Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Notícies de la línia Lleida-Manresa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Per ara encara no hi ha horaris, però és comenta a les xarxes que part d'aquests RL4 seran els mateixos R12 que circularan fins Terrassa com R4 + després com RL4
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 111
Ja hi ha uns horaris publicats, però han marcat malament la RL3
.
https://govern.cat/govern/docs/2024/12/ ... f51c2c.pdf
Salut
https://govern.cat/govern/docs/2024/12/ ... f51c2c.pdf
Salut

-
- N5
- Entrades: 88
Dues qüestions sobre els horaris:
1- Per fi eliminen les parades intermitges entre St. Vicenç de Castellet i Terrassa, que apareixien sense que cap tren s'hi aturés
2- Algú entén la dèria de posar els autobusos als horaris de Rodalies? És perquè si no ho féssin sortirien tan pocs trens que es notaria que hi ha molt poca freqüència?
1- Per fi eliminen les parades intermitges entre St. Vicenç de Castellet i Terrassa, que apareixien sense que cap tren s'hi aturés


2- Algú entén la dèria de posar els autobusos als horaris de Rodalies? És perquè si no ho féssin sortirien tan pocs trens que es notaria que hi ha molt poca freqüència?
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1726
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Diumenge entre en funcionament la nova RL4
El Govern posarà en circulació aquest diumenge 15 de desembre la nova línia de tren RL4, que estarà operada per Renfe i que connectarà Lleida Pirineus amb Terrassa Estació del Nord. El servei disposarà de cinc expedicions per sentit en dies feiners i de quatre expedicions per sentit en dissabtes, diumenges i festius. Els horaris de la nova línia ja es poden consultar.
Per tal d’informar els usuaris de l’RL4 sobre l’estat del servei, Renfe ha creat un nou perfil específic a la xarxa X, com ja existeix per a cadascuna de les línies de Rodalies de Catalunya.
Per amés informació els viatgers poden adreçar-se a les estacions de la línia RL4, al telèfon 900 41 00 41 i, apps de Rodalies i Renfe.
https://www.diarideterrassa.com/terrass ... -terrassa/
El Govern posarà en circulació aquest diumenge 15 de desembre la nova línia de tren RL4, que estarà operada per Renfe i que connectarà Lleida Pirineus amb Terrassa Estació del Nord. El servei disposarà de cinc expedicions per sentit en dies feiners i de quatre expedicions per sentit en dissabtes, diumenges i festius. Els horaris de la nova línia ja es poden consultar.
Per tal d’informar els usuaris de l’RL4 sobre l’estat del servei, Renfe ha creat un nou perfil específic a la xarxa X, com ja existeix per a cadascuna de les línies de Rodalies de Catalunya.
Per amés informació els viatgers poden adreçar-se a les estacions de la línia RL4, al telèfon 900 41 00 41 i, apps de Rodalies i Renfe.
https://www.diarideterrassa.com/terrass ... -terrassa/
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 60
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
No acabo d’entendre perquè hem de tenir nomenclatures diferents per una sola línia (RL3, RL4, R4) quan tenim una R3 fins la Tor. El mateix per la RL1 i RL2 dels FGC pero bueno, FGC ja és el seu rotllo.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Entenc, des de la visió d'aquest geni de separar i donar el servei a FGC...., que aquests RL4 comencin i acabin a Terrassa. El que passa que per logística de Renfe, no hi ha més estacionaments i han de venir d'Hospitalet, i conserven el solc de la R4.LeoMetropol ha escrit: ↑Dijous 12/12/2024 22:43 No acabo d’entendre perquè hem de tenir nomenclatures diferents per una sola línia (RL3, RL4, R4) quan tenim una R3 fins la Tor. El mateix per la RL1 i RL2 dels FGC pero bueno, FGC ja és el seu rotllo.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Si finalment es traspassa a FGC i tenen els seus trens, aquests d'Hospitalet si que acabaran a Terrassa i aleshores els 3 trens "directes" si que hauran de fer transbordaments, com la resta.
Pel que he llegit els que no continuen fins BCN, aniran de buit a Sabadell Sud, on podran apartar-lo.
Això no vol dir que comparteixo això.
- Trenofílic
- N2
- Entrades: 17
Bona pregunta, jo també em preguntava com es pot considerar Rodalia de Lleida (RL) en comptes de regional com fins ara R12 si arribarà fins Terrassa que és la tercera corona de l'ATM de Barcelona.LeoMetropol ha escrit: ↑Dijous 12/12/2024 22:43 No acabo d’entendre perquè hem de tenir nomenclatures diferents per una sola línia (RL3, RL4, R4) quan tenim una R3 fins la Tor. El mateix per la RL1 i RL2 dels FGC pero bueno, FGC ja és el seu rotllo.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Llavors aquí se'm generen diferents preguntes:

La primera: en aquest desembre de 2024, si una persona té un abonament recurrent de Renfe en una estació posterior a Terrassa direcció Hospitalet a Terrassa com per exemple BCN - Fabra i Puig i l'altra origen/destí per exemple Calaf serveix el mateix abonament encara que s'hagi de fer transbord a Terrassa? Jo entenc que sí, ja que teòricament el 2024 encara és rodalies RENFE però no ho tinc molt clar si realment es podrà fer ja que l'estació origen/destí s'ha de fer en dos trens diferents.
Segona: Al 2025 quan passi a ser gestionada per FGC s'haurà de comprar dos bitllets diferents, un de Renfe de la R4 i un de la RL4 d'FGC a Terrassa? Això farà que el viatge sigui més car si hi ha dos operadors diferents pel mig?
Tercera: Al mateix 2025 hauràs de sortir fora de les andanes per comprar/validar el bitllet i per tant perdre una mica de temps?
Quarta: Si serà el mateix operador (FGC) es podrà comprar un bitllet des d'alguna estació de la la línia BCN - Vallès o Barcelona - Llobregat, del pal Sant Cugat Centre fins Rajadell sense necessitat de comprar dos bitllets diferents?
-
- N5
- Entrades: 86
fixa't que jo crec que ni s'ho han rumiat, nie les d'FGC, ni els de Rodalies ni els de la generalitat.Trenofílic ha escrit: ↑Divendres 13/12/2024 9:44Bona pregunta, jo també em preguntava com es pot considerar Rodalia de Lleida (RL) en comptes de regional com fins ara R12 si arribarà fins Terrassa que és la tercera corona de l'ATM de Barcelona.LeoMetropol ha escrit: ↑Dijous 12/12/2024 22:43 No acabo d’entendre perquè hem de tenir nomenclatures diferents per una sola línia (RL3, RL4, R4) quan tenim una R3 fins la Tor. El mateix per la RL1 i RL2 dels FGC pero bueno, FGC ja és el seu rotllo.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk![]()
Llavors aquí se'm generen diferents preguntes:![]()
La primera: en aquest desembre de 2024, si una persona té un abonament recurrent de Renfe en una estació posterior a Terrassa direcció Hospitalet a Terrassa com per exemple BCN - Fabra i Puig i l'altra origen/destí per exemple Calaf serveix el mateix abonament encara que s'hagi de fer transbord a Terrassa? Jo entenc que sí, ja que teòricament el 2024 encara és rodalies RENFE però no ho tinc molt clar si realment es podrà fer ja que l'estació origen/destí s'ha de fer en dos trens diferents.
Segona: Al 2025 quan passi a ser gestionada per FGC s'haurà de comprar dos bitllets diferents, un de Renfe de la R4 i un de la RL4 d'FGC a Terrassa? Això farà que el viatge sigui més car si hi ha dos operadors diferents pel mig?
Tercera: Al mateix 2025 hauràs de sortir fora de les andanes per comprar/validar el bitllet i per tant perdre una mica de temps?
Quarta: Si serà el mateix operador (FGC) es podrà comprar un bitllet des d'alguna estació de la la línia BCN - Vallès o Barcelona - Llobregat, del pal Sant Cugat Centre fins Rajadell sense necessitat de comprar dos bitllets diferents?
una altre pregunta: finalment es podrà fer servir la T-Mobilitat amb títols de l'ATM de Barcelona fins a Calaf?
-
- N9
- Entrades: 2424
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Buenos días.
Hay dos puntos que wstán clarísimos. Cuando RL4 pase a ser de FGC, si vienes de Sant Cugat Centre a Rajadell, por ejemplo, el billete de FGC te vale el mismo, ese punto no me creo que no lo hayan tenido en cuenta. De hecho lo tienen que haber tenido en cuenta seguro.
Lo de llevar los trenes de vacío a Sabadell Sud, me creo incluso que sean capaces de ponerlos en servicio, al menos hasta Sabadell nord, ya que aprovecharían a los viajeros procedentes de la S2 para que aprovechen el mismo billete. Si vas por ejemplo de Calaf a la UAB, bajar en Terrassa te obligaría a cambiar de billete o a dar la vuelta por Sant Cugat, lo cual generará quejas y FGC acabará haciendo que los trenes que lleguen hasta Sabadell Sud d'en servicio a Sabadell Nord para cambiar a FGC Vallés con el mismo billete. Eso de Sabadell Sud me suena más a que los tiros irán por ahí.
Y la pregunta de si la T Mobilitat servirá hasta Calaf, es evidente que sí. Calaf está en la provincia de Barcelona, por lo que se entiende que a nivel ATM Barcelona, el billete integrado valdrá hasta esta estación si procedes de la provincia de Barcelona. Si procedes de la provincia de Lleida, clarísimamente NO sirven los abonos integrados ATM de Lleida, y tendrás que tirar de billete sencillo. Un caso similar que creo que comenté en su momento sucedía con personas de Malgrat de Mar. Este municipio pertenece a Barcelona, pero por simple lógica de distancia, a los jóvenes de allí les sale más a cuenta estudiar en la Universidad de Girona, y tienen el problema que no pueden utilizar abono ATM ya que no les cubre el trayecto entre ambas estaciones y tienen que usar billete sencillo o abono de Renfe. Dado que en Catalunya no se ha sacado a estas alturas de la película un abono integrado que cubra las cuatro provincias, pues pasan estás cosas.
Las restantes dos preguntas no puedo responderlas con seguridad pero las dos que he indicado, segurísimo que va a ser así. Del mismo modo si vienes de Aguilar de Segarra y coges en Sant Vicenç-Castellgalí el R5 te vale el mismo billete de FGC. Sencillamente al pasar la validadora estará configurado para que cuente como trasbordo.
Hay dos puntos que wstán clarísimos. Cuando RL4 pase a ser de FGC, si vienes de Sant Cugat Centre a Rajadell, por ejemplo, el billete de FGC te vale el mismo, ese punto no me creo que no lo hayan tenido en cuenta. De hecho lo tienen que haber tenido en cuenta seguro.
Lo de llevar los trenes de vacío a Sabadell Sud, me creo incluso que sean capaces de ponerlos en servicio, al menos hasta Sabadell nord, ya que aprovecharían a los viajeros procedentes de la S2 para que aprovechen el mismo billete. Si vas por ejemplo de Calaf a la UAB, bajar en Terrassa te obligaría a cambiar de billete o a dar la vuelta por Sant Cugat, lo cual generará quejas y FGC acabará haciendo que los trenes que lleguen hasta Sabadell Sud d'en servicio a Sabadell Nord para cambiar a FGC Vallés con el mismo billete. Eso de Sabadell Sud me suena más a que los tiros irán por ahí.
Y la pregunta de si la T Mobilitat servirá hasta Calaf, es evidente que sí. Calaf está en la provincia de Barcelona, por lo que se entiende que a nivel ATM Barcelona, el billete integrado valdrá hasta esta estación si procedes de la provincia de Barcelona. Si procedes de la provincia de Lleida, clarísimamente NO sirven los abonos integrados ATM de Lleida, y tendrás que tirar de billete sencillo. Un caso similar que creo que comenté en su momento sucedía con personas de Malgrat de Mar. Este municipio pertenece a Barcelona, pero por simple lógica de distancia, a los jóvenes de allí les sale más a cuenta estudiar en la Universidad de Girona, y tienen el problema que no pueden utilizar abono ATM ya que no les cubre el trayecto entre ambas estaciones y tienen que usar billete sencillo o abono de Renfe. Dado que en Catalunya no se ha sacado a estas alturas de la película un abono integrado que cubra las cuatro provincias, pues pasan estás cosas.
Las restantes dos preguntas no puedo responderlas con seguridad pero las dos que he indicado, segurísimo que va a ser así. Del mismo modo si vienes de Aguilar de Segarra y coges en Sant Vicenç-Castellgalí el R5 te vale el mismo billete de FGC. Sencillamente al pasar la validadora estará configurado para que cuente como trasbordo.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
No perdeu de vista això que es va quedar enterrat al fons de les notícies de la L2 i els descomptes del metro:
https://elmon.cat/societat/transports/t ... 20-937327/
https://elmon.cat/societat/transports/t ... 20-937327/
El departament de Territori planteja que tota la xarxa de transport públic de Catalunya funcioni amb la T-Mobilitat l’any 2026. Segons la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica Sílvia Paneque, es treballa perquè tota la xarxa estigui integrada d’aquí a dos anys.
Actualment, la T-Mobilitat ja funciona a l’àrea de Barcelona, i l’objectiu és que la integració arribi a les comarques de Girona i a les Terres de l’Ebre el 2025, mentre que al territori restant la idea és que aquesta gestió del transport metropolità s’impulsi un any després.
(...)
Vist el monumental nyap que està sent la T-Mobilitat (més detalls del tema al fil corresponent), no li dono el més mínim crèdit a aquesta notícia, o bé podem anar adquirint una capseta pròpia per guardar tots els suports que necessitarem per a cada ocasió diferent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Aquí a Lleida des de principis d'any hi ha equips de picar targeta nous embarcats en diversos operadors i encara sense utilitzar-se.
Un conductor de Gamon em va comentar que és el nou maquinari a aplicar per la T-Mobilitat.
A veure quan ho veiem, i si realment passem tots a pagar preu base per km recorreguts menys descompte de recurrència.
Un conductor de Gamon em va comentar que és el nou maquinari a aplicar per la T-Mobilitat.
A veure quan ho veiem, i si realment passem tots a pagar preu base per km recorreguts menys descompte de recurrència.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3320
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 17 de desembre de 2024 ha escrit: Opinió | a tort i a dret
Xavier Domènech
17 DES 2024 6:10
Manresa, barri de Lleida?
Ara resulta que l’«àrea de Lleida» inclou Manresa i arriba fins a Terrassa. Caram, quina extensió! Costa de creure, però la Generalitat i l’operador ferroviari espanyol, junts però no amics a Rodalies de Catalunya, certifiquen l’existència del fenomen.
No mentim ni exagerem: des d’ara els trens del «servei de rodalia de l’Àrea de Lleida» finalitzen trajecte Terrassa. Un cop allà tant pot ser que el tren se n’entorni cap a Lleida i deixi el viatger a l’andana, com que es limiti a canviar el rètol i continuï viatge cap a Barcelona. Rodalies explica que l’obligació de transbordar o la comoditat de no fer-ho respondran al criteri de «segons cada cas». O sigui: quan ens hi trobem ja ens ho trobarem.
Terrassa a les Rodalies de Lleida? No se n’estranyaran tant quan sàpiguen que el «servei de rodalia de Girona», amb l’etiqueta RG1, arriba fins a Mataró. Vuit trens diaris en cada sentit, quatre dels quals arrenquen a Figueres i els altres quatre a Port-bou. És cert que una part del Maresme pertany al bisbat de Girona, però només fins Arenys de Mar.
Ficar Mataró a la rodalia gironina, i Terrassa a la de Lleida, és propi de qui divideix Catalunya en dues zones: l’àrea metropolitana i una resta indiferenciada a la que pengen l’etiqueta de «comarques». O, encara pitjor, «territori».
Fins la setmana passada existia una línia R12 de Lleida a Barcelona amb tres trens diaris en cada sentit. Diumenge va ser substituïda per la línia RL4, de Lleida a Terrassa, amb entre quatre i cinc trens per sentit. El canvi és positiu si volem anar a Lleida en tren, cosa que els manresans fem entre poc i poquíssim, però el «segons cada cas» del transbordament ens complica el viatge a Barcelona, que realitzem molt més sovint.
Qui hi guanya? Els usuaris de Rajadell, Aguilar de Segarra, Sant Pere Sallavinera, Calaf o Sant Martí Sesgueioles, que tenen més serveis al cap del dia.
I de velocitat, com anem? Perquè penjar l’etiqueta de «rodalies» a una línia de tren és com implantar-li un limitador. De Manresa a Lleida la durada mínima del trajecte és d’una hora i 49 minuts per recórrer 118 km. Una mitjana de 65 km/h, pròpia d’un carrilet grinyolaire.
En canvi, el viatge en cotxe per l’eix i l’autovia, sense retencions ni infraccions, dura una hora i 20 minuts. Per una banda ens hi empenyen i per l’altra ens insisteixen que usem el transport públic per reduir la contaminació. Facin-nos-ho més fàcil, doncs.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Generalment encertada la crítica, excepte lo de la velocitat comercial. 65 km/h per un tren regional en zona de muntanya es correcte, ell mateix diu que en cotxe son 1h20, osigui la diferència no es abismal, si faig bé el càlcul és al voltant d'un 30% menys de temps en cotxe. Entre Martorell i Igualada en cotxe es triga al voltant de la meitat de temps que en tren, i el tren té una velocitat comercial per sota dels 40 km/h.genissimon ha escrit: ↑Dimarts 17/12/2024 9:42Regió-7, 17 de desembre de 2024 ha escrit: Opinió | a tort i a dret
Xavier Domènech
17 DES 2024 6:10
Manresa, barri de Lleida?
Ara resulta que l’«àrea de Lleida» inclou Manresa i arriba fins a Terrassa. Caram, quina extensió! Costa de creure, però la Generalitat i l’operador ferroviari espanyol, junts però no amics a Rodalies de Catalunya, certifiquen l’existència del fenomen.
No mentim ni exagerem: des d’ara els trens del «servei de rodalia de l’Àrea de Lleida» finalitzen trajecte Terrassa. Un cop allà tant pot ser que el tren se n’entorni cap a Lleida i deixi el viatger a l’andana, com que es limiti a canviar el rètol i continuï viatge cap a Barcelona. Rodalies explica que l’obligació de transbordar o la comoditat de no fer-ho respondran al criteri de «segons cada cas». O sigui: quan ens hi trobem ja ens ho trobarem.
Terrassa a les Rodalies de Lleida? No se n’estranyaran tant quan sàpiguen que el «servei de rodalia de Girona», amb l’etiqueta RG1, arriba fins a Mataró. Vuit trens diaris en cada sentit, quatre dels quals arrenquen a Figueres i els altres quatre a Port-bou. És cert que una part del Maresme pertany al bisbat de Girona, però només fins Arenys de Mar.
Ficar Mataró a la rodalia gironina, i Terrassa a la de Lleida, és propi de qui divideix Catalunya en dues zones: l’àrea metropolitana i una resta indiferenciada a la que pengen l’etiqueta de «comarques». O, encara pitjor, «territori».
Fins la setmana passada existia una línia R12 de Lleida a Barcelona amb tres trens diaris en cada sentit. Diumenge va ser substituïda per la línia RL4, de Lleida a Terrassa, amb entre quatre i cinc trens per sentit. El canvi és positiu si volem anar a Lleida en tren, cosa que els manresans fem entre poc i poquíssim, però el «segons cada cas» del transbordament ens complica el viatge a Barcelona, que realitzem molt més sovint.
Qui hi guanya? Els usuaris de Rajadell, Aguilar de Segarra, Sant Pere Sallavinera, Calaf o Sant Martí Sesgueioles, que tenen més serveis al cap del dia.
I de velocitat, com anem? Perquè penjar l’etiqueta de «rodalies» a una línia de tren és com implantar-li un limitador. De Manresa a Lleida la durada mínima del trajecte és d’una hora i 49 minuts per recórrer 118 km. Una mitjana de 65 km/h, pròpia d’un carrilet grinyolaire.
En canvi, el viatge en cotxe per l’eix i l’autovia, sense retencions ni infraccions, dura una hora i 20 minuts. Per una banda ens hi empenyen i per l’altra ens insisteixen que usem el transport públic per reduir la contaminació. Facin-nos-ho més fàcil, doncs.
Lo llògic seria que els trens cap a Lleida senzillament funcionin com a R4 a Manresa ràpids perllongats i amb material de Regional, i així no ocuparien solcs adicionals a Barcelona. No m'acaba d'entrar al cap que això sigui tan complicat com per acabar fent nyaps d'aquest tipus.
Podria posar-me a fer un al·legat quilomètric de la incompetència dels gestors en matèria de transport públic que assolen aquest país, però acabaré abans si m'autocito dient el que ja vaig dir a un altre fil:Elefant ha escrit: ↑Dimarts 17/12/2024 10:00 Lo llògic seria que els trens cap a Lleida senzillament funcionin com a R4 a Manresa ràpids perllongats i amb material de Regional, i així no ocuparien solcs adicionals a Barcelona. No m'acaba d'entrar al cap que això sigui tan complicat com per acabar fent nyaps d'aquest tipus.
I ho podria reproduir desenes de vegades, tantes com temes pendents tenim a Catalunya dins aquest àmbit. Als "responsables": foteu pena!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3320
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
No puc estar més d'acord, Guigui.
Si les persones que gestionen els transports públics fossin usuaris dels propis transports públics ja s'adonarien directament de les moltes coses que, amb petites actuacions, permetrien grans millores.
Però això és suposar dues coses: que aquestes persones tenen cervell i que el saben utilitzar.
Salut !!
Si les persones que gestionen els transports públics fossin usuaris dels propis transports públics ja s'adonarien directament de les moltes coses que, amb petites actuacions, permetrien grans millores.
Però això és suposar dues coses: que aquestes persones tenen cervell i que el saben utilitzar.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N9
- Entrades: 2424
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Hola,
Os saco de dudas ahora mismo. A las 18:53 he cogido en Fabra i Puig un tren que en los paneles de las estaciones se indica como Terrassa Estació del Nord, però ha pasado un tren corto con el indicador R12 Lleida. En todas las paradas está indicando por megafonía y por indicación interior del tren Destinació R12 Lleida-Pirineus. Más claro, agua. La noticia esa que ha salido simplemente debe ser que los periolistos se hacen la picha un lío, y si los maquinistas son competentes, como el caso del tren desde donde estoy escribiendo ahora, si el tren va a Barcelona, pondrán R12 L'Hospit. En los indicadores del tren. Otra cosa es que las estaciones digan otra cosa, se supone que el que manda es el tren y en el que voy me han asegurado que es el Delta de las siete de la tarde que va a Lleida directo. Con lo cual no hay más gaitas. Pero en las estaciones, y ya voy por Montcada Santa María he podido ver qué en efecto, en todas las estaciones se indica como un tren que finaliza recorrido en Terrassa.
Supongo que para no liar a la gente, los tradicionales tres Deltas de ida y de vuelta por sentido los han dejado como R12, y esa es la forma "fiable" de saber los viajeros si su tren va directo a Barcelona o han de hacer transbordo en Terrassa. Todo depende de si el conductor en su caso marca la opción RL4 o R12 en cada caso.
Y acabo de ver otra cosa, mucho más grave. como la RL4 pasa a operarla FGC, he visto que toooodas sus circulaciones Renfe las ha eliminado por las bravas de su página Rodalies Gencat. Es decir, directamente no salen. El tren que he cogido debe estar entre Terrassa y Manresa, pero en estas dos estaciones y en Sant Vicenç de Castellet no aparece por ningún lado. El mismo problema sucede mirando otros días, que las circulaciones que ha cogido FGC no salen, salvo en el tramo entre Terrassa y Hospitalet. El problema es que en la web de FGC, dichas circulaciones tampoco salen. Veis lo que habéis conseguido con dejar que FGC gestione l'as líneas? Que ni una ni otra informan sobre ellas.
Esto me recuerda a cuando el tema de Catalunya quién te quiere más, mamá o papá? Pues ahora resulta que al niño no lo quieren ninguno de los dos. El padre dice que es culpa de la madre, y la madre que es culpa del padre. Consecuencia? Ninguno de los dos se ocupa del niño. Vamos, como la vida misma.
Os saco de dudas ahora mismo. A las 18:53 he cogido en Fabra i Puig un tren que en los paneles de las estaciones se indica como Terrassa Estació del Nord, però ha pasado un tren corto con el indicador R12 Lleida. En todas las paradas está indicando por megafonía y por indicación interior del tren Destinació R12 Lleida-Pirineus. Más claro, agua. La noticia esa que ha salido simplemente debe ser que los periolistos se hacen la picha un lío, y si los maquinistas son competentes, como el caso del tren desde donde estoy escribiendo ahora, si el tren va a Barcelona, pondrán R12 L'Hospit. En los indicadores del tren. Otra cosa es que las estaciones digan otra cosa, se supone que el que manda es el tren y en el que voy me han asegurado que es el Delta de las siete de la tarde que va a Lleida directo. Con lo cual no hay más gaitas. Pero en las estaciones, y ya voy por Montcada Santa María he podido ver qué en efecto, en todas las estaciones se indica como un tren que finaliza recorrido en Terrassa.
Supongo que para no liar a la gente, los tradicionales tres Deltas de ida y de vuelta por sentido los han dejado como R12, y esa es la forma "fiable" de saber los viajeros si su tren va directo a Barcelona o han de hacer transbordo en Terrassa. Todo depende de si el conductor en su caso marca la opción RL4 o R12 en cada caso.
Y acabo de ver otra cosa, mucho más grave. como la RL4 pasa a operarla FGC, he visto que toooodas sus circulaciones Renfe las ha eliminado por las bravas de su página Rodalies Gencat. Es decir, directamente no salen. El tren que he cogido debe estar entre Terrassa y Manresa, pero en estas dos estaciones y en Sant Vicenç de Castellet no aparece por ningún lado. El mismo problema sucede mirando otros días, que las circulaciones que ha cogido FGC no salen, salvo en el tramo entre Terrassa y Hospitalet. El problema es que en la web de FGC, dichas circulaciones tampoco salen. Veis lo que habéis conseguido con dejar que FGC gestione l'as líneas? Que ni una ni otra informan sobre ellas.
Esto me recuerda a cuando el tema de Catalunya quién te quiere más, mamá o papá? Pues ahora resulta que al niño no lo quieren ninguno de los dos. El padre dice que es culpa de la madre, y la madre que es culpa del padre. Consecuencia? Ninguno de los dos se ocupa del niño. Vamos, como la vida misma.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Efectivamente, buscando Lleida Manresa/Castellet/Terrassa Estació del Nord y sale como RL4, pero más allá sale como horarios no disponibles....
De acuerdo, pero la verdad es que es infinitamente más lioso andarse inventando nomenclaturas y hacer malabares con estas, en lugar de simplemente dejarlo como R12, y de hecho dejar también la RL4 como R12 y simplemente indicar los servicios parciales. Todo lo de las R[X] es una tontería, que necesidad de meter ahí tanta letra, si simplemente se pueden ir poniendo números. Es un autismo muy peculiar eso de poner mil nomenclaturas y luego encima designar cada servicio parcial con su propia denominación.França451 ha escrit: ↑Dimarts 17/12/2024 19:08 Supongo que para no liar a la gente, los tradicionales tres Deltas de ida y de vuelta por sentido los han dejado como R12, y esa es la forma "fiable" de saber los viajeros si su tren va directo a Barcelona o han de hacer transbordo en Terrassa. Todo depende de si el conductor en su caso marca la opción RL4 o R12 en cada caso.
França451 ha escrit: ↑Dimarts 17/12/2024 19:08 Esto me recuerda a cuando el tema de Catalunya quién te quiere más, mamá o papá? Pues ahora resulta que al niño no lo quieren ninguno de los dos. El padre dice que es culpa de la madre, y la madre que es culpa del padre. Consecuencia? Ninguno de los dos se ocupa del niño. Vamos, como la vida misma.

Muy cierto.
Totalment d'acord, lo que em causa una fascinació morbosa és que sembla que hi posen més energia en fer nyaps i inventar-se nomenclatures d'el que caldria per fer les coses bé. Si tan sols fos per desidia, pèro no, és com que fan un veritable esforç en fer-ho malament.Guigui ha escrit: ↑Dimarts 17/12/2024 10:16Podria posar-me a fer un al·legat quilomètric de la incompetència dels gestors en matèria de transport públic que assolen aquest país, però acabaré abans si m'autocito dient el que ja vaig dir a un altre fil:Elefant ha escrit: ↑Dimarts 17/12/2024 10:00 Lo llògic seria que els trens cap a Lleida senzillament funcionin com a R4 a Manresa ràpids perllongats i amb material de Regional, i així no ocuparien solcs adicionals a Barcelona. No m'acaba d'entrar al cap que això sigui tan complicat com per acabar fent nyaps d'aquest tipus.I ho podria reproduir desenes de vegades, tantes com temes pendents tenim a Catalunya dins aquest àmbit. Als "responsables": foteu pena!
La nostra experiéncia d'avui dissabte 28 de desembre:
Hem arribat a Terrassa Nord amb un R4 que hi acabava a les 11:05. El següent R4 a Manresa (la nostra destinació) circulava amb uns 20 minuts d'endarreriment. Les pantalles indicaven un MD a Lleida amb sortida de via 4 (que era buida) a les 11:16. Uns 5 minuts abans d'aquesta hora ha fet entrada, per la via indicada, una 447 simple amb seients durs i display R12, que venia com de Terrassa Est però sense cap viatger.
El trajecte fins a Manresa ha anat perfecte. Val a dir que ni a les pantalles, ni per megafonia, ni durant el camí hem vist o sentit cap missatge relatiu als títols de viatge permesos o prohibits en aquest tram. Nosaltres veníem amb els nostres abonaments recurrents de Rodalies Bcn plusquamamortitzats i a Terrassa ni tan sols hem intentat sortir per tornar a entrar.
Hem arribat a Terrassa Nord amb un R4 que hi acabava a les 11:05. El següent R4 a Manresa (la nostra destinació) circulava amb uns 20 minuts d'endarreriment. Les pantalles indicaven un MD a Lleida amb sortida de via 4 (que era buida) a les 11:16. Uns 5 minuts abans d'aquesta hora ha fet entrada, per la via indicada, una 447 simple amb seients durs i display R12, que venia com de Terrassa Est però sense cap viatger.
El trajecte fins a Manresa ha anat perfecte. Val a dir que ni a les pantalles, ni per megafonia, ni durant el camí hem vist o sentit cap missatge relatiu als títols de viatge permesos o prohibits en aquest tram. Nosaltres veníem amb els nostres abonaments recurrents de Rodalies Bcn plusquamamortitzats i a Terrassa ni tan sols hem intentat sortir per tornar a entrar.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.