Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona

Entrada Autor: metring » Dijous 30/04/2009 9:11

http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=259161

El tramvia del Camp de Tarragona ja està planificat

Es tracta d'un dels projectes que contempla el Pla Nacional d'Infraestructures

LAMALLA.CAT

Els tres partits que recolzen el Govern, PSC, ERC i ICV-EUiA, han desencallat finalment el Pacte Nacional d'Infraestructures després d'anys de discussions i distanciaments. D'aquesta manera tots han cedit una mica a les seves exigències i han consensuat quina és la Catalunya que volen fins l'any 2020. Una de les regions on es duran a terme diversos projectes que estan contemplats en el Pla Nacional d'Infraestructures és el Camp de Tarragona. Entre les actuacions més destacades hi ha la construcció d'una nova línia de tramvia que cobrirà el trajecte Cambrils-Salou-Vilaseca-Tarragona-Reus-AVE.

La construcció d'una nova línia de tramvia a l'anomenada segona àrea metropolitana de Catalunya resoldrà, finalment, la problemàtica del Camp de Tarragona, ja que la implantació d'aquest sistema de transport permetrà descongestionar aquesta regió i millorar la mobilitat. Aquesta nova infraestructura permetrà disminuir l'ús del vehicle privat i, com a conseqüència, reduir els nivells de contaminació.

Un altre dels projectes que també contribuirà a millorar la mobilitat en aquesta àrea és la renovació de la línia de ferrocarrils que cobreix el trajecte Reus-Móra d'Ebre, així com també la línia del corredor de Tarragona.

En aquest sentit, el pla també preveu connectar L'Aldea i Alcanar amb una nova línia i construir un nou nucli de rodalies comprès entre El Vendrell i Valls. També està previst la creació d'una via de mercaderies que connectarà Castelló, Tarragona, Castellbisbal, el port de Barcelona i França.

Altres projectes
A banda d'aquests projectes, el Pla Nacional d'Infraestrcutures també en contempla d'altres, com ara la reclamació de la gestió de l'aeroport de Reus, la protecció integral del Delta de l'Ebre i la creació de noves àrees logístiques al Camp de Tarragona i al Baix Ebre.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 23/08/2012 10:39

La Generalitat está "reconsiderando" el Tramcamp para abaratar su coste

Así lo ha asegurado el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en una entrevista a ACN | Cree que el tranvía en el Camp de Tarragona puede ser "viable y rentable" si se utilizan infraestructuras ya existentes.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha asegurado que el Govern está "reconsiderando" el proyecto inicial del Tramcamp -la red de tranvía del Camp de Tarragona- para hacerlo económicamente más factible. En una entrevista a ACN, Recoder ha apuntado que "utilizando infraestructura que ya existe, puede ser perfectamente viable y rentable". El conseller ha defendido que el proyecto afecta la segunda gran área metropolitana de Cataluña y que la comunicación de las grandes poblaciones turísticas del sur de la Costa Daurada y Reus con la ciudad de Tarragona "puede justificar la creación del Tramcamp". La inversión prevista por el gobierno tripartito para la nueva red de tranvía rozaba los 580 MEUR.

El conseller de Territorio y Sostenibilidad ha apuntado que "a medida que vamos bajando el coste, sin perder calidad en el proyecto, nos iremos acercando más a la posibilidad que sea una realidad". El proyecto del Tramcamp, el estudio informativo del cual se presentó hace poco más de dos años por el anterior gobierno catalán, entró en vía muerta con el cambio de ejecutivo y la imposibilidad de salir adelante económicamente, ya que su coste tenía que ser asumido íntegramente por la Generalitat.

El Tramcamp preveía 42 kilómetros de línea -30 de los cuales de nueva construcción y el resto en vías ya existentes-, 30 estaciones y más de 12 millones de viajeros previstos para el 2026. El proyecto pretendía enlazar Tarragona con Reus y el aeropuerto, por un lado; y Vila-seca, Salou y Cambrils, de la otra, y se estimaba que su coste llegaría a los 578,8 MEUR.

El Govern busca también una solución para construir la depuradora del Catllar
La puesta en marcha del nuevo centro penitenciario de Mas d' Enric, en El Catllar, sigue ligada a la construcción de la nueva depuradora del municipio por parte de la Agencia Catalana del agua (ACA). Recoder ha afirmado que "en el momento actual que vive el ACA de carencia de recursos es complicado encontrar una solución". Aún así, asegura que se deberá dar con esta solución "porque la puesta en marcha de la prisión va vinculada al cumplimiento de este compromiso y, por otro lado, el Catllar necesita su depuradora", ha reconocido el conseller.

Recoder ha asegurado que tanto él como la consellera de Justicia, Pilar Fernández Bozal, se han reunido recientemente con el alcalde del municipio, Josep Maria Gavaldà (CiU), "para encontrar una vía que nos permita dar cumplimiento a aquello a que se comprometió el anterior gobierno con el Ayuntamiento y, de este modo, poder tirar adelante la necesaria apertura de la prisión".

El alcalde del Catllar ha manifestado en varias ocasiones que, sin la depuradora, no concederá el permiso de apertura de la prisión. Recoder reconoce que el alcalde "tiene toda la razón" de quejarse, puesto que el compromiso adquirido con el Ayuntamiento prevé que la prisión se pondría en marcha "cuando estuviera hecha la depuradora".

Las obras de construcción del nuevo centro penitenciario están avanzadas, a pesar de que los trabajos todavía podrían alargarse hasta el año que viene. Está previsto que el nuevo centro pueda acoger cerca de 700 reclusos.

La actual prisión de Tarragona -ubicada a la Avenida de la República Argentina- tiene capacidad para 250 internos pero está saturada -ha llegado a acoger a más de 400 internos este año, según los sindicatos-. De aquí que el nuevo centro penitenciario sea una infraestructura muy reivindicada en el territorio.

http://www.lavanguardia.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 23/08/2012 18:29

Viuen en un núvol.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dijous 23/08/2012 21:45

Hay que arreglar la chapuza del Camp de Tarragona, eso esta claro. No tiene sentido esa estación de AVE ahí en medio de la nada, y un transporte eficiente que la acerque a toda ese área metropolitana es imprescindible. Pero si sea realmente esta la mejor solución posible, no se, tal vez sería más facil seguir usando la linea de Tarragona a Tortosa a su paso por Salou, Cambrils y cía., recuperar la Reus-Roda para el acceso desde Reus y St. Vicenç de Calders a la estación del AVE, y usar otro trazado para el Tramcamp, que sea un suplemento, no substituto, de transporte para el área de la costa de Tarragona, y que tenga tanto la función de transporte local como de enlace con la estación del AVE. O incluso prescindir del tramcamp y usar un modelo basado en regionales reordenados (con algun trazado nuevo para conectar mejor la estación del AVE) e ir tirando con eso. En muchas partes de europa no necesitan tramvías que sustituyan los trenes regionales para trayectos de proximidad. Además, desde que esta el AVE ya no hay casi circulaciones de larga distancia, estoy seguro que más allá de St. Vicenç de Calders el tráfico es lo suficientemente escaso como para establecer un servicio de regionales/cercanías que permita conectar de manera práctica y eficiente las diferentes localidades entre sí, con el AVE y con Barcelona.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 10/12/2018 10:30

Damià Calvet: 'Ferrocarrils de la Generalitat gestionará el TramCamp'
https://www.diaridetarragona.com/tarrag ... -0056.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 10/12/2018 13:37

Pot fer el favor Ferrocarrils de deixar els rètols de la B/V en pau? :twisted:

Para realizar el proyecto del tranvía este se inspirarán en algo tipo Lokalbahn?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 10/12/2018 18:25

m.h.t. ha escrit:Damià Calvet: 'Ferrocarrils de la Generalitat gestionará el TramCamp'
https://www.diaridetarragona.com/tarrag ... -0056.html
Per una part està bé... però per l'altre... mmm, jo el que em pregunto què faran amb el tram actual, com ho faran, quins mètodes tenen per tirar endevant aquest projecte.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 10/12/2018 19:59

Carlos González ha escrit:
m.h.t. ha escrit:Damià Calvet: 'Ferrocarrils de la Generalitat gestionará el TramCamp'
https://www.diaridetarragona.com/tarrag ... -0056.html
Per una part està bé... però per l'altre... mmm, jo el que em pregunto què faran amb el tram actual, com ho faran, quins mètodes tenen per tirar endevant aquest projecte.
Yo creo que lo guay sería que hicieran algo tipo Bahía de Cádiz o como lo que dije antes tipo Lokalbahn, que el tranvía parta de una estación de tren importante, que aproveche parte del tramo actual lo que se pueda y que vaya pasando por el interior de las poblaciones.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 10/12/2018 20:17

Eso estaría bien, y espero que lleguen a hacerlo así... Que sea lo que Dios quiera.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 11/12/2018 12:46

Buenas,
Si ADIF no desmantela el trazado actual. la generalitat lo tiene facil, Tren/Tranvia como en cadiz y a correr, y que cada ayuntamiento pague su trazado Tranviario.

Si se desmantela y se tiene que hacer todo desde 0 este anuncio simplemente es tomarnos el pelo, ya que como sabemos minimo de 3 a 5 años para que vuelva el tren a la zona y como maximo pues poner los años que querais ya sabeis el cuento es que Madrid nos roba y no hay dinero y desde Madrid inversion 0.

Yo ya me he cansado de los politicos y no me creo nada, podria deciros obras prometidas por Santi vila y por Josep Rull que no se han echo (tema carreteras no Ferrocarril) asi que a Damia Calvet no me lo creo por que sera mas de lo mismo.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 11/12/2018 22:30

ortegote ha escrit:ya que como sabemos minimo de 3 a 5 años para que vuelva el tren a la zona y como maximo pues poner los años que querais ya sabeis el cuento es que Madrid nos roba y no hay dinero y desde Madrid inversion 0.
No es por discrepar, pero quién controla la mayor parte de infraestructuras como el Aeropuerto del Prat, la mayor parte de las autovías, y la propia RENFE es gestionada por el Gobierno Central, punto.
ortegote ha escrit:Yo ya me he cansado de los politicos y no me creo nada, podria deciros obras prometidas por Santi vila y por Josep Rull que no se han echo (tema carreteras no Ferrocarril) asi que a Damia Calvet no me lo creo por que sera mas de lo mismo.
Saludos.
Si que es cierto que todos los políticos suelen mentir a la población, por desgracia, y se suele vender mucho humo, o simplemente les importa un pito el transporte público... es verdad que se ha prometido muchas cosas y no se han cumplido todas o casi nuinguna de las prometidas, pero no todo es cueva y oscuridad... tanto que muchos de vosotros utilizabais la negatividad y algún caso, el tono despectivo... no tendremos toda la L9/L10, pero al menos la L10Sud ya está inaugurada, y sí, faltarán más cosas de la L10Sud para acabr, y muchas otras obras que han prometido y prometerán, pero ¿qué esperas? la economía sigue sin tener estabilidad y se hace lo que se puede, la Generalitat está aún más jodida que nunca por el artículo 155... yo creo que no deberíamos de ser tan críticos con la Generalitat en ese caso.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 12/12/2018 14:18

Carlos González ha escrit:
ortegote ha escrit:ya que como sabemos minimo de 3 a 5 años para que vuelva el tren a la zona y como maximo pues poner los años que querais ya sabeis el cuento es que Madrid nos roba y no hay dinero y desde Madrid inversion 0.
No es por discrepar, pero quién controla la mayor parte de infraestructuras como el Aeropuerto del Prat, la mayor parte de las autovías, y la propia RENFE es gestionada por el Gobierno Central, punto.
ortegote ha escrit:Yo ya me he cansado de los politicos y no me creo nada, podria deciros obras prometidas por Santi vila y por Josep Rull que no se han echo (tema carreteras no Ferrocarril) asi que a Damia Calvet no me lo creo por que sera mas de lo mismo.
Saludos.
Si que es cierto que todos los políticos suelen mentir a la población, por desgracia, y se suele vender mucho humo, o simplemente les importa un pito el transporte público... es verdad que se ha prometido muchas cosas y no se han cumplido todas o casi nuinguna de las prometidas, pero no todo es cueva y oscuridad... tanto que muchos de vosotros utilizabais la negatividad y algún caso, el tono despectivo... no tendremos toda la L9/L10, pero al menos la L10Sud ya está inaugurada, y sí, faltarán más cosas de la L10Sud para acabr, y muchas otras obras que han prometido y prometerán, pero ¿qué esperas? la economía sigue sin tener estabilidad y se hace lo que se puede, la Generalitat está aún más jodida que nunca por el artículo 155... yo creo que no deberíamos de ser tan críticos con la Generalitat en ese caso.
Sobre la L9/L10 creo que ni deberiamos hablar como buena gestion ni buena obra, eso esta mas que discutido.
Sobre la generalitat y Fomento pues unos dicen que no tienen dinero/competencia pero no apretan al otro que no invierte, la verdad que salga la generalitat diciendo que FGC va a gestionar un Tren/Tram que posiblemente ni tendra vias ni estaciones cuando realmente pillen el mando es curioso y demagogico y solo servira para seguir con el discurso de Madrid nos roba y no nos deja avanzar, (si FGC llevara esto iria cien mil veces mejor) eso es lo que van a decir.

Lo que no dira la Generalitat es que la situacion de desmantelamiento o atraso en la obra del Tram Camp viene dada por gente de CIU ahora PDCAT ya sabeis de quien hablo del alcalde de Salou y aqui que? quien tiene la culpa de la mala prensa y desmantelamiento? Fomento? Madrid?.

Quizas y con suerte veamos el Tram Camp solo faltara ver en que condiciones y en que año, pero que pronto no sera, con lo facil que hubiera sido gestionar una red de cercanias pero no los politicos solo quieren las comisiones de las obras y urbanizar para cobrar impuestos y por eso se va a dar la situación mas absurda en materia de movilidad y esa cataluña que se rompe el pecho de hacer las cosas mejor que los de Madrid van a quedar retratados.
Saludos.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 20/12/2018 13:24

Jo només conec dos casos de restabliment del servei ferroviari en una línia clausurada: el Cremallera de Montserrat i el Tren del Ciment. Ambdós amb unes especificitats úniques.

Si quan aixequin la via pel centre de Salou al mateix temps no comencen les obres d'aquest tramvia (que jo considero innecessari), no veurem mai més operativa l'estació de Salou (adéu ibertren), Cambrils, Mont-roig del Camp ni l'Hospitalet de l'Infant.

En un país normal es mantindria la traça actual per als trens amb parada i es faria passar per la nova variant els trens sense parada i els de mercaderies.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 20/12/2018 13:31

genissimon ha escrit:En un país normal es mantindria la traça actual per als trens amb parada i es faria passar per la nova variant els trens sense parada i els de mercaderies.

Salut !!
Había un momento que decían que iban a hacer esto de dejar el tramo nuevo sólo para los trenes que no pararán en el tramo antiguo y mercancías.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 20/12/2018 18:37

genissimon ha escrit:Jo només conec dos casos de restabliment del servei ferroviari en una línia clausurada: el Cremallera de Montserrat i el Tren del Ciment. Ambdós amb unes especificitats úniques.

Si quan aixequin la via pel centre de Salou al mateix temps no comencen les obres d'aquest tramvia (que jo considero innecessari), no veurem mai més operativa l'estació de Salou (adéu ibertren), Cambrils, Mont-roig del Camp ni l'Hospitalet de l'Infant.

En un país normal es mantindria la traça actual per als trens amb parada i es faria passar per la nova variant els trens sense parada i els de mercaderies.

Salut !!
Totalment d'acord,s'omplen la boca amb Mobilitat i ecologia i no han obert res de res.
Carreteres les que vulguis pero el tren poca cosa i Salou te pinta de desmantellament rapid i el que dius adeu tren per molt anys o per sempre.
Salutacions.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 24/12/2018 0:04

genissimon ha escrit:Jo només conec dos casos de restabliment del servei ferroviari en una línia clausurada: el Cremallera de Montserrat i el Tren del Ciment. Ambdós amb unes especificitats úniques.

Si quan aixequin la via pel centre de Salou al mateix temps no comencen les obres d'aquest tramvia (que jo considero innecessari), no veurem mai més operativa l'estació de Salou (adéu ibertren), Cambrils, Mont-roig del Camp ni l'Hospitalet de l'Infant.

En un país normal es mantindria la traça actual per als trens amb parada i es faria passar per la nova variant els trens sense parada i els de mercaderies.

Salut !!
En un país normal tindriem una línia de rodalies com mana ara que poden desviar-se els trens de mercaderies i de llarg recorregut (entre d'altres) per una variant. Però aquí som més de tenir ferrocarrils de pandereta que com menys ""molestin"" millor, i són més favorables de canviar un tren de 120Km/h per un que cirucularà a 30Km/h i aturant-se a les cruïlles per deixar passar als pobres cotxes i vianants, que no poden esperar a un pas a nivell un parell de minuts.

El futur, que en diuen.

De totes formes jo també penso que tot això del tramvia és pur teatre del que estem acostumats per aquí. A la que aixequin la via, estrany que no facin una avinguda al damunt, i que a zones no urbanitzades, oohh sorpresa, apareguin edificis o cases.

Penso que al radere hi ha qui s'està fregant les mans amb tot això.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 24/12/2018 0:38

A veure... jo no sé què passarà, tampóc sé si quan aixequin les vies, faran el tren-tramvia, o re-utilitzen el tram de Cambrils-Salou sense desmantellar res i modificar-la per serveis de tren-tramvia, però no creieu que us esteu precipitant dient que si tal cosa passarà com el cas de que faran cases o edificis???

Primer de tot... heu d'acceptar que aquest tram deixarà de ser servei de ferrocarril, punt. Alguns els agradarà, i altres no que és la major part de la gent i amb raó, però tampóc podem fer res, el que podem fer és manifestar-nos per defensar aquest servei que no desaparegui. I fins i tot quan hi ha hagut una manifestació, alguns heu deixat comentaris que és per flipar amb alguns de vosaltres. També em sorprèn quan dieu que Espanya no és un país normal, però és que en altres països tampóc tenen el millor transport ferroviari com ens agradaria a tots, no tots els països europeus tenen un servei com tenen a Suïssa o Alemanya... França i Gran Bretanya estarien passant el nivell de servei ferroviari a Espanya, però tampóc crec que siguin una meravella.

Segon, durant les notícies que han sorgit del Corredor Mediterrani que personalment dubto que l'obrin el 2019 (i espero menjar-me les meves paraules)... ja hi ha hagut queixes rebudes al Síndic de Greuges per evitar el desmantellament de Salou-Vandellòs i que part del tram es conversi a tren-tramvia o metro lleuger, i el Parlament va fer una moció de que aquest servei es mantingui el servei de rodalia fins que s'implanti el servei de tren-tram.

Malgrat les organitzacions a favor del transport públic, el Síndic i el Parlament estiguin en defensa d'aquest tram, els alcaldes estan en defensa d'aixecar les vies, o sigui que hi ha una disputa i desacord en tots dos bàndols... millor esperem els dies següents quan arribi el dia que la variant s'inauguri i veiem què passarà... La resta de coses que esteu fent són especulacions.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 24/12/2018 11:23

Carlos González ha escrit:A veure... jo no sé què passarà, tampóc sé si quan aixequin les vies, faran el tren-tramvia, o re-utilitzen el tram de Cambrils-Salou sense desmantellar res i modificar-la per serveis de tren-tramvia, però no creieu que us esteu precipitant dient que si tal cosa passarà com el cas de que faran cases o edificis???

Primer de tot... heu d'acceptar que aquest tram deixarà de ser servei de ferrocarril, punt. Alguns els agradarà, i altres no que és la major part de la gent i amb raó, però tampóc podem fer res, el que podem fer és manifestar-nos per defensar aquest servei que no desaparegui. I fins i tot quan hi ha hagut una manifestació, alguns heu deixat comentaris que és per flipar amb alguns de vosaltres. També em sorprèn quan dieu que Espanya no és un país normal, però és que en altres països tampóc tenen el millor transport ferroviari com ens agradaria a tots, no tots els països europeus tenen un servei com tenen a Suïssa o Alemanya... França i Gran Bretanya estarien passant el nivell de servei ferroviari a Espanya, però tampóc crec que siguin una meravella.

Segon, durant les notícies que han sorgit del Corredor Mediterrani que personalment dubto que l'obrin el 2019 (i espero menjar-me les meves paraules)... ja hi ha hagut queixes rebudes al Síndic de Greuges per evitar el desmantellament de Salou-Vandellòs i que part del tram es conversi a tren-tramvia o metro lleuger, i el Parlament va fer una moció de que aquest servei es mantingui el servei de rodalia fins que s'implanti el servei de tren-tram.

Malgrat les organitzacions a favor del transport públic, el Síndic i el Parlament estiguin en defensa d'aquest tram, els alcaldes estan en defensa d'aixecar les vies, o sigui que hi ha una disputa i desacord en tots dos bàndols... millor esperem els dies següents quan arribi el dia que la variant s'inauguri i veiem què passarà... La resta de coses que esteu fent són especulacions.
Buenas,
El problema es lo que plantean los politicos que es:

Primero Cargarse todo y rehacerlo todo convertido en Tranvia, lo que buscan es urbanizar todo el trazado interno y con ello RECALIFICAR Terrenos y convertirlos en Urbanos de ese modo poder otorgar permisos y licencias de Construcción de esa forma los Ayuntamientos afectados empezarian a cobrar IMPUESTOS y COMISIONES de OBRAS cosa que si se mantiene la Red tal y como esta con servicio de CERCANIAS no NO PODRIAN.

Segundo con la excusa del Tranvia que se quedaria parado por falta de fondos tendrian la cantinela perfecta de Madrid nos Roba acordaros que el alcalde de Salou es del PDCAT (CIU) y con esa excusa tendrian para toda la vida y no se veria el tranvia quizas en años quizas para siempre.

Tercero en Cataluña solo se ha reabierto el Cremallera de Montserrat y el Tren del Ciment, los dos de caracter Turistico, el resto de desmantelamientos alli estan desaparecidos o vias verdes, asi que si se desmantela este tramo historicamente no pintan muy bien las cosas, acordaros que los que deciden en obras publicas no son la Gente ni los votantes son los POLITICOS, podemos cambiar el voto pero al final sea del color que sea decidiran ellos.

Sobre Europa y España, en España estamos bastante mal y si habra sitios peores, pero por experiencia propia en España y Cataluña se ha degradado mucho el sistema Ferroviario Convencional y en eso estaremos todos de acuerdo.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 24/12/2018 12:18

ortegote ha escrit: Buenas,
El problema es lo que plantean los politicos que es:

Primero Cargarse todo y rehacerlo todo convertido en Tranvia, lo que buscan es urbanizar todo el trazado interno y con ello RECALIFICAR Terrenos y convertirlos en Urbanos de ese modo poder otorgar permisos y licencias de Construcción de esa forma los Ayuntamientos afectados empezarian a cobrar IMPUESTOS y COMISIONES de OBRAS cosa que si se mantiene la Red tal y como esta con servicio de CERCANIAS no NO PODRIAN.
Vamos por partes... te voy a poner el subrayado lo que he dicho...
Primer de tot... heu d'acceptar que aquest tram deixarà de ser servei de ferrocarril, punt. Alguns els agradarà, i altres no que és la major part de la gent i amb raó
Sobre lo que he subrayado en tu comentario, ya sé y en este foro sabemos la mayoría que los políticos han tomado esa decisión deleznable... y en eso lo he dicho muchas veces que estoy en contra.
ortegote ha escrit:Segundo con la excusa del Tranvia que se quedaria parado por falta de fondos tendrian la cantinela perfecta de Madrid nos Roba acordaros que el alcalde de Salou es del PDCAT (CIU) y con esa excusa tendrian para toda la vida y no se veria el tranvia quizas en años quizas para siempre.
¿No crees que te estás precipitando diciendo que según dices, todo esto es un plan para que los alcaldes digan "Madrid ens roba"? Y además que llegue a ser así ¿Y qué?... Si los vecinos de tales municipios y sus alcaldes quieren creer que si no hay transporte en sus ciudades es por culpa de Madrid, que se lo crean, porque a mi personalmente eso, por escribirlo con tono despectivo, y perdona por el tono, me la suda.

Aquí lo que realmente interesa es cómo salvar ese transporte de Salou-Cambrils y qué hay que hacer... como los alcaldes insisten en un tranvía, no les quitemos ese sueño, ahora bien, que al menos lo hagan bien, si lo hacen como han hecho en Bahía de Cádiz y Alicante, cero problemas, que es como la mayoría de organizaciones a favor del transporte público y el propio Parlament con esa moción olvidada prefieren que lo hagan... obviamente me parece mal que los alcaldes quiten, primero las vías, y después poner otras para un tranvía, eso me parece absurdo y una pérdida de dinero y tiempo.

Pero lo que me ******* es ver a muchos foreros rajando y rajando y lanzando siempre mierda y escribiendo conspiraciones, perdona que diga esto (y me jugaré mi estabilidad en este foro) pero entre 3DJuegos y Forocoches os ponéis al mismo nivel cuando alguien os discrepa, por ejemplo, siempre echáis a parir a PTP, esa organización "partidista" para algunos, que organiza una charla por el centro cívico de la Sala Europa de Salou, el propio alcalde les manda a freír espárragos, y vosotros, usuarios de este foro, decís que si no lo viralizan, que es falso, ya que ellos han defendido más este tramo que todos ustedes juntos de la bilis que soltáis por el teclado, también decís que son suaves o flojos ¿qué queréis vosotros, que quemen papeleras o que fastidien a los demás que estén viajando en el tren o coche porque se manifiesten ellos, o que hagan grafitis en los trenes? Ai no, que eso os cabrea mucho...

Les echan del centro cívico, y en vez de darles apoyo, lo que ví ese día fue darles "el tiro de gracia"... Os quejáis de los alcaldes y de las organizaciones como PTP, pero tampoco veo pasión vuestra por defender ese tramo señores, que queréis que os diga.
ortegote ha escrit: Sobre Europa y España, en España estamos bastante mal y si habra sitios peores, pero por experiencia propia en España y Cataluña se ha degradado mucho el sistema Ferroviario Convencional y en eso estaremos todos de acuerdo.
Saludos.
A ver, evidentemente, España no es el país que tenga los mejores servicios ferroviarios. Nunca he dicho lo contario...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 24/12/2018 12:40

Jo penso que el tramvia de la Costa daurada es té que fer com el tramvia de Cadis, però el però està que ho vol gestionar FGC i no sé si FGC vol desmantellar les vies per fer un tram amb ample UIC (que trigaria uns 15 anys) o fer-ho com el de Cadis (que trigaria uns 4 anys).

La prioritat és demanar a FGC, Gencat, ADIF i el ministeri de foment es demanar que ho facin amb ample ibèric com al Tramvia de Cadis, ja que fer un tramvia d'ample UIC pot arribar a trigar uns 15 anys.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”