un alquiler. No recuerdo mucho de eso, lamento no ser más explícito. Mis recuerdos se limitan a una cantidad de 60 euros, no sé la periodicidad, a la venta de 18 mil y al contrato por 99 años. Todo lo demás es difuso.

Una vez resuelto el problema de los coches para los lugareños (pocos eran los residentes de Coslada que no tuvieran una, dos o hasta tres plazas en alguno de los aparcamientos subterráneos de la ciudad) metieron el Metro. Pero primero, soterrar aparcamientos y hacerlos accesibles para los residentes, y luego soterranis vías, o metemos metro o lo que queramos.

Ahora qué pasa? Que como aquí primero se soterra el tren, luego no hay espacio para dejar los coches, ni los residentes ni los de fuera y los pocos sitios que hay son de pago para todos, y con cuotas diarias carísimas y como debajo pasa el tren no se pueden hacer aparcamientos subterráneos en la mayor parte del pueblo. Pues nada, que todos esos que piden soterritis se metan luego su cochecito que no pueden aparcar ni piensan pagar parquímetro, en los coj******. Se puede decir más alto pero no más claro.

Esto es como Barrio Sésamo. "Pues nada, amiguitos, recuerden: si no saben dónde meter el coche o qué hacer con el coche, NO SOTERREN." :martell2


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”