Exacte, n'hi ha prou amb estar-te una estona a Plaça Cat o PdG per veure que gairebé tots, per no dir tots els trens, van pintats per un lloc o altre. Alguns inclús van pintats de dalt a baix, el cotxe sencer, no només una pintada qualsevol. Això denota que ho poden fer tranquil·lament.
També és molt comú veure graffitis mig netejats, o que només s'han netejat les finestres, el que denota una falta de disponibilitat del servei de neteja de graffitis.
Tema graffitis la solució és fàcil, i no es tracta d'incrementar el servei de neteja de graffitis, sinó millorar la seguretat dels trens a la nit, com ha fet FGC, per exemple, i això es fa vallant correctament les platges de vies, il·luminant-les i instal·lant-hi càmeres de seguretat. És a dir, tot el contrari de la majoria de llocs on dormen els trens. Cervera un dels millors exemples. I si no es poden assegurar aquests llocs perquè hi ha passos a nivells -com a Cervera- o altres problemes, doncs s'ha de fer que aquests trens dormin a altres llocs. En el cas del Cervera, que dormi a Lleida i faci una anada i tornada extra. Ja es fa amb el tren de la Pobla, per exemple, on seria molt més convenient que dormís a la Pobla o a Balaguer, i en canvi dorm a Lleida perquè és on el poden tancar dins l'edifici.
Però no deixa de ser un mal remei al problema, el millor seria, en el cas del tren de la Pobla, construir una nau senzilleta de xapa a Balaguer, i potser una altra a La Pobla, tancada amb clau i alarma, i s'ha acabat el problema. Bé, i canviar la residència dels maquinistes i interventors. Si és que en queden, de maquinistes... Pel Cervera, el mateix.
Tema inseguretat, agressions i tal, doncs no sé la solució ve per donar-li més capacitat d'acció als segurates, però no estaria malament usar una mica tanta Brimo i UIP que tenim per aqui per aquestes coses, per exemple. Només que actuessin amb la mateixa "proporcionalitat" amb la que actuen a les manis indepes, en poc temps s'han acabat els problemes.
Hora i data actual: Dissabte 04/05/2024 14:14
Grafiterisme als trens: Solucions possibles
RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Re: Grafiterisme als trens: Solucions possibles
Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 08/12/2019 12:48
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 08/12/2019 19:07
Ni molt menys és des de fa dos anys ençà.Kane_84 ha escrit: ↑Dimarts 03/12/2019 18:26En quant a pintades, hi havia menys fa gairebé poc, al 2017 sense anar més lluny, gairebé tots els trens en servei anaven nets. Va ser gairebé de la nit al dia que va començar la plaga de trens grafitejats. Es que es el que més em sobta, tot ha sigut de fa dos anys cap aquí.
Fa força més temps que aquest problema existeix de manera sistemàtica.
Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres