La Generalitat projecta noves estacions de tren a Taradell,

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Subi
N2
N2
Entrades: 10
Ubicació: Calldetenes (vic)

La Generalitat projecta noves estacions de tren a Taradell,

Entrada Autor: Subi » Dissabte 22/09/2007 14:28

El Pla Territorial de les Comarques Centrals, un document que ja està aprovat inicialment per la Generalitat, preveu la construcció de noves estacions de tren a Taradell, Gurb, Manlleu i Torelló. Així, es ressuscita la proposta d’un metro comarcal, projecte que cada dos per tres es posa sobre la taula però que mai acaba de quallar. Aquesta vegada la idea no seria fer-lo de Vic a Torelló, projecte que havia plantejat el consistori vigatà el 2002 i que ja es dóna per mort, sinó de punta a punta de la Plana. Això passaria per crear noves estacions prop de nuclis importants de població o de polígons, on diàriament es desplaça gent a treballar.
L’increment de població previst a Osona per al 2026, quan la comarca podria haver guanyat 100.000 habitants, també avala la necessitat d’optimitzar les infraestructures. Quant a les ferroviàries, es diu que l’objectiu és que des de Vic es pugui anar a Barcelona en menys d’una hora i amb “una freqüència de 3 a 4 trens a l’hora punta”. Les actuacions previstes al Pla d’infraestructures, que detalla les propostes del Pla territorial i entre les quals hi ha la doble via primer fins a Vic i després fins a Ripoll, “haurien de permetre assolir aquests objectius”.
Tot plegat, diu el Pla, permetrà que dins d’Osona es pugui configurar “un metro regional que potenciï els desplaçaments amb tren entre els municipis de la Plana de Vic”. En aquest sentit, proposa construir noves estacions a Mont-rodon, Gurb, Manlleu i Torelló. La de Mont-rodon, on ja hi havia hagut un baixador, donaria servei a Taradell i Santa Eugènia i hauria de tenir un aparcament. Alhora, diu el Pla, caldria analitzar la viabilitat de crear serveis de transport públic perquè els potencials usuaris ho tinguessin fàcil per arribar-hi. De fet, l’antic baixador de Mont-rodon, que s’havia posat en marxa als anys seixanta, es va eliminar per falta d’usuaris. A Gurb, l’estació donaria servei a la zona industrial. A Manlleu es faria un nou ramal que donaria servei als nous creixements del nord del municipi i a Torelló es col·locaria al sud del terme amb un aparcament i hi hauria d’haver un servei de transport per fer-hi arribar usuaris dels nous creixements previstos a Torelló, Sant Pere i Sant Vicenç. A més d’aquestes actuacions, hi ha la del tren transversal, que arribarà a Vic pel sud.

La noticia le trovada un diari d'aqui osona que es diu 9 nou...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 23/09/2007 1:35

Esperem que no siguin promeses i que realment tot plegat sigui seriòs... :|


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Diumenge 23/09/2007 9:36

La veritat es que també milloraria d' alguna manera el Transpirenaic. :roll:



Subi
N2
N2
Entrades: 10
Ubicació: Calldetenes (vic)

Entrada Autor: Subi » Diumenge 23/09/2007 21:48

Vale que esteria be tot aixo que he dit que va sortir al 9 nou, po quan allargaria el temps de viatge si anem fican estacions com nuclis com gurb que te molt pocs habitans? valdria mes una bona linia de bus que tingues frequencia cada 30 minuts amb vic, i el tema de torello i manlleu, son nuclis que m 5 minuts caminan vas de punta a punta casi, valdria mes putenciar el altobus urba que no pas anan dient que faran parades de tren cada 2 kilometres...
ja ser que molta gent no pensa aixi, ho se, po si hi han ciutats mes grans i mes caudal de passatgers que nomes tenen una estacio, com sera que ho faran aqui osona...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 23/09/2007 22:03

Precisament, un nucli de rodalies està pensat perquè hi hagi parades força properes, i 2 km de distància no és un fet aïllat. D'altra banda, el fet de que es facin noves estacions no significa que tots els trens s'hi hagin d'aturar. Per comprovar-ho, fixat en quantes estacions del nucli de rodalies de Barcelona s'aturen els regionals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 04/03/2008 23:51

La de Montrodon ja es va parlar, i l'ajuntament de Taradell va dir que si l'obrien farien un aparcament de 500 plaçes. Vaig estar fa pocs dies allà i està en relatiu bon estat. Nomes faria falta fer fora els okupes, fer neteja i 4 arreglos. I un bus cada 1/2 hora fins a Taradell i Sta. Eugènia no seria mala idea, igual podrien fer de St. Miquel de Balenyà a Tona i a Seva que no estan pràcticament comunicats amb TP.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”