Notícies cremallera Núria

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Que tornin els calers!

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/08/2011 21:57

La manipulació per a justificar 4 milions malgastats grollerament és simplement fastigosa. I després, estem en crisi...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 26/08/2011 8:50

Em fa molta gràcia com intenten justificar l'enorme despesa del pas inferior de Queralbs. Realment és ben patètic ja que no em crec que fos necessari tenir les barreres baixades durant 27 minuts, en tot cas sempre es podia ajustar millor el temps de baixada de barreres perquè fos més curt (o sigui que baixin quan el tren estigui més a prop del pas a nivell). Tampoc m'agrada gens la política de fer que més gent vagi en cotxe de Ribes fins a Queralbs. D'això en diuen sostenibilitat? No hauria estat millor plantejar-se fer un nou aparcament ben integrat a la muntanya i dissimulat a Ribes Enllaç? D'aquesta manera evitaríem que molts cotxes creuin pel centre de Ribes de Freser i que col·lapsin la carretera fins a Queralbs, perquè realment això és el què acabarà passant. Una llàstima aquesta visió que tenen d'una línia que malgrat tot encara és de les més singulars de Catalunya.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/08/2011 12:22

Trenscat ha escrit:No hauria estat millor plantejar-se fer un nou aparcament ben integrat a la muntanya i dissimulat a Ribes Enllaç?
Millor encara: ajustar els horaris de l'R3, de manera que n'arribi un 15 minuts abans de la sortida del cremallera i en surti un 15 minuts després d'arribar. Res més. Sabent que difícilment trobarà lloc per al cotxe, la gent es passaria al tren, i llestos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 26/08/2011 19:53

Bé, es van confirmant les estructures futures d'explotació del cremallera de Núria, justament amb les mateixes idees que us exposava en aquest fil fa temps.

Només queda que em facin el traçat Peu Funicular-Sarrià via Reina Elisenda.

I ara s'han posat amb el tren del Delta de l'Ebre. Ohhhh....

Ja posats, demano la reobertura del MINA GROTT.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 26/08/2011 23:01

No trigaran a fer el nou aparcament a Ribes Enllaç, ja s'està redactant el projecte.
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1947 ... _del_poble


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 27/08/2011 12:07

Recordeu que el proper 10 de setembre pugen els Sport Wagen en viatge especial fins a Núria.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dilluns 29/08/2011 11:04

10 de setembre SportWagen?1a noticia, on hi ha més informació?
Comentar-vos que fa 10 dies vaig anar a Núria, sincerament, va ser horrorós, tardaré anys en tornar-hi, sobretot el xiringuito de gelats al costat del llac amb els 40 principales a tota llet, patètic.
Vaig comentar-lis a uns maquinistes que el túnel del Roc d'Hui s'ha carregat l'encant que quedava en el cremallera i sabeu quina va ser la seva resposta? "Per nosaltres millor, ara anem ràpid i els vagons no es balacegen per veure les vistes d'un costat i l'altre", i respecte les locomotores antigues, millor no transcriure la resposta, senyors, crec que els maquinistes o alguns maquinistes no tenen cap estima per aquest cremallera.
Comentar-vos també que vaig entrar a la cotxera on es guarden la E1 i la E4, les vaig poder tocar i fotografiar (quan pugui, penjo les fotos), l'aspecte exterior és perfecte.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 29/08/2011 13:42

A mi el cremallera ja m'agradava poc agafar-lo abans, perquè la gràcia és fotografiar-lo des del camí (pujant a peu des de Queralbs, òbviament). Però és que ara, amb tant de tunelet i pas soterrat a la sortida de Queralbs, em sembla que mentre el meu cos aguanti la caminada no el tornaré a agafar. Amb sort, per quan ho vulgui fer els Stadler ja seran un trist i llunyà record...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

albert ràfols
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: albert ràfols » Dimarts 30/08/2011 23:11

Jo tambe els hi vaig fer casi be les mateixes preguntes, hi tambe em van deixar fer fotos a la e1 i a la e4 i en la mateixa cotxera hi ha la dresina t-5 i la plataforma ex-fo amb grua



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimecres 07/09/2011 0:12

Los SportWagen en la mañana del martes 6 de septiembre en Ribes-enllaç.

Imatge



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 07/09/2011 1:17

Nozomi ha escrit:Los SportWagen en la mañana del martes 6 de septiembre en Ribes-enllaç.

Imatge
Siempre estan ahí. Almenos yo casi siempre los he visto ahí, excepto una vez que los ví en Ribes Vila maniobrando con la DM6 y el A6.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 09/09/2011 14:34

Queda confirmat a través d'FGC que demà dissabte els Sport Wagen van a Núria remolcats per la DM6.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dilluns 12/09/2011 11:05

Algú té fotos del viatge dels sportwagen a Núria?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 12/09/2011 14:51

Aqui teniu l'enllaç als Sportwagen, pàgina Flickr d'En Bernat Borràs. La foto és de l'excursió del MOROP del dijous passat.
http://www.flickr.com/photos/trenscat/6 ... otostream/



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dilluns 19/09/2011 11:03

Viatge Sport Wagen - MOROP 2011
http://www.youtube.com/watch?v=teeCvPTXaAQ&NR=1




Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 27/09/2011 20:38

Primer pas per tancar Queralbs a l'estil Monistrol Vila, com deia aquell acudit de l'Eugeni "molt bé de p. mare!" :cop


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 11/11/2011 12:30

Nota de premsa de FGC:

Més visitants que mai el passat mes d’octubre a Vall de Núria (10 de novembre de 2011)

La Vall de Núria ha arribat per primera vegada als 29.000 visitants en un mes d’octubre, rècord històric d’aquesta estació de muntanya d’FGC. En total han estat 29.190 persones les que s’han decidit a agafar el cremallera, pujar fins al santuari de Núria i gaudir de l’oferta lúdica, esportiva, cultural i gastronòmica que ofereix la vall. Aquests 29.190 visitants suposen un increment del 48% respecte l’octubre de 2010, mes en què es van rebre 19.735 visites.

Fins ara els mesos d’octubre amb el nombre de visitants més alt havien estat els de 1999 (amb 22.142 visitants), el de 2009 (amb 26.612 visitants) i el de 2004 (amb 28.933 visitants). Aquesta última dada de 2004 era fins ara el rècord històric de l’estació en aquest mes, i que ara s’ha vist superada per la xifra d’enguany.

http://fgc.cat/downloads/notes_premsa/d ... ctubre.pdf



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 16/12/2011 17:01

http://bit.ly/tG4iWq

Arnau Urgell | Actualitzat el 16/12/2011 a les 15:09h

Els cremalleres funcionaran amb un sol treballador a partir del gener

CCOO s'hi oposa per considerar que afecta les condicions de seguretat i es deixarà de contractar sis treballadors eventuals. FGC ho justifica per racionalitzar el servei


Els cremalleres de Núria funcionaran a partir del 9 de gener amb un sol treballador, el denominat agent únic. La mesura, que compta amb l'oposició de CCOO, l'ha confirmada a aquest mitjà fonts de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i ja ha estat comunicada formalment als treballadors.

Fins ara els combois que cobreixen la línia de cremallera entre Ribes de Freser i Núria comptaven amb un maquinista i un cap de tren encarregat, entre altres, de les tasques de revisor. El 9 de gener de 2012 desapareixerà la figura del cap de tren un fet que suposarà deixar de contractar sis treballadors eventuals.

Aquest fet és, segons CCOO, el principal element per oposar-s'hi però també la consideració que el cremallera de Núria no reuneix les condicions de les altres línies on s'ha aplicat la figura de l'agent únic (línies urbanes i cremallera de Montserrat). En aquest sentit des del sindicat recorden que es tracta d'una línia de tren d'alta muntanya i que en qualsevol situació d'emergència queden fàcilment aïllats.

Ferrocarrils de la Generalitat, per la seva banda, ha explicat que la mesura té com a objectiu racionalitzar el servei i no té exclusivament un component d'estalvi. L'empresa, que ha decidit tirar-la endavant després que no hi hagués acord amb els representants dels treballadors, nega que es produeixen acomiadaments ja que els eventuals no formen part de la plantilla. Així mateix, han assenyalat que l'agent únic s'ha pogut aplicar gràcies a les mesures de millora de la seguretat a la línia i de les inversions que han permès distribuir millor els viatgers entre les tres estacions d'origent (les dues de Ribes i la de Queralbs). Finalment, fonts de FGC subratllen que bona part dels treballadors que exercien de caps de tren ara es dedicaran a tasques d'informació als viatgers a les estacions.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 16/12/2011 17:21

UT440_132M ha escrit:L'empresa nega que es produeixen acomiadaments ja que els eventuals no formen part de la plantilla.
Aquesta frase és per emmarcar. És evident que hi ha persones que és queden sense feina. Ara, com que no formen part de la plantilla aquest fet no té absolutament cap importància. :x



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”