Rodalies Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Re: La Generalitat planifica la xarxa de rodalies de Lleida

Entrada Autor: Pep » Divendres 15/02/2008 17:09

Hola a tothom!

feia temps que estava desconectat!

A veure, comencem...sóc de Bcn, i potser serà per parlar...1 explotació per hora, per la demanda que tindria, és baix o suficient???

Llavors, és necessari el desdoblament???


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 21/02/2008 23:14

La Diputació vol que es millorin les freqüències dels trens de la xarxa de Rodalies de Lleida

El president de la Diputació de Lleida Jaume Gilabert ha afirmat avui que, una vegada hagi finalitzat la campanya electoral “un dels temes que cal desencallar és el de la xarxa de Rodalies al voltant de Lleida”, i especialment el tema de les freqüències dels trens”. Volem que aquest transport sigui una eina que cohesioni el territori, no que el talli i el divideixi”.

Gilabert, ha afegit que aquesta necessitat “no ho és només per la connexió amb l'AVE, que és força important, sinó també perquè la qualitat de la xarxa ferroviària existent en l'actualitat és força bona”.

Jaume Gilabert ha demanat que l'AVE “no es converteixi en un tren elitista, sinó en un tren d'ús social pel desenvolupament de les nostres comarques. I aquesta serà una lluita tant de la Diputació de Tarragona com de la de Lleida”. Així, ha insistit en exigir que els preus es millorin “i que siguin més accessibles”.

El president de la Diputació també s'ha mostrat esperançat però alhora preocupat del fet que “ja hi hagi una alternativa al pont aeri. “Satisfet –ha dit- perquè generarà competitivitat entre les dos ofertes, i preocupat perquè aquest corredor no acabi essent només un corredor que passa per Lleida però no s'atura”. Així, ha desitjat que “aquests trens llançadora siguin útils i tinguin les freqüències suficients perquè tots els lleidatans en podem gaudir”. En aquest sentit, ha afegir que “no volen que això serveixi d'excusa per què només veiem passar els trens per Rufea i prou”.

http://www.diputaciolleida.cat//noticie ... hp?ID=1921



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 21/02/2008 23:15

^^ Llegint el titular sembla que ja existís una "xarxa de rodalies". :twisted:



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dijous 21/02/2008 23:52

Bueno ... si consideres un pseudo rodalies l'actual lleida - balaguer o lleida - cervera



davida
N9
N9
Entrades: 1794
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 22/02/2008 13:03

Hi han varies linies o trams de rodalies amb menys trens que de Lleida a Cervera o Balaguer:
- Sagunt - Caudiel
- Los Rosales- Cazalla Constantina. 5 trenes, 2 del cual son regionals a Llerena i Merida, i tots el trens son de MD.
- Lorca - Aguilas
Si aquestes linies son de rodalies, perque no les de Lleida.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Divendres 22/02/2008 14:53

I linies de rodalies amb el mateix nombre de trens: Puigcerda - barcelona



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 22/02/2008 15:29

Vist així és millor tenir regionals amb freqüències de rodalies que no rodalies amb freqüències de regionals. :P



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 24/02/2008 14:39

Pep ha escrit:Hola a tothom!

feia temps que estava desconectat!

A veure, comencem...sóc de Bcn, i potser serà per parlar...1 explotació per hora, per la demanda que tindria, és baix o suficient???

Llavors, és necessari el desdoblament???
En el cas del Lleida - Balaguer, sí que faria falta un punt intermig de creuament. Mitja hora és un temps massa just per recórrer tot el trajecte.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 25/02/2008 11:00

El primer tren del mati que no fa estacionaments tarda 23 minuts en fe el trajecte i els que fan parades tarden 29 minuts... crec que potser seria necessari fer un desdoblament de l'estacio de Vilanova de la Barca



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 23/05/2008 11:00

Lleida exigeix trens de Rodalies per enllaçar amb l'AVE

• La diputació demana a Renfe que augmenti les freqüències entre Lleida, Cervera i Calaf

Ara que l'AVE per fi arriba fins a Barcelona, resulta que els usuaris de Mollerussa, Tàrrega i Cervera no tenen manera de connectar-hi perquè els horaris de la línia Lleida-Manresa no són en absolut compatibles amb els de l'alta velocitat. La denúncia, formulada fa uns mesos per la Cambra de Comerç de Lleida, serà objecte avui d'una reunió entre el president de la diputació lleidatana, Jaume Gilabert (ERC), i responsables de l'operadora Renfe, a la qual reclamarà que augmenti la freqüència de combois.

El propòsit, va explicar ahir Gilabert, que va fer un simbòlic viatge en tren entre Lleida i Tàrrega, és reforçar el servei actual, de manera "que aquesta acabi sent una autèntica línia de Rodalies, almenys fins a Calaf", a la comarca de l'Anoia.

La corporació ha elaborat un estudi, "aplicable en les condicions actuals", va indicar el president, per coordinar horaris. "La proposta contempla que els veïns de Tàrrega, per exemple, puguin agafar l'AVE còmodament a Lleida i que algú que arribi des de Madrid o Sevilla en alta velocitat es pugui desplaçar fins a Mollerussa", va explicar Gilabert. El titular de la Diputació de Lleida s'entrevistarà aquest matí amb els directors generals de Rodalies i Mitjana Distància, Juan Javier Pérez, i d'Alta Velocitat i Llarga Distància, Abelardo Carrillo, als quals farà arribar l'informe.

TAMBÉ A BALAGUER

De moment, la proposta dels tècnics de la corporació preveu que el servei ferroviari es reforci sobretot en la línia de Manresa. L'ampliació de combois no s'estén fins aquesta població de la comarca del Bages a causa "del lamentable estat" que presenta la infraestructura entre Calaf i Manresa.

Més endavant, va apuntar el president de la Diputació, es plantejarà una mesura similar per al tren de la Pobla de Segur, especialment en el tram entre Lleida i Balaguer, que ja va augmentar les freqüències dels combois amb el traspàs de la línia a la Generalitat. Aquí, va indicar Gilabert, s'intentarà que els horaris estiguin més ben coordinats amb els de l'AVE.

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 23/05/2008 15:15

Lleida exigeix trens de Rodalies per enllaçar amb l'AVE

• La diputació demana a Renfe que augmenti les freqüències entre Lleida, Cervera i Calaf

Ara que l'AVE per fi arriba fins a Barcelona, resulta que els usuaris de Mollerussa, Tàrrega i Cervera no tenen manera de connectar-hi perquè els horaris de la línia Lleida-Manresa no són en absolut compatibles amb els de l'alta velocitat. La denúncia, formulada fa uns mesos per la Cambra de Comerç de Lleida, serà objecte avui d'una reunió entre el president de la diputació lleidatana, Jaume Gilabert (ERC), i responsables de l'operadora Renfe, a la qual reclamarà que augmenti la freqüència de combois.

El propòsit, va explicar ahir Gilabert, que va fer un simbòlic viatge en tren entre Lleida i Tàrrega, és reforçar el servei actual, de manera "que aquesta acabi sent una autèntica línia de Rodalies, almenys fins a Calaf", a la comarca de l'Anoia.

La corporació ha elaborat un estudi, "aplicable en les condicions actuals", va indicar el president, per coordinar horaris. "La proposta contempla que els veïns de Tàrrega, per exemple, puguin agafar l'AVE còmodament a Lleida i que algú que arribi des de Madrid o Sevilla en alta velocitat es pugui desplaçar fins a Mollerussa", va explicar Gilabert. El titular de la Diputació de Lleida s'entrevistarà aquest matí amb els directors generals de Rodalies i Mitjana Distància, Juan Javier Pérez, i d'Alta Velocitat i Llarga Distància, Abelardo Carrillo, als quals farà arribar l'informe.

TAMBÉ A BALAGUER

De moment, la proposta dels tècnics de la corporació preveu que el servei ferroviari es reforci sobretot en la línia de Manresa. L'ampliació de combois no s'estén fins aquesta població de la comarca del Bages a causa "del lamentable estat" que presenta la infraestructura entre Calaf i Manresa.

Més endavant, va apuntar el president de la Diputació, es plantejarà una mesura similar per al tren de la Pobla de Segur, especialment en el tram entre Lleida i Balaguer, que ja va augmentar les freqüències dels combois amb el traspàs de la línia a la Generalitat. Aquí, va indicar Gilabert, s'intentarà que els horaris estiguin més ben coordinats amb els de l'AVE.

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050

http://www.3cat24.cat/video/455799/altr ... a-22052008



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 23/05/2008 19:27

Renfe estudia adaptar els horaris de la línia Lleida-Cervera als trens AVE i Avant

Renfe estudia adaptar els horaris de la línia Lleida-Cervera amb als trens AVE i Avant que surten des de l'estació de Lleida. Així li ha comunicat avui el director de mitjà distància convencional i d'alta velocitat, Manuel Simón, al president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. Després de la reunió mantinguda aquest matí amb responsables de Renfe, Gilabert s'ha mostrat satisfet dels pasos que està donant la companyia ferroviària en la millora de les comunicacions a les comarques de Lleida. L'estudi elaborat per Renfe també preveu la necessitat d'incrementar els combois en la línia Lleida-Cervera amb l'objectiu de convertir-la en una veritable xarxa de rodalies.

SEGRE.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 26/05/2008 16:35

Sobretot una veritable linia de rodalies servida per Tamgoxis o 593!



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 23/07/2008 20:06

El Parlament negociarà amb l'executiu central la conversió en rodalies de la línia de ferrocarril de Lleida a Cervera

• La proposta del diputat ecosocialista, Francesc Pané, és que hi passi un mínim d'un tren cada hora per aquesta via

El Parlament de Catalunya ha aprovat la resolució en què s'insta a la Generalitat a negociar amb l'executiva central l'establiment de rodalies a la Lleida-Cervera. La proposta, que va plantejar el diputat d'Iniciativa, Francesc Pané, era que hi passés un mínim d'un tren cada hora per sentit. La intenció és no haver d'esperar a què la via passi a mans de la Generalitat per posar en marxa aquest servei. El diputat ecosocialista també presentarà una moció similar perquè hi hagi també rodalies entre Lleida i Tarragona per la via convencional.

http://www.diarisegre.com/sumari.html?id=101469



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dijous 24/07/2008 17:54

Ja veig aquest tros amb civies o 447 :D , que seria un material bastant idoni per el traçat, igual que per el tros Lleida-Balaguer seria ficant trens de rodalies sèrie 592, com els de València.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 17/09/2008 21:06

La Paeria rep el suport de la Generalitat per estudiar la instauració d'un sistema de rodalies entre Almacelles-Lleida i Lleida-Cervera-Sant Guim de Freixenet

• El Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha comunicat a l'alcalde de Lleida la voluntat d'impulsar la proposta aprovada per unanimitat en el ple de l'Ajuntament de Lleida del passat mes de juny

La Generalitat ha manifestat el seu suport a la proposta de la Paeria en què es demana, arran d'una moció aprovada per unanimitat el passat mes de juny, instaurar un sistema de rodalies ferroviàries per a viatgers entre les poblacions d'Almacelles-Lleida i Lleida-Cervera-Sant Guim de Freixenet.

El secretari per a la mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Manel Nadal, li ha comunicat a l'alcalde de Lleida que comparteix "la voluntat d'instaurar un servei de rodalies entre Almacelles- Lleida i Lleida-Cervera- Sant Guim de Freixenet, tal com vàreu aprovar en el Ple del vostre ajuntament". Nadal expressa així mateix la voluntat d'impulsar la proposta des de la secretaria que encapçala.

En la moció es demana que la freqüència horària de pas de combois de tren no sigui inferior a l'hora, i que comptin amb parada a totes les poblacions amb estació o baixador de tren.

L'acord es va trametre al Ministerio de Fomento (en tant no es porti a terme el traspàs de la gestió de rodalies Renfe, de conformitat amb el que estableix l'art. 140.7 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya), als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya i a la presidència de la Generalitat.

http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/09/2008 22:06

I per què fer morir el servei a St. Guim de Freixenet (amb tots els respectes, però ni per població ni per comunicacions té vocació de cap de línia) i no allargar-lo fins a Calaf o Manresa, o bé deixar-lo a Cervera?

La resposta, me l'imagino: burrocràcia provincial. Tant Almacelles com St. Guim constitueixen el límit ferroviari de la província de Lleida. I ja se sap: posar d'acord diverses administracions per prestar un servei als ciutadans és tan difícil...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 04/10/2008 15:23

Monzón quiere entrar en la red de cercanías ferroviarias de Lleida

El Ayuntamiento de Monzón, apoyado por el Consejo Económico Social (que incluye a la administración local más asociaciones del sector), solicitará servicios compensatorios si se mantienen los planes de RENFE de desviar por la línea del AVE trenes de largo recorrido. En la estación de Monzón se han vivido paulatinamente la pérdida de servicios, el último de ellos el TALGO Barcelona-Irún, que dejó de pasar por la capital mediocinqueña a mediados de setiembre.

De continuar estas actuaciones (de hecho, está recogido por Ley que todos los trenes de largo recorrido van a acabar utilizando las líneas de la alta velocidad), desde Monzón se pedirá el mismo trato que han recibido otras cabeceras de comarca como Caspe, que en la actualidad está conectada con Barcelona con tres servicios diarios (Zaragoza-Caspe-Mora-Barcelona).

En el capítulo de reivindicaciones, el Consejo Económico y Social tras su última reunión exigió la “recuperación del monzonero, es decir, de una unidad diaria Monzón-Barcelona”. Desde el CES se cree que la petición es fácilmente asumible por RENFE si el Catalunya Express Lleida-Barcelona se alarga hasta Monzón. También se pidió una conexión directa de ida y vuelta con Madrid, pasando por Zaragoza.
Otra medida beneficiosa para la ciudad sería quedar incluida en la red de trenes de cercanías de Lleida. “La Generalitat baraja esta opción en sus planificaciones. De Lleida parten seis unidades diarias hacia Barcelona”. Y a todo ello se le sumarían unas tarifas de precios atractivas. El Consejo Económico y Social solicitará sendas reuniones con los departamentos de Trasportes de Aragón y Catalunya para presentarles este paquete de medidas.

Además, la Junta de Portavoces del Ayuntamiento de Monzón tiene prevista una reunión el lunes que tendrá como resultado la emisión de un documento conjunto reclamando dichas compensaciones por pérdida paulatina de servicios y que será enviada tanto a la empresa de ferrocarriles como a las autoridades pertinentes. Entre la documentación que apoyará estas peticiones se encuentran informes de los sindicatos ferroviarios que contendrán “estadísticas de uso de los trenes eliminados y de los convoyes regionales”. También se exigirá que los horarios de estos últimos sean los idóneos para conectar con el AVE en Zaragoza o Llleida.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dissabte 04/10/2008 20:09

Per descomptat totes les millores posibles, pero ven planificades, crec que seria bo posar Lleida-Manresa i allá agafar un rodalies, i també posar en marxa el servei a Monzón, que fa anys ja funcionaba desde Bcna. ;)



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 06/10/2008 14:33

Segons l'INE:

25019 Almacelles 6.131
25027 Anglesola 1.307
25048 Bell-lloc d'Urgell 2.372
25050 Bellpuig 4.576
25068 Castellnou de Seana 750
25072 Cervera 9.093
25099 Golmés 1.610
25137 Mollerussa 13.086
25217 Tàrrega 15.515

Si hi afegim:
22061 Binéfar 9.048
22158 Monzón 16.217

I també es podria afegir les poblacions a menys de 2 kilòmetres de les estacions:
25093 Fondarella 788
25135 Miralcamp 1.368
25158 Palau d'Anglesola (El) 1.947

Totalitzen 83.808 habitants l'1 de gener de 2007. Crec que una línia Monzón-Cervera fóra més que lògica. El problema seria Lleida si el que es pretén es sincronitzar amb l'AVE. Els de Monzón voldrien arribar a Lleida abans de l'arribada de l'AVE i els de Cervera agafar-lo després d'arribar-hi amb l'AVE. ¿20 minuts d'espera a Lleida? Perquè la problació tampoc justifica més d'un tren per hora.

L'altra qüestió fóra el material. Una 440 és una bogeria per dimensions.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”